Pana la finalul acestui an vom lansa cardurile bancare si serviciul de internet banking

Petre Tulin - Banca Comerciala Feroviara

Pana la finalul acestui an vom lansa cardurile bancare si serviciul de internet banking Data:27 octombrie 2010   Ora: 16:03

Infiintata in anul de criza 2009, Banca Comerciala Feroviara va lansa pana la finele lui 2010 cardurile bancare si serviciul de internet banking si va pune la dispozitia clientilor casete de valori, a afirmat presedintele institutiei, Petre Tulin.

In ceea ce priveste procesul de creditare, se intentioneaza crearea unui portofoliu de active bazate pe credite acordate in principal in moneda nationala, pentru a asigura stabilitate si o sursa constanta de venituri.

"Suntem o banca universala, oferim produse si servicii in lei si valuta pentru clientii persoane fizice, dar si juridice si imi place sa spun ca am pornit la cladirea acestui proiect punandu-ne mereu in pielea clientilor si incercand din aceasta perspectiva sa le oferim ceea ce isi doresc", a precizat Petre Tulin.

Banca Comerciala Feroviara a lansat recent campania "Dam Credit Dorintelor Dumneavoastra" care, potrivit oficialului, va genera o crestere cu aproximativ 30% a volumului de imprumuturi acordate.

1.      Banca Comerciala Feroviara s-a lansat intr-un moment in care majoritatea bancilor din sistem se confruntau cu probleme grave: cresterea volumului de credite neperformante, reticenta romanilor in ceea ce priveste indatorarea, diminuarea veniturilor etc. Care a fost miza si ce a adus nou institutia pe care o reprezentanti pe piata de profil?

Desi am intrat pe piata intr-un moment marcat de efectele unei crize financiare, perioada de inceput ne-a oferit sansa de a invata din experientele faste sau mai putin faste ale celorlalte banci din sistemul bancar romanesc. De exemplu, desi in 2009 aveam o pierdere prognozata de 5.400.000 lei, am incheiat anul cu un profit de 400.000 lei.

Suntem o banca universala, oferim produse si servicii in lei si valuta pentru clientii persoane fizice, dar si juridice si imi place sa spun ca am pornit la cladirea acestui proiect punandu-ne mereu in pielea clientilor si incercand din aceasta perspectiva sa le oferim ceea ce isi doresc. Mizam, in primul rand, pe operativitate in efectuarea tranzactiilor, pe nivelul redus al costurilor si pe flexibilitatea produselor (majoritatea pot fi adaptate la cerintele clientilor).

2.      Ati afirmat la sfarsitul anului trecut ca, potrivit planului de afaceri, banca va ajunge sa realizeze profit din al treilea an de activitate. Mai este valabila aceasta estimare, avand in vedere contextul economic? Care sunt segmentele pe care mizati sa aduca o crestere a veniturilor bancii?

Da, estimarea ramane valabila pentru ca, asa cum am mai spus, ne adaptam permanent la contextul economic. De exemplu, desi nu aveam prevazut in planul de afaceri initial, anul acesta vom lansa cardurile bancare si serviciul de internet banking si vom putea pune la dispozitia clientilor casete de valori. Toate aceste decizii le-am luat fara a ne asuma riscuri, avand mereu in vedere ca dezvoltarea bancii noastre sa se realizeze pe o baza solida. Mizam pe toate categoriile de clienti, de la persoane fizice  pana la cei din segmental IMM-uri si “corporate”.

3.      Banca Comerciala Feroviara a lansat la inceputul acestei luni campania “Dam Credit Dorintelor Dumneavoastra”, prin intermediul careia sunt oferite dobanzi promotionale la produsele de creditare din portofoliu. Care estimati ca va fi efectul acesteia in ceea ce priveste cresterea volumului de credite acordate de institutie? Care este cel mai accesat produs de creditare din portofoliul bancii?

Din primele evaluari, estimam ca aceasta campanie va aduce o crestere cu aproximativ 30% a volumului de credite pe care Banca Comerciala Feroviara le ofera clientilor sai. Initial, am crezut ca vom avea o cerere semnificativ mai mare pentru creditele de nevoi personale fara garantii. Dar ne bucuram sa constatam ca interesul clientilor se indreapta catre toate categoriile de credite care fac parte din promotia noastra.

4.      Aveti temeri in ceea ce priveste finantarea unor sectoare de activitate?

Selectam clientii indiferent de sectorul lor de activitate. Pentru fiecare client facem analiza dosarului punct cu punct luand in considerare doar eficienta investitiei pe care acesta doreste sa o realizeze si capacitatea de a-si plati creditul pe termen lung. Este adevarat ca sunt sectoare de activitate care scartaie, dar in cadrul acestora sunt companii cu o activitate profitabila pe termen lung. Sau dimpotriva, pot exista firme care-si desfasoara activitatea in domenii in plina ascensiune, dar care nu au performanta si nici capacitatea de rambursare a creditului. Vreau sa precizez ca toti clientii eligibili gasesc la Banca Comerciala Feroviara produse si servicii adaptate cerintelor lor, beneficiind de operativitate in analiza documentatiei, flexibilitate in oferirea solutiilor de finantare si costuri reduse.

5.       Care a fost volumul depozitelor atrase de institutia pe care o reprezentanti in primele sase luni din acest an si care sunt estimarile pentru finalul lui 2010?

Pot spune ca volumul depozitelor este in concordanta cu numarul de sucursale operationale pe care banca noastra le are in acest moment. La fel s-a intamplat pe tot parcursul anului si avem motive sa credem ca si din acest punct de vedere vom incheia 2010 cu bine. Banca noastra are, in acest moment, un nivel de lichiditate foarte ridicat, ceea ce ii permite derularea tuturor proiectelor de finantare pe care si le-a propus.

6.      Ce strategie va adopta Banca Comerciala Feroviara pentru extinderea procesului de creditare si atragerea de resurse in 2011?

Intentionam sa construim un portofoliu de active bazate pe credite acordate in principal in moneda nationala, pentru a asigura stabilitate si o  sursa constanta de venituri. Concomitent, se va monitoriza si controla riscul de lichiditate implicat de finantarea activitatii de creditare din resurse pe termen scurt, prioritizand, in cadrul conditiilor de acordare a creditelor, conditia de rulaj prin conturile curente. Intr-o prima faza, sursele principale de finantare a activitatii de creditare, pe langa cele atrase de la actionari, vor fi reprezentate de resursele atrase de la clienti. Ulterior, banca va apela si la resurse  de pe piata interbancara, pe masura ce va obtine  limitele de expunere pentru atragerea de depozite si inchiderea pozitiilor. Dupa primii doi ani de activitate, banca se va orienta si catre accesarea liniilor de finantare externa, in conditiile pastrarii indicatorilor de profitabilitate la un nivel adecvat.

7.      Care sunt obiectivele bancii in ceea ce priveste reteaua teritoriala si portofoliul de clienti?

Pana la sfarsitul anului urmator, ne-am propus sa avem aproximativ 20 de unitati teritoriale. In afara de Bucuresti, Arad si Baia Mare, unde avem deja  sucursale functionale, vizam in mod special orasele mari ca de exemplu: Brasov, Iasi, Cluj, Oradea, Timisoara, Craiova, Constanta.

In ce priveste portofoliul de clienti, ne vom adresa cu predilectie clientilor persoane juridice, in special celor din segmentul intreprinderilor mici si mijlocii carora le vom oferi solutii personalizate de finantare a activitatilor si investitiilor. Iar pentru clientii corporate pe care ne dorim sa-i atragem si sa-i fidelizam, ne concentram in special pe produse si servicii de tip “cash management”.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


 

Interviuri asemanatoare



 

Comentarii


0
Ultima Ora

Care e secretul performantei in business. Top skill-uri!

Cand singurul scop pe care il ai in fata este acela de a te dezvolta profesional, iti este destul de dificil sa identifici acel set de calitati care iti va asigura succesul. Desigur, pe parcursul timpului, vei acumula foarte multa experienta si te ... citeste mai mult



  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »





Advertorial

Trei situatii in care ai nevoie de servicii de reincarcare Orange, in contextul pandemiei de coronavirus

La cumpana dintre ani, cand probabil ti-ai pus, ca toti ceilalti oameni, cateva dorinte pentru 2020, cu siguranta nu ti-ai imaginat ce turnura vor ... citeste mai mult



Articolul Saptamanii

Toți angajații Avira la nivel global vor lucra de acasă, ca măsură preventivă în contextul COVID-19

Ca măsură de precauție, Avira, dezvoltatorul german de solutii de securitate, își va închide toate birourile fizice din ... citeste mai mult