Metode de stabilire a pretului: stabilirea pretului pe criterii psihologice

Metode de stabilire a pretului: stabilirea pretului pe criterii psihologice Data: 25 iunie 2012   Ora: 13:52

Stabilirea pretului pe criterii psihologice se bazeaza pe reactiile emotionale ale clientului.

Preturile mai ridicate sunt adesea un indicator al calitatii,3 deci unele firme folosesc metoda stabilirii pretului pe criterii de prestigiu. Metoda e valabila pentru multe sectoare ale serviciilor, unde consumatorii cumpara adesea o promisiune; un serviciu care nu are o calitate suficient de ridicata nu mai poate fi schimbat. Asteptarile consumatorilor de la restaurantele si saloanele de coafura cu preturi ridicate sunt evident mai mari, din punct de vedere al calitatii serviciului oferit.

In aceste sectoare, scaderea preturilor nu duce neaparat la o crestere a cifrelor de afaceri. Stabilirea pretului pe sistem „par-impar“ este practica fixarii unor preturi care se incheie cu un numar impar: de exemplu, 3,99 sau 5,95, in loc de 4 sau 6. Se pare ca si clientii tind sa considere aceste preturi ca „3 si ceva“ sau „5 si un pic“ – si, astfel, percep pretul ca fiind mai scazut. Efectul s-ar putea datora si asocierii cu preturile reduse sau cu rabaturile; cercetatorii raporteaza ca preturile care se termina cu „99“ duc la o crestere a vanzarilor cu circa 8%.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


   

Comentarii


0
 

  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »


 

bdquo, preturile, preturipretului, adesea, stabilireacrestere, sunt, metodasectoare, calitatii, criteriiridicate, exemplu, imparclientii, pare, cifrelor