POR Axa 5 DMI 5.3 Informatii Generale

Data: 15 aprilie 2011   Ora: 09:09

Romania are de promovat un potential turistic de o mare diversitate, armonios si simetric repartizat in teritoriu, care ofera posibilitatea practicarii intregii game de forme de turism si pe toata durata anului. Apar si se dezvolta noi produse turistice si noi forme de turism, cum este turismul rural, agro turismul si turismul de aventura, componente „wellness” a turismului balneo-climateric, precum si alte tipuri de turism de nisa. De asemenea se dezvolta si turismul de afaceri in contextul dezvoltarii activitatilor legate de organizarea de congrese, simpozioane si expozitii, actiuni si intalniri cu caracter diplomatic determinate de aderarea Romaniei la Uniunea Europeana si NATO, manifestari cultural – stiintifice si de afaceri, interne si internationale.

In acest context, una din prioritatile pe termen mediu o reprezinta dezvoltarea brandului turistic national  cu impact atat asupra dezvoltarii brand-ului de tara, cat si asupra dezvoltarii pietei turistice interne si externe. Dezvoltarea brandului turistic national este cu atat mai importanta cu cat, Romania nu are o imagine bine conturata ca destinatie turistica, iar promovarea interna si externa este insuficienta si subdimensionata fata de cerere.

In acelasi timp, pe plan intern se constata:

- un nivel redus de promovare si dezvoltare a centrelor de informare turistica, dar si a serviciilor conexe acestui domeniu de activitate;

- regiunile turistice nu dispun de o retea corespunzatoare de centre multi-functionale specializate in turism, care sa permita accesul turistilor la informatii, servicii de informare si evenimente specifice.

Pentru remedierea acestei situatii se propune crearea unei retele nationale de centre de informare si promovare turistica, retea care ar putea oferi servicii utile si materiale promotionale in toate zonele turistice.

Crearea acestei retele va oferi cadrul logistic necesar  facilitarii schimbului de informatii in sectorul turistic intre institutii si centrele de informare din zonele turistice. Introducerea serviciilor moderne de informatii si dezvoltarea unui sistem unitar de informare turistica va crea conditii mai bune pentru stocarea informatiilor si va permite schimbul de date privind activitatea turistica pentru turistii autohtoni si straini. Un astfel de sistem poate fi extins si interconectat cu alte sisteme de informare, cum ar fi de exemplu sistemul de rezervare on-line, programe de conferinte/evenimente culturale internationale etc. 

In acest context, obiectivele acestui domeniu major de interventie sunt:

- Promovarea potentialului turistic romanesc prin imbunatatirea imaginii de tara, cu scopul de a promova Romania in strainatate si de a creste atractivitatea sa pentru turism si afaceri;

- Crearea Centrelor Nationale de Informare si Promovare Turistica (CNIPT) in scopul cresterii numarului turistilor;

- Instituirea unui sistem integrat si informatizat a ofertei turistice romanesti.

si vor fi atinse prin finantare urmatoarelor operatiuni:

A: Crearea unei imagini pozitive a Romaniei ca destinatie turistica prin definirea si promovarea brandului turistic national

B: Dezvoltarea si consolidarea turismului intern prin sprijinirea promovarii  produselor turistice si a activitatilor de marketing specifice;

C: Crearea Centrelor Nationale de Informare si Promovare Turistica (CNIPT) si dotarea acestora 

Prevederile prezentului ghid vizeaza operatiunea A si operatiunea C - componenta Instituirea unui sistem integrat si informatizat a ofertei turistice romanesti.

Principalii indicatori de monitorizare si evaluare prevazuti pentru aceste operatiuni: Indicatori de program: 

Indicator

 

Unitate de masura

Tinta

2015

Indicatori de realizare imediata („output”) 

 

 

Campanii de promovare a brandului turistic la nivel national si international

Nr.

10

Centre Nationale de Informare si Promovare Turistica create/ modernizate

Nr.

10

Indicatori de rezultat („result”)

 

 

Turisti in Centrele Nationale  de Informare si Promovare Turistica

Nr.

1 milion

Indicatori de monitorizare la nivel de proiect (lista orientativa):

- Activitati specifice de marketing turistic desfasurate;

- Baze de date cu informatii turistice create;

- Echipamente hardware si software achizitionate;

- Campanii de promovare desfasurate;

- Clipuri de promovare turistica realizate;

- Frecventa difuzarii clipurilor de promovare turistica difuzate;

- Pliante, brosuri, materiale promotionale create / distribuite.

   
  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »



    Stiri ultima ora