POR Axa 5 DMI 5.3 Completarea si depunerea cererii de finantare

Data: 14 aprilie 2011   Ora: 11:59

Formularul standard al Cererii de finantare este prezentat in Anexa 1 la prezentul ghidul Solicitantului si este disponibil, in format electronic, la adresa http://www.inforegio.ro.

Atentie!: Cererea de finantare trebuie insotita de anexele mentionate mai jos. Anexele la Cererea de finantare fac parte integranta din aceasta.

Completarea cererii de finantare inclusiv a anexelor (modele standard si recomandate, prevazute prin prezentul Ghid), se va face conform instructiunilor de completare si va urmari, acolo unde cazul,  intocmai formatul standard. Modificarea modelelor standard (eliminarea, renumerotarea sectiunilor, anexarea documentelor suport in alta ordine decat cea specificata etc) conduce la respingerea cererii de finantare pe motiv de neconformitate administrativa.

La cererea de finantare pot fi anexate si alte documente decat cele solicitate prin  prezentul Ghid daca solicitantul le considera utile pentru justificarea si argumentarea proiectului propus spre finantare.

Pe langa instructiunile si recomandarile cuprinse in sectiunile de mai jos, formularul standard al Cererii de finantare cuprinde informatii suplimentare cu privire la completarea si elaborarea documentelor.

Se recomanda citirea cu atentie a tuturor informatiilor furnizate in prezentul Ghid precum si a instructiunilor marcate cu litere italice, intre paranteze, din cererea de finantare!

Cererile de finantare trebuie sa fie tehnoredactate. Nu sunt acceptate cereri de finantare completate de mana.

Dosarul Cererii de finantare va cuprinde, in mod obligatoriu, un opis (Modelul standard C la Formularul Cererii de finantare). Pagina opis va fi pagina cu numarul 0 a Cererii de finantare (vezi indicatiile privind completarea opisului din formularul Cererii de finantare).

Dupa completarea Cererii de finantare intr-un exemplar, aceasta se numeroteaza de la pagina 0 (pagina opis) la pagina „n” (unde pagina „n” va reprezenta ultima pagina a ultimei anexe la cererea de finantare), in josul paginii.

Dupa completarea Cererii de finantare intr-un exemplar, aceasta se numeroteaza de la pagina „0” (pagina opis)  la pagina „n” (unde pagina „n” va reprezenta pagina continand pct. 5 din formularul standard al Cererii de finantare, respectiv certificarea cererii), in coltul din dreapta jos al paginii.

Completarea Cererii de finantare intr-un mod clar si coerent va inlesni procesul de evaluare a acesteia!

In acest sens, furnizati informatii necesare, relevante, precizand modul in care va fi atins scopul proiectului, avantajele ce vor rezulta din implementarea acestuia si in ce masura proiectul contribuie la realizarea obiectivelor programului.

Cererea de finantare se leaga (recomandat a se indosaria in biblioraft/ bibliorafturi, numerotate volumul I, volumul II, etc.), pagineaza si opiseaza, cu toate paginile numerotate, in ordine crescatoare, de la 0 la n, in partea de jos pe centrul fiecarei pagini (n este numarul total al paginilor din dosarul complet inclusiv documentele anexate). Opisul este pagina 0 a Cererii de finantare.

Numerotarea paginilor va continua de la „n+1” pentru anexele atasate cererii de finantare. Numerotarea paginilor se va face cu pixul sau cu cerneala indelebila. ACEST EXEMPLAR DIN CEREREA DE FINANTARE, semnat si stampilat conform cerintelor, REPREZINTA ORIGINALUL CERERII DE FINANTARE.

Fiecare pagina a Cererii de finantare se stampileaza si se semneaza de catre reprezentantul legal al Solicitantului sau de catre persoana imputernicita in acest sens de acesta.

Documentele printate pot folosi semnatura electronica conform legislatiei in vigoare.(Legea nr. 455/2001 privind semnatura electronica).

In dosarul original al cererii de finantare, certificarea aplicatiei (punctul V din Cererea de finantare), declaratia de eligibilitate si declaratia de angajament poarta semnatura in original a reprezentantului legal al solicitantului de finantare sau a persoanei imputernicite.

SOLICITANTUL VA REALIZA 3 (TREI) FOTOCOPII SIMPLE ALE DOSARULUI ORIGINAL AL CERERII DE FINANTARE. DOSARUL ORIGINAL SI CELE TREI FOTOCOPII SIMPLE ALE ACESTUIA SE DEPUN IMPREUNA LA ORGANISMUL INTERMEDIAR.

Formularul Cererii de finantare trebuie sa fie insotit de urmatoarele anexe:

1) Actul de imputernicire, in original

in cazul in care Cererea de finantare nu este semnata de reprezentantul legal al solicitantului, ci de o persoana imputernicita in acest sens.

Actul de imputernicire reprezinta orice document administrativ emis de reprezentantul legal in acest sens, cu respectarea prevederilor legale (exemple orientative: ordin, decizie, dispozitie, hotarare etc)

Actul de imputernicire va mentiona clar atributiile delegate de reprezentantul legal persoanei imputernicite la elaborarea cererii de finantare si in relatia cu organismul intermediar pe durata procesului de evaluare, selectie si contractare.

2) Documentele statutare ale solicitantului

Pentru autoritati publice locale nu este necesara prezentarea documentelor statutare.

Pentru organizatii neguvernamentale (ONG-uri)

- Actul constitutiv,

- Statutul (consolidate, impreuna cu toate modificarile daca este cazul),

- Dovada dobandirii personalitatii juridice a asociatiei - certificatul de inscriere in Registrul asociatiilor si fundatiilor, conform Legii nr. 246/2005, cu modificarile si completarile ulterioare

- Certificatul de inregistrare fiscala.

Aceste documente vor fi anexate in copie.

Pentru asociatia de dezvoltare intercomunitara:

- Actul constitutiv

-  Statutul asociatiei

- Dovada dobandirii personalitatii juridice a asociatiei - certificatul de inscriere in Registrul asociatiilor si fundatiilor

- Hotararea judecatoreasca privind constituirea asociatiei de dezvoltare intercomunitara, definita conform Legii administratiei publice locale nr. 215/2001, cu modificarile si completarile ulterioare

Documentele statutare ale solicitantului vor fi anexate in copie.

Pentru parteneriate: acord de parteneriat, in original  (Modelul E la Cererea de finantare)

Atentie! Acordul de parteneriat trebuie sa contina obligatoriu urmatoarele elemente:

- Denumirea si adresa exacta a fiecarui partener;

- Desemnarea liderului de proiect din cadrul partenerilor;

- Numele si functia reprezentantilor legali ai fiecarui partener, inclusiv a liderului de proiect, semnatari ai acordului de parteneriat;

- Obiectivul Acordului de parteneriat;

- Perioada de valabilitate a acordului de parteneriat;

- Drepturile si obligatiile liderului si ale partenerilor;

Pentru fiecare membru al parteneriatului se vor anexa de asemenea documentele statutare corespunzatoare, asa cum sunt ele mentionate mai sus

Atentie! Lipsa Acordului de parteneriat ca anexa la Cererea de finantare conduce automat la respingerea cererii de finantare

In cazul cererilor de finantare la care solicitantul de finatare este un parteneriat incheiat intre o unitate administrativ-teritoriala (autoritate a administratiei publice locale) si o organizatie neguvernamentala, se va prezenta documentatia privind selectia transparenta a organizatiei neguvernamentale ca partener in proiect.

3) Cele mai recente situatii financiare ale solicitantului si ale fiecarui partener, in cazul parteneriatelor, depuse la Administratia finantelor publice, in copie

Pentru Unitatile administrativ teritoriale (autoritati ale administratiei publice locale), parteneriate intre unitati administrativ teritoriale (autoritati ale administratiei publice locale), unitati administrativ – teritoriale (autoritati ale administratiei publice locale) in parteneriat cu ONG

- Bilantul contabil depus la Administratia financiara, aferent intregului an fiscal precedent datei la care se depune cererea de finantare, inclusiv contul de rezultat patrimonial si contul de executie bugetara

Pentru ONG-uri, inclusiv pentru Asociatii de Dezvoltare Intercomunitara

- Prezentarea situatiilor financiare aferente intregului an fiscal precedent datei la care se depune cererea de finantare (bilantul contabil depus la Administratia financiara, contul rezultatului exercitiului, politici contabile si note explicative), in conformitate cu prevederile legale in vigoare.

4)Declaratia de eligibilitate, in original

Declaratia de eligibilitate trebuie intocmita conform Modelului A la formularul Cererii de finantare prezentat in Ghid.

Atentie! In cazul parteneriatelor se va completa cate o Declaratie de eligibilitate atat de catre lider cat si de catre partener, conform Modelului A la Formularul Cererii de finantare - Declaratie de eligibilitate

5)Declaratie de angajament, in original, semnata de catre solicitant

Declaratia de angajament trebuie intocmita conform Modelului B la formularul Cererii de finantare prezentat in Ghid.

Atentie In cazul parteneriatelor se va completa cate o Declaratie de angajament atat de catre lider cat si de catre fiecare partener.

6)Dovada capacitatii de a asigura contributia proprie la valoarea cheltuielilor eligibile si de finantare a cheltuielilor neeligibile ale proiectului, in copie

Pentru UAT (APL)

- Hotararea Consiliului Local / Consiliului Judetean / Consiliile Locale ale sectoarelor Municipiului Bucuresti / Consiliului General al Municipiului Bucuresti de aprobare a proiectului si a cheltuielilor legate de proiect (contributiei proprii a solicitantului necesar pentru implementarea proiectului, cheltuielile neeligibile si resursele financiare necesare implementarii optime a proiectului in conditiile rambursarii/decontarii ulterioare a cheltuielilor din instrumente structurale) si a acordului de parteneriat (daca este cazul) – in copie, certificata conform cu originalul.

Pentru ONG

- Hotararea Adunarii Generale a Asociatilor / Consiliului Director, de aprobare a proiectului si a cheltuielilor legate de proiect (contributia proprie a solicitantului necesara pentru implementarea proiectului, cheltuielile neeligibile si resursele financiare necesare implementarii optime a proiectului in conditiile rambursarii/decontarii ulterioare a cheltuielilor din instrumente structurale)si a acordului de parteneriat (daca este cazul) - in copie, certificata conform cu originalul.

Pentru Asociatii de Dezvoltare Intercomunitara

- Hotararea Consiliului de Administratie de aprobare a proiectului si a cheltuielilor legate de proiect (contributia proprie a solicitantului necesara pentru implementarea proiectului, cheltuielile neeligibile si resursele financiare necesare implementarii optime a proiectului in conditiile rambursarii/decontarii ulterioare a cheltuielilor din instrumente structurale).

- Hotararile Consiliilor Locale / Judetene componente, respectiv a Consiliului Local al sectorului / Consiliului General al Municipiului Bucuresti de aprobare a activitatilor cu care va fi implicata unitatea administrativ – teritoriala / sectorul Municipiului Bucuresti respectiv in managementul si implicarea proiectului si a participarii cu o cota parte la constituirea contributiei proprii a solicitantului si a cheltuielilor unitatii administratv – teritoriale / sectorului Municipiului Bucuresti, care sa insumeze totalul contributiei proprii a solicitantului necesar pentru implementarea proiectului, cheltuielile neeligibile  si resursele financiare necesare implementarii optime a proiectului in conditiile rambursarii/decontarii ulterioare a cheltuielilor din instrumente structurale.

ATENTIE  In hotararile mentionate trebuie sa fie incluse toate cheltuielile pe care solicitantul trebuie sa le asigure pentru implementarea proiectului (contributia proprie a solicitantului necesara pentru implementarea proiectului, cheltuielile neeligibile  si resursele financiare necesare implementarii optime a proiectului in conditiile rambursarii/decontarii ulterioare a cheltuielilor din instrumente structurale) .

In cazul parteneriatelor, se vor prezenta hotararile mentionate atat pentru lider cat si pentru fiecare dintre parteneri,  Aceste hotarari vor mentiona si aprobarea acordului de parteneriat.

7) CV-uri si/sau Fisele de post

( a se vedea cerintele si precizarile de la capitolul II.1.1. punctul 3)

8) Planul de marketing

Planul de marketing are scopul de a prezenta modul de promovare a produsului specific  si va include informatii cu privire la:

- Justificarea potentialului turistic al produsului specific

- Analiza SWOT a turismului in zona

- Analiza curenta a pietei

- Stabilirea obiectivelor generale de marketing

- Strategii de marketing in vederea implementarii obiectivelor generale de marketing

- Plan de actiune pentru implementarea strategiilor de marketing

- Bugetul planului (corelat cu activitatile din planul de actiune)

- Rezultate preconizate

Planul de marketing trebuie intocmit conform Anexa 5 prezentata in ghid.

9) Alte anexe

- In cazul cererilor de finantare la care solicitantul de finatare este un parteneriat incheiat intre o unitate administrativ-teritoriala (autoritate a administratiei publice locale) si o organizatie neguvernamentala, se va prezenta documentatia privind selectia transparenta a organizatiei neguvernamentale ca partener in proiect.

- Solicitantul precum si partenerii acestuia, gasiti vinovati, printr-o hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila, de incalcarea unuia sau mai multor contracte finantate din fonduri publice comunitare si/sau nationale din cauza nerespectarii obligatiilor contractuale sau au recunoscut debitul stabilit in sarcina lor de catre autoritatea contractanta, vor putea sa depuna proiecte pentru a fi finantate prin POR, cu conditia achitarii acestui debit precum si a penalitatilor aferente si sa faca dovada achitarii acestora, precum si a indeplinirii, la momentul depunerii proiectului, a oricaror masuri stabilite in sarcina lor de catre instanta judecatoreasca si / sau de catre autoritatea contractanta.

Orice alte documente si/ sau studii care pot conduce la justificarea oportunitatii proiectului care face obiectul cererii de finantare.

   
  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »



    Stiri ultima ora