Cum motivezi forta de vanzari pentru a obtine succes garantat

Cum motivezi forta de vanzari pentru a obtine succes garantat Data: 21 iulie 2011   Ora: 13:33

Echipa de vanzari impreuna cu veniturile pe care le genereaza constituie punctul central pe care trebuie sa se concentreze atentia managerilor, deoarece reusita afacerii depinde in mod direct de vanzarile realizate si de clientii atrasi de catre agentii de vanzari ai firmei. Atunci cand vanzarile cresc, afacerea este in expansiune. Contrar, daca agentii nu reusesc sa incheie suficiente contracte, firma este in declin si poate intra chiar si in faliment.

In cazul in care afacerea ta se bazeaza pe obtinerea de venituri realizate de catre agentii de vanzari, merita sa dedici timp si efort pentru a intelege ce anume ii motiveaza pe angajatii tai. Un mod eficient de a motiva forta de vanzari este dezvoltarea unui program de stimulente. Conceperea acestui program trebuie sa includa si alte tipuri de stimulente, pe langa cele monetare. Din acest motiv este necesara intelegerea modului in care angajatii pot fi motivati cel mai bine si obiectivele acestora.

Un plan de stimulente corespunzator ar trebui sa fie usor de inteles, masurabil si realizabil. Detinand pozitia de manager, este necesar sa elaborezi planul in termeni clar si in scris, iar o sedinta cu echipa de vanzari poate asigura intelegerea acestui plan de catre fiecare membru in parte.

In continuare, asigura-te ca doar rezultatele financiare masurabile vor fi recompensate. Daca optezi sa evaluezi eforturile agentilor de vanzari in functie de profit, trebuie sa tii cont de profitul brut, deoarece profitul net poate contine costuri ascunse.

Un agent de vanzari care reuseste sa atinga obiectivele supreme ale firmei merita sa fie recompensat corespunzator performantelor sale. Recompensa poate parea costisitoare pe termen scurt, dar daca cheltuiala reprezinta o mica fractiune din vanzarile pe care agentul le-a generat, aceasta se va plati de la sine, din sporul de venituri incasate de catre firma. O astfel de recompensa poate consta intr-o excursie platita de firma in strainatate sau un weekend cu familia intr-o locatie in tara. Recompensele mai mici pot include bilete la concerte, la teatru sau la evenimente sportive, zile libere suplimentare platite sau cupoane cadou pentru o masa la restaurant.

Afla care sunt interesele angajatilor tai si utilizeaza aceste informatii pentru a veni cu idei creative.

Alte modalitati de a motiva echipa de vanzari:

- Ofera un salariu de baza, pe langa comisioane din vanzari.

-Organizeaza traininguri si sesiuni de team building pentru angajati.

-Motiveaza forta de vanzari.

-Stabileste obiective realizabile.

-Fii accesibil pentru toti angajatii tai.

-Angajeaza cu atentie.

-Fa-ti cunoscute asteptarile.

Pentru a fi sigur ca persoana pe care o angajezi este cea potrivita, aceasta trebuie sa posede cat mai multe din aceste trasaturi:

-Foarte motivat de castigul financiar

-Dornic sa invete

-Incredere in sine

-Apreciaza provocarile

-Persistent

-Competitiv

-Capabil sa faca fata unei respingeri

-Abilitatea de a asculta

-Energic fizic si psihic

Este important ca angajatii sa simta ca fac parte dintr-o echipa si ca sunt recunoscuti pentru munca de calitate pe care o depun. Numai in acest mod poti pastra cei mai buni angajati, iar afacerea ta poate creste pe termen lung.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


   

Comentarii


0
 

  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »


 

vanzari, poate, echipaangajatii, agentii, vanzarilestimulente, firma, afacereavenituri, forta, motivamerita, program, langarecompensa, profitul, termen