Cum sa-ti pastrezi cei mai buni clienti

Cum sa-ti pastrezi cei mai buni clienti Data: 11 noiembrie 2011   Ora: 15:35

Contrar parerii generale, consumatorii mari, care cumpara intr-o cantitate mare nu sunt intotdeauna buni pentru afacerea ta.

Companiile mari au obiceiul de a-si transforma partenerii de afaceri de dimensiuni mai mici in furnizori personali pentru bunurile de larg consum. Apoi, amenintand cu concurenta, ele incep sa faca presiuni pentru scaderea preturilor. Asadar, inainte sa injumatatesti preturile de teama concurentei si sa uiti ce inseamna profit, incearca cele 4 strategii care te vor ajuta sa iti pastrezi loialitatea celor mai buni clienti ai afacerii tale!

Fii diferit! In momentul in care firma ta ofera produse/servicii pe care nu le mai ofera nimeni, atunci esti protejat in fata competitiei. Insa ca sa creezi aceasta diferentiere, oferta ta unica trebuie sa devina o necesitate pentru client.

Ofera expertiza! Daca firma ta ofera expertiza de care clientul tau are nevoie, poti deveni un partener strategic, chiar daca este doar un furnizor de bunuri. De exemplu, o companie care vinde lipici pentru producatorii de electronice ar putea avea o expertiza globala a volumelor de productie si care l-ar putea ajuta pe client sa fie mai profitabil, reducand costurile din productie.

Taxa de inlocuire! Daca intreruperea contractului cu firma ta prevede plata unor despagubiri, clientul se va gandi de doua ori inainte sa te paraseasca pentru concurenta. Cu toate acestea, este important sa impui aceasta suma dupa ce ai vandut produsele, pentru ca altfel exista pericolul sa nu mai doreasca sa cumpere de la bun inceput.

Fii de ajutor! Daca reusesti sa iti ajuti clientul sa isi rezolve problemele interne, atunci vei deveni un partener strategic, pe care nu vor dori sa il inlocuiasca. De exemplu, IBM ofera consultanta IT pentru cei mai importanti clienti ai sai.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


   

Comentarii


0
 

  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »


 

ofera, daca, clientulfirma, expertiza, concurentaajuta, clienti, exemplustrategic, putea, clientmari, productie, bunipartener, deveni, volumelor