POR Axa 1 Poli de dezvoltare urbana Anexe obligatorii pentru proiectele care prevad lucrari publice

Data: 13 decembrie 2010   Ora: 17:52

Anexe obligatorii pentru proiectele care prevad lucrari publice suplimentar fata de documentele solicitate la punctul A de mai sus.

11) Studiul de fezabilitate/ documentatia de avizare a lucrarilor de interventii, aprobarea si avizele asupra SF/ documentatiei de avizare a lucrarilor de interventii emise de catre autoritatile abilitate sau de catre beneficiar, dupa caz, in copie.

In conformitate cu prevederile HG nr. 28/2008 pentru aprobarea continutului cadru al documentatiei tehnico-economice aferente investitiilor publice, precum si a structurii si metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investitii si lucrari de interventii,

- proiectarea lucrarilor de constructii pentru obiective de investitii noi, inclusiv extinderi, se elaboreaza in urmatoarele faze:

Studiu de fezabilitate

Proiect tehnic

Detalii de executie

- proiectarea lucrarilor de constructii pentru interventii la constructii existente, inclusiv instalatiile aferente, se elaboreaza in urmatoarele faze:

Expertiza tehnica, si dupa caz, audit energetic

Documentatie de avizare a lucrarilor de interventii

Proiect tehnic

Detalii de executie.

Studiul de Fezabilitate (SF) si Documentatia de Avizare (DA) sunt documentatii tehnico-economice similare, cu aceeasi valoare economica si juridica in procedura de avizare / proiectare / realizare a obiectivelor de investitii/interventii.

 

Aceste prevederi nu se aplica in cazul:

- Obiectivelor de investitii/ lucrarilor de interventii aflate in curs de executie la data intrarii in vigoare a HG nr.28/2008;

- Obiectivelor de investitii/ lucrarilor de interventii pentru ale caror studii de fezabilitate/ documentatii de avizare a lucrarilor de interventii au fost demarate procedurile de achizitie publica, in conditiile legii, sau ale caror studii de fezabilitate/ documentatii de avizare a lucrarilor de interventii au fost finalizate si aprobate de ordonatorul de credite, in conformitate cu legislatia specifica - la data intrarii in vigoare a HG nr.28/2008.

Atentie! Devizul general intocmit la faza de proiectare a studiului de fezabilitate/ documentatiei de avizare a lucrarilor de interventii se actualizeaza prin grija beneficiarului, ori de cate ori este necesar, dar de regula in urmatoarele situatii:

- la data supunerii spre aprobare a studiului de fezabilitate/ documentatiei de avizare a lucrarilor de interventii

- la data solicitarii autorizatiei de construire

- la data organizarii procedurii de atribuire a contractului de achizitie publica pentru executia de lucrari

- dupa incheierea contractelor de achizitie, rezultand valoarea de finantare a obiectivului de investitie/ lucrarilor de interventii

- la data intocmirii sau modificarii de catre ordonatorul principal de credite potrivit legii a listei obiectivelor de investitii anexa la bugetul de stat sau la bugetul local atat pentru obiective de investitii noi cat si in continuare.

 

La cererea de finantare va fi anexat:

- Studiul de fezabilitate conform Modelului D.1 „Studiu de fezabilitate” – Partea I, in cazurile exceptate de la aplicarea prevederilor HG nr.28/2008 pentru aprobarea continutului cadru al documentatiei tehnico-economice aferente investitiilor publice, precum si a structurii si metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investitii si lucrari de interventii;

- Studiul de fezabilitate conform Modelului D.1 „Studiu de fezabilitate” – Partea a II-a, in cazul lucrarilor de constructii pentru obiective de investitii noi, inclusiv de extindere care intra sub incidenta HG nr.28/2008 pentru aprobarea continutului cadru al documentatiei tehnico-economice aferente investitiilor publice, precum si a structurii si metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investitii si lucrari de interventii;

-  Documentatia de avizare a lucrarilor de interventii, intocmita pe baza Modelului D.1 „Studiu de fezabilitate” – Partea a III-a, in cazul lucrarilor de interventii care intra sub incidenta HG nr.28/2008 pentru aprobarea continutului cadru al documentatiei tehnico-economice aferente investitiilor publice, precum si a structurii si metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investitii si lucrari de interventii

Atentie! Studiul de fezabilitate/ documentatia de avizare a lucrarilor de interventii nu trebuie sa fi fost elaborat / revizuit / reactualizat cu mai mult de 2 ani inainte de data depunerii Cererii de finantare. In cazul studiilor de fezabilitate/ documentatiilor tehnice de avizare a lucrarilor de interventie elaborate cu mai mult de 12 luni inainte de data depunerii cererii de finantare, respectiv intre 13 si 24 de luni inainte de data depunerii cererii de finantare, solicitantul de finantare va prezenta un deviz general actualizat cu cel mult 12 luni inainte de data depunerii cererii de finantare. Studiul de fezabilitate/ documentatia de avizare a lucrarilor de interventii trebuie insotit(a) de hotararea organelor de conducere legal constituite si abilitate ale solicitantului  de aprobare a acestuia/ acesteia.

In formularul cererii de finantare, la punctele 2.3.6. „Calendarul activitatilor” si 3.4 „Achizitiile publice”, se va mentiona data lansarii procedurii de achizitie pentru elaborarea studiului de fezabilitate/ documentatiei de avizare a lucrarilor de interventii, data elaborarii, data actualizarii (daca este cazul).

Conditii specifice:

a. Pentru monumente istorice, in conformitate cu art.36, alin.(1), pct.h) din Legea nr.422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicata, proprietarii si titularii dreptului de administrare sau ai altor drepturi reale asupra monumentelor istorice sunt obligati sa asigure efectuarea lucrarilor de conservare, consolidare, restaurare, precum si a oricaror alte lucrari, conform prevederilor legale, numai de catre persoane fizice sau juridice atestate in acest sens si sa prevada in contracte conditiile si termenele de executie cuprinse in avizul de specialitate – vezi si nota de la pct.13) Certificatul de urbanism de mai jos.

 

12) Analiza cost-beneficiu (daca nu este inclusa in Studiul de fezabilitate/ documentatia de avizare a lucrarilor de interventii), elaborata pe baza instructiunilor prezentate in Anexa 6 „Recomandari privind analiza cost-beneficiu” la prezentul Ghid, instructiuni care au la baza Documentul de lucru nr. 4 al Comisiei Europene, Directia Generala Politica Regionala - indrumar pentru elaborarea analizei cost beneficiu pentru proiectele ce urmeaza a fi co-finantate din FEDR sau Fondul de Coeziune in perioada de programare 2007-2013.

Analiza cost beneficiu trebuie sa includa obligatoriu analiza economica, inclusiv calcularea indicatorilor de performanta economica: valoarea actuala neta, rata interna de rentabilitate si raportul cost-beneficiu, chiar daca proiectul nu este o investitie publica majora, asa cum aceasta este definita in cadrul HG 28/2008 (investitie publica majora - investitia publica al carei cost total depaseste echivalentul a 25 milioane euro, in cazul investitiilor promovate in domeniul protectiei mediului, sau echivalentul a 50 milioane euro, in cazul investitiilor promovate in alte domenii).

Atentie! La cererea de finantare se va anexa inclusiv calculul asistentei nerambursabile pentru proiectele generatoare de venit. A se vedea in acest sens Sectiunea II.1.4.B „Determinarea contributiei proprii si a valorii maxime a finantarii nerambursabile” din prezentul Ghid si Anexa 7 „Metodologie de calcul al asistentei nerambursabile in cazul proiectelor generatoare de venit” .

 

13) Certificatul de urbanism, in copie.

Certificatul de urbanism  este actul de informare prin care autoritatile emitente fac cunoscute solicitantului elementele privind regimul juridic, economic si tehnic al terenurilor si constructiilor existente la data solicitarii si stabilesc cerintele urbanistice ce urmeaza sa fie indeplinite in functie de specificul amplasamentului, precum si lista cuprinzand avizele si acordurile legale, necesare in vederea autorizarii.

Certificatul de urbanism se elibereaza, dupa caz de catre: presedintii consiliilor judetene, de primarul general al municipiului Bucuresti, de primarii municipiilor, sectoarelor municipiului Bucuresti, ai oraselor si comunelor (art. 4 din Legea 50/1991 republicata cu modificarile si completarile ulterioare).

Certificatul de urbanism se elibereaza in termen de 30 de zile de la data inregistrarii cererii. In cererea pentru eliberarea certificatului de urbanism, solicitantul trebuie sa precizeze elementele de identificare ale imobilului pentru care se solicita certificatul si sa mentioneze, in mod obligatoriu, scopul emiterii acestui certificat.

 

Pentru emiterea certificatului de urbanism solicitantul - orice persoana fizica sau juridica interesata - trebuie sa depuna la emitent o documentatie cuprinzand:

a) cerere-tip ("Cerere pentru emiterea certificatului de urbanism") completata cu elementele de identificare ale solicitantului si imobilului, precum si cu precizarea scopului solicitarii actului;

b) planuri topografice sau cadastrale la scarile 1:500, 1:2000 sau 1:10.000, dupa caz, - vizate de Oficiul de cadastru si publicitate imobiliara al judetului sau al municipiului Bucuresti, dupa caz -, cu indicarea imobilului - teren si/sau constructii; (2 exemplare) (planurile se obtin contra cost de la unitatea teritoriala specializata care le gestioneaza);

c) documentul de plata a taxei de eliberare a certificatului de urbanism (in copie).

 

Prin certificatul de urbanism emitentul stabileste, impreuna cu reprezentantii imputerniciti ai serviciilor deconcentrate ale administratiei publice centrale, lista avizelor si/ sau acordurilor legale strict necesare autorizarii lucrarilor de constructii, inclusiv pentru organizarea executiei lucrarilor.

Daca scopul emiterii certificatului de urbanism este obtinerea autorizatiei de construire/ desfiintare, acesta va fi insotit de formularele fiselor tehnice strict necesare in vederea emiterii acordului unic. De asemenea, in documentele anexa la certificatul de urbanism emitentul are obligatia de a comunica solicitantului taxele legale necesare avizarii documentatiei in vederea autorizarii.

Emitentul certificatului de urbanism stabileste termenul de valabilitate al acestuia pentru un interval de timp cuprins intre 6 si 24 de luni de la data emiterii, termen acordat solicitantului in vederea utilizarii acestuia in scopul pentru care a fost emis.

 

Conditii specifice:

a. Pentru monumente istorice: in conformitate cu art.23, alin.(1) din Legea nr.422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicata, interventiile asupra monumentelor istorice se fac numai pe baza si cu respectarea avizului emis de catre Ministerul Culturii si Cultelor sau, dupa caz, de catre serviciile publice deconcentrate ale Ministerului Culturii si Cultelor. In conformitate cu art.36, alin.(1), pct.h) din Legea nr.422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicata, proprietarii si titularii dreptului de administrare sau ai altor drepturi reale asupra monumentelor istorice sunt obligati sa asigure efectuarea oricaror lucrari, conform prevederilor legale, numai de catre persoane fizice sau juridice atestate in acest sens de catre Ministerul Culturii si Cultelor si sa prevada in contracte conditiile si termenele de executie cuprinse in avizul de specialitate. Prin derogare de la prevederile alin. (1) lit. h) din Legea nr.422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicata, lucrarile de constructie ce fac obiectul autorizarii, la monumentele istorice de categorie B, cu exceptia lucrarilor la componentele artistice, pot fi efectuate si de persoane fizice sau juridice neatestate, cu conditia respectarii avizelor de specialitate.

b. Pentru autorizarea executarii lucrarilor de constructii  in zonele asupra carora s-a instituit, potrivit legii, un anumit regim de protectie prevazut in planurile de amenajare a teritoriului si in documentatiile de urbanism aprobate, cum ar fi zonele naturale protejate ,  stabilite potrivit legii, sau zonele unde s-a instituit un alt tip de restrictie, solicitantul va trebui sa obtina avizul organismelor competente (Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile, Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, etc).

 

14) Fisa tehnica privind conditiile de protectie a mediului si Studiul de evaluare a impactului asupra mediului, in copie, daca este cazul,

Daca prin certificatul de urbanism nu este solicitata Fisa tehnica privind conditiile de protectie a mediului, solicitantul va preciza acest lucru in cererea de finantare, la punctul 3.2 „Dezvoltarea durabila si eficienta energetica”.

Daca prin certificatul de urbanism se specifica necesitatea elaborarii fisei tehnice privind conditiile de protectia mediului, conform art. 16 din Ordinului ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 1430/2005 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii  (MO nr. 825 bis/13.09.2005) aceasta va fi anexata la cererea de finantare.

Pentru proiectele de investitii noi si pentru orice modificare sau extindere care poate avea efecte semnificative asupra mediului, inclusiv pentru proiectele de dezafectare, aferente activitatilor stabilite prin HG nr. 918/2002 privind stabilirea procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului si OUG nr. 34/2002, aprobata cu modificari prin Legea nr. 645/2002, este obligatorie solicitarea acordului de mediu.

Solicitarea pentru emiterea acordului de mediu, insotita de fisa tehnica privind conditiile de protectie a mediului (anexa la certificatul de urbanism), se depune la autoritatea publica pentru protectia mediului pe raza careia se afla amplasamentul ales al proiectului.

Formularele fiselor tehnice se pun la dispozitia solicitantilor, contra cost, odata cu certificatul de urbanism, pentru a fi utilizate in faza de proiectare si de pregatire a autorizarii.

Fisa tehnica, anexata la  certificatul de urbanism, se completeaza de catre proiectant, pe proprie raspundere cu datele si elementele tehnice rezultate din proiect, in conformitate cu cerintele avizatorului.

In functie de impactul asupra mediului al proiectului supus autorizarii, autoritatea publica pentru protectia mediului stabileste procedura care va fi urmata:

- Clasarea proiectului ca avand impact nesemnificativ asupra mediului si aplicarea pe fisa tehnica a stampilei de tip A, cu inscriptia: „Se supune CAU . Nu face obiectul procedurii de mediu”.

Fisa tehnica pe care s-a aplicat stampila de tip A se transmite solicitantului in termen de 5 zile lucratoare de la data primirii solicitarii.

- Aplicarea unei proceduri simplificate de avizare pentru proiectele sau activitatile cu impact redus asupra mediului si aplicarea pe fisa tehnica a stampilei de tip B, cu inscriptia: „Se supune CAU. Face obiectul procedurii de mediu fara acord de mediu”.

Fisa tehnica privind protectia mediului pentru emiterea acordului unic se depune, impreuna cu toate documentele prevazute in legislatia privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, la Ghiseul unic, urmand a fi avizata de autoritatea competenta pentru protectia mediului in cadrul sedintei Comisiei de Acord Unic.

Vizarea fisei tehnice se realizeaza in termen de 20 de zile lucratoare.

Avizarea fisei tehnice se va face cu impunerea obligativitatii solicitarii si obtinerii autorizatiei de mediu la punerea in functiune a investitiei aferente activitatilor cu impact redus asupra mediului.

- Aplicarea procedurii de evaluare a impactului asupra mediului in vederea emiterii acordului/ acordului integrat de mediu si aplicarea pe fisa tehnica a stampilei de tip B, cu inscriptia: „Se supune CAU. Face obiectul procedurii de mediu cu acord/ acord integrat de mediu”

Pentru acele proiecte pentru care fac obiectul procedurii de mediu, cu acord de mediu, Studiul de impact asupra mediului va fi anexat la cererea de finantare.

Inainte de punerea in functiune a investitiilor aferente activitatilor cu impact semnificativ asupra mediului pentru care s-a obtinut acord de mediu/ acord integrat de mediu, titularii sunt obligati sa depuna solicitarea si sa obtina autorizatia de mediu/ autorizatia integrata de mediu.

Pentru mai multe detalii privind procedura de evaluare a impactului asupra mediului si emiterea acordului de mediu va rugam sa consultati Anexa 5 „Aspecte privind analiza impactului asupra mediului” la prezentul ghid, realizata pe baza legislatiei in vigoare si a ghidurilor elaborate de Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile. Anexa include si un scurt glosar de termeni, asa cum sunt acestia definiti prin OUG nr.195/2005 privind protectia mediului, cu modificarile si completarile ulterioare.

   
  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »



    Stiri ultima ora