Metode de stabilire a pretului: reducerea preturilor pe o piata secundara
Data: 25 iunie 2012 Ora: 14:02Reducerea preturilor pe o piata secundara este o strategie comuna in unele sectoare de servicii si pe pietele internationale.
Marca e vanduta la un anumit pret pe o piata si la un pret mai mic pe o alta piata. De exemplu, muzeele ofera reduceri de preturi pentru studenti; unele restaurante au preturi reduse pentru persoanele in varsta, in timpul saptamanii, si asa mai departe. Adesea, aceste reduceri de preturi sunt oferite pentru a egaliza incarcarea asupra firmei. Reducerile de pret in timpul saptamanii duc la umplerea restaurantului in seri altminteri linistite; deci localul si personalul sunt mai eficient utilizati.
Pe pietele internationale, preturile produselor pot fi reduse pentru a lupta cu concurenta pe plan local. De exemplu, preturile filmelor artistice pe casete video sunt mult mai scazute in Marea Britanie decat in Statele Unite; motivul este concurenta puternica din partea companiilor de inchirieri casete video.