Metode de stabilire a pretului: stabilirea pretului in functie de concurenta

Metode de stabilire a pretului: stabilirea pretului in functie de concurenta Data: 25 iunie 2012   Ora: 14:08

Aceasta metoda recunoaste influenta concurentei pe piata. Optiunea strategica a specialistului in marketing e sa decida cat de aproape se afla concurenta in asigurarea nevoilor clientilor.

Daca produsele sunt apropiate, preturile trebuie sa fie similare cu cele ale concurentei. O strategie de tipul „preturi similare cu concurenta“ are avantajul de a evita razboaiele preturilor; de asemenea, stimuleaza concurenta in alte domenii ale marketingului, mentinand astfel profitabilitatea.

O strategie de tipul „sub preturile concurentei“ este adesea punctul principal in strategia de marketing a firmei. Ea este folosita mai ales de detailisti. Acestia au un control relativ mic asupra caracteristicilor si beneficiilor produsului. Adesea, au slab control si asupra promovarii produselor cu care se aprovizioneaza. Unele firme multinationale (in special in domeniul electronicelor) au capacitatea de a oferi preturi mai mici decat ale concurentei; ele pot fabrica produsele in tari unde costul fortei de munca e scazut sau sunt destul de dezvoltate pentru a folosi automatizarea pe scara larga. O politica de stabilire a preturilor sub cele ale concurentei duce la pericolul izbucnirii unor razboaie ale preturilor. Stabilirea preturilor sub cele ale concurentei (si, implicit, razboaiele preturilor) ar putea deveni o tactica obisnuita in viitor.

Firmele care detin cote mari de piata au adesea suficient control asupra sistemelor lor de distributie si a capacitatii de productie din cadrul ramurii lor de activitate. Astfel, ele pot deveni lideri de pret. In mod tipic, astfel de firme pot ajusta preturile fara sa declanseze razboaie ale preturilor; si pot creste preturile fara sa piarda o cota de piata substantiala.

Uneori, acesti lideri de pret devin sensibili la nevoile concurentei lor, in ceea ce priveste pretul si profitul, sustinand-o efectiv. Aceasta se intampla pentru ca nu vor sa atraga atentia organismelor de reglementare a monopolurilor – prin distrugerea concurentei. Fixarea deliberata a pretului (intelegeri secrete intre manageri, pentru fixarea unor preturi pe ramura) e considerata ilegala in majoritatea tarilor.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


   

Comentarii


0
 

  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »


 

concurentei, preturilor, preturileconcurenta, preturi, adeseapiata, control, similaretipul, razboaiele, firmelideri, sunt, pretbdquo, strategie, razboaie