PwC: Piata de divertisment si media va creste cu 8,8%/an pana in 2015
Data: 2 august 2011 Ora: 14:30Dupa doi ani de crestere lenta, sub rata inflatiei, industria de divertisment si media s-a stabilizat, da semne de revenire si va inregistra o rata anuala medie de crestere de 8,8% intre 2011 si 2015, potrivit editiei de anul acesta a raportului PwC Global Entertainment and Media Outlook 2011-2015. Valoarea totala a pietei de media din Romania va creste de la 2,5 miliarde de dolari americani in 2010 la 3,8 miliarde in 2015.
Cea mai mare parte a acestei cresteri va veni din segmentul accesului la Internet, care va inregistra un ritm mediu anual de crestere de 12,9% in perioada mentionata, in vreme ce cheltuielile de publicitate vor inregistra un ritm de expansiune de 8,9%. Cheltuielile consumatorilor pentru produse media vor avea cea mai lenta evolutie, atingand o rata medie de crestere de 4,7%.
Piata de divertisment si media din Romania va fi cea de-a treia cea mai dinamica din regiune, dupa cele ale Turciei (care va inregistra o rata anuala medie de crestere de 13,2%) si Rusiei (11,7%), dar inaintea Poloniei (7,1%), Republicii Cehe (6,8%), si Ungariei (6,2%). Cu toate acestea, in cifre absolute, piata de divertisment si media din Romania va ramane printre cele mai mici din regiune, reprezentand aproximativ o zecime din valoarea pietei din Rusia (35,7 miliarde de dolari pana in 2015).
"Aceasta este epoca de aur a consumatorului, cererea pentru produsele media digitale fiind in crestere si devenind regula. In multe piete, industria de divertisment si media a fost profund afectata de perioada de recesiune pe masura ce consumatorii si-au accelerat migratia catre mediul online, ajutati fiind si de revolutionarea tehnologiilor", a declarat Bogdan Belciu, Partener, Servicii de Consultanta de Management, PwC Romania.
In anul 2010, economia globala a inceput sa-si revina dupa declinul accelerat inregistrat in 2009, iar imbunatatirea climatului economic a jucat un rol important in revirimentul industriei de divertisment si media, care a crescut la nivel global cu 4,6%. Unele tari, in principal China si India, nu au fost deloc afectate de recesiunea globala si au inregistrat rate ridicate de crestere ale cheltuielilor pentru produse media si de divertisment, insa in alte tari care au fost sau sunt inca impovarate de niveluri ridicate ale datoriei publice si instabilitate politica, industria de divertisment si media se straduieste sa reia ritmuri similare de crestere.
Raportul PwC prognozeaza ca in urmatorii 5 ani, cheltuielile agregate la nivel global pentru produsele industriei media si divertismentului vor creste de la 1,4 trilioane de dolari in 2010 la 1,9 trilioane in 2015, o rata anuala medie de crestere de 5,7% generata in principal de cresterea economica generala, dar si de accelerarea trecerii de la produsele media traditionale la cele digitale. In prezent, componenta digitala reprezinta 26% din cheltuielile totale, dar, pana in 2015, PwC estimeaza ca ponderea cheltuielilor pe produse media digitale va creste la 33,9%.
Publicitatea, cel mai pro-ciclic segment al industriei de divertisment si media, a inregistrat cel mai mare reviriment, crescand cu 5,8% in 2010, dupa o scadere de 11% in 2009. In total, cheltuielile de publicitate vor inregistra o rata anuala medie de crestere de 5,5% de la 442 de miliarde de dolari in 2010 la 578 miliarde in 2015.
Cheltuielile consumatorilor s-au imbunatatit de asemenea, crescand cu 2,2% in 2010, dupa o scadere de 0,4% in 2009. In schimb, evolutia cheltuielilor pentru accesul la Internet a ramas aproape neafectata de recesiune, crescand cu 9,2% atat in 2009, cat si in 2010, si sunt asteptate sa se majoreze de la 270 de miliarde de dolari in 2010 la 408 miliarde in 2015, o rata medie anuala de crestere de 8,6%.
Articole asemanatoare
-
Ce modele de termopane sunt ideale pentru casa ta
Casa ta este mai mult decat un simplu loc de dormit noaptea, este locul unde te poti relaxa si si...
-
Caracteristici comune ale unei vieți fără datorii
Atingerea unui stil de viață fără datorii este un sentiment de eliberare pe care oricine îl...
-
Vrei apă caldă confortabil și eficient? Vezi boiler cu pompa de caldura cu control prin internet
Boilerele cu pompa de caldura reprezinta o solutie moderna si eficienta pentru incalzirea apei me...
-
Cum sa amenajati zona de dining. Sfaturi despre ce seturi de dining sa alegeti de la Mobilux-Home.ro
Zona de dining merita o atentie speciala in ceea ce priveste amenajarea, intrucat reprezinta locu...
-
Web2Print Bucuresti – Optimizează costurile de tipar fara sa renunti la calitate
În lumea digitală de astăzi, marketingul tipărit își păstrează forța ca o modalitate ...
Comentarii
Care e secretul performantei in business. Top skill-uri!
Cand singurul scop pe care il ai in fata este acela de a te dezvolta profesional, iti este destul de dificil sa identifici acel set de calitati care iti va asigura succesul. Desigur, pe parcursul timpului, vei acumula foarte multa experienta si te ... citeste mai mult
-
Credite
Acces Rapid
Acord bani & Imprumut - Informatii pentru a lua decizia optima
Vă luptați să scăpați de datorii? Negocierea unui acord de împrumut de bani poate fi o modalitate excelentă de a ieși din ... citeste mai mult
Este posibil un imprumut fara verificarea biroului de credit?
Dacă aveți un istoric negativ de plată în biroul de credite, cel mai probabil vă întrebați dacă un împrumut fără ... citeste mai mult