OTP estimeaza o crestere de peste 10% a numarului de carduri in acest an

Adrian Chichita, OTP Bank

OTP estimeaza o crestere de peste 10% a numarului de carduri in acest an Data:4 martie 2013   Ora: 11:30

Anul acesta vom asista la o crestere a numarului de carduri de peste 10%, bancile concentrandu-se cel mai mult pe cardurile de credit si cardurile de debit tip “salarii”, a declarat intr-un interviu pentru Efin.ro Adrian Chichita, Director Carduri, OTP Bank Romania.

Potrivit oficialului, cererea eligibila de carduri de credit (si credite, in general) este destul de mica in prezent, in special din cauza istoricului de creditare al clientilor (intarzieri, restante etc), precum si a modificarii veniturilor la o parte din clienti, ceea ce face ca acestia sa nu se mai califice pentru o limita de credit, ca urmare a atingerii gradului maxim de indatorare al acestora reglementat prin normele de risc. Pe de alta parte, penetrarea cardurilor de credit in total carduri din piata este undeva la 10%, ceea ce arata ca exista mult potential de crestere in viitor.

1. OTP Bank se afla intr-un amplu proces de incurajare a tranzactiilor fara numerar. In aceasta luna ati lansat cardul de credit cu 6 rate fara dobanda si programul de recompense “MasterCard Rewards”, adresat tuturor persoanelor fizice posesoare de carduri de debit si credit MasterCard, emise de banca. Ce noutati pregatiti in urmatoarea perioada pentru detinatorii de carduri emise de institutie?

Vom completa initiativele pe care deja le-am demarat cu o serie de actiuni care vor avea ca scop principal promovarea instrumentelor de plata fara numerar, in special a cardurilor de credit si stimularea utilizarii acestora. Avem in vedere derularea unor campanii prin care ne-am propus sa incurajam activarea si gradul de utilizare a cardurilor prin efectuarea de plati la POS, in parteneriat cu comercianti acceptatori din domenii cum ar fi turism, utilitati, distributie carburanti, precum si comercianti din zona “on-line” (e-commerce).

2. Care sunt principalele puncte ale strategiei OTP Bank pe segmentul cardurilor?

Strategia OTP Bank este de a avea o mai mare penetrare pe segmentul cardurilor de credit, fapt confirmat de lansarea recenta a unui card de credit cu caracteristici unice pe piata, respectiv rambursarea oricarei tranzactii efectuate cu cardul in 6 rate fara dobanda, indiferent unde are loc plata, in Romania sau in strainatate, la POS virtual sau standard. In acest sens, am facut pasi importanti in vederea diversificarii canalelor de distributie, cu accent pe vanzarile directe (prin intermediul OTP Advisors – forta de vanzari mobila a bancii si prin partenerii nostri), precum si pentru imbunatatirea proceselor de vanzare si aprobare a cardurilor de credit.

3. Romanii sunt, intr-o mare masura, adepti ai numerarului. Care este, in opinia dumneavoastra, principalul motiv pentru care cash-ul inca are castig de cauza in fata cardurilor?

Cauzele sunt multiple, plecand de la nivelul de educatie financiara a unei parti a populatiei, pana la reticienta unor comercianti de a rula operatiunile proprii prin banci, din motive legate de fiscalitate etc. Mai trebuie mentionat faptul ca, in Romania, cardurile bancare au o istorie de mai putin de 20 de ani, pe cand in alte parti ale Europei, acestea exista de mai multe decenii, deci este nevoie de timp pentru a atinge nivelul tarilor dezvoltate. In prezent, in Romania, aproximativ 60% din tranzactiile efectuate cu cardul sunt retrageri de numerar (ATM) si doar 40% sunt reprezentate de platile la comercianti. Chiar daca aceste cifre demonstreaza faptul ca suntem o piata orientata catre numerar, procentele sus-mentionate reprezinta, de fapt, un progres major fata de situatia inregistrata cu 10 ani in urma, cand retragerile de numerar reprezentau peste 90% din tranzactiile cu carduri bancare. In concluzie, suntem pe drumul cel bun.

4. Care este numarul de carduri emise de OTP Bank in 2012 si care care sunt planurile pentru 2013? Care este ponderea in raportul carduri de debit versus carduri de credit?

La sfarsitul anului 2012, OTP Bank Romania a atins o cota de aproximativ 220,000 carduri bancare emise, fiind a treia banca din Romania in ceea ce priveste dinamica emiterii de carduri de debit in perioada iunie 2011 - iunie 2012. Cardurile de credit reprezentau o pondere de aproximativ 4% din totalul cardurilor emise. Pana la sfarsitul acestui an dorim sa marim aceasta pondere la 6%.

5. Mai sunt romanii dornici sa contracteze un card de credit, tinand cont de actualul context economic? Care sunt, in opinia dumneavoastra, caracteristicile pietei cardurilor de credit din Romania, prin comparatie cu sistemele dezvoltate din Occident? Care estimati ca va fi evolutia dobanzilor aferente cardurilor de credit in acest an?

Cererea eligibila de carduri de credit (si credite, in general) este destul de mica in prezent, in special din cauza istoricului de creditare al clientilor (intarzieri, restante etc), precum si a modificarii veniturilor la o parte din clienti, ceea ce face ca acestia sa nu se mai califice pentru o limita de credit, ca urmare a atingerii gradului maxim de indatorare al acestora reglementat prin normele de risc. Pe de alta parte, penetrarea cardurilor de credit in total carduri din piata este undeva la 10%, ceea ce arata ca exista mult potential de crestere in viitor. Cele mai atractive carduri de credit pentru clienti sunt cele cu scheme de plata in rate fara dobanda si cu sisteme de bonusare adresate utilizatorilor. In ceea ce priveste dobanzile aferente cardurilor de credit, nu estimam modificari semnificative pentru acest an.

7. Ce aspecte trebuie sa aiba in vedere persoanele care doresc sa achizitioneze un card de credit sau un card de debit?

Intrucat comisioanele aferente cardurilor sunt destul de apropiate ca valoare de la o banca la alta, pe fondul concurentei in crestere, clientii ar trebui sa-si concentreze atentia pe calitatea si diversitatea serviciilor aferente cardurilor. De exemplu, un card bancar poate fi foarte usor completat de servicii precum: SMSAlert (notificari pe telefonul mobil cu privire la operatiunile cu cardul), Internet/Mobile Banking, programe de loialitate, etc. In cazul cardurilor de credit, clientul ar trebui sa inteleaga foarte bine modul in care functioneaza acestea (perioada de gratie, sistem de rate) si costurile pe care le implica (taxa de emitere, de administrare, dobanzile standard si eventualele dobanzi penalizatoare etc), astfel incat sa poata face alegerea potrivita.

8. Care vor fi, in opinia dumneavoastra, principalele evolutii pe piata cardurilor din Romania in 2013?

In opinia mea, in 2013, bancile se vor concentra cel mai mult pe cardurile de credit si cardurile de debit tip “salarii”. Ne asteptam ca in acest an sa asistam la o crestere a numarului de carduri de peste 10%.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


 

Interviuri asemanatoare



 

Comentarii


0
Ultima Ora

Care e secretul performantei in business. Top skill-uri!

Cand singurul scop pe care il ai in fata este acela de a te dezvolta profesional, iti este destul de dificil sa identifici acel set de calitati care iti va asigura succesul. Desigur, pe parcursul timpului, vei acumula foarte multa experienta si te ... citeste mai mult



  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »





Advertorial

Interviu cu Directorul General Vascar, Vlad Ciuburciu: care sunt provocarile din industria carnii din Romania in anul 2020

  Vlad Ciuburciu, directorul general Vascar, dintre principalele producții de conservare și pregătire a cărților din România, nu se ... citeste mai mult



Articolul Saptamanii

Economisește utilizând inteligent cardul tău de credit și cumpărături

Un card bancar online îți poate aduce, în timp, economii importante. Ales cu atenție și folosit inteligent, acesta îți va ... citeste mai mult