9 reguli de aur in relatia cu clientii si cu angajatii

9 reguli de aur in relatia cu clientii si cu angajatii Data: 31 octombrie 2011   Ora: 14:05

De la petrecerea de Craciun si pana la socializarea pe Facebook, nu exista context in care sa faci rabat de la cele 9 reguli de aur pe care trebuie sa le respecte orice sef.

Viata de sef nu este deloc usoara! De la grijile privind balanta de plati sau lantul de furnizori, printre lucrurile pe care il preocupa pe sef ar trebui sa se numere si imaginea sa in fata angajatilor si clientilor. Uneori, din dorinta de a fi popular si placut de cei din jur, o persoana aflata in functie de conducere isi poate demotiva angajatii, prin gesturi care par inofensive sau mai rau, le poate pierde respectul.

Iata, asadar, cele 9 reguli de comportament pe care nu trebuie sa le incalci in relatia cu angajatii sau cu clientii, indiferent de context.

1. Nu te baricada in spatele biroului!

Pentru discutiile de rutina cu angajatii, este in regula daca stai asezat la birou, insa atunci cand te intalnesti cu un client sau daca doresti sa le adresezi cateva cuvinte angajatilor tai, nu ramane in spatele mesei de lucru! In momentul in care dai mana cu o persoana, stand de partea cealalta a biroului, creezi o bariera psihologica, interlocutorului ii va fi greu sa poarte o conversatie deschisa.

2. Nu te feri de discutiile marunte!

Dicutiile marunte pot fi foarte neinteresante – cui ii pasa despre vreme, insa sunt de un real folos atunci cand vine vorba de comunicarea cu angajatii. Si nu este nevoie de discutii filosofice pentru a crea o conexiune cu cei din jurul tau.

3. Nu folosi jargonul in mesajele pe care le transmiti!

Copilul sau partenerul de viata poate va intelege ce vrei sa spui prin "lol", insa este inadecvat sa folosesti astfel de cuvinte atunci cand te adresezi unui client. E-mail-urile trebuie privite precum scrisorile. La inceput trebuie sa fie formale, iar pe masura ce relatia se consolideaza, exprimarea poate deveni mai familiara. Cu toate acestea, nu folosi niciodata emoticons: daca esti bucuros, atunci scrie ca esti bucuros!

4. Nu evita complimentele!

Unii sefi au impresia ca feedback-urile pozitive ii pot incuraja pe angajati sa fie indisciplinati si se feresc sa faca orice fel de compliment. Insa un astfel de comportament, te transforma intr-un individ dezagreabil, lucru care nu va aduce respectul angajatilor. Asadar, complimentele sunt importante, insa conteaza foarte mult cui si cum sunt adresate.

5. Nu exagera cu complimentele!

Pe de alta parte, a face abuz de complimente poate fi la fel de nepotrivit, iar formularile nefericite pot crea interpretari periculoase. Este in regula sa complimentezi un angajat pentru tinuta sa potrivita, insa nu este in regula sa ii spui unei angajate ca esti innebunit dupa bluza ei…

6. Nu te imbraca neadecvat!

Esti persoana care stabileste codul vestimentar, asadar porti o raspundere considerabila, iar tinuta trebuie intotdeauna sa fie adecvata contextului. De pilda, daca esti avocat, un costum este alegerea cea mai potrivita, insa pentru un start-up in comert electronic, se potriveste mai bine un tricou decent si o pereche de blugi. Important este ca hainele sa iti vina bine, sa nu fie nici prea largi, dar nici prea stramte.

7. Nu cere prietenia angajatilor pe Facebook!

Atunci cand angajatii tai ajung seara acasa si se logheaza pe Facebook, ultimul lucru pe care doresc sa il vada esti tu! In momentul in care le vei cere prietenia, sunt putine sanse sa te refuze, dar cu toate acestea, nici nu se vor simti foarte confortabil. Asadar, asteapta mai bine sa vina ei la tine…

8. Fii atent la mimica!

Daca ai ceva experienta intr-o functie de conducere, probabil ca ai invatat deja sa iti controlezi expresia fetei la intalnirile de afaceri si in timpul negocierilor. Insa aceeasi atitudine trebuie aplicata si in relatiile cu angajatii. O privire prea incruntata poate descuraja, iar un zambet prea larg ii poate relaxa prea mult pe cei din jurul tau. Asadar, incearca sa fii sau cel putin sa pari intotdeuna atent si interesat de ceea ce se discuta. In plus, zambeste carismatic, insa doar atunci cand este necesar.

9. Nu incuraja barfele!

Un sef barfitor isi pierde in scurt timp respectul angajatilor sai deoarece pare nesincer si de neincredere. Asadar, evita sa oferi prea multe detalii despre viata ta personala, dar nu pune nici interlocutorilor intrebari prea personale. Cele mai potrivite subiecte sunt cele despre business sau subiectele neutre. Mai mult, in momentul in care ajung la tine fel si fel de zvonuri, incearca sa abordezi dechis problema, pentru a pune capat unui cerc vicios de supozitii. O atmosfera dominata de barfe va reduce productivitatea si va distruge codul moral care ar trebui respectat in cadrul companiei.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


   

Comentarii


0
 

  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »


 

poate, angajatii, estiasadar, angajatilor, suntcand, respectul, facebookmomentul, persoana, lucrucomplimentele, viata, regula