2009 - primul an in care ideea de cota de piata si-a pierdut din apetenta

Efraim Naimer - Platinum Asigurari

2009 - primul an in care ideea de cota de piata si-a pierdut din apetenta Data:18 martie 2010   Ora: 14:30

Directorul executiv al companiei Platinum Asigurari Reasigurari, Efraim Naimer, considera ca 2009 a fost un an cu pierderi masive in privinta rezultatelor tehnice pentru asiguratori, fiind primul an in care ideea de cota de piata si-a pierdut din apetenta.

Potrivit oficialului, pentru ca macar in 2011 piata sa vada lumina de la capatul tunelului trebuie sa se puna bazele unei piete normale, incepand de “yesterday”.

1. Care sunt in opinia dumneavoastra particularitatile pietei de asigurari din Romania?

Pentru Platinum la momentul actual cele mai evidente particularitati ale pietei de asigurari sunt:

  • Piata de asigurari este dominata de asigurarile auto, care detin o pondere de aproape 70% din totalul pietei;
  •  In ultimii 5 ani, multe companii multinationale au intrat pe piata prin cumparea unor companii existente, asigurarile transferate au fost bazate pe “multiple on turnover”- ceea ce a impins companiile intr-o cursa alerta pentru market share. Din 10 companii, 9 apartin grupurilor multinationale, si din acestea cel putin 7 din ele au fost achizitonate in ultimii 5 ani.
  • O piata de asigurari in care actionarii capitalizeaza companiile cu sute de milioane de euro, circa 1/3 din capitalul bancilor, dar profitul/dividentele sunt departe de a fi comparate cu cele ale bancilor, acest lucru facand ca piata sa nu fie una “sanatoasa”.
  • Nu trebuie uitata situatia actuala de criza economica cu care se confrunta Romania, situatie care afecteaza in mod direct piata de asigurari in general, si asigurarile de viata in mod particular. Se poate vedea numarul de rascumparari de polite in acest domeniu.

2. Ati afirmat recent ca tara noastra are cel mai neprofitabil segment de asigurari generale din Europa Centrala si de Est, cu o marja de profit din activitatea tehnica/subscriere avansand prea puternic catre rezultate negative. Ce masuri considerati ca ar trebui luate pentru a fi reglementata aceasta problema?

Platinum are incredere in conducerea Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor care este atenta la pulsul pietei, stiind exact masurile ce trebuiesc luate. Pe de alta parte companiile de asigurari ar trebui sa se implice pentru a descreste toate costurile, inclusiv cele de administrare, achizitie, etc. In orice caz, este important un dialog intre companiile de asigurari care trebuie sa ajunga la un acord privind crearea unei baze de date comune. Aceasta baza de date ar fi un adevarat sistem de implementare “bonus-malus”.

3. Ce a insemnat anul 2009 pentru asiguratori si cum considerati ca va evolua piata asigurarilor din Romania in acest an?

2009 a fost un an cu pierderi masive in privinta rezultatelor tehnice, este primul an in care ideea de cota de piata si-a pierdut din apetenta, iar asiguratorii au actionat in consecinta.

Pentru ca macar in 2011 piata sa vada lumina de la capatul tunelului trebuie sa se puna bazele unei piete normale, incepand de “yesterday”.

4. Este un lucru cert faptul ca piata asigurarilor este dominata de produsele de asigurare auto. Cand considerati ca produsele de asigurare non-auto vor capata aceeasi importanta ca cele mentionate anterior? Ce ar trebui sa se intample pentru a determina acest lucru?

Platinum crede ca intr-o piata emergenta ponderea produselor non-auto va capata aceeasi pondere pe care o au cele auto. Companiile de asigurari trebuie sa acorde o importanta mai mare produselor non-auto, acestea fiind cele care contribuie in principal la stabilitatea portofoliului. Acesta este si motivul pentru care Platinum se concentreaza in prezent pe dezvoltarea produselor non-auto, considerand ca acestea nu sunt corect reprezentate pe piata romaneasca. Cred insa ca asiguratorii care subscriu polite auto vor fi obligati sa continue aceasta activitate si sa isi asigure venituri pe aceasta ramura pentru a-si asigura suficiente resurse pentru plata daunelor care vin si vor veni in continuare din asigurarile auto incheiate in anii trecuti.

Nu trebuie uitat ca segmentul de leasing si creditare a presupus incheierea de polite multi-anuale, astfel ca asiguratorii raman in portofoliu cu subscrieri pe un termen de 3-5 ani. Implementarea asigurarii obligatorii privind locuintele va accentua si va majora piata de asigurari non-auto, dar nu o va aduce la o pondere egala cu cea a pietei auto.

5. Recent, a avut loc prezentarea oficiala a companiei Platinum Asigurari Reasigurari, fosta Clal Romania. Care sunt obiectivele Platinum, intr-o piata a asigurarilor ce experimenteaza o perioada convulsiva’?

Dorinta noastra este sa construim un portofoliu echilibrat care sa confirme prin rezultatele sale stabilitatea financiara a companiei, prin obtinerea de rezultate pozitive atat din subscriere, cat si printr-un bun management al operatiunilor. Pentru acest an, ne propunem un volum de prime de 5-6 milioane euro iar pe termen mediu, in 3-4 ani, sa ajungem la 15 milioane Euro.

Focusul principal nu este insa cifra de afaceri, ci construirea unui portofoliu balansat, sustenabil, cresterea organica a bazei de clienti, intarirea relatiilor cu partenerii nostri de afaceri astfel incat marca Platinum sa aduca valoare atat clientilor cat si actionarilor.

6. Care preconizati ca vor fi dificultatile cu care va veti confrunta in primele luni de activitate sub noua identitate?

Apreciem ca va trebui sa sustinem noua identitate a companiei prin comunicare, prin transparenta oferita atat clientilor nostrii cat si partenerilor nostrii.

7. De ce trebuie sa isi doreasca cineva sa actizitioneze polite de asigurare de la Platinum?

Pentru ca misiunea pe care ne-am asumat-o este sa protejam cel mai bine prin asigurare clientii, familiile lor, afacerile lor si modul lor de viata; sa le oferim linistea si libertatea de care au nevoie pentru a-si urma visele. Protectiile noastre prin asigurare sunt construite pe principiul tailor-made pentru ca vrem sa fim alaturi de client si sa le dam confortul de care au nevoie si la un pret accesibil si corect in functie de nevoile de asigurare.

8. Ce tipuri de produse ofera Platinum?

Platinum ofera produse atat persoanelor fizice, incluzand aici : asigurarea locuintelor, asigurarea de raspundere civila privata dar si accidentele de persoane, cat si produse dedicate companiilor, unde portofoliul nostru este mai diversificat. Propunem acoperiri complexe atat tipurilor / segmentelor de business, cum ar fi birouri, magazine, industria hoteliera, restaurante si cafenele dar si prestatorilor de servicii, dar vom continua sa promovam individual si asigurari de proprietati, asigurari de raspundere civila, raspunderea directorilor si administratorilor, asigurari de accidente persoane, asigurari de bunuri in tranzit, asigurarea materialului rulant, raspunderea reparatorilor de nave, asigurari de aviatie, asigurari fluviale, dar si asigurari medicale pentru calatorii in straintate.

9. Care este prioritatea numarul unu a companiei pe care o conduceti in 2010?

Oferirea de produse pliate pe nevoile clientilor nostri si construirea unui portofoliu echilibrat.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


 

Interviuri asemanatoare



 

Comentarii


0
Ultima Ora

Care e secretul performantei in business. Top skill-uri!

Cand singurul scop pe care il ai in fata este acela de a te dezvolta profesional, iti este destul de dificil sa identifici acel set de calitati care iti va asigura succesul. Desigur, pe parcursul timpului, vei acumula foarte multa experienta si te ... citeste mai mult



  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »





Advertorial

Acord bani & Imprumut - Informatii pentru a lua decizia optima

Vă luptați să scăpați de datorii? Negocierea unui acord de împrumut de bani poate fi o modalitate excelentă de a ieși din ... citeste mai mult



Articolul Saptamanii

Este posibil un imprumut fara verificarea biroului de credit?

Dacă aveți un istoric negativ de plată în biroul de credite, cel mai probabil vă întrebați dacă un împrumut fără ... citeste mai mult