Cum sa castigi inima clientior

Cum sa castigi inima clientior Data: 30 august 2011   Ora: 11:18

Clientii reprezinta inima oricarei afaceri, iar succesul este garantat atunci cand clientii ajung sa te iubeasca. Nu este insa usor sa le cuceresti inima. Motivele pentru care clientii aleg de multe ori concurenta pot fi diverse, dar cel mai adesea, ei pleaca atunci cand simt indiferenta.

Iata, asadar, cateva sfaturi care te vor ajuta sa castigi inima clientilor si loialitatea lor, aratandu-le respect si consideratie:

1. Nu face niciodata supozitii!Nu presupune niciodata ca stii ce vor clientii, ci bazeaza-te intotdeauna pe certitudini atunci cand stabilesti pasii pentru dezvoltarea unei afaceri. Principalul motiv pentru care foarte multe startupuri falimenteaza este acela ca ofera produse sau servicii care de fapt nu sunt cautate sau pentru ca ele nu sunt construite pe placul clientilor.

Asadar, nu pica in aceeasi capcana. Testeaza inainte sa construiesti un produs/serviciu si afla mai intai care sunt nevoile si dorintele publicului tinta. Nu doar ca vei reusi sa-ti intelegi mai bine clientii, dar vei gasi astfel solutii inovatoare pentru problemele lor, iar asta ii va surprinde placut.

2. Fii serviabil!Pentru a castiga respectul unui client, trebuie sa dai dovada de promtitudine de fiecare data. Iar atunci cand se iveste o probelma, anunta-ti imediat clientul, explica-i ce s-a intamplat si cum vei rezolva problema, asfel incat neplacerile cauzate sa fie minime.

3. Intruieste-ti angajatii!Fiecare contact dintre client si echipa ta reprezinta o caramida in construirea reputatiei, asadar niciodata nu trebuie sa dai gres. Organizeaza periodic traininguri pentru angajati in cadrul carora sa isi poata perfectiona tehnicile de comunicare.

4. Multumesc este un cuvant magic!Desi pare evident ca acest cuvant trebuie sa fie nelipsit in relatia cu clientii, cand ai primit ultima data o scrisoare de multumire din partea unei companii cu care colaborezi? Sau orice altceva, in afara de facturi? Un astfel de gest va avea un impact considerabil si va spune multe despre atitudinea companiei fara de proprii clienti.

5. Mentine relatia!Fiecare client ar trebui sa primeasca cel putin o data la cateva luni vesti de la tine, indiferent de forma: scrisori, e-mailuri, newslettere. Cu toate acestea, nu ii agasa cu cataloage si oferte de produse, ci ofera-le mai degraba continut educativ, care va fi mult mai apreciat.

6. Practica tratamentul preferential!Desi noii clienti sunt foarte importanti pentru ca iti asigura dezvoltarea afacerii, clientii deja existenti trebuie sa aiba parte de un tratament preferential. Cea mai mare dezamagire pe care o poate avea un client vechi, loial unui brand, este sa vada cum produsele pe care le achizitioneaza la pret intreg sunt reduse pentru noii veniti. Asadar, nu le rani sentimentele, ci ofera-le promotii orientate exclusiv catre clientii care iti sunt loiali.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


   

Comentarii


0
 

  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »


 

clientii, sunt, candasadar, client, fiecaredata, inima, relatiacuvant, desi, afaceriproduse, cateva, ofera-ledezvoltarea, clienti, clientilor