La ce elemente trebuie sa fie companiile atente pentru a avea un sistem de management conform legii

La ce elemente trebuie sa fie companiile atente pentru a avea un sistem de management conform legii Data: 17 noiembrie 2022   Ora: 18:16 La ce elemente trebuie sa fie companiile atente pentru a avea un sistem de management conform legii

Rolul sistemului de management

Fiecare companie funcționează în baza unui plan de afaceri, cu obiective definite pe termen scurt, mediu și lung. O echipă formată din managementul companiei și alte persoane responsabile va defini un plan de activități și tactici care trebuie implementate pentru atingerea acestor obiective setate.

În acest proces intervine și sistemul de management, care este practic o resursă a companiei, dar care are mai multe componente. Un sistem de management definește obiectivele companiei, responsabilitățile și responsabilii, etapele și activitățile care trebuie derulate și modul în care acestea se implementează. În plus, sistemul de management evaluează rezultatele și datele procesate, astfel încât rezultatele să poată fi optimizate.

Tipuri de sisteme de management

Pentru funcționarea unei companii există mai multe tipuri de sisteme de management: sistemul de management al sănătăţii şi securităţii muncii, sistemul de management al calității, sistemul de management al siguranței alimentare, sistemul de management al securității informaționale, sistemul de management al mediului și sistemul de management al situațiilor de urgență.

Sistemul de management al sănătății și securității muncii

Parte din sistemul de management general, Siguranța și Securitatea în Muncă reprezintă o componentă importantă pentru că are implicații nu doar economice, ci și legale.

Sistemul de management al Sănătății și Securității Muncii setează cadrul pentru prevenirea și gestionarea riscurilor accidentelor sau îmbolnăvirilor de muncă. Trebuie să fie în permanență pus la punct, actualizat și în linie cu schimbările care au loc la nivel de legislație.

Acest sistem de management include mai multe elemente de pe mai multe planuri: structura organizatorică, calendarul de planificări, împărțirea responsabilităților și desemnarea responsabililor, stabilirea proceselor și resurselor pentru dezvoltarea și implementarea planului de siguranță și securitate în muncă.

Este important ca fiecare dintre aceste etape să fie făcută cu responsabilitate, de către persoane specializate, care cunosc foarte bine legislația în vigoare. Fiecare domeniu de activitate are cerințe legale specifice (de exemplu certificare și verificări periodice PRAM pentru sistemele de împământenire și paratrăsnete, activitatea operatorilui RSTVI pentru instalațiile / utilajele aflate sub incidența ISCIR și așa mai departe). Ținând cont de acest aspect, recomandarea este ca sistemul de management SSM să fie dezvoltat și personalizat de către fiecare companie în parte, în funcție de specificul activității desfășurate și necesităților care apar..

Rolul major al unui sistem de management SSM funcțional este să prevină producerea accidentelor sau îmbolnăvirilor la locul de muncă. Atât la nivel național, cât si european, prin directivele specifice, se pune accentul pe acțiunea de prevenție.

Managementul este obligat să ia o serie de măsuri pentru eliminarea riscurilor de accidente, cum ar fi:

-       Evitarea și eliminarea riscurilor (de exemplu interzicerea folosirii unor substanțe sau automatizarea anumitor acțiuni).

-       Evaluarea riscurilor care nu pot fi eliminate și implementarea măsurilor necesare pentru scăderea acestora (cum ar fi înlocuirea anumitor substanțe, dezvoltarea de echipament individual de protecție, etc).

-       Informarea personalului asupra riscurilor și educarea lucrătorilor privind măsurile de siguranță necesare.

-       Evaluarea corectă a accidentelor produse și luarea de măsuri pentru a preveni situații similare în viitor.

Contrat denumirii, sistemul de management al siguranței și securității în muncă nu reprezintă un set de îndatoriri care țin doar de responsabilitatea echipei de management. Dimpotrivă, pentru elaborarea unui bun sistem de management SSM, toate echipele din companie trebuie să colaboreze și să lucreze împreună. Lucrătorii trebuie consultați atunci când se identifică potențialele riscuri, pentru că ei pot oferi informații importante, mai ales în privința anumitor echipamente cu care lucrează direct sau anumitor proceduri pe care le efectuează. De asemenea, absolut toți angajații trebuie să fie informați despre măsurile de siguranță care se impun și care trebuie respectate. Responsabilii SSM trebuie sa facă periodic verificări, dar și sesiuni de formare și trainuire pentru lucrători.

După cum vedeti, un sistem de management conform legii vine cu foarte multe implicații și responsabilități. De aceea este important să vă asigurați că lucrați cu furnizori specialiști care oferă soluții complete în domeniul securității și sănătății în muncă.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


 

Articole asemanatoare



 

Comentarii


0
Ultima Ora

Care e secretul performantei in business. Top skill-uri!

Cand singurul scop pe care il ai in fata este acela de a te dezvolta profesional, iti este destul de dificil sa identifici acel set de calitati care iti va asigura succesul. Desigur, pe parcursul timpului, vei acumula foarte multa experienta si te ... citeste mai mult





  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »





Advertorial

Acord bani & Imprumut - Informatii pentru a lua decizia optima

Vă luptați să scăpați de datorii? Negocierea unui acord de împrumut de bani poate fi o modalitate excelentă de a ieși din ... citeste mai mult



Articolul Saptamanii

Este posibil un imprumut fara verificarea biroului de credit?

Dacă aveți un istoric negativ de plată în biroul de credite, cel mai probabil vă întrebați dacă un împrumut fără ... citeste mai mult