Milioane de europeni nu beneficiaza de servicii financiare

Milioane de europeni nu beneficiaza de servicii financiare Data: 17 septembrie 2013   Ora: 12:16

Milioane de persoane din Europa nu beneficiaza de servicii financiare sau beneficiaza intr-o masura limitata, arata raportul Drumul catre incluziune lansat de MasterCard.

Varsta medie a persoanelor care nu au acces la servicii bancare formale este de 40 de ani. Peste jumatate dintre respondenti sunt femei (55%), iar 51% sunt casatoriti. Cei mai multi din grup (40%) nu au primit nicio forma de plata – salariu sau alt gen de remuneratie in ultimele trei luni, iar 35% dintre ei au primit o forma de salarizare in aceasta perioada. Peste 80% dintre acestia au trait in tara de origine toata viata.

Si cei bancarizati necorespunzator (care nu beneficiaza de servicii financiare decat intr-o masura limitata) au varsta medie de 40 de ani, iar 55% sunt femei. Numarul persoanelor casatorite este insa mai mic: 37%. Cei mai multi (36%) au beneficiat de ajutor social in ultimele 3 luni, in timp ce o treime (33%) a primit un salariu. 83% dintre acestia au trait in tara de origine toata viata.

Ambele grupuri au aceeasi motivatie principala pentru care nu detin un cont bancar – un sfert dintre ei spun ca nu au suficienti bani. Alte motive sunt acelea ca „nu doresc sau nu au nevoie” de un cont bancar, ca nu li se permite sa detina un cont bancar sau ca nu le plac bancile/ nu au incredere in ele.

In loc sa beneficieze de optiunile unui cont bancar, cum ar fi direct debit, internet banking sau posibilitatea de a cumpara produse la preturi reduse, online, aceasta categorie foloseste numerarul pentru a plati chiria (98%) sau utilitatile (95%) si pastreaza banii acasa.

Astfel, aceasta atitudine le limiteaza capacitatea de a beneficia de internet, in general. Multi prefera interactiunile in viata reala, iar utilizarea tehnologiei este limitata la retele de social media, mai degraba decat sa beneficieze de confortul si economiile asociate cu shopping-ul online si serviciile bancare.

In timp ce doua treimi detin un telefon mobil standard (66%), acelasi numar de persoane nu a auzit de mobile banking, ca alternativa a unui cont bancar complet. Accesul la PC-uri si laptop-uri este limitat pentru aproximativ un sfert dintre cei care nu beneficiaza de servicii financiare in Europa.

Explorand posibilitatea ca un cont bancar preplatit sa fie de interes pentru populatia nebancarizata, cercetarea a aratat ca 54% considera cardurile preplatite interesante si ar vrea sa afle mai multe informatii despre ele, in timp ce 39% au spus ca acestea li se par potrivite pentru nevoile lor financiare.

Numai in Europa Occidentala, populatia nebancarizata sau bancarizata necorespunzator totalizeaza 93 de milioane de oameni. Cardurile preplatite pot fi, intr-adevar, solutia pentru ca un numar mare de persoane sa se simta integrate din punct de vedere financiar, sa-si pastreze banii in siguranta si sa fie mai informati despre cum sa intocmeasca un buget. Aceasta solutie le permite sa se simta integrati din punct de vedere social si tehnologic, iar noi trebuie sa facem mai mult pentru a informa aceste grupuri in legatura cu posibilitatile pe care le au. In mod cert, nu exista o solutie universal valabila, dar produsele pot fi personalizate cu usurinta, astfel incat sa se adapteze la situatii specifice”, spune Jennfier Rademaker, Senior Vice President Core Products, in cadrul MasterCard.

43% dintre cei care nu au acces la servicii financiare au auzit de cardurile preplatite, iar 47% nu au au auzit de ele. In ciuda acestui fapt, 41% din toti respondentii recunosc ca ar beneficia de pe urma cardurilor preplatite pentru ca nu ar mai fi nevoiti sa ia bani la ei tot timpul. 25% afirma ca, prin intermediul cardurilor preplatite, ar avea un control mai bun asupra cheltuielilor.

Studiul, realizat de Ipsos MORI in lunile iunie si iulie 2013, a folosit o metoda mixta, imbinand metoda cantitativa si cea etnografica. Cercetarea s-a derulat in Marea Britanie, Franta, Spania, Italia, Polonia si Rusia, avand ca subiecti persoanele excluse din punct de vedere financiar (care nu au acces la servicii bancare formare) si persoanele bancarizate necorespunzator (care nu au acces la nicio forma de plata electronica). Au fost intervievate 631 de persoane, iar 36 de gospodarii au luat parte la un interviu etnografic, de o zi, pe sase piete.

 
 
 
 
 

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


Stiri International


Comentarii


0
  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »



Ultima Ora

Care e secretul performantei in business. Top skill-uri!

Cand singurul scop pe care il ai in fata este acela de a te dezvolta profesional, iti este destul de dificil sa identifici acel set de calitati care iti va asigura succesul. Desigur, pe parcursul timpului, vei acumula foarte multa experienta si te ... citeste mai mult



Advertorial

Interviu cu Directorul General Vascar, Vlad Ciuburciu: care sunt provocarile din industria carnii din Romania in anul 2020

  Vlad Ciuburciu, directorul general Vascar, dintre principalele producții de conservare și pregătire a cărților din România, nu se ... citeste mai mult





Articolul Saptamanii

Economisește utilizând inteligent cardul tău de credit și cumpărături

Un card bancar online îți poate aduce, în timp, economii importante. Ales cu atenție și folosit inteligent, acesta îți va ... citeste mai mult