Romanii devin mai chibzuiti! Renunta la micile "capricii"

Romanii devin mai chibzuiti! Renunta la micile "capricii"
Stire oferita de BloomBiz.ro

Data: 10 martie 2010   Ora: 15:17

Astfel, 48,7% dintre participantii la studiu au spus ca nivelul de trai in 2009 a fost mai rau sau mult mai rau, comparativ cu 30,7% in 2008, 27,5% in 2007 si 19,3% in 2008, precizeaza Mediafax. De asemenea, ponderea celor care cred ca nivelul de trai nu a suferit modificari anul trecut s-a pastrat la valori apropiate din perioada 2006-2008. In ceea ce priveste asteptarile romanilor, 49,5% apreciaza ca o vor duce mult mai rau sau mai rau in 2010, fata de 55,1% in 2009. Pe de alta parte, analiza releva o usoara crestere a estimarilor privind un nivel de trai mai bun, de la 17,4% in 2009 la 17,8% in 2010. Totodata, autorii analizei au constat ca a existat o crestere a numarului celor care au apelat la rude sau au avut activitati suplimentare, in afara serviciului, pentru a-si creste veniturile. In aceste conditii, desi ponderea salariului sau al pensiei in totalul veniturilor a scazut, venitul pe membru de familie si puterea de cumparare au fost constante. Aproape 20% dintre respondenti au raspuns in luna ianuarie ca veniturile actuale nu le permit sa-si asigure strictul necesar, cu aproape trei puncte procentuale mai mult fata de ponderea din ianuarie 2009, iar 34,8% au bani pentru a-si acoperi numai nevoile, nivel apropiat cu cel de anul trecut. Peste o treime dintre romani (32,4%) cred ca veniturile din acest an le vor permite sa faca investitii sau economii a caror valoare va fi de 11% pana la 50% din venituri, iar alti 31,1% considera ca vor ramane cu 1% pana la 10%. De asemenea, 24,9% au spus ca veniturile le care le au nu le permit sa faca alte cheltuieli, investitii sau economii. "In acest an, comportamentul financiar se anunta mai prudent in ceea ce priveste creditarea si mai deschis in privinta investitiilor. Astfel, intentia de achizitie de bunuri in rate si intentia de contractare de credite se situeaza la un nivel mai scazut fata de inceputul anului anterior. In schimb, romanii sunt mai dispusi sa investeasca fata de aceeasi perioada a anului 2009", potrivit analizei Daedalus. Astfel, 89% dintre romani au spus ca nu au intentii de contractare a unui credit, in crestere fata de 2009, cand 85,4% nu doreau un imprumut. De asemenea, a scazut ponderea celor care au contractat anul trecut un credit la 22,5%, de la 30,6% in 2008. Planurile privind achizitia de bunuri in rate incepe sa piarda teren, astfel ca in ianuarie 2010 peste 14% dintre cei chestionati aveau astfel de intentii comparativ cu 19,2% in prima luna a anului trecut. Cand vine vorba de investitii, se constata o crestere a increderii romanilor in depozitele in lei si valuta la banca, depunerea banilor intr-un fond de investitii si achitizitia de actiuni si obligatiuni, in detrimentul investitiilor imobiliare si in fondurile de pensii private. Totodata, analiza arata un interes mai redus privind posibilitatea de a incepe o afacere proprie, ponderea celor care au raspuns pozitiv fiind de 17,9% fata de 19,3% in 2009. Criza economica nu i-a determinat pe romani sa isi schimbe in acest an comportamentul de cumparare, 51,7% dintre respondenti apreciind ca isi vor pastra obiceiurile, nivel apropiat cu 2009, dar se observa o usoara crestere in randul celor care vor folosi marcile mai ieftine, de la 21,7% anul trecut la 23,4%. "Referitor la concedii, desi la inceputul anului 2009 intentia de a petrece concedii in strainatate era la un nivel ridicat, romanii s-au orientat mai degraba spre excursii in tara decat in strainatate. In ciuda acestei schimbari de planuri, intentia de petrecere a concediului in strainatate ramane la acelasi nivel ca si la inceputul anului anterior", se arata in analiza. Printre activitatile la care romanii vor renunta in acest an se numara iesirea in cluburi, restaurante, baruri, jocurile pe calculator, plata serviciilor prin cardul de credit sau debit si mersul la cinematograf, teatre sau concerte. In schimb, vor prefera sa mearga mai des la biserica si sunt la fel de interesati ca si in 2009 de lectura si de participarea la cursuri si traininguri. Majoritatea respondentilor au identificat ca ingrijorari majore cresterea preturilor, scaderea veniturilor personale si aparitia unor epidemii, in timp ce pierderea locului de munca, terorismul si aparitia unui razboi in regiune au fost nominalizate de peste 50%. Daedalus Millward Brown, parte a grupului Daedalus, furnizeaza servicii de cercetare de marketing (calitativa si cantitativa), marketing information systems (MIS), strategii de intrare pe piata si consultanta de marketing.  
 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


 

Comentarii


0
  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »



Ultima Ora

Care e secretul performantei in business. Top skill-uri!

Cand singurul scop pe care il ai in fata este acela de a te dezvolta profesional, iti este destul de dificil sa identifici acel set de calitati care iti va asigura succesul. Desigur, pe parcursul timpului, vei acumula foarte multa experienta si te ... citeste mai mult



Advertorial

Acord bani & Imprumut - Informatii pentru a lua decizia optima

Vă luptați să scăpați de datorii? Negocierea unui acord de împrumut de bani poate fi o modalitate excelentă de a ieși din ... citeste mai mult





Articolul Saptamanii

Este posibil un imprumut fara verificarea biroului de credit?

Dacă aveți un istoric negativ de plată în biroul de credite, cel mai probabil vă întrebați dacă un împrumut fără ... citeste mai mult