POR Axa 1 Centre Urbane Depunerea si analiza Proiectului tehnic

Data: 10 decembrie 2010   Ora: 15:02

Dupa finalizarea procesului de evaluare tehnica si financiara, solicitantul va fi notificat de catre Organismul Intermediar asupra rezultatelor acestui proces, precum si, in cazul Planurilor integrate de dezvoltare urbana declarate admisibile si pentru care cererile de finantare aferente proiectelor individuale au primit un punctaj de minim 3,5 puncte in urma procesului de evaluare tehnica si financiara, asupra datei pana la care trebuie sa depuna proiectul tehnic in conformitate cu declaratia facuta de acesta prin cererea de finantare.

In maxim trei zile lucratoare de la data notificarii Organismului Intermediar, solicitantul va transmite o scrisoare in care va mentiona stadiul elaborarii proiectului tehnic (demararea procedurii de achizitie, procedura de achizitie in curs, procedura de achizitie finalizata, proiect tehnic in curs de elaborare) si data la care proiectul tehnic va fi depus la Organismul Intermediar in vederea analizei. Organismul Intermediar va corela aceste informatii cu informatiile mentionate in cererea de finantare.

1. Daca, in conformitate cu estimarea realizata la nivelul cererii de finantare, proiectul tehnic trebuia elaborat pana la data finalizarii evaluarii tehnice si financiare si a notificarii Organismului Intermediar cu privire la rezultatul evaluarii, acesta va fi depus de solicitantul de finantare in maxim 10 zile lucratoare de la notificarea Organismului Intermediar. Daca solicitantul de finantare nu a finalizat elaborarea proiectului tehnic se aplica prevederile de mai jos.

2. Daca solicitantul de finantare nu poate depune proiectul tehnic la data pe care a mentionat-o in cererea de finantare, dar va depune proiectul tehnic in maxim 6 luni de la notificarea Organismului Intermediar, Organismul Intermediar va recalcula punctajul evaluarii tehnice si financiare, prin acordarea 1 (unui) punct la sub-criteriul privind „Gradul de pregatire / maturitate a proiectului”. Organismul Intermediar va transmite toate aceste informatii (data la care solicitantul de finantare estimase depunerea proiectului tehnic in cererea de finantare, data la care solicitantul a comunicat ca va putea depune cererea de finantare, punctajul tehnic si financiar recalculat) la Autoritatea de Management. In functie de punctajul obtinut se vor aplica prevederile Sectiunii  II.2.3 din prezentul Ghid.

3. Daca solicitantul de finantare nu poate depune proiectul tehnic la data pe care a mentionat-o in cererea de finantare, si nu poate respecta nici intervalul de maxim 6 luni de la notificarea Organismului Intermediar, Organismul Intermediar va recalcula punctajul evaluarii tehnice si financiare, prin acordarea a 0 (zero) puncte la sub-criteriul privind „Gradul de pregatire / maturitate a proiectului”, ceea ce atrage dupa sine respingerea cererii de finantare respective, cu aplicarea prevederilor Sectiunii  II.2.3 din prezentul Ghid. Organismul Intermediar va transmite toate aceste informatii la Autoritatea de Management.

Solicitantul de finantare va fi informat cu privire la concluziile recalcularii punctajului evaluarii tehnice si financiare in functie de data depunerii proiectului tehnic, in maxim 15 zile lucratoare de la data la care a comunicat la OI termenul de depunere al proiectului tehnic.

Proiectul tehnic va fi depus de solicitantul de finantare la sediul organismului intermediar, la termenul indicat, intr-un singur exemplar original.

Avand in vedere prevederile art.6 din HG nr. 28/2008 privind aprobarea continutului cadru al documentatiei tehnico-economice aferente investitiilor  publice, precum si a structurii si metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investitii si lucrari de interventii si ale Ordinului nr. 863/2008 pentru aprobarea instructiunilor de aplicare a unor prevederi din Hotararea Guvernului nr. 28/2008,  intrat in vigoare la data publicarii acestuia in Monitorul Oficial, respectiv 11 iulie 2008, pentru verificarea proiectului tehnic elaborat dupa intrarea in vigoare a Ordinului nr. 863/2008 se va utiliza grila de verificare prezentata in Grila 4 „Grila de verificare a conformitatii proiectului tehnic”, anexata prezentului Ghid.

 

In procesul de analiza a proiectului tehnic, se va urmari concordanta acestuia cu datele si informatiile furnizate in Cererea de finantare, inclusiv cu studiul de fezabilitate/documentatia de avizare a lucrarilor de interventii.

Dupa verificarea documentului prezentat, pe baza grilei de verificare a proiectului tehnic corespunzatoare, organismul intermediar poate solicita clarificari solicitantului de finantare. Clarificarile pot viza aspecte de forma (clarificari cu privire la semnaturi, stampile, etc.) dar si completarea documentatiei daca lipsesc informatii sau documente, sau elementele prezentate nu sunt suficiente pentru ca organismul intermediar sa declare proiectul tehnic acceptat. Orice modificare si/sau completare necesar a fi adusa documentatiei proiectului tehnic trebuie sa se efectueze in termenul de sase luni mentionat in notificarea organismului intermediar. Cele sase luni nu includ perioadele in care proiectul tehnic se afla in proces de verificare la organismul intermediar.

 

A. In situatia in care diferenta dintre valoarea totala a investitiei rezultata din proiectul tehnic si valoarea totala a investitiei asa cum a fost prezentata aceasta in studiul de fezabilitate (devizul general) si cererea de finantare este de sub 10%, organismul intermediar va solicita prezentarea aprobarii Consiliului Judetean/ Consiliului Local / Consiliului General al Municipiului Bucuresti /Consiliului Local de sector, dupa caz, privind asumarea noii valori a proiectului. Valoarea totala a investitiei recalculata conform proiectului tehnic (in marja de majorare de 10% fata de studiul de fezabilitate) se supune acelorasi reguli de eligibilitate a cheltuielilor ca si bugetul initial.

Solicitantul de finantare va reface cererea de finantare si o va depune in etapa precontractuala, la vizita pe teren, in urmatoarele situatii:

- refacerea bugetului cererii de finantare ca urmare a unei majorari a valorii totale a investitiei cu maxim 10% rezultata din proiectul tehnic fata de valoarea totala a investitiei din studiul de fezabilitate (in acest caz solicitantul de finantare va prezenta si aprobarea organismului abilitat pentru noua valoare a proiectului);

- daca durata lucrarilor de executie prevazuta in graficul de realizare a lucrarii din cadrul proiectului tehnic difera de durata mentionata in studiul de fezabilitate si cererea de finantare si diferenta este justificata;

- daca prin proiectul tehnic sunt descrise si justificate mai multe obiecte de investitie decat in studiul de fezabilitate.

 

B. In situatia in care valoarea totala a investitiei asa cum rezulta din proiectul tehnic difera cu mai mult de 10% de valoarea totala a investitiei asa cum a fost prezentata aceasta in studiul de fezabilitate (devizul general) si cererea de finantare, si/sau nu se mai incadreaza in limita maxima stabilita pentru operatiunea respectiva, proiectul tehnic va fi considerat neacceptat. In aceasta situatie, Planul integrat si toate cererile de finantare pentru proiectele componente ale acestuia vor fi respinse. 

 

La finalul procesului de analiza a Proiectului tehnic, solicitantul va fi notificat daca acesta a fost:

- Acceptat fara modificari sau cu modificari (in cazul acceptarii cu modificari, solicitantul e notificat sa-si revizuiasca Cererea de finantare la punctele afectate de proiectul de executie, in termenul stabilit  de organismul intermediar)

- Respins (exemple de posibile motive: schimbarea solutiei tehnice propuse prin Studiul de fezabilitate/ documentatia de avizare a lucrarilor de interventii, renuntarea la anumite actiuni prevazute prin Studiul de fezabilitate/ documentatia de avizare a lucrarilor de interventii, depasirea valorii maxime permise pentru operatiunea respectiva etc.)

 

Odata cu depunerea proiectului tehnic, solicitantul de finantare nerambursabila in cadrul POR va face dovada depunerii proiectul de autorizare a lucrarilor de construire (P.A.C.);

Proiectul pentru autorizarea executarii lucrarilor de constructii se elaboreaza de proiectanti autorizati, persoane fizice sau juridice, in conditiile prevederilor art. 9 din Legea nr. 50/1991 Republicata*) privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, si este extras din proiectul de executie intocmit conform prevederilor legale in vigoare, in concordanta cu cerintele certificatului de urbanism, cu continutul avizelor si al acordurilor cerute prin acesta. Proiectul pentru autorizarea executarii lucrarilor de constructii se intocmeste pentru:

- autorizarea executarii lucrarilor de construire - P.A.C.;

- autorizarea executarii lucrarilor de desfiintare - P.A.D.;

- autorizarea executarii organizarii lucrarilor - P.O.E.

Continutul-cadru al proiectului pentru autorizarea executarii lucrarilor de constructii cuprinde opisul pieselor scrise si desenate, necesar a fi prezentate spre autorizare.

In situatii cu totul exceptionale, in functie de complexitatea investitiei supuse autorizarii, structurile de specialitate constituite potrivit acestei legi vor putea cere prin certificatul de urbanism si alte elemente tehnice cu rol de precizare suplimentara, care sa fie cuprinse in cadrul Proiectului pentru autorizarea executarii lucrarilor de constructii - P.A.C./ P.A.D.

   
  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »



    Stiri ultima ora