Ce este marca si cum contribuie la succesul unei firme

Ce este marca si cum contribuie la succesul unei firme Data: 20 martie 2012   Ora: 14:09

O marca este un semn capabil sa distinga bunurile si serviciile produse sau furnizate de o intreprindere de cele provenite de la alte intreprinderi.

In general, orice cuvinte, litere, numere, desene, imagini, forme, culori, logo-uri, etichete sau combinatii distinctive utilizate pentru a deosebi bunuri sau servicii, pot fi considerate marci.

In unele tari, sloganurile publicitare sunt considerate de asemenea marci si pot fi inregistrate ca atare la oficiile nationale de marci.

La ce folosesc marcile?

Functia principala a unei marci este aceea de a permite consumatorilor sa identifice un produs al unei anume companii, astfel incat sa-l poata distinge de alte produse similare furnizate de catre companii concurente.

Marcile stimuleaza companiile sa investeasca in mentinerea sau imbunatatirea calitatii produselor pentru a se asigura ca produsele care poarta marca respectiva au o reputatie pozitiva.

O marca aleasa si dezvoltata cu grija constituie un capital valoros pentru majoritatea companiilor. Pentru unele, ea poate constitui averea cea mai de pret pe care o detin.

Estimari ale valorii unora dintre cele mai cunoscute marci din lume, cum ar fi Coca-Cola, sau IBM, depasesc 50 de miliarde de dolari fiecare. Acest lucru se intampla deoarece consumatorii pretuiesc marcile, reputatia si imaginea lor, precum si un set de calitati pe care ei le asociaza cu marca, fiind gata sa plateasca mai mult pentru un produs purtand o marca pe care ei o recunosc si care le intruneste asteptarile.

De aceea, detinerea unei marci cu o buna reputatie si o imagine buna asigura unei companii un avantaj competitiv asupra concurentei.

Citeste siĀ Cum iti inregistrezi marca?

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


   

Comentarii


0
 

  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »


 

marci, marca, marcilecompanii, buna, considerateasigura, furnizate, reputatieprodus, produse, unoralume, cunoscute, dolarimiliarde, depasesc, valorii