Metode de stabilire a pretului: strategia agresiva de scadere a preturilor

Metode de stabilire a pretului: strategia agresiva de scadere a preturilor Data: 25 iunie 2012   Ora: 14:17

In unele cazuri, preturile sunt coborate sub costul de productie. Scopul este de a falimenta concurenta, astfel ca firma nou intrata sa poata prelua piata in totalitate. Aceasta practica se numeste strategia agresiva de scadere a preturilor. Ea este ilegala (cel putin pe pietele internationale).

Metoda a fost utilizata cu succes de producatorii japonezi de automobile cand au intrat pe pietele europene, in anii ’70. Ea este utilizata in mod frecvent de firmele mari care intra pe piete noi. Pentru ca strategia sa aiba succes, piata trebuie sa fie dominata de firme care nu pot sustine pe termen lung un razboi al preturilor. Ea merita incercata daca firma nu are alt atu competitiv, dar detine suficiente rezerve financiare pentru a rezista mult timp. Evident, aceasta metoda e orientata catre client. Ea poate functiona doar cand clientilor li se ofera in schimbul banilor o valoare mult mai buna decat cea cu care au fost obisnuiti. Totusi, in cele din urma, compania va creste din nou preturile, dupa ce-si stabileste o pozitie pe piata, pentru a recupera profiturile pierdute.

Stabilirea preturilor avand la baza concurenta este orientata tot spre client, intr-o oarecare masura. Ea are ca punct de plecare preturile pe care clientii sunt dispusi sa le plateasca in mod curent.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


   

Comentarii


0
 

  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »


 

piata, preturilor, preturilestrategia, metoda, succesorientata, client, candutilizata, pietele, concurentafirma, sunt, oferafunctiona, clientilor, schimbul