Platile cu cardul vor tinde catre valorile din pietele occidentale

Gabriel Ghita - MasterCard Europe

Platile cu cardul vor tinde catre valorile din pietele occidentale Data:14 octombrie 2011   Ora: 17:42

Ponderea platilor directe din totalul tranzactiilor cu carduri va creste in continuare si va tinde catre valorile din pietele occidentale, considera Gabriel Ghita, Business Development Manager CEE, MasterCard Europe.

In ceea ce priveste cumparaturile online, prejudecatile, care persista in special in randul celor care nu cumpara pe internet, pot fi eliminate prin campanii de incurajare a utilizarii cardului in mediul online, dar si prin informare, internetul fiind din nou cea mai eficienta sursa. Respectand cateva reguli simple, utilizatorii pot evita surprizele neplacute care pot fi asociate cu tranzactiile online cu cardul, a explicat reprezentantul MasterCard pentru efin.ro.

In acelasi timp, clientii sunt extrem de receptivi la campaniile care promoveaza platile directe cu cardul, a precizat Gabriel Ghita.

Potrivit statisticilor, romanii prefera sa utilizeze cardul preponderent pentru retrageri de numerar. Care considerati ca sunt motivele pentru care posesorii cardurilor bancare folosesc aceste instrumente mai putin in scopul pentru care au fost concepute, respectiv platile directe? Prefigurati o modificare a acestui comportament in viitor?

Orice comportament este modelat in timp, prin urmare durata de producere a schimbarilor este si mai mare. Nu ar fi realist din partea noastra sa asteptam ca, dupa ce oamenii au fost obisnuiti cu banii in numerar atata vreme, sa foloseasca numai cardurile la plata sau preponderent cardurile. In acelasi timp, trebuie sa remarcam ca tranzactiile de plata la comercianti au crescut mereu ca pondere din totalul tranzactiilor cu carduri, ceea ce denota ca, treptat, lucrurile se schimba. Ultimele date ale BNR sunt pe aceeasi linie ascendenta pe toate segmentele - numar de tranzactii cu carduri de debit si de credit, dar si valoarea tranzactiilor cu ambele tipuri de carduri.

Pe baza acestor cifre, suntem optimisti ca ponderea platilor directe din totalul tranzactiilor cu carduri va creste in continuare si va tinde catre valorile din pietele occidentale.

Cat de precauti sunt clientii care efectueaza cumparaturi online? Considerati ca exista o informare eficienta cu privire la mijloacele de protectie impotriva fraudelor?

Clientii care fac cumparaturi online stiu, in general, cum sa procedeze astfel incat sa nu aiba probleme legate de siguranta tranzactiilor. Prejudecati exista mai ales printre cei care nu cumpara pe internet, pentru ca, normal, o situatie pe care nu ai experimentat-o inca, iti creeaza temeri. Un rol important in eliminarea prejudecatilor il pot avea si campaniile de incurajare a utilizarii cardurilor in comertul online, iar MasterCard s-a implicat in numeroase astfel de proiecte. Printre companiile cu care MasterCard a derulat sau deruleaza campanii de e-commerce sunt GECAD ePayment (reducerile au vizat partenerii lor din domenii diferite, cum ar fi turism, produse electronice, electrocasnice, IT), FashionUp sau CFR Calatori.

Informatii exista, iar internetul este, si de data aceasta, modalitatea cea mai comoda de a le accesa. Plecand de la aceasta idee, de aproape doi ani derulam programul nostru educational EduCard. Pe pagina web a MasterCard am pus la dispozitia tuturor informatii utile despre tranzactii online in siguranta, dar si despre planificarea unui buget, carduri sau recomandari pentru calatorii.

Toti posesorii de carduri trebuie sa stie cateva lucruri simple atunci cand fac tranzactii pe internet si, daca le respecta, nu vor avea nicio surpriza neplacuta. In primul si in primul rand, utilizatorul trebuie sa isi inregistreze cardul in sistemul 3D Secure - acest lucru se face foarte simplu, pe site-ul institutiei financiare care a emis cardul sau chiar in timpul efectuarii tranzactiei prin sistemul Activation During Shopping, in marea majoritate a cazurilor fara sa fie necesara deplasarea la o sucursala. Odata obtinuta parola 3D Secure - MasterCard SecureCode, in cazul marcilor MasterCard sau Maestro - ea nu trebuie sa fie dezvaluita nimanui. Apoi, inainte de a face o tranzactie pe un site, cumparatorul trebuie sa se asigure ca acel site este securizat - adresa web incepe cu https, nu cu http si uneori exista si un simbol sub forma de cheie sau lacatel. Mai mult, pentru ca tranzactia sa se poata realiza in sistem 3D Secure, trebuie ca si comerciantul si cardul sa fie inregistrate. Ca regula generala, nimeni nu trebuie sa raspunda mesajelor venite pe e-mail sau pe telefonul mobil si care le solicita date confidentiale privind conturile lor bancare sau parolele de acces.

Un capitol foarte important pentru o tranzactie reusita este informarea: cumparatorul trebuie sa citeasca atent conditiile de livrare, plata, returnare etc si sa caute cateva pareri despre comerciantul respectiv, printre prieteni sau pe forumuri. In plus, este bine ca, pe langa website, posesorul de card sa se asigure ca exista si un alt punct de contact cu comerciantul - de exemplu, un numar de telefon sau chat direct, unde sa poata fi sesizate si rezolvate in timp util eventuale probleme.

Daca aceste cateva reguli sunt respectate, orice posesor de card MasterCard sau Maestro poate sa economiseasca timp si, de multe ori, chiar sa beneficieze de reduceri sau alte avantaje, cumparand online.

Care sunt obiectivele si rezultatele campaniilor de promovare a cumparaturilor cu cardul, tot mai des desfasurate in ultima perioada?

Campaniile de promovare a cumparaturilor cu cardul sunt o constanta atat in activitatea noastra, inca de acum 11 ani, cat si a multora dintre partenerii nostri - institutiile financiare - si vizeaza deopotriva mediul online si cel traditional, in magazin. Cea mai recenta campanie a MasterCard in domeniul e-commerce are ca partener CFR Calatori: biletele de tren platite cu un card MasterCard sau Maestro au o reducere de 10%. Oamenii s-au dovedit extrem de receptivi - in primele luni, rulajele pe platforma de e-commerce au crescut cu 350%. Tocmai de aceea, am decis sa prelungim oferta pana la sfarsitul lui noiembrie.

Cealalta campanie MasterCard se desfasoara alaturi de cele mai mari hipermarketuri din tara si a atras in prima jumatate (aproape o luna) peste 215.000 de participanti.

Prin intermediul acestor campanii, institutiile urmaresc sa creasca in primul rand numarul, dar si volumul tranzactiilor cu cardul. Nu in ultimul rand, un alt obiectiv este sa creeze obisnuinta de plata cu cardul in randul posesorilor de carduri.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


 

Interviuri asemanatoare



 

Comentarii


0
Ultima Ora

Care e secretul performantei in business. Top skill-uri!

Cand singurul scop pe care il ai in fata este acela de a te dezvolta profesional, iti este destul de dificil sa identifici acel set de calitati care iti va asigura succesul. Desigur, pe parcursul timpului, vei acumula foarte multa experienta si te ... citeste mai mult



  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »





Advertorial

Interviu cu Directorul General Vascar, Vlad Ciuburciu: care sunt provocarile din industria carnii din Romania in anul 2020

  Vlad Ciuburciu, directorul general Vascar, dintre principalele producții de conservare și pregătire a cărților din România, nu se ... citeste mai mult



Articolul Saptamanii

Economisește utilizând inteligent cardul tău de credit și cumpărături

Un card bancar online îți poate aduce, în timp, economii importante. Ales cu atenție și folosit inteligent, acesta îți va ... citeste mai mult