Cum construiesti un brand puternic pentru compania ta

Cum construiesti un brand puternic pentru compania ta Data: 21 iulie 2011   Ora: 13:18

Atunci cand ai inceput prima ta afacere, te-ai gandit si la crearea unui brand? Desi majoritatea antreprenorilor cunosc importanta brandului pentru o companie, sunt putini cei care depun eforturi in dezvoltarea propriului brand.

Eric Schmidt, CEO Google spune ca "Brandul reprezinta partea intangibila a afacerii tale. Produsele sunt tangibile. Acestea sunt facute in fabrici si stocate in depozite; sunt lucruri pe care le poti tine in mana. Prin contrast, un brand este o colectie de elemente intangibile - idei, sentimente, asocieri de cuvinte. Aceste elemente intangbile sunt stocate in mintea noastra."

Una din misiunile de baza ale brandului este sa diferentieze (compania, produsul sau serviciul) de ceilalti din multime.

Numeroase persoane confunda notiunea de branding cu cea de marketing. Marketingul contribuie la constientizarea in mintea consumatorului a existentei produselor sau serviciilor pe piata si la cresterea vizibilitatii lor, pe cand brandingul reprezinta imaginea si identitatea companiei.

Inainte de a crea un brand, este recomandat ca antreprenorul sa identifice lipsurile pietei, sa cunoasca nevoile consumatorilor si sa le ofere ceea ce nu au reusit sa obtina din alta parte. De indata ce stabilesti care sunt elementele prin care afacerea ta se diferentiaza de restul, ar trebui sa construiesti imaginea marcii pornind de la aceste caracteristici.

Desi cel mai prielnic moment pentru crearea brandului este la start-up, procesul decurge asemanator si in cazul in care afacerea este deja bine stabilita pe piata.

Exista trei pasi principali pentru formarea brandului:

1. Intreaba-te urmatoarele lucruri: Ce ofer? Pe ce piata activez? Cine sunt competitorii mei? Cum poate iesi in evidenta afacerea mea?

Raspunsul la aceste intrebari te ajuta sa identifici lacunele pietei, ideea principala fiind de ‘umplere’ a acestor lipsuri sau de oferire a unor servicii/produse mai bune decat concurenta.

2. Intelege publicul tau tinta. Imaginea clientilor asupra marcii se poate modifica in timp, iar ideile promovate se pot invechi. Daca brandul nu mai rezoneaza in mintea consumatorilor, se pot efectua sondaje de opinii pentru a descoperi ce s-a schimbat in perceptia acestora. Daca este cazul, poate fi necesara chiar relansarea brandului.

3. Comunica brandul. Acesta este punctul in care majoritatea antreprenorilor considera potrivita angajarea unui expert sau consultant. Creeaza un slogan scurt, dar cu un impact puternic. Brandul trebuie sa reprezinte afacerea si modul de gandire a proprietarilor sai.

Branding pe scurt:

-Decide cu ce contribui pe piata

-Comunica acest lucru consumatorilor

-Fii consecvent in ceea ce le transmiti celorlalti

-Respecta-ti promisiunile. Oamenii vor avea incredere in tine atata timp cat tu te tii de cuvant.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


   

Comentarii


0
 

  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »


 

sunt, brandului, brandafacerea, piata, brandulimaginea, mintea, consumatorilorpoate, pietei, reprezintastocate, elemente, timpbranding, daca, tine