POR Axa 5 DMI 5.3 Depunerea si analiza Proiectului tehnic

Data: 14 aprilie 2011   Ora: 10:14

Dupa finalizarea procesului de evaluare tehnica si financiara, solicitantul va fi notificat de catre Organismul Intermediar asupra rezultatelor acestui proces. In cazul cererilor de finantare acceptate spre finantare, solicitantul are obligatia depunerii proiectelor tehnice la termenului limita indicat de catre organismul intermediar, termen ce nu poate depasi o perioada de 6 luni de la data notificarii.  In cazul in care proiectul tehnic nu este depus in acest interval de maxim 6 luni, Cererea de finantare va fi respinsa. Proiectul tehnic va fi depus de solicitantul de finantare la sediul organismului intermediar, la termenul indicat, intr-un singur exemplar original.

In procesul de analiza a Proiectului tehnic, se va urmari concordanta acestuia cu Cererea de finantare, inclusiv cu documentatia tehnico-economica, dupa caz.

Dupa verificarea documentului prezentat, pe baza grilei de verificare a proiectului tehnic corespunzatoare, organismul intermediar poate solicita clarificari solicitantului de finantare. Clarificarile pot viza aspecte de forma (clarificari cu privire la semnaturi, stampile, etc.) dar si completarea documentatiei daca lipsesc informatii sau documente, sau elementele prezentate nu sunt suficiente pentru ca organismul intermediar sa declare proiectul tehnic acceptat. Orice modificare si/sau completare necesar a fi adusa documentatiei proiectului tehnic trebuie sa se efectueze in termenul de sase luni mentionat in notificarea organismului intermediar. Cele sase luni nu includ perioadele in care proiectul tehnic se afla in proces de verificare la organismul intermediar.

A. In situatia in care diferenta dintre valoarea totala a investitiei rezultata din proiectul tehnic si valoarea totala a investitiei asa cum a fost prezentata aceasta in studiul de fezabilitate (devizul general) si cererea de finantare este de sub 10%, organismul intermediar va solicita prezentarea aprobarii Consiliului Local / Consiliului Judetean/ Consiliului General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, privind asumarea noii valori a proiectului. Valoarea totala a investitiei recalculata conform proiectului tehnic (in marja de majorare de 10% fata de studiul de fezabilitate) se supune acelorasi reguli de eligibilitate a cheltuielilor ca si bugetul initial.Solicitantul de finantare va reface cererea de finantare si o va depune in etapa precontractuala, la vizita pe teren, in urmatoarele situatii:

- refacerea bugetului cererii de finantare ca urmare a unei majorari a valorii totale a investitiei cu maxim 10% rezultata din proiectul tehnic fata de valoarea totala a investitiei din studiul de fezabilitate (in acest caz solicitantul de finantare va prezenta si aprobarea organismului abilitat pentru noua valoare a proiectului);

- daca durata lucrarilor de executie prevazuta in graficul de realizare a lucrarii din cadrul proiectului tehnic difera de durata mentionata in studiul de fezabilitate si cererea de finantare si diferenta este justificata;

- daca prin proiectul tehnic sunt descrise si justificate mai multe obiecte de investitie decât in studiul de fezabilitate.

B. In situatia in care valoarea totala a investitiei asa cum rezulta din proiectul tehnic difera cu mai mult de 10% de valoarea totala a investitiei asa cum a fost prezentata aceasta in studiul de fezabilitate (devizul general) si cererea de finantare, si/sau nu se mai incadreaza in limita maxima stabilita pentru operatiunea respectiva, proiectul tehnic va fi considerat neacceptat. In aceasta situatie, cererea de finantare va fi respinsa. 

La finalul procesului de analiza a Proiectului de executie, solicitantul va fi notificat daca Proiectul de executie a fost:

- Acceptat fara modificari sau cu modificari (in cazul acceptarii cu modificari, solicitantul e notificat sa-si revizuiasca Cererea de finantare la punctele afectate de proiectul de executie, in termenul stabilit  de organismul intermediar)

- Respins (exemple de posibile motive: schimbarea solutiei tehnice propuse prin documentatia tehnico-economica, renuntarea la anumite actiuni prevazute prin documentatia tehnico-economica, depasirea valorii maxime permise pentru operatiunea respectiva etc.)

Odata cu depunerea proiectului tehnic, solicitantul de finantare nerambursabila in cadrul POR va face dovada depunerii proiectul de autorizare a lucrarilor de construire (P.A.C.);

Proiectul pentru autorizarea executarii lucrarilor de constructii se elaboreaza de proiectanti autorizati, persoane fizice sau juridice, in conditiile prevederilor art. 9 din Legea Nr. 50 Republicata*) din 29 iulie 1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, si este extras din proiectul de executie intocmit conform prevederilor legale in vigoare, in concordanta cu cerintele certificatului de urbanism, cu continutul avizelor si al acordurilor cerute prin acesta. Proiectul pentru autorizarea executarii lucrarilor de constructii se intocmeste pentru:

- autorizarea executarii lucrarilor de construire - P.A.C.;

- autorizarea executarii lucrarilor de desfiintare - P.A.D.;

- autorizarea executarii organizarii lucrarilor - P.O.E.

Continutul-cadru al proiectului pentru autorizarea executarii lucrarilor de constructii cuprinde opisul pieselor scrise si desenate, necesar a fi prezentate spre autorizare.

In situatii cu totul exceptionale, in functie de complexitatea investitiei supuse autorizarii, structurile de specialitate constituite potrivit acestei legi vor putea cere prin certificatul de urbanism si alte elemente tehnice cu rol de precizare suplimentara, care sa fie cuprinse in cadrul Proiectului pentru autorizarea executarii lucrarilor de constructii - P.A.C./ P.A.D.

   
  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »



    Stiri ultima ora