Bancile isi vor disputa clientii care le pot genera profit

Giulio Simonelli - Banca Italo Romena

Bancile isi vor disputa clientii care le pot genera profit Data:12 aprilie 2011   Ora: 16:10

Criza a demonstrat importanta calitatii portofoliului de clienti, iar bancile isi vor disputa acei clienti care le pot genera profit, punctand pe standarde de calitate ridicate, considera directorul general al Bancii Italo Romena, Giulio Simonelli.

Comparativ cu sectorul bancar italian, cel romanesc are un potential de crestere important, potrivit oficialului, insa oamenii au inca nevoie sa fie ghidati in utilizarea serviciilor bancare ca instrumente care le faciliteaza viata.

Printre realizarile Bancii Italo Romena in 2010 se numara implementarea tehnologiei cip la intreg portofoliul de carduri VISA de debit si de credit, lansarea a doua noi carduri sub sigla MasterCard, acordul de colaborare incheiat cu Generali Asigurari. Sectorul IMM-urilor va continua sa fie segmentul cel mai important in 2011.

In ceea ce priveste canalele alternative, 50% dintre tranzactiile pe conturile curente in cazul Bancii Italo Romena se desfasoara prin intermediul serviciului de internet banking, precizeaza Giulio Simonelli.

1.Cum puteti caracteriza sectorul bancar romanesc si care sunt principalele diferente dintre acesta si sectorul bancar italian?

Cred ca sistemul bancar romanesc a reactionat bine in contextul crizei care a zguduit intreaga economie mondiala. In ciuda cresterii creditelor neperformante ce a determinat scaderea marjelor de profit, indicele de solvabilitate s-a mentinut la un nivel adecvat, in usoara scadere fata de cel inregistrat la sfasitul lui 2009. Comparativ cu sectorul bancar italian, cel romanesc are un potential de crestere important avand in vedere exigentele tot mai ridicate ale clientelei si nevoia mare privind crearea de noi produse si servicii care sa raspunda acestora. Totusi, oamenii au inca nevoie sa fie ghidati in utilizarea serviciilor bancare ca si instrumente care le faciliteaza viata.

2.Ce a insemnat anul 2010 si inceputul acestui an pentru institutia al carei reprezentant tocmai ati devenit?

Programul de austeritate al Guvernului din 2010 a schimbat fizionomia pietei atat pe segmentul retail, cat si pe cel corporate, avand un impact semnificativ asupra activitatii bancilor. Intr-un context economic dificil, in 2010 Banca Italo Romena a continuat sa-si sustina clientii, persoane fizice si persoane juridice, cu produse si servicii de calitate. Printre acestea se numara implementarea tehnologiei cip la intreg portofoliul de carduri VISA de debit si de credit, lansarea a doua noi carduri sub sigla MasterCard, precum si acordul de colaborare incheiat cu Generali Asigurari pentru activitatea de bancassurance privind intermedierea de polite de asigurare complementare produselor de finantare.

Criza a demonstrat cat de importanta este o calitate adecvata a portofoliului de clienti. Consider astfel ca bancile isi vor disputa acei clienti care le pot genera profit, punctand pe standarde de calitate ridicate. Pentru Banca Italo Romena acest lucru reprezinta o motivatie permanenta, astfel ca in 2011 intentionam sa cream oferte integrate de produse si servicii la costuri competitive, adresate atat clientelei retail, cat si celei corporate, acordand o atentie deosebita sectorului IMM.

3.Pe ce segment de piata mizeaza Italo Romena in acest an pentru dezvoltare?

Banca Italo Romena a intrat pe piata romaneasca pozitionandu-se drept banca orientata spre segmentul corporate, la inceput catre intreprinderile italiene care isi transferasera activitatea in Romania si, cu timpul si catre societatile romanesti. Astazi circa 70% din portofoliul de clienti este reprezentat de IMM-uri cu capital italian si romanesc. Astfel spus, si in 2011 segmentul cel mai important va fi cel al IMM-urilor, fara a neglija insa obiectivul unei mai bune pozitionari pe piata de retail, atat in ceea ce priveste produsele de economisire, cat si activitatea de creditare.

4.Afacerile mici si mijlocii au fost cele mai afectate in contextul recesiunii economice. Cum abordeaza Banca Italo Romena sectorul IMM, considerat motorul cresterii economice?

IMM-urile formeaza sectorul cel mai dinamic intr-o economie de piata si mai ales in Romania, unde oportunitatile de dezvoltare sunt importante. Caracterizat printr-o competitivitate puternica, sectorul IMM-urilor are nevoie de produse si servicii bancare adaptate nevoilor specifice. Bineinteles, nevoia de creditare e in prim plan. Banca Italo Romena a avut dintotdeauna o abordare flexibila avand in vedere increderea pe care o are in cresterea acestui sector.

5.Online banking-ul si canalele alternative in ansamblu se prefigureaza a fi noua expresie a relatiei client-banca. Care considerati ca sunt avantajele acestor servicii pentru utilizatori si pentru institutiile bancare si cum sunt percepute de catre clientii Italo Romena?

De acum piata nu se mai poate lipsi de canalele alternative: internet banking, phone banking, POS, ATM etc. Cunoastem cu totii avantajele oferite de aceste servicii bancare: comoditate, flexibilitate, mobilitate, siguranta si usurinta de folosire, ca sa le amintesc doar pe cele mai evidente. Insa o mare importanta o are si beneficiul costurilor scazute ale tranzactiilor in raport cu cele practicate pentru operatiunile efectuate la ghiseele bancare. In ceea ce ne priveste, 50% dintre tranzactiile pe conturile curente se desfasoara prin intermediul serviciului de internet banking – BIR WEB, pentru care nu percepem clientilor comisioane de administrare. In plus, pe serviciul de POS am reusit anul trecut sa dublam numarul de terminale instalate.

6.Care sunt principalele obiective ale Bancii Italo Romena pentru acest an si cum intentionati sa realizati aceste obiective?

Dorim sa ne sustinem clientii cu produse si servicii care sa raspunda cat mai bine nevoilor acestora. De aceea, vrem ca gama noastra de produse si servicii sa le aduca acestora maximum de beneficii. Intentionam sa dezvoltam portofoliul de clienti persoane fizice si IMM-uri practicand o politica de preturi competitive si, prin profesionalismul angajatilor nostri, sa cream relatii de durata cu clientela.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


 

Interviuri asemanatoare



 

Comentarii


0
Ultima Ora

Care e secretul performantei in business. Top skill-uri!

Cand singurul scop pe care il ai in fata este acela de a te dezvolta profesional, iti este destul de dificil sa identifici acel set de calitati care iti va asigura succesul. Desigur, pe parcursul timpului, vei acumula foarte multa experienta si te ... citeste mai mult



  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »





Advertorial

Trei situatii in care ai nevoie de servicii de reincarcare Orange, in contextul pandemiei de coronavirus

La cumpana dintre ani, cand probabil ti-ai pus, ca toti ceilalti oameni, cateva dorinte pentru 2020, cu siguranta nu ti-ai imaginat ce turnura vor ... citeste mai mult



Articolul Saptamanii

Toți angajații Avira la nivel global vor lucra de acasă, ca măsură preventivă în contextul COVID-19

Ca măsură de precauție, Avira, dezvoltatorul german de solutii de securitate, își va închide toate birourile fizice din ... citeste mai mult