POR Axa 3 DMI 3.1 Completarea si depunerea cererii de finantare

Data: 1 aprilie 2011   Ora: 11:10

Formularul standard al Cererii de finantare este prezentat in Anexa 1 la Ghidul Solicitantului si este disponibil, in format electronic, la adresa http://www.inforegio.ro.

Atentie!: Cererea de finantare trebuie insotita de anexele mentionate in acest ghid. Anexele la Cererea de finantare fac parte integranta din aceasta.

Completarea Cererii de finantare, inclusiv a anexelor (modele standard prevazute prin prezentul Ghid), se va face conform instructiunilor de completare si va urmari intocmai modelul standard. Modificarea modelelor standard (eliminarea, renumerotarea sectiunilor, anexarea documentelor suport in alta ordine decat cea specificata etc) conduce la respingerea Cererii de finantare pe motiv de neconformitate administrativa.

La cererea de finantare pot fi anexate si alte documente decat cele solicitate prin  prezentul Ghid daca solicitantul le considera utile pentru justificarea si argumentarea proiectului propus spre finantare.

Pe langa instructiunile si recomandarile cuprinse in sectiunile de mai jos, formularul standard al Cererii de finantare cuprinde informatii suplimentare cu privire la completarea si elaborarea documentelor.

Se recomanda citirea cu atentie a tuturor informatiilor furnizate in prezentul Ghid precum si a instructiunilor marcate cu italic , intre paranteze, din cererea de finantare!

Cererile de finantare trebuie sa fie tehnoredactate. Nu sunt acceptate cereri de finantare completate de mana.

Dosarul Cererii de finantare va cuprinde, in mod obligatoriu, un opis (Modelul standard E la Formularul Cererii de finantare). Pagina opis va fi pagina cu numarul 0 a Cererii de finantare (vezi indicatiile privind completarea opisului din formularul Cererii de finantare).

Dupa completarea Cererii de finantare intr-un exemplar, aceasta se numeroteaza de la pagina 0 (pagina opis) la pagina „n” (unde pagina „n” va reprezenta pct. 5 din formularul standard al Cererii de finantare, respectiv certificarea cererii), in coltul din dreapta in josul paginii.

Completarea Cererii de finantare intr-un mod clar si coerent va inlesni procesul de evaluare a acesteia!

In acest sens, furnizati informatii necesare, relevante, precizand modul in care va fi atins scopul proiectului, avantajele ce vor rezulta din implementarea acestuia si in ce masura proiectul contribuie la realizarea obiectivelor programului.

Fiecare pagina a Cererii de finantare se stampileaza si se semneaza de catre reprezentantul legal al Solicitantului sau de catre persoana imputernicita in acest sens de acesta.

Numerotarea paginilor va continua de la „n+1” pentru anexele atasate cererii de finantare. Numerotarea paginilor se va face cu pixul sau cu cerneala indelebila. ACEST EXEMPLAR DIN CEREREA DE FINANTARE, semnat si stampilat conform cerintelor, REPREZINTA ORIGINALUL CERERII. DE PE ACESTA, SOLICITANTUL VA FACE 3 (TREI) COPII SIMPLE, CARE SE VOR DEPUNE IMPREUNA CU ORIGINALUL.

Formularul Cererii de finantare trebuie sa fie insotit de urmatoarele anexe:

Rezumatul proiectului, intocmit conform modelului A la formularul Cererii de finantare;

Actul de imputernicire, in original:

- in cazul in care Cererea de finantare nu este semnata de reprezentantul legal al solicitantului, ci de o persoana imputernicita in acest sens. Actul de imputernicire reprezinta orice document administrativ emis de reprezentantul legal in acest sens, cu respectarea prevederilor legale (exemple orientative: ordin, decizie, dispozitie, hotarare etc)

Documentele statutare ale solicitantului

- Pentru asociatii de dezvoltare intercomunitara: Actul constitutiv, Statutul asociatiei si Dovada dobandirii personalitatii juridice a asociatiei - certificatul de inscriere in Registrul asociatiilor si fundatiilor respectiv hotararea judecatoreasca privind constituirea asociatiei de dezvoltare intercomunitara, definita conform Legii administratiei publice locale nr. 215/2001, cu modificarile si completarile ulterioare . In cazul asociatii de dezvoltare intercomunitara documentele statutare vor fi anexate in copie .

- Pentru parteneriate: acord de parteneriat, in original (Modelul G la cererea de finantare)

Atentie! Acordul de parteneriat trebuie sa contina obligatoriu urmatoarele elemente:

- Denumirea si adresa exacta a fiecarui partener;

- Desemnarea liderului de proiect din cadrul partenerilor;

- Numele si functia reprezentantilor/ imputernicitilor legali ai fiecarui partener, inclusiv a liderului de proiect, semnatari ai acordului de parteneriat;

- Obiectivul Acordului de parteneriat;

- Perioada de valabilitate a acordului de parteneriat;

- Drepturile si obligatiile liderului si ale partenerilor

- Prezentarea detaliata a rolului fiecarui partener in implementarea proiectului, inclusiv rolul si responsabilitatile liderului de proiect;

- Prezentarea modului in care liderul de proiect si fiecare partener asigura intretinerea imobilului modernizat/ reabilitat pentru care s-a acordat finantare, pe o perioada de cel putin 5 ani dupa finalizare / dare in exploatare si modul in care asigura exploatarea in aceasta perioada.

- Modalitatea de acordare a dreptului de utilizare a echipamentelor achizitionate prin proiect catre unitatea medicala.

Atentie! Lipsa Acordului de parteneriat ca anexa la Cererea de finantare conduce automat la respingerea cererii de finantare.

Cele mai recente situatii financiare ale solicitantului ( si ale partenerilor, unde este cazul ) vizate de Administratia finantelor publice, in copie:

- Bilantul contabil vizat de Administratia financiara pentru anul anterior depunerii cererii de finantare, inclusiv contul de rezultat patrimonial, Cont de executie bugetara, in cazul unitatilor administrativ teritoriale (autoritatilor publice locale), inclusiv atunci cand acestea sunt membre ale unui parteneriat;

- Cel mai recent bilant, contul rezultatului exercitiului, note explicative, in cazul ADI, in conformitate cu prevederile legale in vigoare .

Declaratia de eligibilitate, in original, prin care solicitantul (si partenerii, unde este cazul) declara urmatoarele:

- organizatia nu se incadreaza in nici una din categoriile mentionate la capitolul II.1.1, punctul 2 din Ghid;

- proiectul propus nu a mai beneficiat de finantare din fonduri comunitare in ultimii 5 ani inainte de data depunerii Cererii de finantare, pentru acelasi tip de activitati (e.g. modernizare cladiri / creare, modernizare facilitati de acces/ modernizare utilitati generale si specifice), realizate asupra aceluiasi imobil / aceluiasi segment de imobil si nu beneficiaza de fonduri publice din alte surse de finantare.

- Imobilul care face obiectul investitiei indeplineste cumulativ conditiile enumerate in capitolul II.1.1, punctul 3)

Atentie! In cazul parteneriatelor se va completa cate o Declaratie de eligibilitate atat de catre lider cat si de catre fiecare partener, conform Modelului B la Formularul Cererii de finantare - Declaratie de eligibilitate

Declaratie de angajament in original, semnata de catre solicitant / fiecare membru ADI / lider si fiecare dintre parteneri (in cazul parteneriatelor) (intocmita in conformitate cu modelul C la Formularul Cererii de finantare), prin care acesta se obliga:

- Sa furnizeze contributia proprie ce ii revine din costurile eligibile

- Sa finanteze toate costurile neeligibile, inclusiv costurile conexe proiectului

- Sa asigure resursele financiare necesare implementarii optime a proiectului in conditiile rambursarii/decontarii ulterioare a cheltuielilor din instrumente structurale

- Sa mentina proprietatea imobilului modernizat si natura activitatii pentru care s-a acordat finantare, pe o perioada de cel putin 5 ani dupa finalizare / dare in exploatare si sa asigure exploatarea si intretinerea in aceasta perioada

- Sa se asigure ca bunurile achizitionate ca urmare a obtinerii finantarii prin Programul Operational Regional, nu sunt instrainate, inchiriate, gajate pe o perioada de  5 ani de la finalizarea proiectului

- Sa se asigure ca nu se desfasoara activitati economice in scopul obtinerii de venituri din echipamentele achizitionate prin proiect sau din utilizarea imobilului reabilitat , prin acordarea dreptului de utilizare catre terte parti

- Sa respecte, pe durata pregatirii proiectului si a implementarii acestuia, prevederile legislatiei comunitare si nationale in domeniul egalitatii de sanse, nediscriminarii, protectiei mediului, eficientei energetice, achizitiilor publice si ajutorului de stat

Atentie In cazul parteneriatelor se va completa cate o Declaratie de angajament atat de catre lider cat si de catre fiecare partener.

In cazul ADI, se va completa cate o declaratie de angajament de catre fiecare membru.

Avizul tehnico-economic al Ministerului Sanatatii emis in baza Ordinului ministrului sanatatii publice nr. 1006/2008 pentru infiintarea Comisiei Tehnico-Economice a Ministerului Sanatatii de avizare a studiilor de fezabilitate pentru lucrarile de interventii in domeniul sanitar  finantate prin Programul Operational Regional (POR) si aprobarea componentei acestei comisii precum si aprobarea Regulamentului de Organizare si Functionare (ROF) a acesteia, modificat si completat prin Ordinul ministrului sanatatii publice nr. 1259/2008.

Avizarea se realizeaza pe baza documentatiei proiectului – studiu de fezabilitate (documentatie de avizare a lucrarilor de interventii). Documentatia se depune de catre solicitant la Registratura Ministerului Sanatatii (Intr. Cristian Popisteanu, nr. 1-3, sector 1, Bucuresti).

Analiza documentatiei si emiterea/ neacordarea avizului revine Comisiei Tehnico-Economice a Ministerului Sanatatii de avizare a studiilor de fezabilitate pentru lucrarile de interventii in domeniul sanitar finantate prin Programul Operational Regional. Comisia este constituita din presedinte si membri: specialisti in domeniul constructiilor (arhitecti, ingineri constructori, ingineri instalatori, economisti), precum si din directorul sau loctiitorul Directiei Logistica, Administrativ, Relatii Publice si Mass-Media, al directiei Generale Politici, Strategii si Managementul Calitatii in Sanatate, al Directiei Generale Buget si Credite Externe, precum si seful sau loctiitorul  Unitatii de Implementare si Coordonare Programe.

Secretariatul Comisiei este asigurat de Unitatea de Implementare si Coordonare Programe / Directia Logistica, Administrativ, Relatii Publice si Mass-Media.

Documentatia va fi analizata in cadrul Comisiei si va fi comunicat raspunsul sub forma avizului tehnico-economic, sau a respingerii documentatiei in termenele prevazute prin Ordinul ministrului sanatatii publice nr. 1006/2008, modificat si completat prin Ordinul ministrului sanatatii publice nr. 1259/2008. Analiza documentatiei se va realiza pe baza nor grile de evaluare care vor fi facute publice de Ministerul Sanatatii Publice.

Copie dupa documentele care atesta faptul ca imobilul asupra caruia se realizeaza investitia se afla in proprietatea/ administrarea solicitantului, in functie de forma de constituire a acestuia.

a. Pentru unitatile administrativ-teritoriale/ Consiliile Judetene ce au in proprietate/ administrare imobilele spitalelor judetene din lista intocmita de Ministerul  Sanatatii:

Protocol de predare - preluare incheiat in aplicarea prevederilor H.G. nr. 867 din 2002  privind trecerea unor imobile din domeniul privat al statului si din administrarea Ministerului Sanatatii in domeniul public al judetelor si in administrarea consiliilor judetene respective, cu modificarile si completarile ulterioare, impreuna cu procesul-verbal de punere in posesie si schita cadastrala, semnate de reprezentanti ai ambelor parti si vizate de Oficiul judetean de Cadastru si Publicitate Imobiliara.

b. Pentru unitatile administrativ-teritoriale/ Consiliile Locale / Judetene ce au in proprietate/ administrare imobile cu destinatie de ambulatoriu de spital sau de specialitate, precum si pentru parteneriatele dintre acestea:

Hotararea Guvernului, a Consiliului Judetean, a Consiliului general al Municipiului Bucuresti sau a Consiliului Local publicata in Monitorul Oficial, privind proprietatea publica asupra imobilului  si

Protocolul de predare preluare a imobilului impreuna cu schita cadastrala vizata de Oficiul Judetean de Cadastru si Publicitate imobiliara si cu procesul verbal de punere in posesie.

 sau

Alte documente legale , pentru cazuri particulare

sau

Documente cadastrale si inregistrarea terenurilor in registre (extras de carte funciara).

c. Pentru Asociatii de Dezvoltare Intercomunitara:

Documente legale ale oricarui membru al ADI (vezi documentele aplicabile la punctul b.) si hotararea acelui consiliu conform caruia ADI are dreptul de a realiza investitii pentru acel/ asupra  acelui imobil.

Documentatia tehnico-economica, aprobarea si avizele asupra documentatiei emise de catre autoritatile abilitate, sau de catre beneficiar – dupa caz, in copie.

In conformitate cu prevederile HG nr. 28/09.01.2008 pentru aprobarea continutului cadru al documentatiei tehnico-economice aferente investitiilor publice, precum si a structurii si metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investitii si lucrari de interventii , proiectarea lucrarilor de constructii pentru interventii la constructii existente, inclusiv instalatiile aferente, se elaboreaza in urmatoarele faze:

- Expertiza tehnica, si dupa caz, audit energetic

- Documentatie de avizare a lucrarilor de interventii

- Proiect tehnic

- Detalii de executie.

Aceste prevederi nu se aplica in cazul:

- Obiectivelor de investitii/ lucrarilor de interventii aflate in curs de executie la data intrarii in vigoare a hotararii;

- Obiectivelor de investitii/ lucrarilor de interventii pentru ale caror documentatii tehnico-economice au fost demarate procedurile de achizitie publica, in conditiile legii sau ale caror documentatii tehnico-economice au fost finalizate si aprobate de ordonatorul de credite, in conformitate cu legislatia specifica.

Atentie: Devizul general intocmit la faza de proiectare a documentatiei tehnico-economice se actualizeaza prin grija beneficiarului, ori de cate ori este necesar, dar de regula in urmatoarele situatii:

1. la data supunerii spre aprobare a documentatiei tehnico-economie

2. la data solicitarii autorizatiei de construire

3. la data organizarii procedurii de atribuire a contractului de achizitie publica pentru executia de lucrari

4. dupa incheierea contractelor de achizitie, rezultand valoarea de finantare a obiectivului de investitie/ lucrarilor de interventii

5. la data intocmirii sau modificarii de catre ordonatorul principal de credite potrivit legii a listei obiectivelor de investitii anexa la bugetul de stat sau la bugetul local atat pentru obiective de investitii noi cat si in continuare.

In cazul documentatiei tehnico-economice elaborate cu mai mult de 12 luni inainte de data depunerii cererii de finantare, respectiv intre 13 si 24 de luni inainte de data depunerii cererii de finantare, solicitantul de finantare va prezenta un deviz general actualizat cu cel mult 12 luni inainte de data depunerii cererii de finantare.

In cazul spitalelor judetene, documentatia tehnico- economica – sub forma de studiul de fezabilitate este contractata de catre Ministerul Sanatatii. La cererea de finantare va fi anexat studiul de fezabilitate aprobat de Ministerul Sanatatii si  insotit de Hotararea Consiliului Judetean respectiv, de insusire a lui.

In cazul ambulatoriilor, la cererea de finantare se va anexa in conformitate cu legislatia in vigoare:

- Studiul de fezabilitate conform Modelului D1, in cazurile exceptate de la aplicarea prevederilor HG nr. 28/ 09.01.2008 pentru aprobarea continutului cadru al documentatiei tehnico-economice aferente investitiilor publice, precum si a structurii si metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investitii si lucrari de interventii Sau

- Documentatia tehnico-economica conform  HG. 28/2008, dupa intrarea in vigoare a acestui act normativ.

Atentie: Atat pentru spitale cat si pentru ambulatorii, la stabilirea activitatilor proiectului, solicitantii de finantare trebuie sa tina seama de prevederile Ordinului ministrului sanatatii publice nr. 914/2006  pentru ca unitatea reabilitata sa poata obtine autorizatia sanitara de functionare.

Atentie: Documentatia tehnico- economica nu trebuie sa fi fost elaborata/ revizuita / reactualizata cu mai mult de 24 luni inainte de data depunerii Cererii de finantare. Documentatia tehnico- economica trebuie insotit(a) hotararea autoritatii administratiei publice locale de aprobare a acestuia/ acesteia.

Atentie: In cererea de finantare, la pct 3.4.1 se va mentiona data lansarii procedurii de achizitie pentru elaborarea documentatiei tehnico- economice, data elaborarii, data actualizarii (daca este cazul).

Studiul de fezabilitate/documentatia tehnico-economica trebuie sa fie avizate de Ministerul Sanatatii.

Analiza cost-beneficiu asupra intregii investitii (daca nu este inclusa in documentatia tehnico- economica ) elaborata pe baza instructiunilor prezentate in Anexa nr. 2 la prezentul Ghid, instructiuni care au la baza Documentul de lucru 4 al Comisiei Europene, Directia Generala Politica Regionala - indrumar pentru elaborarea analizei cost beneficiu pentru proiectele ce urmeaza a fi co-finantate din FEDR sau Fondul de Coeziune in perioada de programare 2007-2013.

Atentie: La cererea de finantare se va anexa inclusiv calculul asistentei nerambursabile pentru proiectele generatoare de venit. A se vedea in acest sens sectiunea II.3.3. Intocmirea bugetului la prezentul Ghid si Anexa 14 Modul de calcul al asistentei nerambursabile in cazul proiectelor generatoare de venit.

Certificatul de urbanism, in copie  

Certificatul de urbanism  este actul de informare prin care autoritatile emitente fac cunoscute solicitantului elementele privind regimul juridic, economic si tehnic al terenurilor si constructiilor existente la data solicitarii si stabilesc cerintele urbanistice ce urmeaza sa fie indeplinite in functie de specificul amplasamentului, precum si lista cuprinzand avizele si acordurile legale, necesare in vederea autorizarii.

Certificatul de urbanism se elibereaza, dupa caz de catre: presedintii consiliilor judetene, de primarul general al municipiului Bucuresti, de primarii municipiilor, sectoarelor municipiului Bucuresti, ai oraselor si comunelor (art. 4 din Legea 50 din 1991 republicata cu modificarile si completarile ulterioare).

Certificatul de urbanism se elibereaza in termen de 30 de zile de la data inregistrarii cererii. In cererea pentru eliberarea certificatului de urbanism, solicitantul trebuie sa precizeze elementele de identificare ale imobilului pentru care se solicita certificatul si sa mentioneze, in mod obligatoriu, scopul emiterii acestui certificat.

Pentru emiterea certificatului de urbanism solicitantul - orice persoana fizica sau juridica interesata - trebuie sa depuna la emitent o documentatie cuprinzand:

- cerere-tip ("Cerere pentru emiterea certificatului de urbanism") completata cu elementele de identificare ale solicitantului si imobilului, precum si cu precizarea scopului solicitarii actului;

- planuri topografice sau cadastrale la scarile 1:500, 1:2000 sau 1:10.000, dupa caz, - vizate de Oficiul de cadastru si publicitate imobiliara al judetului sau al municipiului Bucuresti, dupa caz, cu indicarea imobilului - teren si/sau constructii; (2 exemplare) (planurile se obtin contra cost de la unitatea teritoriala specializata care le gestioneaza)

- documentul de plata a taxei de eliberare a certificatului de urbanism (in copie).

Prin certificatul de urbanism emitentul stabileste, impreuna cu reprezentantii imputerniciti ai serviciilor deconcentrate ale administratiei publice centrale, lista avizelor si/ sau acordurilor legale strict necesare autorizarii lucrarilor de constructii, inclusiv pentru organizarea executiei lucrarilor.

Daca scopul emiterii certificatului de urbanism este obtinerea autorizatiei de construire/ desfiintare, acesta va fi insotit de formularele fiselor tehnice strict necesare in vederea emiterii acordului unic.

De asemenea, in documentele anexa la certificatul de urbanism emitentul are obligatia de a comunica solicitantului taxele legale necesare avizarii documentatiei in vederea autorizarii.

Emitentul certificatului de urbanism stabileste termenul de valabilitate al acestuia pentru un interval de timp cuprins intre 6 si 24 de luni de la data emiterii, termen acordat solicitantului in vederea utilizarii acestuia in scopul pentru care a fost emis.

Atentie: Se finanteaza numai lucrari de interventie pentru care se emit certificat de urbanism si autorizatie de construire.

Fisa tehnica privind conditiile de protectie a mediului sau studiul de evaluare a impactului asupra mediului, in copie , daca este cazul

Daca prin certificatul de urbanism nu este solicitata Fisa tehnica privind conditiile de protectie a mediului, solicitantul va preciza acest lucru in cererea de finantare, la punctul 3.2 „Dezvoltarea durabila si eficienta energetica”.

Daca prin certificatul de urbanism se specifica necesitatea elaborarii fisei tehnice privind conditiile de protectia mediului, conform art. 16 din Ordinului ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 1430/2005 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 50/ 1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii  (MO nr. 825 bis/13.09.2005) aceasta va fi anexata la cererea de finantare.

Pentru proiectele de investitii noi si pentru orice modificare sau extindere care poate avea efecte semnificative asupra mediului, inclusiv pentru proiectele de dezafectare, aferente activitatilor stabilite prin HG nr. 918/2002 privind stabilirea procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului si OUG nr. 34/2002, aprobata cu modificari prin Legea nr. 645/2002, este obligatorie solicitarea acordului de mediu.

Solicitarea pentru emiterea acordului de mediu, insotita de fisa tehnica privind conditiile de protectie a mediului (anexa la certificatul de urbanism), se depune la autoritatea publica pentru protectia mediului pe raza careia se afla amplasamentul ales al proiectului.

Formularele fiselor tehnice se pun la dispozitia solicitantilor, contra cost, odata cu certificatul de urbanism, pentru a fi utilizate in faza de proiectare si de pregatire a autorizarii.

Fisa tehnica, anexata la  certificatul de urbanism, se completeaza de catre proiectant, pe proprie raspundere cu datele si elementele tehnice rezultate din proiect, in conformitate cu cerintele avizatorului.

In functie de impactul asupra mediului al proiectului supus autorizarii, autoritatea publica pentru protectia mediului stabileste procedura care va fi urmata:

- Clasarea proiectului ca avand impact nesemnificativ asupra mediului si aplicarea pe fisa tehnica a stampilei de tip A, cu inscriptia: „Se supune CAU . Nu face obiectul procedurii de mediu”.

Fisa tehnica pe care s-a aplicat stampila de tip A se transmite solicitantului in termen de 5 zile lucratoare de la data primirii solicitarii.

- Aplicarea unei proceduri simplificate de avizare pentru proiectele  sau activitatile cu impact redus asupra mediului si aplicarea pe fisa tehnica a stampilei de tip B, cu inscriptia: „Se supune CAU . Face obiectul procedurii de mediu fara acord de mediu”.

Fisa tehnica privind protectia mediului pentru emiterea acordului unic se depune, impreuna cu toate documentele prevazute in legislatia privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, la Ghiseul unic, urmand a fi avizata de autoritatea competenta pentru protectia mediului in cadrul sedintei Comisiei de Acord Unic.

Vizarea fisei tehnice se realizeaza in termen de 20 de zile lucratoare.

Avizarea fisei tehnice se va face cu impunerea obligativitatii solicitarii si obtinerii autorizatiei de mediu la punerea in functiune a investitiei aferente activitatilor cu impact redus asupra mediului.

- Aplicarea procedurii de evaluare a impactului asupra mediului in vederea emiterii acordului/ acordului integrat de mediu si aplicarea pe fisa tehnica a stampilei de tip B, cu inscriptia: „Se supune CAU. Face obiectul procedurii de mediu cu acord/ acord integrat de mediu”

Pentru acele proiecte pentru care fac obiectul procedurii de mediu, cu acord de mediu, studiul de impact asupra mediului va fi anexat la Cererea de finantare.

Pentru mai multe detalii privind procedura de evaluare a impactului asupra mediului si emiterea acordului de mediu va rugam sa consultati Anexa nr. 12 la prezentul ghid, realizata pe baza legislatiei in vigoare si a ghidurilor elaborate de Ministerul Mediului. Anexa include si un scurt glosar de termeni, asa cum sunt acestia definiti prin Ordonanta de Urgenta nr. 195 din 22 decembrie 2005 privind protectia mediului, cu modificarile si completarile ulterioare.

Inainte de punerea in functiune a investitiilor aferente activitatilor cu impact semnificativ asupra mediului pentru care s-a obtinut acord de mediu/ acord integrat de mediu, titularii sunt obligati sa depuna solicitarea si sa obtina autorizatia de mediu/ autorizatia integrata de mediu.

A se consulta in acest sens Ordinul ministrului mediului si dezvoltarii durabile nr. 1798/2007 privind aprobarea Procedurii de emitere a autorizatiei de mediu.

Dovada capacitatii de a asigura contributia proprie la valoarea cheltuielilor eligibile si de finantare a cheltuielilor neeligibile ale proiectului, in copie.

Hotararea Consiliului local / Consiliului Judetean / Consiliile Locale ale sectoarelor Municipiului Bucuresti / Consiliului General al Municipiului Bucuresti de aprobare a proiectului,  a cheltuielilor legate de proiect (contributiei proprii a solicitantului necesar pentru implementarea proiectului, cheltuielile neeligibile  si resursele financiare necesare implementarii optime a proiectului in conditiile rambursarii/decontarii ulterioare a cheltuielilor din instrumente structurale) si a acordului de parteneriat (unde este cazul).

In cazul Asociatiei de Dezvoltare Intercomunitara, Hotararea Consiliului de Administratie de aprobare a proiectului si a cheltuielilor legate de proiect, impreuna cu Hotararile Consiliilor Locale / Judetene componente de aprobare a participarii cu o cota parte la constituirea contributiei proprii a solicitantului, care sa insumeze totalul contributiei proprii a solicitantului necesar pentru implementarea proiectului, cheltuielile neeligibile  si resursele financiare necesare implementarii optime a proiectului in conditiile rambursarii/decontarii ulterioare a cheltuielilor din instrumente structurale

Atentie In hotararea CL/CJ, respectiv a Consiliului de Administratie, trebuie sa fie incluse toate cheltuielile pe care solicitantul trebuie sa le asigure pentru implementarea proiectului (contributia la cheltuielile eligibile, cheltuielile neeligibile si cheltuielile conexe ) .

CV-uri si/sau Fisele de post, in copie

( a se vedea cerintele si precizarile de la capitolul II.1.1. punctul 5)

Alte anexe, in copie

- Acordul unitatii sanitare care isi desfasoara activitatea in imobilul ce va fi supus reabilitarii privind realizarea proiectului, care sa includa avizul asupra calendarului de activitati, a tipurilor de echipamente medicale ce vor fi achizitionate, a tipului de lucrari propuse pentru spitale si ambulatorii 

- Hotararea Consiliului Judetean de numire a unitatii sanitare care isi desfasoara activitatea in imobilul ce va fi supus reabilitarii, in calitate de  administrator a imobilului, pentru spitalele judetene.

- Documente din care sa reiasa indicatorii de performanta ai unitati medicale respective, conform  Ordinului 112 din 2007 si a Ordinului nr. 922 din 27 iulie 2006 – anexa 2 indicatorii de performanta ai  managementului spitalului public - pentru spitale

- Documente din care sa reiasa numarul mediu de consultatii / medic in ambulatoriu (e.g rapoarte de activitate).

Orice alte documente si/ sau studii care pot conduce la justificarea oportunitatii proiectului care face obiectul cererii de finantare.

   
  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »



    Stiri ultima ora