Diaconescu, Asirom: In urma crizei, ne luptam de doua ori mai mult pentru increderea clientilor

Mariana Diaconescu, Asirom

Diaconescu, Asirom: In urma crizei, ne luptam de doua ori mai mult pentru increderea clientilor Data:27 martie 2013   Ora: 15:00

Industria asigurarilor nu poate face cu mult mai bine sau cu mult mai rau decat se prezinta economia nationala, iar previziunile pentru acest an sunt prudente, a declarat presedintele directoratului Asirom, Mariana Diaconescu, intr-un interviu pentru Efin.ro.

Astfel, o crestere cu 5% a pietei asigurarilor in acest an este foarte optimista. Important este sa stabilizeze nivelul costurilor, care va avea ca efect echilibrarea bilanturilor.

Un nivel de trai mai scazut prespune prioritizarea cheltuielilor, iar in contextul crizei economice asiguratorii lupta de doua ori mai mult pentru increderea clientilor, a adaugat Mariana Diaconescu.

V-ati alaturat Asirom in anul 2005, ca vicepresedinte, iar din 2011 ocupati functia de presedinte al directoratului companiei de asigurari. Care au fost principalele probleme pe care le-ati avut de infruntat in aceasta perioada in ceea ce priveste relatia Asirom - clienti?

Principala relatie pe care o construiesc cei doi-asigurat si asigurator- este de incredere reciproca. Asiguratorul ofera polita pentru cazurile de risc, care s-ar putea produce in viata unui asigurat, iar acesta trebuie sa aiba incredere ca asiguratorul ii va acoperi pierderile in momentul in care riscul se produce. Fireste, si asiguratorul trebuie sa creada ca asiguratul nu-l va insela si nu va aduce dovezi neconforme cu realitatea, atunci cand s-a produs riscul. Pentru compania noastra, relatia asigurator-client este pe primul loc. ASIROM a trecut la o vanzare consultativa si pune interesele clientilor sai pe primul loc. Evident ca ne confruntam si cu provocari ca urmare a crizei economice si ca luptam de doua ori mai mult pentru increderea clientilor nostri. Dar acest lucru nu face decat sa ne ambitioneze si sa ne motiveze.

Cum caracterizati romanii din punct de vedere al educatiei cu privire la conceptul de asigurare? Sunt acestia constienti de importanta incheierii unei asigurari de locuinta, de exemplu?

In Romania cultura asigurarilor a penetrat mai dificil. De aceea, am fost parteneri si in a doua etapa a Campaniei Nationale “Asigura-te!” din septembrie 2012, campaniile in care se impart peste 750.000 de brosuri gratuite pentru educarea publicului larg in privinta asigurarilor. Lucrurile se schimba deci. Odata cu intrarea Romaniei in Uniunea Europeana, cu aceste campanii de educare si asa mai departe, lucrurile evolueaza spre o mai buna cunoastere a acestei culturi. Acest lucru presupune eforturi pe termen lung in care asiguratorii trebuie sa se implice.

Care sunt tipurile de asigurari cel mai des achizitionate de catre clienti? Cum motivati?

Piata de asigurari din Romania este dominata de asigurarile auto. Noi ne dorim si vom continua sa subscriem asigurari auto, dar intr-un mod mai controlat, cu tarife segmentate, cautand sa oferim clientilor nostri acoperirea de care au nevoie la un pret cat mai corect. Evolutia pietei de asigurari este legata de evolutia economiei noastre. Deci un nivel de trai mai scazut prespune prioritizarea a cheltuielilor. De multe ori, o asigurare de viata nu li se pare necesara. Incercam sa educam publicul nostru pentru a intelege ca o asigurare de viata inseamna liniste si confort printr-o investite accesibila.

Care sunt aspectele pe care ar trebuie sa le aiba in vedere o persoana care achizitioneaza o polita RCA, de exemplu?

In primul rand, ar trebui sa se orienteze spre o companie care plateste daunele clientilor sai. Nu doar pretul politei RCA trebuie sa fie un criteriu de selectie. Un alt lucru de care trebuie sa tina cont orice asigurat RCA este: “cazierul” CEDAM. Asiguratorul va tine cont de acesta in calculul primei RCA.

Consideram ca, in principiu, asiguratii cu istoric favorabil al daunelor nu ar trebui sa se teama de cresterea pretului la RCA despre care s-a tot discutat, deoarece orice asigurator ii doreste in portofoliu si va cauta sa ii atraga cu prime atractive. De retinut ar fi si faptul ca tot mai multi asiguratori acorda reduceri importante la “pachetele” de asigurari RCA + Casco sau in caz de cross-selling cu alte produse de asigurare.

Cum ati caracteriza, per asamblu, piata de asigurari din Romania in acest moment si care sunt “previziunile” pentru urmatorii 5 ani?

Daca ar trebui sa fac o apreciere generala cu privire la perspectiva pietei asigurarilor in anul 2013, probabil ca am mai spus-o si voi continua sa o spun, industria asigurarilor nu poate face cu mult mai bine sau cu mult mai rau decat se prezinta economia nationala, iar previziunile sunt prudente. O crestere de 5% o apreciez foarte optimista. Din punctul meu de vedere, important pentru acest an este sa stabilizam nivelul costurilor, care va avea ca efect echilibrarea bilanturilor. In ceea ce priveste urmatorii 5 ani, cred ca trebuie intotdeauna sa ne pastram optimismul. Speram la o crestere a segmentului de asigurari de viata, mai ales.

Conform CSA, asiguratorii au platit anul trecut daune de peste 4,4 miliarde lei, in crestere cu 6,2% fata de 2011. La ce nivel estimati ca se va ajunge in acest an?

Avand in vedere dauna medie care in anul 2012 a crescut (conform analizei CSA), apreciem ca aceasta va avea o usoara crestere si in 2013. Principalul factor il poate constitui cresterea (atat in volum dar si ca nivel al pretentiilor) pentru vatamarile corporale. Despagubirile pentru daune materiale pot fi mentinute la un nivel acceptabil in conditiile gestionarii eficiente a dosarelor de daune. Incercam sa atingem acest obiectiv atat printr-o colaborare buna cu unitatile de reparatii si furnizorii de piese precum si prin negocieri directe cu partile prejudiciate. Fiecare societate de asigurari are politici proprii de eficientizare si reducere a cheltuielilor cu daunele. Se urmareste cresterea nivelului de satisfactie a persoanelor pagubite prin reducerea timpilor de regularizare a dosarelor de dauna.

Care sunt planurile Asirom in ceea ce priveste portofoliul de produse in 2013? Aveti in plan lansarea unor noi produse?

Orientarea ASIROM, din punct de vedere strategic este catre RETAIL. Prin retail intelegem atit persoane fizice, cit si IMM-uri. In acelasi timp, ASIROM continua sa deruleze proiecte dedicate pietei de corporate, urmand sa diversificam si sa imbunatatim produsele si serviciile dedicate ambelor segmente. Liniile de business pe le vom exploata in continuare anul acesta dar si anul urmator sunt: asigurarile de viata, asigurarile non auto, dar si asigurarile auto.

In anul 2012 ne-am concentrat pe echilibrarea portofoliului de produse, iar acest lucru continua si in 2013. Am lansat produse noi si competitive, care sa fie conforme cu nevoile clientilor si vom face acest lucru si in acest an. As vrea sa amintesc aici produsul Global Forte, o asigurare mixta de viata reevalubila care a fost recent si premiat luna aceasta in cadrul Austria-Romania Business Round Table Conference and Awards. Global Forte este un produs pe care l-am dezvoltat pentru client. Vrem sa le oferim acestora confort, protectie, o “varsta a treia” demna, planificare financiara si mentinerea standardului de viata printr-o mare flexibilitate in alegerea modului de plata.

Care a fost valoarea daunelor platite de Asirom anul trecut si care sunt estimarile pentru acest an? Care a fost cea mai mare dauna RCA platita de companie in 2012?

Dupa cum am spus, avand in vedere dauna medie care in anul 2012 a crescut (conform analizei CSA), apreciem ca aceasta va avea o usoara crestere si in 2013. Cea mai mare dauna platita a fost de 1 milion de euro.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


 

Interviuri asemanatoare



 

Comentarii


0
Ultima Ora

Care e secretul performantei in business. Top skill-uri!

Cand singurul scop pe care il ai in fata este acela de a te dezvolta profesional, iti este destul de dificil sa identifici acel set de calitati care iti va asigura succesul. Desigur, pe parcursul timpului, vei acumula foarte multa experienta si te ... citeste mai mult



  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »





Advertorial

Trei situatii in care ai nevoie de servicii de reincarcare Orange, in contextul pandemiei de coronavirus

La cumpana dintre ani, cand probabil ti-ai pus, ca toti ceilalti oameni, cateva dorinte pentru 2020, cu siguranta nu ti-ai imaginat ce turnura vor ... citeste mai mult



Articolul Saptamanii

Toți angajații Avira la nivel global vor lucra de acasă, ca măsură preventivă în contextul COVID-19

Ca măsură de precauție, Avira, dezvoltatorul german de solutii de securitate, își va închide toate birourile fizice din ... citeste mai mult