POR Axa 2 Completarea cererii de finantare

Data: 14 decembrie 2010   Ora: 16:35

Formularul standard al Cererii de finantare este prezentat in Anexa 1.

Atentie!: Cererea de finantare trebuie insotita de anexele mentionate mai jos. Anexele la Cererea de finantare fac parte integranta din aceasta.

Completarea Cererii de finantare, inclusiv a anexelor, se va face conform instructiunilor de completare si va urmari intocmai modelul standard.

ATENTIE!  Modificarea modelelor standard (eliminarea, renumerotarea sectiunilor, anexarea documentelor suport in alta ordine decat cea specificata etc) conduce la respingerea Cererii de finantare pe motiv de neconformitate administrativa.

La cererea de finantare pot fi anexate si alte documente decat cele solicitate, daca solicitantul le considera utile pentru justificarea si argumentarea proiectului propus spre finantare.

Pe langa instructiunile si recomandarile cuprinse in sectiunile de mai jos, formularul standard al Cererii de finantare cuprinde informatii suplimentare cu privire la completarea si elaborarea documentelor.

Atentie!: Se recomanda citirea cu atentie a tuturor informatiilor furnizate precum si a instructiunilor marcate cu italic, intre paranteze, din cererea de finantare!

Cererile de finantare trebuie sa fie tehnoredactate. Nu sunt acceptate cereri de finantare completate de mana.

Dosarul Cererii de finantare va cuprinde, in mod obligatoriu, un opis (Modelul standard E la Formularul Cererii de finantare). Pagina opis va fi pagina cu numarul 0 a Cererii de finantare (vezi indicatiile privind completarea opisului din formularul Cererii de finantare).

Dupa completarea Cererii de finantare intr-un exemplar, aceasta se numeroteaza de la pagina „0” (pagina opis)  la pagina „n” (unde pagina „n” va reprezenta pagina continand pct. 5 din formularul standard al Cererii de finantare, respectiv certificarea cererii), in coltul din dreapta jos al paginii. Fiecare pagina a Cererii de finantare se stampileaza si se semneaza de catre reprezentantul legal al solicitantului sau de catre persoana imputernicita in acest sens de acesta. Numerotarea paginilor va continua de la „n+1” pentru anexele atasate cererii de finantare. Numerotarea paginilor se va face cu pixul sau cu cerneala indelebila. ACEST EXEMPLAR DIN CEREREA DE FINANTARE, semnat si stampilat conform cerintelor, REPREZINTA ORIGINALUL CERERII. DE PE ACESTA, SOLICITANTUL VA FACE 3 (TREI) COPII SIMPLE, CARE SE VOR DEPUNE IMPREUNA CU ORIGINALUL

 

Formularul Cererii de finantare trebuie sa fie insotit de urmatoarele anexe:

- Dosarul Cererii de finantare va cuprinde, in mod obligatoriu, un opis (Modelul E la formularul Cererii de finantare).

- Pagina opis va fi pagina cu numarul 0 a Cererii de finantare (vezi indicatiile privind completarea opisului din formularul Cererii de finantare).

- Rezumatul proiectului (modelul A la formularul Cererii de finantare);

- Actul de imputernicire, in original  in cazul in care Cererea de finantare nu este semnata de reprezentantul legal al solicitantului, ci de o persoana imputernicita in acest sens. Actul de imputernicire reprezinta orice document administrativ emis de reprezentantul legal in acest sens, cu respectarea prevederilor legale (exemple orientative: ordin, decizie, hotarare etc).

- Documentele statutare ale solicitantului

a. Unitati administrativ-teritoriale (autoritati ale administratiei publice locale)

Unitatile administrativ-teritoriale (autoritati ale administratiei publice locale) in calitate de solicitanti individuali, nu trebuie sa prezinte documente statutare.

b. Asociatie de Dezvoltare Intercomunitara (ADI)

Pentru asociatii de dezvoltare intercomunitara: Actul constitutiv, Statutul asociatiei si Dovada dobandirii personalitatii juridice a asociatiei - certificatul de inscriere in Registrul asociatiilor si fundatiilor respectiv hotararea judecatoreasca privind constituirea asociatiei de dezvoltare intercomunitara, definita conform Legii administratiei publice locale nr. 215/2001, cu modificarile si completarile ulterioare . In cazul asociatiilor de dezvoltare intercomunitara, documentele statutare vor fi anexate in copie .

c. Unitatea administrativ-teritoriala (autoritati ale administratiei publice locale) desemnata lider de proiect in baza unui acord de parteneriat

Unitatea administrativ-teritoriala (autoritate a administratiei publice locale) desemnata lider de proiect de catre parteneri, va depune obligatoriu acordul de parteneriat, in original  (Modelul G la cererea de finantare).

 

Atentie! Acordul de parteneriat trebuie sa contina obligatoriu urmatoarele informatii:

- Denumirea si adresa exacta a fiecarui partener;

- Desemnarea liderului de proiect din cadrul partenerilor;

- Numele si functia reprezentantilor legali ai fiecarui partener, inclusiv a liderului de proiect, semnatari ai acordului de parteneriat;

- Obiectivul Acordului de parteneriat;

- Perioada de valabilitate a acordului de parteneriat;

- Drepturile si obligatiile liderului si ale partenerilor;

- Prezentarea modului in care liderul de proiect si fiecare partener asigura intretinerea infrastructurii construite/ modernizate/ reabilitate pentru care s-a acordat finantare, pe o perioada de cel putin 5 ani dupa finalizare / dare in exploatare si modul in care asigura exploatarea in aceasta perioada;

- Prezentarea modul de impartire a bunurilor ramase dupa incetarea finantarii (daca este cazul).

Atentie! Lipsa Acordului de parteneriat ca anexa la Cererea de finantare conduce automat la respingerea cererii de finantare.

Cele mai recente situatii financiare ale solicitantului (si ale partenerilor, unde este cazul) vizate de Administratia finantelor publice, in copie 

- Ultimul Bilant contabil vizat de Administratia financiara, inclusiv contul de rezultat patrimonial, Cont de executie bugetara, in cazul unitatilor administrativ teritoriale (autoritatilor administratiei publice locale), inclusiv atunci cand acestea sunt membre ale unui parteneriat

- Cel mai recent bilant, contul rezultatului exercitiului, note explicative, in cazul ADI, in conformitate cu prevederile legale in vigoare

Declaratia de eligibilitate, in original, prin care solicitantul (si partenerii, unde este cazul) declara urmatoarele:

- organizatia nu se incadreaza in nici una din categoriile mentionate;

- proiectul propus nu a mai beneficiat de finantare comunitara in ultimii 3 ani  inainte de data depunerii Cererii de finantare, pentru acelasi tip de activitati (e.g. reabilitare/ modernizare/ constructie), realizate asupra aceleiasi infrastructuri / aceluiasi segment de infrastructura si nu beneficiaza de fonduri publice din alte surse de finantare.

- infrastructura si terenul pe care se face investitia indeplinesc cumulativ conditiile enumerate ;

 

Atentie! In cazul parteneriatelor se va completa cate o Declaratie de eligibilitate atat de catre lider cat si de catre fiecare partener, conform Modelului B la Formularul Cererii de finantare - Declaratie de eligibilitate

Declaratie de angajament in original, semnata de catre solicitant / liderul de proiect si fiecare dintre parteneri (Modelul C), prin care acesta se obliga:

- Sa furnizeze contributia proprie ce ii revine din costurile eligibile

- Sa finanteze toate costurile neeligibile, inclusiv costurile conexe proiectului

- Sa asigure resursele financiare necesare implementarii optime a proiectului in conditiile rambursarii/decontarii ulterioare a cheltuielilor din instrumente structurale

- Sa mentina proprietatea facilitatilor construite/ modernizate/ reabilitate si natura activitatii pentru care s-a acordat finantare, pe o perioada de cel putin 5 ani dupa finalizare / dare in exploatare si sa asigure exploatarea si intretinerea in aceasta perioada

- Sa respecte, pe durata pregatirii proiectului si a implementarii acestuia, prevederile legislatiei comunitare si nationale in domeniul egalitatii de sanse, nediscriminarii, protectiei mediului, eficientei energetice, achizitiilor publice si ajutorului de stat

 

Atentie In cazul parteneriatelor se va completa cate o Declaratie de angajament atat de catre lider cat si de catre fiecare partener.

Copie  dupa documentele care atesta faptul ca infrastructura si terenul pe care se face investitia este in proprietatea/ administrarea solicitantului, in functie de forma de constituire a acestuia

Unitatea administrativ-teritoriala si/sau parteneri

Hotararea Guvernului(publicata in Monitorul Oficial), a Consiliului Judetean, a Consiliului general al Municipiului Bucuresti sau a Consiliului Local, privind proprietatea publica asupra infrastructurii si terenului 

sau

Alte documente legale , pentru cazuri particulare

sau

Documente cadastrale si inregistrarea terenurilor in registre (extras de carte funciara).

ADI

Documente legale ale oricarui membru al ADI (vezi documentele aplicabile solicitantului APL) si Hotararea Consiliului Judetean, a Consiliului general al Municipiului Bucuresti sau a Consiliului Local conform caruia ADI are dreptul de a realiza investitii asupra infrastructurii si terenului.

Documentatia tehnico-economica, aprobarea si avizele asupra documentatiei tehnico-economice emise de catre autoritatile abilitate, in copie

In conformitate cu prevederile HG nr. 28/ 09.01.2008 pentru aprobarea continutului cadru al documentatiei tehnico-economice aferente investitiilor publice, precum si a structurii si metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investitii si lucrari de interventii, proiectarea lucrarilor de constructii pentru obiective de investitii noi, inclusiv extinderi, se elaboreaza in urmatoarele faze:

- Studiu de fezabilitate

- Proiect tehnic

- Detalii de executie

 - proiectarea lucrarilor de constructii pentru interventii la constructii existente, inclusiv instalatiile aferente, se elaboreaza in urmatoarele faze:

- Expertiza tehnica, si dupa caz, audit energetic

- Documentatie de avizare a lucrarilor de interventii

- Proiect tehnic

- Detalii de executie.

Aceste prevederi nu se aplica in cazul:

- Obiectivelor de investitii/ lucrarilor de interventii aflate in curs de executie la data intrarii in vigoare a hotararii;

- Obiectivelor de investitii/ lucrarilor de interventii pentru ale caror documentatii tehnico-economice au fost demarate procedurile de achizitie publica, in conditiile legii sau ale caror documentatii tehnico-economice au fost finalizate si aprobate de ordonatorul de credite, in conformitate cu legislatia specifica - la data intrarii in vigoare a hotararii.

 

Atentie! Devizul general intocmit la faza de proiectare a documentatiei tehnico-economice se actualizeaza prin grija beneficiarului, ori de cate ori este necesar, dar de regula in urmatoarele situatii:

- la data supunerii spre aprobare a documentatiei tehnico-economice

- la data solicitarii autorizatiei de construire

- la data organizarii procedurii de atribuire a contractului de achizitie publica pentru executia de lucrari

- dupa incheierea contractelor de achizitie, rezultand valoarea de finantare a obiectivului de investitie/ lucrarilor de interventii

- la data intocmirii sau modificarii de catre ordonatorul principal de credite potrivit legii a listei obiectivelor de investitii anexa la bugetul de stat sau la bugetul local atat pentru obiective de investitii noi cat si in continuare.

 

La cererea de finantare se va anexa:

- Studiul de fezabilitate conform Modelului D1, in cazurile exceptate de la aplicarea prevederilor HG nr. 28/ 09.01.2008 pentru aprobarea continutului cadru al documentatiei tehnico-economice aferente investitiilor publice, precum si a structurii si metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investitii si lucrari de interventii;

- Documentatia tehnico-economica conform  HG. 28/2008, dupa intrarea in vigoare a acestui act normativ.

 

Atentie: Documentatia tehnico-economica nu trebuie sa fi fost elaborat(a) / revizuit(a) / reactualizat(a) cu mai mult de 24 luni  inainte de data depunerii Cererii de finantare. Documentatia tehnico-economica trebuie insotit(a) de avizul Consiliului tehnico-economic si hotararea autoritatii administratiei publice locale/ organelor abilitate ale solicitantului  de aprobare a  acesteia (acolo unde este cazul). In cazul documentatiilor tehnico-economice elaborate cu mai mult de 12 luni inainte de data depunerii cererii de finantare, respectiv intre 13 si 24 de luni inainte de data depunerii cererii de finantare, solicitantul de finantare va prezenta un deviz general actualizat cu cel mult 12 luni inainte de data depunerii cererii de finantare..

Atentie! Solicitantul de finantare se va asigura ca documentatia tehnico-economica are inscris(a) data elaborarii, data actualizarii (daca este cazul).

 

Analiza cost beneficiu 

Analiza cost beneficiu trebuie elaborata pe baza instructiunilor prezentate in Anexa nr. 2, instructiuni care au la baza Documentul de lucru 4 al Comisiei Europene, Directia Generala Politica Regionala - indrumar pentru elaborarea analizei cost beneficiu pentru proiectele ce urmeaza a fi co-finantate din FEDR sau Fondul de Coeziune in perioada de programare 2007-2013.

 Analiza cost beneficiu trebuie sa includa obligatoriu analiza economica, inclusiv calcularea indicatorilor de performanta economica: valoarea actuala neta, rata interna de rentabilitate si raportul cost-beneficiu, chiar daca proiectul nu este o investitie publica majora, asa cum aceasta este definita in cadrul HG 28/2008 (investitie publica majora - investitia publica al carei cost total depaseste echivalentul a 25 milioane euro, in cazul investitiilor promovate in domeniul protectiei mediului, sau echivalentul a 50 milioane euro, in cazul investitiilor promovate in alte domenii).

 

Certificatul de urbanism, in copie  

Certificatul de urbanism este actul de informare prin care autoritatile emitente fac cunoscute solicitantului elementele privind regimul juridic, economic si tehnic al terenurilor si constructiilor existente la data solicitarii si stabilesc cerintele urbanistice ce urmeaza sa fie indeplinite in functie de specificul amplasamentului, precum si lista cuprinzand avizele si acordurile legale, necesare in vederea autorizarii.

Certificatul de urbanism se elibereaza, dupa caz de catre: presedintii consiliilor judetene, de primarul general al municipiului Bucuresti, de primarii municipiilor, sectoarelor municipiului Bucuresti, ai oraselor si comunelor (art. 4 din Legea 50/1991 republicata cu modificarile si completarile ulterioare).

Certificatul de urbanism se elibereaza in termen de 30 de zile de la data inregistrarii cererii. In cererea pentru eliberarea certificatului de urbanism, solicitantul trebuie sa precizeze elementele de identificare ale imobilului pentru care se solicita certificatul si sa mentioneze, in mod obligatoriu, scopul emiterii acestui certificat.

Pentru emiterea certificatului de urbanism solicitantul - orice persoana fizica sau juridica interesata - trebuie sa depuna la emitent o documentatie cuprinzand:

a) cerere-tip ("Cerere pentru emiterea certificatului de urbanism") completata cu elementele de identificare ale solicitantului si imobilului, precum si cu precizarea scopului solicitarii actului;

b) planuri topografice sau cadastrale la scarile 1:500, 1:2000 sau 1:10.000, dupa caz, - vizate de Oficiul de cadastru si publicitate imobiliara al judetului sau al municipiului Bucuresti, dupa caz -, cu indicarea imobilului - teren si/sau constructii; (2 exemplare) (planurile se obtin contra cost de la unitatea teritoriala specializata care le gestioneaza);

c)  documentul de plata a taxei de eliberare a certificatului de urbanism (in copie).

Prin certificatul de urbanism emitentul stabileste, impreuna cu reprezentantii imputerniciti ai serviciilor deconcentrate ale administratiei publice centrale, lista avizelor si/ sau acordurilor legale strict necesare autorizarii lucrarilor de constructii, inclusiv pentru organizarea executiei lucrarilor.

Daca scopul emiterii certificatului de urbanism este obtinerea autorizatiei de construire/ desfiintare, acesta va fi insotit de formularele fiselor tehnice strict necesare in vederea emiterii acordului unic. De asemenea, in documentele anexa la certificatul de urbanism emitentul are obligatia de a comunica solicitantului taxele legale necesare avizarii documentatiei in vederea autorizarii.

Emitentul certificatului de urbanism stabileste termenul de valabilitate al acestuia pentru un interval de timp cuprins intre 6 si 24 de luni de la data emiterii, termen acordat solicitantului in vederea utilizarii acestuia in scopul pentru care a fost emis.

Fisa tehnica privind conditiile de protectie a mediului si studiul de evaluare a impactului asupra mediului, in copie , daca este cazul

Daca prin certificatul de urbanism nu este solicitata Fisa tehnica privind conditiile de protectie a mediului, solicitantul va preciza acest lucru in cererea de finantare, la punctul 3.2 „Dezvoltarea durabila si eficienta energetica”.

Daca prin certificatul de urbanism se specifica necesitatea elaborarii fisei tehnice privind conditiile de protectia mediului, conform art. 16 din Ordinului ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 1430/2005 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 50/ 1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii  (MO nr. 825 bis/13.09.2005) aceasta va fi anexata la cererea de finantare.

Pentru proiectele de investitii noi si pentru orice modificare sau extindere care poate avea efecte semnificative asupra mediului, inclusiv pentru proiectele de dezafectare, aferente activitatilor stabilite prin HG nr. 918/2002 privind stabilirea procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului si OUG nr. 34/2002, aprobata cu modificari prin Legea nr. 645/2002, este obligatorie solicitarea acordului de mediu.

Solicitarea pentru emiterea acordului de mediu, insotita de fisa tehnica privind conditiile de protectie a mediului (anexa la certificatul de urbanism), se depune la autoritatea publica pentru protectia mediului pe raza careia se afla amplasamentul ales al proiectului.

Formularele fiselor tehnice se pun la dispozitia solicitantilor, contra cost, odata cu certificatul de urbanism, pentru a fi utilizate in faza de proiectare si de pregatire a autorizarii.

Fisa tehnica, anexata la  certificatul de urbanism, se completeaza de catre proiectant, pe proprie raspundere cu datele si elementele tehnice rezultate din proiect, in conformitate cu cerintele avizatorului.

In functie de impactul asupra mediului al proiectului supus autorizarii, autoritatea publica pentru protectia mediului stabileste procedura care va fi urmata:

- Clasarea proiectului ca avand impact nesemnificativ asupra mediului si aplicarea pe fisa tehnica a stampilei de tip A, cu inscriptia: „Se supune CAU . Nu face obiectul procedurii de mediu”.

Fisa tehnica pe care s-a aplicat stampila de tip A se transmite solicitantului in termen de 5 zile lucratoare de la data primirii solicitarii.

-  Aplicarea unei proceduri simplificate de avizare pentru proiectele  sau activitatile cu impact redus asupra mediului si aplicarea pe fisa tehnica a stampilei de tip B, cu inscriptia: „Se supune CAU. Face obiectul procedurii de mediu fara acord de mediu”.

 

Fisa tehnica privind protectia mediului pentru emiterea acordului unic se depune, impreuna cu toate documentele prevazute in legislatia privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, la Ghiseul unic, urmand a fi avizata de autoritatea competenta pentru protectia mediului in cadrul sedintei Comisiei de Acord Unic.

Avizarea fisei tehnice se realizeaza in termen de 20 de zile lucratoare.

Avizarea fisei tehnice se va face cu impunerea obligativitatii solicitarii si obtinerii autorizatiei de mediu la punerea in functiune a investitiei aferente activitatilor cu impact redus asupra mediului.

- Aplicarea procedurii de evaluare a impactului asupra mediului in vederea emiterii acordului/ acordului integrat de mediu si aplicarea pe fisa tehnica a stampilei de tip B, cu inscriptia: „Se supune CAU. Face obiectul procedurii de mediu cu acord/ acord integrat de mediu”

Pentru acele proiecte pentru care fac obiectul procedurii de mediu, cu acord de mediu, studiul de impact asupra mediului va fi anexat la Cererea de finantare. Inainte de punerea in functiune a investitiilor aferente activitatilor cu impact semnificativ aupra mediului pentru care s-a obtinul acord de mediu/ acord integrat de mediu, titularii sunt obligati sa depuna solicitarea si sa obtina autorizatia de mediu/ autorizatia integrata de mediu ( conform Ordinului ministrului mediului si dezvoltarii durabile nr. 1798/2007 privind aprobarea Procedurii de emitere a autorizatiei de mediu).

Pentru mai multe detalii privind procedura de evaluare a impactului asupra mediului si emiterea acordului de mediu va rugam sa consultati Anexa nr. 12 la prezentul ghid, realizata pe baza legislatiei in vigoare si a ghidurilor elaborate de Ministerul Mediului. Anexa include si un scurt glosar de termeni, asa cum sunt acestia definiti prin Ordonanta de Urgenta nr. 195 din 22 decembrie 2005 privind protectia mediului, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

Dovada capacitatii de a asigura contributia proprie la valoarea cheltuielilor eligibile si de finantare a cheltuielilor neeligibile ale proiectului, in copie

a) Unitati administrativ-teritoriale (autoritati ale administratiei publice locale)

Hotararea Consiliului local / Consiliului Judetean / Consiliilor Locale ale sectoarelor Municipiului Bucuresti / Consiliului General al Municipiului Bucuresti de aprobare a proiectului, a cheltuielilor legate de proiect.

Atentie In hotararea CL/CJ trebuie sa fie incluse toate cheltuielile pe care solicitantul trebuie sa le asigure pentru implementarea proiectului (contributia proprie a solicitantului necesara pentru implementarea proiectului, cheltuielile neeligibile si resursele financiare necesare implementarii optime a proiectului in conditiile rambursarii/decontarii ulterioare a cheltuielilor din instrumente structurale) .

b) Asociatie de Dezvoltare Intercomunitara (ADI)

Hotararea Consiliului de Administratie al ADI trebuie sa includa toate cheltuielile pe care solicitantul trebuie sa le asigure pentru implementarea proiectului (contributia proprie a solicitantului necesara pentru implementarea proiectului, cheltuielile neeligibile si resursele financiare necesare implementarii optime a proiectului in conditiile rambursarii/ decontarii ulterioare a cheltuielilor din instrumente structurale)

c) Unitati administrativ-teritoriala (autoritati ale administratiei publice locale) in parteneriat

In cazul unuia sau mai multor parteneri, se vor prezenta hotararile mentionate atat pentru lider cat si pentru fiecare dintre parteneri. Aceste hotarari vor mentiona aprobarea acordului de parteneriat si trebuie sa includa toate cheltuielile pe care liderul/ partenerul trebuie sa le asigure pentru implementarea proiectului (contributia la cheltuielile eligibile, cheltuielile neeligibile si cheltuielile conexe ) .

Alte anexe, in copie

- Studiul de trafic

- Orice alte studii care pot conduce la justificarea oportunitatii proiectului care face obiectul cererii de finantare

   
  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »



    Stiri ultima ora