POR Axa 1 Poli de dezvoltare urbana Depunerea si analiza Proiectului tehnic

Data: 14 decembrie 2010   Ora: 13:32

Dupa finalizarea procesului de evaluare tehnica si financiara, solicitantul va fi notificat de catre Organismul Intermediar asupra rezultatelor acestui proces. In cazul Planurilor integrate de dezvoltare urbana acceptate spre finantare si pentru care se incheie Acordul-cadru, solicitantul are obligatia depunerii proiectelor tehnice pentru fiecare proiect component al planului integrat, la termenul indicat de catre organismul intermediar, termen ce nu poate depasi o perioada de 6 luni de la data notificarii. In cazul in care proiectele tehnice nu sunt depuse in acest interval de maxim 6 luni, Planul integrat si toate cererile de finantare pentru proiectele componente vor fi respinse.

Proiectul tehnic va fi depus de solicitantul de finantare la sediul organismului intermediar, la termenul indicat, intr-un singur exemplar original.

 

Avand in vedere prevederile art.6 din HG nr. 28/2008 privind aprobarea continutului cadru al documentatiei tehnico-economice aferente investitiilor  publice, precum si a structurii si metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investitii si lucrari de interventii si ale Ordinului nr. 863/2008 pentru aprobarea instructiunilor de aplicare a unor prevederi din Hotararea Guvernului nr. 28/2008,  intrat in vigoare la data publicarii acestuia in Monitorul Oficial, respectiv 11 iulie 2008:

1. Pana la intrarea in vigoare a prevederilor Ordinului nr. 863/2008, solicitantii de finantare in cadrul POR vor depune in etapa de verificare a proiectului tehnic, documentatia elaborata conform modelului prezentat in Model D.2 „Continutul-cadru al proiectului tehnic” - partea I. Pentru verificarea proiectului tehnic elaborat pana la intrarea in vigoare a Ordinului nr. 863/2008 se va utiliza grila de verificare prezentata in Grila 4 „Grila de verificare a conformitatii proiectului tehnic”.

2. Dupa intrarea in vigoare a Ordinului nr.863/2008, se va utiliza continutul cadrul al proiectului tehnic stabilit prin acest ordin si prezentat in Model D.2 „Continutul-cadru al proiectului tehnic” – partea a II-a, cu aplicarea prevederilor art.6 din HG nr. 28/2008. Pentru verificarea proiectului tehnic elaborat pana la intrarea in vigoare a Ordinului nr. 863/2008 se va utiliza grila de verificare prezentata in Grila 4 „Grila de verificare a conformitatii proiectului tehnic”.

 

In procesul de analiza a proiectului tehnic, se va urmari concordanta acestuia cu datele si informatiile furnizate in Cererea de finantare, inclusiv cu studiul de fezabilitate/documentatia de avizare a lucrarilor de interventii.

Dupa verificarea documentului prezentat, pe baza grilei de verificare a proiectului tehnic corespunzatoare, organismul intermediar poate solicita clarificari solicitantului de finantare. Clarificarile pot viza aspecte de forma (clarificari cu privire la semnaturi, stampile, etc.) dar si completarea documentatiei daca lipsesc informatii sau documente, sau elementele prezentate nu sunt suficiente pentru ca organismul intermediar sa declare proiectul tehnic acceptat. Orice modificare si/sau completare necesar a fi adusa documentatiei proiectului tehnic trebuie sa se efectueze in termenul de sase luni mentionat in notificarea organismului intermediar. Cele sase luni nu includ perioadele in care proiectul tehnic se afla in proces de verificare la organismul intermediar.

 

A. In situatia in care diferenta dintre valoarea totala a investitiei rezultata din proiectul tehnic si valoarea totala a investitiei asa cum a fost prezentata aceasta in studiul de fezabilitate (devizul general) si cererea de finantare este de sub 10%, organismul intermediar va solicita prezentarea aprobarii Consiliului Judetean/ Consiliului Local / Consiliului General al Municipiului Bucuresti /Consiliului Local de sector, dupa caz, privind asumarea noii valori a proiectului. Valoarea totala a investitiei recalculata conform proiectului tehnic (in marja de majorare de 10% fata de studiul de fezabilitate) se supune acelorasi reguli de eligibilitate a cheltuielilor ca si bugetul initial.

Solicitantul de finantare va reface cererea de finantare si o va depune in etapa precontractuala, la vizita pe teren, in urmatoarele situatii:

- refacerea bugetului cererii de finantare ca urmare a unei majorari a valorii totale a investitiei cu maxim 10% rezultata din proiectul tehnic fata de valoarea totala a investitiei din studiul de fezabilitate (in acest caz solicitantul de finantare va prezenta si aprobarea organismului abilitat pentru noua valoare a proiectului);

- daca durata lucrarilor de executie prevazuta in graficul de realizare a lucrarii din cadrul proiectului tehnic difera de durata mentionata in studiul de fezabilitate si cererea de finantare si diferenta este justificata;

- daca prin proiectul tehnic sunt descrise si justificate mai multe obiecte de investitie decat in studiul de fezabilitate.

 

B. In situatia in care valoarea totala a investitiei asa cum rezulta din proiectul tehnic difera cu mai mult de 10% de valoarea totala a investitiei asa cum a fost prezentata aceasta in studiul de fezabilitate (devizul general) si cererea de finantare, si/sau nu se mai incadreaza in limita maxima stabilita pentru operatiunea respectiva, proiectul tehnic va fi considerat neacceptat. In aceasta situatie, Planul integrat si toate cererile de finantare pentru proiectele componente ale acestuia vor fi respinse. 

 

La finalul procesului de analiza a Proiectului tehnic, solicitantul va fi notificat daca acesta a fost:

- Acceptat fara modificari sau cu modificari (in cazul acceptarii cu modificari, solicitantul e notificat sa-si revizuiasca Cererea de finantare la punctele afectate de proiectul de executie, in termenul stabilit  de organismul intermediar)

- Respins (exemple de posibile motive: schimbarea solutiei tehnice propuse prin Studiul de fezabilitate/ documentatia de avizare a lucrarilor de interventii, renuntarea la anumite actiuni prevazute prin Studiul de fezabilitate/ documentatia de avizare a lucrarilor de interventii, depasirea valorii maxime permise pentru operatiunea respectiva etc.)

 

Odata cu depunerea proiectului tehnic, solicitantul de finantare nerambursabila in cadrul POR va face dovada depunerii proiectul de autorizare a lucrarilor de construire (P.A.C.);

Proiectul pentru autorizarea executarii lucrarilor de constructii se elaboreaza de proiectanti autorizati, persoane fizice sau juridice, in conditiile prevederilor art. 9 din Legea nr. 50/1991 Republicata privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, si este extras din proiectul de executie intocmit conform prevederilor legale in vigoare, in concordanta cu cerintele certificatului de urbanism, cu continutul avizelor si al acordurilor cerute prin acesta. Proiectul pentru autorizarea executarii lucrarilor de constructii se intocmeste pentru:

- autorizarea executarii lucrarilor de construire - P.A.C.;

- autorizarea executarii lucrarilor de desfiintare - P.A.D.;

- autorizarea executarii organizarii lucrarilor - P.O.E.

Continutul-cadru al proiectului pentru autorizarea executarii lucrarilor de constructii cuprinde opisul pieselor scrise si desenate, necesar a fi prezentate spre autorizare.

In situatii cu totul exceptionale, in functie de complexitatea investitiei supuse autorizarii, structurile de specialitate constituite potrivit acestei legi vor putea cere prin certificatul de urbanism si alte elemente tehnice cu rol de precizare suplimentara, care sa fie cuprinse in cadrul Proiectului pentru autorizarea executarii lucrarilor de constructii - P.A.C./ P.A.D.

   
  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »



    Stiri ultima ora