POR Axa 2 Informatii Generale

Data: 14 decembrie 2010   Ora: 14:58

Axa prioritara „Imbunatatirea infrastructurii de transport regionale si locale” vizeaza reabilitarea si modernizarea retelei de drumuri judetene, a strazilor urbane, precum si constructia/reabilitarea soselelor de centura cu statut de drum judetean si/sau urban, avand un rol important in economia regiunilor, intrucat reprezinta o preconditie a dezvoltarii regiunilor si a unor zone mai izolate in cadrul regiunilor.

Obiectivul acestei axe il reprezinta imbunatatirea accesibilitatii regiunilor si mobilitatii populatiei, bunurilor si serviciilor, in vederea stimularii dezvoltarii economice durabile.

Investitiile in infrastructura de transport vor facilita mobilitatea populatiei si a bunurilor, reducerea costurilor de transport de marfuri si calatori, imbunatatirea accesului pe pietele regionale, cresterea eficientei activitatilor economice, economisirea de energie si timp, creand conditii pentru extinderea schimburilor comerciale si implicit a investitiilor productive. Dezvoltarea retelelor de transport va facilita, de asemenea, cooperarea interregionala si va contribui semnificativ la cresterea competitivitatii intreprinderilor/firmelor si a mobilitatii fortei de munca, si, prin urmare, la o dezvoltare mai rapida a Romaniei pe ansamblu, dar si a fiecarei regiuni in parte.

In cadrul acestei axe prioritare exista un singur domeniu major de interventie respectiv 2.1 „Reabilitarea si modernizarea retelei de drumuri judetene, strazi urbane-inclusiv constructia/reabilitarea soselelor de centura”.

 

Conectarea drumurilor judetene la reteaua drumurilor nationale si la reteaua TEN, prevazuta a se realiza prin POR, are implicatii asupra dezvoltarii regionale, atragand in circuitul economic zone cu o dezvoltare structurala deficitara. Se urmareste ca aceste retele de drumuri sa contribuie, pe termen mediu, la cresterea fluxurilor de capital, a mobilitatii fortei de munca, a accesibilitatii spre si in interiorul tarii, determinand o dezvoltare durabila a acesteia si, implicit, crearea de noi oportunitati de locuri de munca, inclusiv in zonele rurale.

Reabilitarea si modernizarea strazilor urbane prevazute a se realiza prin POR, vor contribui la fluidizarea traficului urban, reducerea timpului de transport, eliminarea blocajelor rutiere in punctele de acces catre oras. In acest sens, prin POR se vor finanta proiecte de reabilitare / modernizare a strazilor care conecteaza magistralele orasenesti cu drumul national ce traverseaza orasul (strazi de categoria I ), zonele functionale de cele rezidentiale (strazi de categoria a II-a) precum si  zonele functionale si rezidentiale de strazile de legatura sau magistrale (strazi de categoria a III-a).

Construirea si modernizarea prin POR a soselelor de centura (cu statut de drum judetean si/ sau urban) vor contribui la fluidizarea traficului urban, reducerea timpului de transport, eliminarea blocajelor rutiere si traversarea localitatilor in conditii de siguranta.

 

Pentru Axa prioritara 2 sunt prevazuti urmatorii indicatori de monitorizare si evaluare

a)      Indicatori de program

Indicator Unitate de masura

Tinta (2015)

Rezultate imediate (directe)    
Lungimea drumurilor judetene reabilitate/modernizate  Km 877
Lungimea strazilor orasenesti reabilitate/modernizate  Km 411
Lungimea soselelor de centura reabilitate / modernizate / construite  Km 219
Rezultate induse  (indirecte)    
Cresterea traficului de marfa si pasageri pe drumurile reabilitate, modernizate, construite  % 10

 

b) Alti indicatori

Indicatori de mediu - urmariti la nivel de program, in conformitate cu Evaluarea Strategica de Mediu

- Emisii de NOx

- Emisii de SO2

- Emisii de COV

- Emisii de particule fine (PM10 si PM2.5) - tone

- Emisiile de echivalent CO2 in atmosfera – tone de echivalent CO2

- Suprafata afectata din zonele verzi – ha

Indicatori de monitorizare la nivel de proiect (lista orientativa)

- Lungimea drumului judetean reabilitat/modernizat (km.)

- Lungimea soselei de centura/ drumului de ocolire construit/ reabilitat/ modernizat (km.),  din care:

- drumuri nou construite (km)

- piste pentru biciclisti (km)

- Lungimea strazilor urbane reabilitate/modernizate (km.), din care:

- trotuare modernizate cu facilitati pentru persoane cu mobilitate redusa (nr.)

- piste pentru biciclisti (km)

- Volumul traficului de marfa/ pasageri pe drumul reabilitat/modernizat/construit, inainte si dupa implementarea proiectului.

 

Acesti indicatori vor fi luati in calcul de catre solicitant in completarea cererii de finantare, pentru evidentierea contributiei proiectului la atingerea obiectivelor specifice ale axei prioritare/domeniului major de interventie.

   
  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »



    Stiri ultima ora