POR Axa 5 DMI 5.2 Completarea si depunerea cererii de finantare

Data: 13 aprilie 2011   Ora: 10:32

Formatul standard al acesteia este prezentat in Anexa 1 al acestui ghid si este disponibil, in mod gratuit, in format electronic la adresa http://www.inforegio.ro

Atentie!: Cererea de finantare trebuie insotita de anexele mentionate in acest ghid. Anexele la Cererea de finantare fac parte integranta din aceasta.

Completarea cererii de finantare inclusiv a anexelor (modele standard si recomandate, prevazute prin prezentul Ghid), se va face conform instructiunilor de completare si va urmari, acolo unde cazul,  intocmai formatul standard. Modificarea modelelor standard (eliminarea, renumerotarea sectiunilor, anexarea documentelor suport in alta ordine decat cea specificata etc) conduce la respingerea cererii de finantare pe motiv de neconformitate administrativa.

La cererea de finantare pot fi anexate si alte documente decat cele solicitate prin  prezentul Ghid daca solicitantul le considera utile pentru justificarea si argumentarea proiectului propus spre finantare.

Pe langa instructiunile si recomandarile cuprinse in sectiunile de mai jos, formularul standard al Cererii de finantare cuprinde informatii suplimentare cu privire la completarea si elaborarea documentelor.

Se recomanda citirea cu atentie a tuturor informatiilor furnizate in prezentul Ghid precum si a instructiunilor marcate cu litere italice, intre paranteze, din cererea de finantare!

Cererile de finantare trebuie sa fie tehnoredactate. Nu sunt acceptate cereri de finantare completate de mana.

Dosarul Cererii de finantare va cuprinde, in mod obligatoriu, un opis (Modelul standard D la Formularul Cererii de finantare). Pagina opis va fi pagina cu numarul 0 a Cererii de finantare (vezi indicatiile privind completarea opisului din formularul Cererii de finantare).

Dupa completarea Cererii de finantare intr-un exemplar, aceasta se numeroteaza de la pagina „0” (pagina opis)  la pagina „n” (unde pagina „n” va reprezenta pagina continand pct. 5 din formularul standard al Cererii de finantare, respectiv certificarea cererii), in coltul din dreapta jos al paginii.

Completarea Cererii de finantare intr-un mod clar si coerent va inlesni procesul de evaluare a acesteia!

In acest sens, furnizati informatii necesare, relevante, precizand modul in care va fi atins scopul proiectului, avantajele ce vor rezulta din implementarea acestuia si in ce masura proiectul contribuie la realizarea obiectivelor programului.

Cererea de finantare se leaga (recomandat a se indosaria in biblioraft/ bibliorafturi, numerotate volumul I, volumul II, etc.), pagineaza si opiseaza, cu toate paginile numerotate, in ordine crescatoare, de la 0 la n, in partea de jos pe centrul fiecarei pagini (n este numarul total al paginilor din dosarul complet inclusiv documentele anexate). Opisul este pagina 0 a Cererii de finantare.

Fiecare pagina a Cererii de finantare se stampileaza si se semneaza de catre reprezentantul legal al Solicitantului sau de catre persoana imputernicita in acest sens de acesta.

Numerotarea paginilor va continua de la „n+1” pentru anexele atasate cererii de finantare. Numerotarea paginilor se va face cu pixul sau cu cerneala indelebila. ACEST EXEMPLAR DIN CEREREA DE FINANTARE, semnat si stampilat conform cerintelor, REPREZINTA ORIGINALUL CERERII DE FINANTARE.

SOLICITANTUL VA REALIZA 3 (TREI) FOTOCOPII SIMPLE ALE DOSARULUI ORIGINAL AL CERERII DE FINANTARE. DOSARUL ORIGINAL SI CELE TREI FOTOCOPII SIMPLE ALE ACESTUIA SE DEPUN IMPREUNA LA ORGANISMUL INTERMEDIAR.

Formularul Cererii de finantaretrebuie sa fie insotit de urmatoarele anexe:

1) Actul de imputernicire, in original ( solicitanti A, B)

in cazul in care Cererea de finantare nu este semnata de reprezentantul legal al solicitantului, ci de o persoana imputernicita in acest sens.

In cazul Unitatilor Administrativ – Teritoriale (autoritati ale administratiei publice locale), actul de imputernicire reprezinta orice document administrativ emis de reprezentantul legal in acest sens, cu respectarea prevederilor legale (exemple orientative: ordin, decizie, dispozitie, hotarare, etc).

In cazul Intreprinderilor Mici (inclusiv microintreprinderi) si Mijlocii (solicitanti B4) actul de imputenicire este reprezentat de o declaratie autentificata notarial a reprezentantului legal.

2) Documentele statutare ale solicitantului si partenerilor, daca este cazul

- Pentru intreprinderi mici (inclusiv microintreprindri) si mijlocii (B4): Actul constitutiv (consolidat, impreuna cu toate modificarile daca este cazul), certificatul de inregistrare emis de Oficiul Registrului Comertului de pe langa tribunalul unde isi are sediul solicitantul. Aceste documente vor fi anexate in copie. Certificatul constatator emis de Oficiul Registrului Comertului de pe langa tribunalul unde isi are sediul solicitantul, in original, emis cu cel mult 30 de zile inainte de data depunerii cererii de finantare.

- Pentru ONG, membru al unui acord de parteneriat (B5.2): Actul constitutiv,Statutul (consolidate, impreuna cu toate modificarile daca este cazul), dovada dobandirii personalitatii juridice a asociatiei - certificatul de inscriere in Registrul asociatiilor si fundatiilor, conform Legii nr. 246/2005, cu modificarile si completarile ulterioare si certificatul de inregistrare fiscala. Aceste documente vor fi anexate in copie.

- Pentru asociatia de dezvoltare intercomunitara (A3, B3): Actul constitutiv, Statutul asociatiei si Dovada dobandirii personalitatii juridice a asociatiei - certificatul de inscriere in Registrul asociatiilor si fundatiilor respectiv hotararea judecatoreasca privind constituirea asociatiei de dezvoltare intercomunitara, definita conform Legii administratiei publice locale nr. 215/2001, cu modificarile si completarile ulterioare . Documentele statutare ale solicitantului vor fi anexate in copie. Aceste documente vor fi anexate in copie.

- Pentru toate tipurile de parteneriate (A2, B2, B5): acord de parteneriat, in original (Modelul F la cererea de finantare)

Atentie! Acordul de parteneriat trebuie sa contina obligatoriu urmatoarele elemente:

- Denumirea si adresa exacta a fiecarui partener;

Desemnarea liderului de proiect din cadrul partenerilor;

- Numele si functia reprezentantilor/ imputernicitilor legali ai fiecarui partener, inclusiv a liderului de proiect, semnatari ai acordului de parteneriat;

- Obiectivul Acordului de parteneriat;

- Perioada de valabilitate a acordului de parteneriat

- Drepturile si obligatiile liderului si ale partenerilor

- Prezentarea detaliata a rolului fiecarui partener in implementarea proiectului, inclusiv rolul si responsabilitatile liderului de proiect;

- Prezentarea modului in care liderul de proiect si fiecare partener asigura intretinerea infrastructurii construite/modernizate/extinse/reabilitate pentru care s-a acordat finantare, pe o perioada de cel putin 5 ani dupa finalizare /dare in exploatare si modul in care asigura exploatarea in aceasta perioada.

- Prezentarea modului de impartire a bunurilor ramase dupa incetarea finantarii (daca este cazul).

Atentie! Lipsa Acordului de parteneriat ca anexa la Cererea de finantare conduce automat la respingerea cererii de finantare.

3) Cele mai recente situatii financiare ale solicitantului (si ale partenerilor, unde este cazul) depuse la Administratia finantelor publice, in copie,

Pentru Unitatile administrativ teritoriale (autoritati ale administratiei publice locale), parteneriate intre unitati administrativ teritoriale (autoritati ale administratiei publice locale), unitati administrativ – teritoriale (autoritati ale administratiei publice locale) in parteneriat cu ONG

- Bilantul contabil depus la Administratia financiara, aferent intregului an fiscal precedent datei la care se depune cererea de finantare, inclusiv contul de rezultat patrimonial si contul de executie bugetara (A1,  A2, B1, B2, B5.1)

- Bugetul alocat pentru anul corespunzator depunerii cererii de finantare si Hotararea Consiliului Local al comunelor, oraselor, municipiilor, sectoarelor, judetelor si al Consiliului General al Municipiului Bucuresti de aprobare a bugetului (B1)

Pentru IMM-uri (B4)

- Ultimul bilant contabil depus la Administratia financiara, aferent intregului an fiscal precedent datei la care se depune cererea de finantare, inclusiv contul de profit si pierdere.

Pentru Asociatii de Dezvoltare Intercomunitara si pentru ONG-uri aflate intr-un contract de parteneriat (A3, B3, B5.2)

- Prezentarea situatiilor financiare aferente intregului an fiscal precedent datei la care se depune cererea de finantare (bilantul contabil depus la Administratia financiara, contul rezultatului exercitiului, politici contabile si note explicative), in conformitate cu prevederile legale in vigoare.

4)    Declaratia de eligibilitate, in original 

Declaratia de eligibilitate se va completa, stampila, semna si data de catre reprezentantul legal al solicitantului de finantare si de catre reprezentantul legal al fiecarui partener, in cazul parteneriatelor.

Declaratia de eligibilitate se va completa in functie de tipul proiectului, utilizand unul dintre formatele prezentate in Modelul A atasat la prezentul Ghid, astfel:

- Declaratie de eligibilitate (A), completata de reprezentantul legal al solicitantului in cazul proiectelor de  infrastructua de turism de utilitate publica;

- Declaratie de eligibilitate (B), completata de reprezentantul legal al fiecarui partener, in cazul proiectelor de  infrastructua de turism de utilitate publica;

- Declaratie de eligibilitate (C), completata de reprezentantul legal al solicitantului in cazul proiectelor de  infrastructua de turism de utilitate publica/ privata;

- Declaratie de eligibilitate (D), completata de reprezentantul legal al fiecarui partener, in cazul proiectelor de  infrastructua de turism de utilitate publica/ privata.

Atentie In cazul parteneriatelor se va completa cate o Declaratie de eligibiltate atat de catre lider cat si de catre fiecare partener, conform Modelului A la Formularul Cererii de finantare - Declaratie de eligibilitate

5) Declaratie de angajament in original, stampilata, semnata si datata de catre solicitant / fiecare membru ADI / lider si fiecare dintre parteneri (in cazul parteneriatelor) (intocmita in conformitate cu modelul B la Formularul Cererii de finantare), prin care acesta se obliga:

Pentru infrastructura de turism de utilitate publica

SOLICITANT A 

Pentru infrastructura de turism de utilitate publica/ privata (care intra sub incidenta ajutorului de stat

SOLICITANT B

Sa furnizeze contributia proprie ce ii revine din costurile eligibile aferente proiectului

Sa finanteze toate costurile neeligibile, inclusiv costurile conexe proiectului

Sa asigure resursele financiare necesare implementarii optime a proiectului in conditiile rambursarii/decontarii ulterioare a cheltuielilor din instrumente structurale

Sa mentina proprietatea infrastructurii construite/ amenajate/ modernizate/ reabilitate/ exinse si natura activitatii pentru care s-a acordat finantare, pe o perioada de cel putin 5 ani cu exceptia beneficiarilor care se incadreaza in categoria IMM-urilor pentru care durata este de minim 3 ani dupa finalizare / dare in exploatare si sa asigure exploatarea si intretinerea in aceasta perioada

Sa se asigure ca bunurile achizitionate ca urmare a obtinerii finantarii prin Programul Operational Regional, nu sunt instrainate, inchiriate, gajate pe o perioada de  5 ani de la finalizarea proiectului

Sa nu desfasoare activitati economice in scopul obtinerii de venituri din utilizarea obiectivului turistic creat/ amenajat/ modernizat/ reabilitat si a facilitatilor construite – dupa caz, in afara activitatilor pentru care a fost finantat proiectul, prin acordarea dreptului de utilizare a acestora catre terte parti

 

Sa respecte, pe durata pregatirii proiectului si a implementarii acestuia, prevederile legislatiei nationale in domeniul egalitatii de sanse, nediscriminarii, protectiei mediului, eficientei energetice, achizitiilor publice si ajutorului de stat

Sa mentina / sa includa in circuitul public obiectivul turistic/ infrastructura de agrement, in urma implementarii proeictului, pe o perioada de minim 5 ani de la finalizarea implementarii proiectului cu exceptia beneficiarilor care se incadreaza in categoria IMM-urilor pentru care durata este de minim 3 (trei) ani dupa finalizare.

Atentie In cazul parteneriatelor se va completa cate o Declaratie de angajament atat de catre lider cat si de catre fiecare partener.

In cazul ADI, se va completa cate o declaratie de angajament de catre fiecare membru

6) Declaratie privind indeplinirea conditiilor prevazute la aliniatul h, articolul 10 din Ordinul ministrului dezvoltarii, lucrarilor publice si locuintei nr.261/ 3.03.2008 privind aprobarea schemei de ajutor de stat pentru dezvoltarea regionala prin sprijinirea investitiilor in turism din cadrul Programului operational regional 2007 – 2013 modificat si completat prin Ordinul ministrului dezvoltarii regionale si locuintei nr. 750/23.09.2009, stampilata, datata si semnata, conform modelului G, anexat la Cererea de finantare, in original (B4)

7) Declaratie privind incadrarea intreprinderii in categoria intreprinderilor mici si mijlocii, stampilata, datata si semnata, conform Modelului H/ Legea 346/2004 care se va anexa la Cererea de finantare, in original  (B4)

8)    Documentele care atesta faptul ca terenul si cladirea pe care se face investitia este in proprietatea sau in concesiunea solicitantului de tip IMM sau ONG, pe o perioada  3 (trei) ani de la incheierea operatiunii, in conformitate cu prevederile art. 57, paragraful 1 din Regulamentul Consiliului Nr.1083/2006 care stabileste reglementarile generale privind Fondul European de Dezvoltare Regionala, Fondul Social European si Fondul de Coeziune, sau documentele care atesta faptul ca terenul si cladirea pe care se face investitia este in proprietatea/ administrarea sau in concesiunea solicitantului de tip unitate administrativ teritoriala (autoritate a administratiei publice locale) pe o perioada de 5 (cinci) ani de la incheierea operatiunii, in conformitate cu prevederile art. 57, paragraful 1 din Regulamentul Consiliului Nr.1083/2006 care stabileste reglementarile generale privind Fondul European de Dezvoltare Regionala, Fondul Social European si Fondul de Coeziune,  in copie.

In functie de forma de constituire a solicitantului:

Unitate administrativ - teritoriala (autoritate a administratiei publice locale) (atat individual cat si ca membru al unui acord de  parteneriat cu alta unitate administrativ – teritoriala sau ONG) (A1, B1, A2, B2, B5.1)

Asociatie de Dezvoltare Intercomunitara (A3, B3)

Intreprindere mica si mijlocie

sau

Organizatie non guvernamentala (in calitate de membru al unui acord de parteneriat cu o unitate administrativ – teritoriala (autoritate a administratiei publice locale) (B4, B5.2)

Hotararea Guvernului publicata in Monitorul Oficial privind proprietatea publica asupra cladirii si terenului

sau

Alte documente legale, pentru cazuri particulare

sau

Documente cadastrale si inregistrarea terenurilor in registre (extras de carte funciara, inclusiv intabulare), daca este cazul

sau

documentele care atesta faptul ca terenul si cladirea se afla in concesiune pe o perioada de minim 5 (cinci) ani de la incheierea operatiunii, in conformitate cu prevederile art. 57, paragraful 1 din  Regulamentul Consiliului Nr. 1083/2006 care stabileste reglementarile generale privind Fondul European de Dezvoltare Regionala, Fondul Social European si Fondul de Coeziune

si

Declaratia proprietarului, autentificata, prin care isi exprima acordul ca Solicitantul/ partenerul sa realizeze investitii asupra cladirii si terenului,daca acest drept nu este acordat in mod expres prin contractul de concesiune (in original)

Hotararea Guvernului publicata in Monitorul Oficial privind proprietatea publica asupra cladirii si  terenului

sau

Alte documente legale69, pentru cazuri particulare

sau

Documente cadastrale si inregistrarea terenurilor in registre (extras de carte funciara, inclusiv intabulare)70

si

Hotararea de consiliu conform careia asociatia de dezvoltare intercomunitara are dreptul de a realiza investitii asupra cladirii si terenului

sau

Documentele care atesta faptul ca terenul si cladirea  se afla in concesiune pe o durata in conformitate cu prevederile art. 57, paragraful 1 din  Regulamentul Consiliului Nr.1083/2006 care stabileste reglementarile generale privind Fondul European de Dezvoltare Regionala, Fondul Social European si Fondul de Coeziune

Act de proprietate asupra cladirii si terenului aferent

si

Documente cadastrale si inregistrarea terenurilor in registre (extras de carte funciara)70

sau

Documentele care atesta faptul ca terenul si cladirea se afla in concesiune pe o durata in conformitate cu prevederile art. 57, paragraful 1 din  Regulamentul Consiliului Nr. 1083/2006 care stabileste reglementarile generale privind Fondul European de Dezvoltare Regionala, Fondul Social European si Fondul de Coeziune

si

Declaratia proprietarului, autentificata, prin care isi exprima acordul ca Solicitantul/ partenerul sa realizeze investitii asupra cladirii si terenului, daca acest drept nu este acordat in mod expres prin contractul de concesiune  (in original)

 

9) Documentatia tehnico-econmica, aprobarea si avizele asupra documentatiei emise de catre autoritatile abilitate, sau de catre beneficiar –  dupa caz, in copie (A,B)

In conformitate cu prevederile HG nr. 28/09.01.2008 pentru aprobarea continutului cadru al documentatiei tehnico-economice aferente investitiilor publice, precum si a structurii si metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investitii si lucrari de interventii, cu modificarile si completarile ulterioare,

- proiectarea lucrarilor de constructii pentru obiective de investitii noi, inclusiv extinderi, se elaboreaza in urmatoarele faze:

Studiu de fezabilitate

Proiect tehnic

Detalii de executie

- proiectarea lucrarilor de constructii pentru interventii la constructii existente, inclusiv instalatiile aferente, se elaboreaza in urmatoarele faze:

Expertiza tehnica, si dupa caz, audit energetic

Documentatie de avizare a lucrarilor de interventii

Proiect tehnic

Detalii de executie.

Aceste prevederi nu se aplica in cazul:

- Obiectivelor de investitii/ lucrarilor de interventii aflate in curs de executie la data intrarii in vigoare a hotararii;

- Obiectivelor de investitii/ lucrarilor de interventii pentru ale caror documentatii tehnico-economice au fost demarate procedurile de achizitie publica, in conditiile legii sau ale caror documentatii tehnico-economice au fost finalizate si aprobate de ordonatorul de credite, in conformitate cu legislatia specifica.

Atentie Devizul general intocmit la faza de proiectare a documentatiei tehnico-economice se actualizeaza prin grija beneficiarului, ori de cate ori este necesar, dar de regula in urmatoarele situatii:

- la data supunerii spre abrobare a documentatiei tehnico-economice 

- la data solicitarii autorizatiei de construire

- la data organizarii procedurii de atribuire a contractului de achizitie publica pentru executia de lucrari

- dupa incheierea contractelor de achizitie, rezultand valoarea de finantare a obiectivului de investitie/ lucrarilor de interventii

- la data intocmirii sau modificarii de catre ordonatorul principal de credite potrivit legii a listei obiectivelor de investitii anexa la bugetul de stat sau la bugetul local atat pentru obiective de investitii noi cat si in continuare.

La cererea de finantare se vor anexa:

- Studiul de fezabilitate conform Modelului C1 – Partea I, in cazurile exceptate de la aplicarea prevederilor HG nr. 28/09.01.2008 pentru aprobarea continutului cadru al documentatiei tehnico-economice aferente investitiilor publice, precum si a structurii si metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investitii si lucrari de interventii;

sau

- Documentatia tehnico-economica conform prevederilor HG nr. 28/09.01.2008 cu modificarile si completarile ulterioare, dupa intrarea in vigoare a acestui act normativ.

Atentie: Documentatia tehnico - economica nu trebuie sa fi fost elaborata / revizuita / reactualizata cu mai mult de 24 luni  inainte de data depunerii Cererii de finantare.

In cazul  documentatiilor tehnico-economice elaborate cu mai mult de 12 luni inainte de data depunerii cererii de finantare, respectiv intre 13 si 24 de luni inainte de data depunerii cererii de finantare, solicitantul de finantare va prezenta un deviz general actualizat cu cel mult 12 luni inainte de data depunerii cererii de finantare.

Documentatia tehnico-economica trebuie insotita de hotararea organelor de conducere legal constituite si abilitate ale solicitantului de aprobare a  acesteia.

Atentie: In cererea de finantare, la pct 3.4.1 se va mentiona data lansarii procedurii de achizitie pentru elaborarea documentatiei tehnico-economice, data elaborarii, data actualizarii (daca este cazul). Si

- Devizul general este actualizat cu cel mult 12 luni inainte de data depunerii cererii de finantare in cazul  documentatiilor tehnico-economice elaborate cu mai mult de 12 luni inainte de data depunerii cererii de finantare, respectiv pentru documentatiile tehnico-economice elaborate intre 13 si 24 de luni inainte de data depunerii cererii de finantare. Devizul general va prezenta data actualizarii, semnatura si stampila elaboratorului documentatiei tehnico-economice.

AMPOR a solicitat ca obligatoriu a fi prezentate impreuna cu cererea de finantare, studiul de fezabilitate/documentatia de avizare a lucrarilor de interventii. Avand in vedere faptul ca aceste documentatii tehnico-economice nu preiau toate elementele documentatiilor de fundamentare (studii de teren, expertize tehnice, s.a.), in etapa de evaluare tehnica si financiara poate fi necesara prezentarea acestora.

Evaluatorii independenti pot formula solicitari de clarificare in acest sens. Solicitantul de finantare trebuie sa prezinte documentele/ studiile/ analizele solicitate. Daca solicitantul de finantare nu prezinta aceste documente in termenul mentionat in scrisoarea de clarificari, proiectul va fi analizat pe baza informatiilor disponibile. 

Solicitantii de finantare trebuie sa fie constienti de faptul ca documentatiile tehnico-economice care nu au la baza studiile/expertizele solicitate de legislatia in vigoare pot fi respinse prin punctarea cu 0 puncte la subcriteriile privind coerenta documentatiei, solutia tehnica, metodologia de implementare a proiectului.

10) Analiza cost beneficiu (daca nu este inclusa in documentatia tehnico-economica),  (solicitant A, B) elaborata pe baza instructiunilor prezentate in Anexa nr. 2  la prezentul Ghid, instructiuni care au la baza Documentul de lucru 4 al Comisiei Europene, Directia Generala Politica Regionala - indrumar pentru elaborarea analizei cost beneficiu pentru proiectele ce urmeaza a fi co-finantate din FEDR sau Fondul de Coeziune in perioada de programare 2007-2013.

Solicitantul de finantare se va asigura ca analiza cost-beneficiu include calculul indicatorilor de performanta ai proiectului (RIRF si RIRE).

Atentie: La cererea de finantare se va anexa inclusiv calculul asistentei nerambursabile pentru proiectele generatoare de venit, conform prevederilor art. 55 din Regulamentul Consiliului Nr.1083/2006 care stabileste reglementarile generale privind Fondul European de Dezvoltare Regionala, Fondul Social European si Fondul de Coeziune, cu modificarile si completarile ulterioare.

In cazul proiectelor generatoare de venit, calculul asistentei nerambursabile se va realiza conformAnexei 11 Modul de calcul al asistentei nerambursabile in cazul proiectelor generatoare de venit, din prezentul Ghid. Se va acorda atentie si modului de intocmire a punctului 4.2 Surse de finantare din cadrul Cererii de finantare.

11) Certificatul de urbanism, in copie, (solicitant A, B), eliberat in vederea obtinerii autorizatiei de construire

Certificatul de urbanism este actul de informare prin care autoritatile emitente fac cunoscute solicitantului elementele privind regimul juridic, economic si tehnic al terenurilor si constructiilor existente la data solicitarii, stabilesc cerintele urbanistice care urmeaza sa fie indeplinite prin documentatia tehnica - D.T. in functie de specificul amplasamentului, lista cuprinzand avizele si acordurile necesare in vederea autorizarii executarii lucrarilor de constructii, inclusiv obligatia de a contacta autoritatea competenta pentru protectia mediului, cu privire la evaluarea initiala a investitiei si stabilirea necesitatii evaluarii efectelor acesteia asupra mediului in vederea obtinerii actului administrativ al autoritatii competente pentru protectia mediului.

Certificatul de urbanism se elibereaza, dupa caz de catre: presedintii consiliilor judetene, de primarul general al municipiului Bucuresti, de primarii municipiilor, sectoarelor municipiului Bucuresti, ai oraselor si comunelor (art. 4 din Legea 50/1991 republicata cu modificarile si completarile ulterioare).

Certificatul de urbanism se elibereaza in termen de 30 de zile de la data inregistrarii cererii. In cererea pentru eliberarea certificatului de urbanism, solicitantul trebuie sa precizeze elementele de identificare ale imobilului pentru care se solicita certificatul si sa mentioneze, in mod obligatoriu, scopul emiterii acestui certificat.

Pentru emiterea certificatului de urbanism solicitantul - orice persoana fizica sau juridica interesata - trebuie sa depuna la emitent documentatia prevazuta la art. 15 alin. (1) din Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 1430/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, cu modificarile si completarile ulterioare. 

Pentru autorizarea executarii lucrarilor de constructii in zonele asupra carora s-a instituit, potrivit legii, un anumit regim de protectie prevazut in planurile de amenajare a teritoriului si in documentatiile de urbanism aprobate, cum ar fi zonele naturale protejate,  stabilite potrivit legii, sau zonele unde s-a instituit un alt tip de restrictie, solicitantul va trebui sa obtina avizul organismelor competente (Ministerul Mediului, Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, etc).

ATENTIE: - Certificatul de urbanism anexat la dosarul cererii de finantare trebuie sa fie cel eliberat in vederea obtinerii autorizatiei de construire (acesta fiind scopul specificat in certificatul de urbanism)

Certificatul de Urbanism trebuie sa fie valabil la data depunerii cererii de finantare, in caz contrar cererea de finantare fiind respinsa ca neconforma administrativ. Singura exceptie acceptata de la aceasta regula este reprezentata de anexarea, la dosarul cererii de finantare a unui document care, din punct de vedere cronologic si/sau din punct de vedere al continutului este posterior si inglobeaza documentul solicitat. Astfel, in aceasta situatie, criteriul de conformitate administrativa privind prezentarea certificatului de urbanism valabil ar putea fi considerat indeplinit daca, in absenta certificatului sau in cazul in care acesta nu mai este valabil, la dosarul cererii de finantare este anexata autorizatia de construire, valabila la data depunerii cererii de finantare.

12)  Actul administrativ al autoritatii competente pentru protectia mediului, in copie (solicitant A, B).

Acesta poate fi:

12.1 Fisa tehnica privind conditiile de protectie a mediului – pentru acele proiecte pentru care certificatul de urbanism a fost solicitat si obtinut inainte de intrarea in vigoare a prevederilor Ordinului ministrului dezvoltarii regionale si locuintei nr. 119/2009 de modificare si completare a Ordinului ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr.1430/2005, respectiv 27 martie 2009.

Fisa tehnica, anexata la  certificatul de urbanism, se completeaza de catre proiectant, pe proprie raspundere cu datele si elementele tehnice rezultate din proiect, in conformitate cu cerintele avizatorului.

In functie de impactul asupra mediului al proiectului supus autorizarii, autoritatea publica pentru protectia mediului stabileste procedura care va fi urmata:

a. Clasarea proiectului ca avand impact nesemnificativ asupra mediului si aplicarea pe fisa tehnica a stampilei de tip A, cu inscriptia: „Se supune CAU. Nu face obiectul procedurii de mediu”.

Fisa tehnica pe care s-a aplicat stampila de tip A se transmite solicitantului in termen de 5 zile lucratoare de la data primirii solicitarii.

b. Aplicarea unei proceduri simplificate de avizare pentru proiectele  sau activitatile cu impact redus asupra mediului si aplicarea pe fisa tehnica a stampilei de tip B, cu inscriptia: „Se supune CAU75. Face obiectul procedurii de mediu fara acord de mediu”.

Fisa tehnica privind protectia mediului pentru emiterea acordului unic se depune, impreuna cu toate documentele prevazute in legislatia privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, la Ghiseul unic, urmand a fi avizata de autoritatea competenta pentru protectia mediului in cadrul sedintei Comisiei de Acord Unic.

Vizarea fisei tehnice se realizeaza in termen de 20 de zile lucratoare.

Avizarea fisei tehnice se va face cu impunerea obligativitatii solicitarii si obtinerii autorizatiei de mediu la punerea in functiune a investitiei aferente activitatilor cu impact redus asupra mediului.

c. Aplicarea procedurii de evaluare a impactului asupra mediului in vederea emiterii acordului/ acordului integrat de mediu si aplicarea pe fisa tehnica a stampilei de tip B, cu inscriptia: „Se supune CAU. Face obiectul procedurii de mediu cu acord/ acord integrat de mediu”

12.2 Decizia etapei de incadrare, emisa de catre autoritatile competente pentru protectia mediului – pentru acele proiecte pentru care certificatul de urbanism a fost solicitat si obtinut ulterior intrarii in vigoare a prevederilor Ordinului ministrului dezvoltarii regionale si locuintei nr.119/2009 de modificare si completare a Ordinului ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr.1430/2005, respectiv 27 martie 2009.

Pentru procedura de urmat, de catre solicitantul de finantare, in aceasta situatie, va rugam consultati prevederile urmatoarelor acte normative:

- HG nr. 1213/2006 privind stabilirea procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului pentru anumite proiecte publice si private, cu modificarile si completarile ulterioare.

Atentie! Incepand cu data de 11 septembrie 2009 a intrat in vigoare HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, care abroga HG nr.1 213/2006!

- Ordinul ministrului apelor si protectiei mediului nr.860/2002 pentru aprobarea procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si de emitere a acordului de mediu, cu modificarile si completarile ulterioare;

- Ordinul ministrului apelor si protectiei mediului nr.863/2002 privind aprobarea Ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului.

Pentru acele proiecte pentru care fac obiectul procedurii de mediu, cu acord de mediu (respectiv situatia in care autoritatile competente pentru protectia mediului decide ca proiectul respectiv se supune / face obiectul procedurii de mediu cu acord de mediu), studiul de impact asupra mediului va fi anexat in mod obligatoriu la Cererea de finantare. Absenta acestui document din dosarul cererii de finantare va atrage in mod automat respingerea cererii ca neconforma administrativ. Exceptia de la aceasta regula este reprezentata de anexarea, la dosarul cererii de finantare a unui document care, din punct de vedere cronologic si/sau din punct de vedere al continutului este posterior si inglobeaza documentul solicitat prin ghidul solicitantului. In cazul de mai sus, criteriul de conformitate administrativa privind prezentarea studiului de evaluare a impactului asupra mediului ar putea fi considerat indeplinit daca, in absenta studiului, la dosarul cererii de finantare ar fi anexat acordul/acordul integrat de mediu.

Inainte de punerea in functiune a investitiilor aferente activitatilor cu impact semnificativ aupra mediului pentru care s-a obtinul acord de mediu/ acord integrat de mediu, titularii sunt obligati sa depuna solicitarea si sa obtina autorizatia de mediu/ autorizatia integrata de mediu.

A se consulta in acest sens Ordinul ministrului mediului si dezvoltarii durabile nr. 1798/2007 privind aprobarea Procedurii de emitere a autorizatiei de mediu.

13) Dovada capacitatii de a asigura contributia proprie la valoarea cheltuielilor eligibile si de finantare a cheltuielilor neeligibile ale proiectului, in copie.

Pentru unitati administrativ-teritoriale (autoritati ale administratiei publice locale) A1, A2, B1, B2, B5.1

- Hotararea Consiliului Local / Consiliului Judetean / Consiliile Locale ale sectoarelor Municipiului Bucuresti / Consiliului General al Municipiului Bucuresti de aprobare a proiectului, a cheltuielilor legate de proiect (contributiei proprii a solicitantului necesar pentru implementarea proiectului, cheltuielile neeligibile si resursele financiare necesare implementarii optime a proiectului in conditiile rambursarii/decontarii ulterioare a cheltuielilor din instrumente structurale) si a acordului de parteneriat (unde este cazul)

Pentru IMM-uri (B4)

- Hotararea Adunarii Generale a Actionarilor/ Consiliul de Administratie/ Administratorului unic/ Consiliul Director/ de aprobare a proiectului si a cheltuielilor legate de proiect (contributia proprie a solicitantului necesara pentru implementarea proiectului, cheltuielile neeligibile si resursele financiare necesare implementarii optime a proiectului in conditiile rambursarii/decontarii ulterioare a cheltuielilor din instrumente structurale).

Pentru Asociatii de Dezvoltare Intercomunitara (A3, B3)

- Hotararea Consiliului de Administratie de aprobare a proiectului si a cheltuielilor legate de proiect (contributia proprie a solicitantului necesara pentru implementarea proiectului, cheltuielile neeligibile si resursele financiare necesare implementarii optime a proiectului in conditiile rambursarii/decontarii ulterioare a cheltuielilor din instrumente structurale).

- Hotararile Consiliilor Locale / Judetene componente, respectiv a Consiliului Local al sectorului / Consiliului General al Municipiului Bucuresti de aprobare a activitatilor cu care va fi implicata unitatea administrativ – teritoriala / sectorul Municipiului Bucuresti respectiv in managementul si implicarea proiectului si a participarii cu o cota parte la constituirea contributiei proprii a solicitantului si a cheltuielilor unitatii administratv – teritoriale / sectorului Municipiului Bucuresti, care sa insumeze totalul contributiei proprii a solicitantului necesar pentru implementarea proiectului, cheltuielile neeligibile  si resursele financiare necesare implementarii optime a proiectului in conditiile rambursarii/decontarii ulterioare a cheltuielilor din instrumente structurale

Pentru ONG-uri (membre al unui acord de parteneriat cu administratii publice locale) (B5 .2)

- Hotararea Adunarii Generale a Asociatilor/ Consiliului Director de aprobare a proiectului, a cheltuielilor legate de proiect (contributia proprie a solicitantului necesara pentru implementarea proiectului, cheltuielile neeligibile si resursele financiare necesare implementarii optime a proiectului in conditiile rambursarii/decontarii ulterioare a cheltuielilor din instrumente structurale) si a acordului de parteneriat.

Atentie In hotararea CL/CJ trebuie sa fie incluse toate cheltuielile pe care solicitantul trebuie sa le asigure pentru implementarea proiectului (contributia la cheltuielile eligibile, cheltuielile neeligibile si cheltuielile conexe) .

14) CV-uri si/sau Fisele de post, in copie63 (A, B)

aferente echipei de proiect. A se vedea cerintele si precizarile de la capitolul II.1.1. punctul 4)

15) Planul de afaceri / Planul de marketing, in original

(intocmit conform recomandarilor din Anexa 3 la formularul cererii de finantare)

Pentru infrastructura de turism de utilitate publica

SOLICITANT A

Pentru infrastructura de turism de utilitate publica/ privata (care intra sub incidenta ajutorului de stat

SOLICITANT B

Plan de marketing

Plan de afaceri

16) Alte anexe, in copie

- In cazul cererilor de finantare la care solicitantul de finatare este un parteneriat incheiat intre o unitate administrativ-teritoriala (autoritate a administratiei publice locale) si o organizatie neguvernamentala, se va prezenta documentatia privind selectia transparenta a organizatiei neguvernamentale ca partener in proiect.

- Pentru solicitantii (A,B) al caror proiecte se implementeaza in statiuni turistice balneare, climatice si balneoclimatice:

- Avizul eliberat de Ministerul Sanatatii, Institutul National de Recuperare Medicina Fizica si Balneoclimatologie

- Solicitantul precum si partenerii acestuia, gasiti vinovati, printr-o hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila, de incalcarea unuia sau mai multor contracte finantate din fonduri publice comunitare si/sau nationale din cauza nerespectarii obligatiilor contractuale sau au recunoscut debitul stabilit in sarcina lor de catre autoritatea contractanta, vor putea sa depuna proiecte pentru a fi finantate prin POR, cu conditia achitarii acestui debit precum si a penalitatilor aferente si sa faca dovada achitarii acestora, precum si a indeplinirii, la momentul depunerii proiectului, a oricaror masuri stabilite in sarcina lor de catre instanta judecatoreasca si / sau de catre autoritatea contractanta.

- In situatia in care solicitantul (si/sau partenerii APL, unde este cazul) a (au) facut obiectul unui ordin al unei instante judecatoresti din Romania, emis pana la 1 ianuarie 2007 pentru recuperarea unui ajutor de stat si acest ordin a fost executat (sumele respective au fost platite), solicitantul va anexa decizia (deciziile) Consiliului Concurentei privind recuperarea ajutorului, ordinul (ordinele) de recuperare al instantei judecatoresti si dovada (dovezile) efectuarii platii.

- In cazul in care solicitantul (si/sau partenerii APL, unde este cazul) a facut obiectul unei decizii a Comisiei Europene emisa dupa 1 ianuarie 2007 pentru recuperarea unui ajutor de stat decizie care a fost deja executata (provizoriu sau definitiv), solicitantul va prezenta o copie a deciziei (deciziilor) Comisiei Europene si dovada (dovezile)  efectuarii platii.

Pentru solictantii (B1):

- Numarul de locuitori din unitatile administrativ – teritoriale, se stabileste in conformitate cu prevederile legii nr. 351/ 6.07.2001 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – sectiunea IV – Reteaua de localitati

Orice alte documente si/ sau studii care pot conduce la justificarea oportunitatii proiectului care face obiectul cererii de finantare

   
  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »



    Stiri ultima ora