De la somaj la startup

De la somaj la startup Data: 26 septembrie 2011   Ora: 15:41

Somajul reprezinta in societatea actuala o problema stringenta, iar ziua de maine este mai nesigura ca oricand.

Ca ieri erau suficiente doar cateva relatii pentru a obtine un post caldut de unde puteai sa astepti rabdator pensia, insa pentru tinerii care au intrat in campul muncii dupa Revolutie, normalitate inseamna altceva: o lupta continua pentru un job, in care stacheta se ridica tot si tot mai sus.

Studii costisitoare, experienta insemnata, calitati si abilitati personale, in schimbul unor salarii de subzistenta, a orelor suplimentare si in final, a nesigurantei locului de munca. In cele din urma, cei mai buni reusesc sa obtina jobul dorit, insa cei care castiga cu adevarat sunt cei care nici macar nu intra in aceasta lupta, ci isi construiesc propriul drum sau mai bine zis, propria afacere.

In continuare va prezentam 3 povesti ale unor tineri ambitiosi, care au preferat sa devina proprii lor sefi, succesul lor fiind de necontestat.

Agentia de publicitate

Todd Wisemen si Milos Silver sunt prieteni buni din facultate, iar cand au absolvit New York University’s Tisch Film School in 2009, stiau ca au doua optiuni: sa lucreze pentru cineva sau sa lucreze pentru ei. Au ales cea de-a doua varianta si au infiintat Hayden 5 Media, cu o investitie de doar 1.500 dolari.

Hayden 5 Media realizeaza clipuri video de promovare pentru companii. Au inceput prin a practica preturi mici pentru servicii de calitate si s-au facut repede cunoscuti, deoarece clientii, bineinteles, preferau sa plateasca de 5 ori mai putin pentru servicii asemanatoare cu cele pe care le ofereau agentiile mai pretentioase. Iar de atunci, o duc bine: veniturile au crescut de patru ori in fiecare an.

Diamante low-cost

Familia lui Vipul Lakhi lucreaza de generatii in industria diamantelor, asadar, tanarul nu s-a mirat cand prietenul lui a venit la ei sa-i ceara cateva sfaturi despre ce inel de logodna ar trebui sa ii cumpere iubitei sale.

Pentru Vipul, aceasta intamplare a fost inceputul unei afaceri de succes. A terminat studiile in 2009 si nu si-a gasit un job, asa ca si-a pus ideea in practica.

A deschis My Trio Rings, un magazin online care vinde inele de logodna si de casatorie, la preturi mici. A investit aproximativ 30.000 dolari, ideea afacerii fiind urmatoarea: daca un american plateste in medie 3000 dolari pentru un inel de logodna, urmand apoi sa achizitioneze si doua verighete pentru nunta, a cate 1000 dolari fiecare, My Trio Rings ofera seturi a cate trei inele cu diamante( atat pentru logodna, cat si pentru nunta), cu preturi cuprinse intre 400-1000 dolari.

Cum reuseste Vipul sa vanda diamante la preturi atat de mici si in acelasi timp sa isi tripleze veniturile de la an la an? El spune ca economiseste prin design, prin vanzarile la scara mare si prin costurile relativ mici de intretinere a unui magazin exclusiv online.

Firma de contestat amenzi

Pentru Greg Muender, totul a inceput cand a incasat trei amenzi de circulatie pentru viteza in mai putin de trei saptamani. Fiind un student cu venituri limitate, a facut tot ce i-a stat in putinta sa scape de plata lor.

Dupa ceva documentare si niste sfaturi din partea unui avocat, Greg a reusit sa scape de doua dintre amenzi. Vestea s-a raspandit repede, iar prietenii si cunostintele care veneau sa ii ceara ajutorul au inceput sa se inmulteasca. De aici si pana la infiintarea in 2010 a site-ului ticketkick.com a mai fost decat un pas.

Compania gestioneaza toate etapele pe care clientii trebuie sa le parcurga pentru contestarea amenzilor abuzive si practica tarife cuprinse intre 79 si 199 dolari. Desi compania se adreseaza in prezent doar californienilor, afacerea se bucura de un succes extraordinar: cu o rata de succes de 70%, vanzarile ar putea sa depaseasca 1 milion dolari in 2011.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


   

Comentarii


0
 

  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »


 

dolari, preturi, micilogodna, doua, treifiind, practica, succescand, inceput, diamanteamenzi, vipul, scapevanzarile, ideea, sunt