Metode de stabilire a pretului: stabilirea pretului in vederea patrunderii pe piata
Data: 25 iunie 2012 Ora: 14:14Este o strategie folosita atunci cand firma doreste sa captureze rapid o mare parte a pietei. Ea se bazeaza pe ipoteza ca un pret mai scazut va fi perceput ca oferind o valoare mai buna in schimbul banilor (ceea ce, bineinteles, este deseori adevarat).
Pentru ca aceasta strategie de stabilire a pretului sa functioneze, firma trebuie sa faca cercetari aprofundate. Ea trebuie sa afle ce pret cere concurenta pentru produsul cel mai apropiat. Apoi, noul produs e vandut la un pret substantial mai scazut, chiar daca prin asta profiturile scad sub un prag acceptabil. Intentia e de a captura piata rapid, inainte ca firmele concurente sa poata reactiona cu preturi si mai scazute.
Pericolul acestei metode de stabilire a pretului consta in faptul ca firmele concurentei pot fi capabile sa reziste mult timp intr-un razboi al preturilor; in cele din urma, asta poate duce la falimentarea firmei aflate in proces de dezvoltare. De obicei, e mai sigur sa se concureze din alt punct de vedere al ofertei, cum ar fi calitatea sau livrarea.