POR Axa 1 Poli de crestere Planul integrat de dezvoltare

Data: 13 decembrie 2010   Ora: 12:46

Pentru polii de crestere, planul integrat de dezvoltare (in continuare, „plan integrat”) este un document de planificare comprehensiva a dezvoltarii polului de crestere -  care contine strategia de dezvoltare pe termen lung a acestuia -  al carui scop il constituie asigurarea cresterii economice si crearea  de locuri de munca.

Ca atare, solicitantul respectiv trebuie sa fie unul dintre cei 7 poli de crestere (respectiv Iasi, Constanta, Ploiesti, Craiova, Timisoara, Cluj-Napoca, Brasov) desemnati prin HG nr.998/2008 pentru desemnarea polilor nationali de crestere in care se realizeaza cu prioritate investitii din programele cu finantare comunitara si nationala cu modificarile si completarile ulterioare.

Planul integrat se implementeaza printr-o serie de proiecte  individuale, in scopul realizarii unei dezvoltari durabile. Finantarea proiectelor individuale incluse in planul integrat al polului de crestere se va realiza in parte din Axa prioritara 1, domeniul major de interventie 1.1 al POR. In acest sens, trebuie acordata o atentie speciala activitatilor proiectelor respective, in sensul asigurarii incadrarii acestora in categoriile de activitati eligibile pentru aceasta Axa prioritara a POR, astfel cum acestea sunt descrise in Sectiunea „Eligibilitatea proiectului”, pct.2) .

Se recomanda acordarea atentiei cuvenite asigurarii corelarii dintre analiza situatiei existente, nevoile identificate, obiectivele stabilite si strategia de dezvoltare adoptata si proiectele propuse pentru punerea in practica a acestei strategii in vederea atingerii obiectivelor.

Planul integrat de dezvoltare va fi numerotat de la pagina „0” (pagina de garda) la pagina „n”, incluzand orice harti care fac parte din acesta. Fiecare pagina a Planului integrat se stampileaza si se semneaza de catre reprezentantul legal al solicitantului sau de catre persoana imputernicita in acest sens de acesta. ACEST EXEMPLAR DIN PLANUL INTEGRAT REPREZINTA ORIGINALUL, DE PE CARE SE VOR REALIZA 1 (UNA) FOTOCOPIE SIMPLA pe hartie, precum si 11 (UNSPREZECE) COPII in format electronic (CD-ROM).

Planul integrat de dezvoltare (exemplarul original, de pe care se vor realiza copii conform precizarilor de mai sus) trebuie sa fie insotit de Declaratiile de asumare a Planului integrat de dezvoltare, in original,semnate de reprezentantul legal al:

- fiecarei unitati administrativ-teritoriale componente a Asociatiei de dezvoltare intercomunitara constituite la nivelul polului de crestere (respectiv, primar si/sau presedintele Consiliului Judetean), precum si al

- Asociatiei de dezvoltare intercomunitara.

Prin aceasta declaratie, acestia isi asuma Planul integrat si se angajeaza sa il implementeze in integralitate si la termen. Modelul acestei declaratii este prezentat in Formularul A „Declaratie de asumare a Planului integrat de dezvoltare urbana” .

Planul integrat de dezvoltare, impreuna cu Declaratiile de asumare a acestuia, conform celor precizate mai sus, se depun in 2 exemplare (1 original si 1 copie) pe format hartie, insotite de 11 (unsprezece) exemplare ale Planului in format electronic (CD-ROM), intr-un colet sigilat, la sediul Autoritatii de Management pentru Programul Operational Regional din str. Apolodor nr.17 latura Nord, Bucuresti, sector 5.

ATENTIE! Nedepunerea documentatiei complete (respectiv, cele 2 exemplare – 1 original si 1 copie – in format hartie, si cele 11 copii in format electronic, precum si a tuturor Declaratiilor de asumare) poate duce la intarzieri in procesul de analiza a Planurilor integrate de dezvoltare, determinate de necesitatea completarii documentatiei.

 

La depunere, coletul va primi un numar de inregistrare, iar un reprezentant al AMPOR va intocmi procesul verbal de primire a documentatiei, in 2 exemplare originale, proces-verbal prin care se vor confirma urmatoarele: ca a fost primit coletul, ca acesta a fost depus sigilat conform cerintelor si purtand eticheta mentionata mai sus,  data si ora primirii. In cazul in care aceste conditii nu sunt indeplinite, reprezentantul AMPOR va refuza primirea coletului. In aceasta din urma situatie, solicitantul are dreptul de a redepune documentele, cu indeplinirea conditiilor de forma sus-mentionate. Este obligatoriu sa se mentioneze numarul de inregistrare in orice corespondenta purtata intre solicitant si AMPOR, referitor la Planul integrat.

 

Dupa depunerea documentatiei necesare (respectiv Planul integrat de dezvoltare si documentele atasate acestuia), Planul integrat va fi analizat de catre un expert independent asigurat de catre AMPOR, precum si de catre reprezentanti ai fiecarei Autoritati de management pentru Programe cu finantare comunitara, care vor formula o opinie cu privire la avizarea Planului si, in special, la eligibilitatea de principiu a proiectelor individuale prin care se intentioneaza implementarea acestor planuri.

Pe intreaga durata a procesului de analiza pot fi solicitate clarificari cu privire la continutul planului integrat. Solicitantul va trebui sa transmita clarificarile in conditiile si termenul limita specificate in solicitarea de clarificari respective.

Conform prevederilor HG 457/2008 privind cadrul institutional de coordonare si de gestionare a instrumentelor structurale, Planul Integrat de Dezvoltare si lista de proiecte prin care se implementeaza PID vor fi avizate in cadrul CMC. ACIS va  notifica solicitantul cu privire la avizarea Planului integrat, precum si a oricaror comentarii / recomandari de corectare / completare / imbunatatire a documentatiei respective.

 

Dupa primirea acestei notificari, solicitantul (polul de crestere) va re-transmite, oficial, la AMPOR, la adresa sus-mentionata, documentatia aferenta Planului integrat, cu toate modificarile/completarile necesare, dupa caz, astfel:

- Planul integrat, numerotat de la pagina „0” (pagina de garda) la pagina „n”, incluzand orice harti care fac parte din acesta, stampilat si semnat pe fiecare pagina de catre reprezentantul legal al solicitantului sau de catre persoana imputernicita in acest sens de acesta. Planul va fi redactat in 2 exemplare (1 original si 1 copie) format hartie si 11 exemplare format electronic (CD-ROM).

- [daca este solicitata prin notificarea AMPOR] Declaratia de asumare a Planului integrat, in original, in formatul transmis odata cu notificarea AMPOR semnata de reprezentantul legal al fiecarei unitati administrativ-teritoriale componente a Asociatiei de dezvoltare intercomunitara constituite la nivelul polului de crestere (respectiv, primar si/sau presedintele Consiliului Judetean), pentru care a fost solicitata

- Hotararea Consiliului local/judetean, pentru fiecare unitate administrativ-teritoriala componenta a Asociatiei de dezvoltare intercomunitara constituite la nivelul polului de crestere, de aprobare a Planului integrat de dezvoltare, precum si angajamentul ferm de implementare a acestuia si a tuturor proiectelor componente, inclusiv prin asigurarea resurselor materiale, umane si financiare necesare pentru implementarea Planului integrat, in copie

- Declaratia de asumare a Planului integrat, in original, in formatul transmis odata cu notificarea AMPOR semnata de reprezentantul legal Asociatiei de dezvoltare intercomunitara.

O copie a PID va fi transmisa de Solicitant catre ADR din regiunea in din care Polul de crestere face parte.

Atentie! Cererile de finantare aferente proiectelor individuale prin care se implementeaza Planurile integrate pot fi depuse numai dupa primirea avizului favorabil asupra Planului SI dupa transmiterea catre AMPOR a documentatiei complete aferente Planului integrat.

 

Reavizarea  Listei de Proiecte prin care se implementeaza PID

Lista de proiecte prin care se implementeaza PID poate suferi modificari majore in urma:

- identificarii a unor noi proiecte,

- a respingerii unor proiecte aflate pe lista avizata initial

- a renuntarii la implementarea anumitor proiecte, etc.

In aceste cazuri, lista de proiecte va intra in analiza Comitetului de Management pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale (CMC). Pentru a obtine reavizarea solicitantul trebuie sa pregateasca o lista de proiecte revizuita.

Solicitarea de modificare a Listei de Proiecte va fi verificata in prealabil de Coordonatorul de Pol, iar solicitarea de modificare va fi depusa spre analiza si consultare doar dupa obtinerea avizului prealabil al Coordonatorului de Pol. Pentru aceasta verificare va fi utilizata Grila 3 Grila verificare Lista de proiecte. 

Dupa depunerea documentatiei necesare (respectiv Lista de Proiecte prin care se implementeaza PID revizuita si documentele justificative), Lista de Proiecte va fi analizata de catre reprezentanti ai fiecarei Autoritati de management pentru Programe cu finantare comunitara, care vor formula o opinie cu privire la modificarile survenite si, in special, la eligibilitatea de principiu a proiectelor noi incluse in Lista de Proiecte.

Solicitantul va revizui lista de proiecte conform comentariilor AM – urilor, urmand a fi supusa deciziei Comitetul de Management pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale.

Dupa sedinta CMC, implementarea recomandarilor facute in aceasta sedinta va fi verificata de catre  Coordonatorul de Pol, lista refacuta ce include aceste recomandarii urmand a fi transmisa catre ACIS si AMPOR.

ACIS va notifica solicitantul cu privire la re – avizarea Listei de Proiecte prin care se implementeaza PID, precum si a oricaror comentarii / recomandari de corectare / completare / imbunatatire a documentatiei respective.

Proiectele noi introduse in aceasta lista, vor putea fi depuse doar dupa primirea avizului favorabil al CMC.

Atentie! In cazul reavizarii listei de proiecte se accepta eliminarea proiectelor ce sprijina dezvoltarea durabila a mediului de afaceri sau a celor de agrement doar in cazuri temeininc justificate si daca se inlocuiesc cu minim un proiect similar ca valoare.

Atentie! Lista de proiecte din POR Axa1 prin care se implementeaza PID cuprinde proiecte prioritare si proiecte in rezerva. Suma totala eligibila solicitata a proiectelor prioritare trebuie sa se incadreze in totalul alocat. Restul proiectelor vor intra in lista de rezerva.

Atentie! Proiectele aflate pe lista de rezerva (re)avizata in CMC pot fi depuse doar dupa consultarea si obtinerea avizului favorabil al AMPOR.

Atentie! In cazul in care polul de crestere nu asigura realizarea cu prioritate a proiectelor ce sprijina dezvoltarea durabila a mediului de afaceri si nu este respectat calendarul de depunere a cererilor de finantare avizat, AM POR isi rezerva dreptul de a decide sistarea finantarii PID. In acest sens, termenele de depunere prevazute in lista avizata in CMC sunt considerate termene maxime. Orice intarzieri aparute fata de calendarul de depunere al proiectelor vor fi semnalate catre AM POR. AM POR va accepta aceste intarzieri doar in baza unor motive intemeiate si documentate.   

   
  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »



    Stiri ultima ora