Asigurarea de viata unit-linked va fi produsul vedeta al anului 2011

Ovidiu Racoveanu - Generali Asigurari

Asigurarea de viata unit-linked va fi produsul vedeta al anului 2011 Data:5 aprilie 2011   Ora: 16:00

Criza economica a avut un efect benefic asupra asigurarilor de viata, care au inregistrat o crestere de 3% in 2010, in conditiile in care asigurarile generale au scazut cu 7,5%, potrivit directorului Asigurari de Viata Generali Asigurari, Ovidiu Racoveanu.

Generali Asigurari s-a axat anul trecut pe dezvoltarea segmentului de asigurari de viata, unde a reusit sa obtina o crestere de 8%, ca urmare a lansarii de noi produse, dar si a eforturilor de reducere ratei de lapsare a politelor de viata. Unit-linked, o imbinare a asigurarii de viata traditionale cu o componenta investitionala, a captat interesul romanilor si va fi, alaturi de asigurarile pentru copii si asigurarile de grup, produsul vededa si in anul 2011, spune oficialul.

1.Din perspectiva dumneavoastra, care a fost evolutia pietei asigurarilor de viata in 2010 si in primele luni ale acestui an?

Asigurarile de viata au fost surpriza placuta a anului 2010, obtinand un avans usor, dar important, de circa 3%, in conditiile in care asigurarile generale au scazut in 2010 cu 7,5%. Cresterea inregistrata este cu atat mai importanta cu cat mediul economic a fost dificil si incert, iar climatul legislativ nu a incurajat dezvoltarea segmentului de viata prin acordarea de deductibilitati fiscale.

Criza economica a avut insa un efect benefic asupra segmentului de viata prin cresterea gradului de constientizare cu privire la nevoia de protectie si economisire. Pentru anul 2011 estimam un ritm de crestere cel putin similar cu cel din anul trecut.

Inca nu avem datele oficiale (auditate) referitoare la evolutia din primele trei luni ale anului in curs, dar semnalele primite sunt pozitive. Spre exemplu, noi am inregistrat vanzari foarte bune, obtinand chiar o crestere de doua cifre in primul trimestru, in comparatie cu perioada similara a anului trecut.

2.Rezultatele pentru anul 2010 arata ca Generali Asigurari a obtinut o crestere de 8% pe piata asigurarilor de viata, peste media pietei de profil. Care au fost factorii care au contribuit la acest succes?

Pentru noi, anul 2010 a fost foarte activ in ceea ce priveste sustinerea si dezvoltarea segmentului de asigurari de viata. Astfel, am monitorizat continuu piata si cererile clientilor si am valorificat oportunitatile, lansand produse noi, flexibile, adaptate cerintelor actuale ale clientilor. Spre exemplu, anul trecut am lansat Vital Plus - asigurare de viata si sanatate si Crescendo - asigurare unit-linked pentru copii, care s-au bucurat de un real succes. Cresterea principala s-a datorat segmentului de asigurari unit-linked, care a obtinut un avans de 19% fata de 2009.

O alta directie pe care ne-am concentrat eforturile a fost reducerea ratei de lapsare a politelor de viata. In acelasi timp, forta de vanzari Generali a fost foarte activa, obtinand cresterea segmentului de retail si stabilizarea portofoliului corporate.

In esenta, am fost dinamici, flexibili, atenti si am raspuns clientilor cu produse si servicii de calitate.

3.In cadrul asigurarilor de viata, cea mai buna evolutie a fost inregistrata la segmentul unit-linked si anume o crestere de 19%. Ce aduce nou acest tip de produse?

In plus fata de beneficiile unei asigurari de viata traditionale (protectie), produsele unit-linked includ si componenta investitionala. Mai precis, in functie de apetitiul pentru castig al clientului, banii sunt investiti pe piete de capital si, astfel, posibilitatile de castig sunt mai mari.

Generali are un produs foarte bun pe acest segment, GENIUS - Generali Investment Unit Solution, prezent prin trei oferte diferite in functie de apetitul pentru risc, respectiv fondurile de investitii Activ, Armonie si Confident. Astfel, clientii au posibilitatea investirii banilor atat pe termen scurt (minim 5 ani), cat si pe termen lung (maxim 30 de ani), iar castigul variaza in functie de gradul de risc si de profitabilitatea dorita. De asemenea, avem un produs unit-linked pentru copii, lansat anul trecut - Crescendo.

Alaturi de asigurarile pentru copii si cele de tip Employee Benefits (asigurari de grup), produsele de tip unit-linked vor fi in continuare produsul "vedeta" pentru Generali Asigurari de Viata in 2011.

4.Care este profilul clientilor care opteaza pentru o asigurare de viata de la Generali?

Clientii Generali Asigurari de Viata provin din mediul urban, din orasele mari si medii, au varsta de peste 30 de ani si un nivel de educatie si venit peste medie. De cele mai multe ori, este vorba despre persoane casatorite, cu copii, interesate sa asigure stabilitatea familiei lor. Daca ne referim la segmentul unit-linked, vorbim despre persoane cu un nivel de educatie si informare ridicat, care inteleg beneficiile unei investitii pe termen lung si sunt dispuse sa isi asume un grad de risc, in vederea unui castig mai mare la maturitatea asigurarii.

5.Care sunt mijloacele prin care va propuneti sa dezvoltati sectorul asigurarilor de viata in 2011?

Am inceput anul in forta, cu lansarea unui produs interesant - asigurarea facturii de telefonie mobila pentru abonatii Vodafone, prin intermediul brokerului Marsh. Vom pastra un ritm alert de lansari de noi produse pe tot parcursul anului. Spre exemplu, in viitorul apropiat avem in plan, lansarea unui produs unit-linked cara garanteaza, la maturitatea asigurarii, valorea maxima a unit-ului obtinut pe durata contractului. De asemenea, ne vom concentra pe adaptarea produselor de sanatate pe care le avem in portofoliu si pe exploatarea oportunitatilor din piata prin produsele Employee Benefits.

Pentru 2011, urmarim obtinerea unei cresteri de o cifra a business-ului, consolidarea pozitiei castigate in 2010 si mentinerea unui business sanatos. Credem ca aceste obiective vor fi obtinute printr-o continua adaptare la nevoile clientilor si prin mentinerea unor standarde ridicate de calitate.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


 

Interviuri asemanatoare



 

Comentarii


0
Ultima Ora

Care e secretul performantei in business. Top skill-uri!

Cand singurul scop pe care il ai in fata este acela de a te dezvolta profesional, iti este destul de dificil sa identifici acel set de calitati care iti va asigura succesul. Desigur, pe parcursul timpului, vei acumula foarte multa experienta si te ... citeste mai mult



  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »





Advertorial

Trei situatii in care ai nevoie de servicii de reincarcare Orange, in contextul pandemiei de coronavirus

La cumpana dintre ani, cand probabil ti-ai pus, ca toti ceilalti oameni, cateva dorinte pentru 2020, cu siguranta nu ti-ai imaginat ce turnura vor ... citeste mai mult



Articolul Saptamanii

Toți angajații Avira la nivel global vor lucra de acasă, ca măsură preventivă în contextul COVID-19

Ca măsură de precauție, Avira, dezvoltatorul german de solutii de securitate, își va închide toate birourile fizice din ... citeste mai mult