POR Axa 3 DMI 3.3 Completarea si depunerea cererii de finantare

Data: 6 aprilie 2011   Ora: 10:52

Formularul standard al Cererii de finantare este prezentat in Anexa 1 la Ghidul Solicitantului si este disponibil, in format electronic, la adresa http://www.inforegio.ro.

Atentie!: Cererea de finantare trebuie insotita de anexele mentionate mai jos. Anexele la Cererea de finantare fac parte integranta din aceasta.

Completarea Cererii de finantare, inclusiv a anexelor (modele standard prevazute prin prezentul Ghid), se va face conform instructiunilor de completare si va urmari intocmai modelul standard.

ATENTIE! Modificarea modelelor standard (eliminarea, renumerotarea sectiunilor, anexarea documentelor suport in alta ordine decat cea specificata etc) conduce la respingerea Cererii de finantare pe motiv de neconformitate administrativa.

La cererea de finantare pot fi anexate si alte documente decat cele solicitate prin  prezentul Ghid daca solicitantul le considera utile pentru justificarea si argumentarea proiectului propus spre finantare.

Pe langa instructiunile si recomandarile cuprinse in sectiunile de mai jos, formularul standard al Cererii de finantare cuprinde informatii suplimentare cu privire la completarea si elaborarea documentelor

Se recomanda citirea cu atentie a tuturor informatiilor furnizate in prezentul Ghid precum si a instructiunilor marcate cu italic, intre paranteze, din cererea de finantare!

Cererile de finantare trebuie sa fie tehnoredactate. Nu sunt acceptate cereri de finantare completate de mana.

Dosarul Cererii de finantare va cuprinde, in mod obligatoriu, un Opis (Modelul standard D la Formularul Cererii de finantare). Pagina opis va fi pagina cu numarul 0 a Cererii de finantare (vezi indicatiile privind completarea opisului din Modelul D la Cererea de Finantare).

Completarea Cererii de finantare intr-un mod clar si coerent va inlesni procesul de evaluare a acesteia!

In acest sens, furnizati informatii necesare, relevante, precizand modul in care va fi atins scopul proiectului, avantajele ce vor rezulta din implementarea acestuia si in ce masura proiectul contribuie la realizarea obiectivelor programului.

Dupa completarea Cererii de finantare intr-un exemplar, aceasta se numeroteaza de la pagina 0 (pagina opis)  la pagina „n” (unde pagina „n” va reprezenta pct. 5 din formularul standard al Cererii de finantare, respectiv certificarea aplicatiei), in coltul din dreapta in josul paginii.

Fiecare pagina a Cererii de finantare se stampileaza si se semneaza de catre reprezentantul legal al Solicitantului sau de catre persona  imputernicita in acest sens de acesta.

Numerotarea paginilor va continua de la „n+1” pentru anexele atasate cererii de finantare. Numerotarea paginilor se va face cu pixul sau cu cerneala indelebila. ACEST EXEMPLAR DIN CEREREA DE FINANTARE, semnat si stampilat conform cerintelor, REPREZINTA ORIGINALUL CERERII. DE PE ACESTA, SOLICITANTUL VA FACE 3 (TREI) COPII SIMPLE, CARE SE VOR DEPUNE IMPREUNA CU ORIGINALUL.

Formularul Cererii de finantare, semnat si stampilat de reprezentantul legal sau de o persoana imputernicita in acest sens (Sectiunea 5 Certificarea aplicatiei – Declaratie),    trebuie sa fie insotit de urmatoarele anexe:

Actul de imputernicire autentificat, in original sau dispozitia / ordinul / decizia / hotararea de numire,

in cazul in care Cererea de finantare nu este semnata de reprezentantul legal al Solicitantului, ci de o persoana imputernicita, respectiv numita in acest sens.

Actul de imputernicire reprezinta orice document administrativ emis de reprezentantul legal in acest sens, cu respectarea prevederilor legale (exemple orientative: ordin, decizie, dispozitie, hotarare etc)

Documentele statutare ale solicitantului

Actul constitutiv, Statutul asociatiei si Dovada dobandirii personalitatii juridice a asociatiei - certificatul de inscriere in Registrul asociatiilor si fundatiilor respectiv hotararea judecatoreasca privind constituirea asociatiei de dezvoltare intercomunitara, definita conform Legii administratiei publice locale nr. 215/2001, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentele statutare ale solicitantului vor fi anexate in copie.

IMPORTANT! Asociatia de dezvoltare intercomunitara va stabili prin actul constitutiv, respectiv prin statut, respectand prevederile Legii nr. 215/2001 a administratiei publice locale, precum si ale O.G. nr. 26/2000 privind asociatiile si fundatiile, cu modificarile si completarile ulterioare, cel putin urmatoarele:

- Pentru Actul constitutiv (in conformitate cu art. 6, alin. 2 din O.G. nr. 26 din 30 ianuarie 2000 cu privire la asociatii si fundatii ):

a) datele de identificare a membrilor asociati: denumirea si sediul acestora;

b) exprimarea vointei de asociere si precizarea scopului propus;

c) denumirea asociatiei;

d) sediul asociatiei;

e) durata de functionare a asociatiei - pe termen determinat (cel putin pana la 31 decembrie 2020), cu indicarea expresa a termenului sau, dupa caz, pe termen nedeterminat;

f) patrimoniul initial al asociatiei; activul patrimonial.

g) componenta nominala a celor dintai organe de conducere, administrare si control ale asociatiei

h) persoana sau, dupa caz, persoanele imputernicite sa desfasoare procedura de dobandire a personalitatii juridice;

i) semnaturile membrilor asociati

- Pentru Statut, (in conformitate cu art. 6, alin. 3 din O.G. nr. 26 din 30 ianuarie 2000 cu privire la asociatii si fundatii )

a) elementele prevazute pentru actul constitutiv, cu exceptia celor precizate la lit. g) si h);

b) precizarea scopului si a obiectivelor asociatiei; (achizitionarea in comun a echipamentelor pentru interventii in situatii de urgenta, si furnizarea in comun a serviciului public de interventie in situatii de urgenta)

c) modul de dobandire si de pierdere a calitatii de asociat;

d) drepturile si obligatiile asociatilor;

e) categoriile de resurse patrimoniale ale asociatiei;

f) atributiile organelor de conducere, administrare si control ale asociatiei;

g) destinatia bunurilor, in cazul dizolvarii asociatiei, cu respectarea dispozitiilor art. 60 din O.G. nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii

In vederea clarificarii modului de implementare a proiectului propus spre finantare in cadrul POR, se recomanda ca, suplimentar fata de prevederile legale de constituire a asociatiei, in statut sa se includa urmatoarele informatii.

- Contributia financiara a fiecarui membru asociat pentru realizarea proiectului

- Stabilirea de comun acord a institutiilor care vor exercita folosinta echipamentelor achizitionate prin proiect si vor asigura intretinerea acestora (denumiti utilizatori in sensul prezentului ghid).

Atentie! Folosinta echipamentelor va reveni numai serviciilor publice de interventii in situatii de urgenta. In caz contrar se va considera ca nu s-au respectat regulile ajutorului de stat si beneficiarul va fi obligat sa returneze toata suma provenita din fonduri publice.

- Modalitatea de transfer a folosintei echipamentelor achizitionate prin proiect (e.g contracte de comodat)

- Serviciile ce vor fi asigurate in comun (daca este cazul), si modalitatea de colaborare pentru aceasta.

Cele mai recente situatii financiare ale solicitantului depuse la Administratia finantelor publice, in copie, daca este cazul

Ultimul Bilant contabil vizat de Administratia financiara, inclusiv contul rezultatului exercitiului, note explicative, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.

In cazul asociatiilor de dezvoltare intercomunitara nou infiintate se vor considera la acest punct cele mai recente documente contabile.

Declaratia de eligibilitate, in original

conform Modelului A la formularul Cererii de finantare, prin care solicitantul declara urmatoarele :

- organizatia nu se incadreaza in nici una din categoriile mentionate la capitolul II.1.1, punctul 2 din Ghid

Declaratie de angajament in original, semnata de catre solicitant (intocmita in conformitate cu modelul B la Formularul Cererii de finantare), prin care acesta se obliga

- Sa furnizeze contributia proprie ce ii revine din costurile eligibile

- Sa finanteze toate costurile neeligibile, inclusiv costurile conexe proiectului

- Sa asigure resursele financiare necesare implementarii optime a proiectului in conditiile rambursarii/decontarii ulterioare a cheltuielilor din instrumente structurale

- Sa mentina proprietatea echipamentelor pentru care s-a acordat finantare, pe o perioada de cel putin 5 ani dupa implementarea proiectului si sa asigure exploatarea si intretinerea in aceasta perioada

- Sa nu instraineze, inchirieze, gajeze echipamentele achizitionate ca urmare a obtinerii finantarii prin Programul Operational Regional, pe o perioada de 5 ani de la finalizarea proiectului

- Sa asigure folosinta echipamentelor pentru scopul declarat in proiect si pentru care s-a acordat finantare, fara a se percepe taxa pentru serviciile furnizate

- Sa respecte, pe durata pregatirii proiectului si a implementarii acestuia, prevederile legislatiei comunitare si nationale in domeniul egalitatii de sanse, nediscriminarii, protectiei mediului, eficientei energetice, achizitiilor publice si ajutorului de stat

Dovada capacitatii de a asigura contributia proprie la valoarea cheltuielilor eligibile si de finantare a cheltuielilor neeligibile ale proiectului, in copie

Hotararea Consiliului de Administratie/organului abilitat pentru aprobarea proiectului si a cheltuielilor legate de proiect precum si Hotararile Consiliilor Judetene componente respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucuresti de aprobare a activitatilor cu care va fi implicat judetul/Municipiul Bucuresti in managementul si implementarea proiectului si a participarii cu o cota parte la constituirea contributiei proprii a solicitantului (contributie care sa acopere cheltuielile eligibile necesare pentru implementarea proiectului, cheltuielile neeligibile  si resursele financiare necesare implementarii optime a proiectului in conditiile rambursarii/decontarii ulterioare a cheltuielilor din instrumente structurale).

Atentie In hotararea CA/organului  abilitat precum si in cea a CJ trebuie sa fie incluse toate cheltuielile pe care solicitantul, respectiv membrul A.D.I., trebuie sa le asigure pentru implementarea proiectului (contributia la cheltuielile eligibile, cheltuielile neeligibile si cheltuielile conexe) .

CV-uri si Fisele de post, in copie

( a se vedea cerintele si precizarile de la capitolul II.1.1. punctul 4)

Planul de analiza si acoperire a riscurilor » pentru fiecare judet din regiune, insotit de Hotararea Consiliului Judetean / Consiliului General al Municipiului Bucuresti, de aprobare a planului pentru fiecare judet din regiune / Municipiului Bucuresti, in copie.

La Cererea de finantare se vor anexa Planurile de Analiza si Acoperire a Riscurilor (PAAR) pentru fiecare judet din regiune/Municipiul Bucuresti, insotite de Hotararea Consiliului Judetean / Consiliului General al Municipiului Bucuresti, de aprobare a planului pentru fiecare judet din regiune / Municipiului Bucuresti, in copie sau extras din aceste planuri, insotit de un document emis de Inspectoratul Judetean pentru Situatii de Urgenta care sa ateste faptul ca extrasul reflecta PAAR in vigoare. Extrasul din PAAR va include informatii privind riscurile potentiale identificate la nivelul unitatilor administrativ - teritoriale, masurile, actiunile si resursele necesare pentru managementul riscurilor respective, inclusiv concluziile .

La cererea de finantare se anexeaza PAAR in vigoare, elaborate si aprobate in conformitate cu prevederile Ordinului MAI 132/2007 pentru aprobarea Metodologiei de elaborare a Planului de analiza si acoperire a riscurilor si a Structurii-cadru a Planului de analiza si acoperire a riscurilor. Daca cererea de finantare este depusa in primul semestru al anului si nu a fost inca aprobat PAAR pentru anul in curs, se va anexa PAAR pentru anul anterior depunerii cererii de finantare. Astfel, pentru cererile de finantare  depuse in prima parte a anului 2009 se anexeaza fie PAAR aprobat si valabil pentru anul 2009, daca acesta exista la data depunerii CF, fie  PAAR aprobat si valabil pentru anul 2008.

Orice alte studii care pot conduce la justificarea oportunitatii proiectului care face obiectul cererii de finantare.

   
  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »



    Stiri ultima ora