Drepturile si obligatiile exportatorilor

Drepturile si obligatiile exportatorilor Data: 22 iulie 2011   Ora: 17:05

Investigatiile de aparare comerciala sunt proceduri cvasi judiciare in timpul carora toate partile interesate au drepturi specifice (drepturi de aparare), dar si obligatii. Partile interesate reprezinta toti operatorii economici care sunt direct sau indirect afectati potential de eventualele masuri. Aici sunt inclusi, in principal, unul sau mai multi exportatori din tara/tarile vizata(e) de investigatie, precum si unul sau mai multi producatori interni din tara care a initiat investigatia. In practica, pentru a asigura ca aceste parti isi pot exercita drepturile, ele trebuie sa indeplineasca anumite obligatii. Aceste drepturi si obligatii sunt conferite de legislatia tarii care a initiat investigatia. Aceasta trebuie sa fie in conformitate cu legislatia OMC (daca acea tara este membra OMC) si dispozitiile oricarui acord bilateral existent intre tara respectiva si UE.

Care sunt drepturile mele?

Dreptul de a prezenta informatii

Exportatorii au dreptul de a prezenta informatii relevante in scris. Aceste informatii trebuie sa fie luate in considerare de autoritatile de investigare in masura in care sunt relevante si furnizate in conformitate cu procedurile, inclusiv termenele-limita, impuse de autoritati. Partile au posibilitatea de a prezenta doua tipuri de informatii:

(i) informatii care vor fi utilizate pentru a calcula nivelul taxei pentru societatea dumneavoastra (pentru procedurile antidumping si antisubventie), respectiv, in mod normal, sub forma unui raspuns la chestionar, si/sau

(ii) observatii generale de natura juridica sau faptica, respectiv, sub forma unei prezentari scrise. Pentru a fi considerata parte interesata - si pentru a asigura drepturile de aparare mentionate mai sus - , o societate comerciala trebuie sa se faca cunoscuta autoritatilor de investigare si sa se inregistreze in conformitate cu procedurile si in termenele-limita inscrise in avizul de initiere. De obicei, o simpla scrisoare este suficienta, dar anumite jurisdictii solicita, de asemenea, mai multe informatii substantiale inca din aceasta etapa.

Care este scopul unui chestionar?

Scopul principal al unui raspuns la chestionar este de a obtine un nivel al taxei corespunzator situatiei societatii dumneavoastra comerciale. De exemplu, intr-o procedura antidumping, sunt solicitate informatii detaliate despre preturile de export, precum si despre preturile de pe piata interna si costul corespunzator al productiei. In masura in care raspunsul este considerat adecvat - si informatiile au fost verificate de autoritatile de investigare -, aceste informatii vor fi utilizate pentru calcularea marjei de dumping. Daca in procedurile antidumping si antisubventie sunt posibile niveluri individuale ale taxei, in cazul procedurilor de salvgardare, o singura masura este stabilita si aplicata tuturor exporturilor, indiferent de tara de origine si indiferent daca a fost prezentat sau nu un raspuns la chestionar. Raspunsurile la chestionare in cazurile de salvgardare pot fi totusi importante pentru a deschide calea pentru un tip de masura care sa afecteze mai putin interesele dumneavoastra de export, de exemplu, sub forma unui pret minim.

De ce ar trebui sa raspund la un chestionar?

Raspunsul la un chestionar nu este obligatoriu. Totusi, in absenta unui raspuns, nu se vor calcula, in mod normal, niveluri individuale ale taxei, iar masurile ar fi mai mari decat taxele obtinute de partile cooperante (nu poate exista nicio recompensa pentru necooperare). Raspunsul la un chestionar implica, de asemenea, obligatii importante (a se vedea caseta din partea de sus a paginii) si se recomanda adesea angajarea unui consilier juridic pentru a se asigura o cooperare adecvata. Chiar si cu o cooperare deplina in cadrul unei investigatii, nu se poate garanta un rezultat specific, pe masura asteptarilor dumneavoastra. Chiar daca se recomanda cooperarea, aceasta ramane o decizie economica si trebuie sa se bazeze pe o analiza cost-beneficiu.

Cum trebuie sa raspund la un chestionar?

In cazul in care decideti sa raspundeti la chestionar, trebuie sa aveti grija sa cooperati pe deplin (trebuie sa raspundeti la toate intrebarile) si sa indepliniti toate cerintele impuse de autoritatile de investigare. Cooperarea partiala (respectiv, raspunsul doar la anumite parti ale chestionarului) poate fi considerata necooperare. In acest caz, calcularea taxelor nu se va baza pe propriile dumneavoastra date, ci pe cele mai bune informatii disponibile. Prin urmare, nivelul taxei poate fi mai mare decat cel estimat.

Cum ma pot asigura ca datele mele confidentiale sunt protejate?

Raspunsul la un chestionar inseamna ca va trebui sa prezentati informatii cu caracter sensibil specifice societatii, cum ar fi date detaliate privind preturile (pentru fiecare tranzactie de export), costurile sau numele clientilor. Chiar daca este posibil sa considerati aceste informatii extrem de sensibile intrucat se refera la secrete comerciale, ele sunt informatii- cheie pentru investigatie si trebuie deci prezentate totusi autoritatilor de investigare. Autoritatile au insa obligatia juridica de a asigura protectia datelor confidentiale si nu pot transmite aceste date altor parti. Prin urmare, orice data cu caracter sensibil poate fi prezentata sub obligatia confidentialitatii si trebuie deci marcata in mod clar drept confidentiala. In acest caz, va trebui sa prezentati, de asemenea, un rezumat neconfidential al acestor informatii. Acest rezumat neconfidential va fi pus la dispozitie spre examinare tuturor partilor interesate pentru a asigura transparenta si permite partilor interesate sa isi exercite adecvat drepturile de aparare. De exemplu, un rezumat ar putea consta intr-o indexare a cifrelor. Retineti ca daca anumite informatii nu pot face obiectul rezumatului sau indexarii, de exemplu, numele clientilor, acestea trebuie totusi furnizate autoritatii de investigare (marcate drept confidentiale), dar nu vor fi accesibile altor parti. Mentionam ca Statele Unite ale Americii, Canada si Mexicul acorda reprezentantilor legali ai partilor interesate acces la toate informatiile confidentiale prezentate. Totusi, reprezentantii legali nu au dreptul sa transmita aceste informatii clientilor lor.

Ce alte informatii in afara de raspunsul la un chestionar pot prezenta?

In afara de chestionare, partile interesate pot prezenta, daca doresc, observatii cu un caracter mai general sau pot evidentia probleme specifice altele decat cele legate de calcularea taxei. Acestea pot viza, de exemplu, argumente juridice (respectiv, demonstrarea neindeplinirii cerintelor legale), informatii specifice referitoare la definitia produsului, situatia industriei interne, piata interna si/sau orice alta informatie relevanta in contextul investigatiei. Aceste observatii pot fi prezentate in scris, in formatul si in termenele-limita specificate in avizul de initiere si in coordonare cu asociatiile industriale din UE, administratia nationala si Comisia Europeana, pentru a asigura coerenta. Autoritatile de investigare au obligatia de a analiza toate informatiile pe care le primesc, inclusiv aceste prezentari scrise si, cu conditia ca acestea sa fie relevante si fundamentate in mod corespunzator, autoritatile de investigare trebuie sa le ia in considerare pentru stabilirea rezultatelor.

Dreptul de a avea acces la informatii si de a transmite observatii pe marginea acestora

Autoritatile de investigare sunt obligate sa furnizeze informatii partilor interesate

a) la initierea unei investigatii si

b) la elaborarea rezultatelor.

In plus, trebuie, de asemenea, acordat c) accesul la informatiile neconfidentiale prezentate de alte parti interesate.

a) Informatii in stadiul de initiere Initierea unei investigatii este aproape intotdeauna bazata pe o reclamatie (cerere) efectuata de industria interna a unei tari terte. De indata ce o investigatie a fost initiata, autoritatile de investigare ale tarii respective sunt obligate sa puna aceasta reclamatie la dispozitia partilor interesate. Acest document trebuie sa contina dovezi referitoare la (i) dumping/subventionare sau cresterea importurilor, (ii) informatii despre situatia industriei interne si (iii) dovezi care sa arate ca importurile au avut un impact negativ asupra industriei interne. Daca sunteti vizati de o investigatie, aveti dreptul de a obtine o „versiune publica” a reclamatiei. Aceasta versiune este o versiune neconfidentiala a cererii depuse de industria interna, respectiv, toate datele de natura confidentiala au fost eliminate si inlocuite cu un rezumat neconfidential. Acest rezumat trebuie sa furnizeze suficiente detalii pentru a permite o intelegere rezonabila a fondului informatiilor prezentate in mod confidential.

b) Informatii la elaborarea rezultatelor Rezultatele unei investigatii trebuie comunicate partilor interesate. Daca sunteti parte interesata, trebuie, de asemenea, sa solicitati si sa primiti urmatoarele informatii: rezultate esentiale cu privire la dumping/subventie sau cresterea importurilor (pentru masuri de salvgardare), situatia industriei interne (prejudiciu) si modul in care industria interna a fost afectata de importuri (relatia de cauzalitate). In plus, toti exportatorii care coopereaza trebuie sa primeasca o explicatie detaliata a modului in care a fost calculata taxa lor (doar pentru procedurile antidumping/ antisubventie deoarece nicio taxa individuala nu este stabilita in masurile de salvgardare).

Cand primesc informatii cu privire la rezultatele esentiale?

Rezultatele unei investigatii trebuie comunicate inainte de constatarea finala si permit timp suficient pentru a transmite observatii. Rezultatele provizorii pot fi comunicate in acelasi timp cu instituirea masurilor provizorii sau imediat dupa aceea.

Ce ar trebui sa fac daca nu am primit nicio informatie?

Daca nicio informatie nu este comunicata sau sunt comunicate doar informatii partiale, partile interesate trebuie sa contacteze autoritatile de investigare cat mai curand posibil, pentru ca, de obicei, timpul pentru a reactiona este destul de scurt. Comisia Europeana va poate asista in cazul in care considerati ca nu ati primit suficiente informatii.

Cum pot utiliza informatiile pe care le-am primit?

Rezultatele unei investigatii sunt comunicate pentru a permite partilor interesate sa transmita observatii cu privire la rezultate. Trebuie sa tineti cont de faptul ca observatiile pot fi prezentate doar intr-o perioada de timp limitata (specificata fie in avizul de initiere, fie chiar in documentul de „comunicare a rezultatelor”). Trebuie deci sa va asigurati ca reactionati in termenele-limita mentionate de investigatori. Aveti dreptul de a transmite orice observatie cu privire la rezultate, inclusiv cu privire la calcularea taxei care a fost impusa societatii dumneavoastra (daca este cazul), precum si la constatarea prejudiciului si cauzalitatii. Toate celelalte aspecte, cum ar fi definirea produsului, pot fi evidentiate in acest stadiu. Puteti avea intr-adevar interesul de a cere excluderea produselor pe care le exportati (sau a unora dintre ele). Acest lucru face insa obiectul considerentelor de natura juridica. De asemenea, unele tari efectueaza asa-numitul test al interesului public, respectiv, examineaza daca instituirea de masuri ar fi impotriva interesului economiei nationale in ansamblu. Si pe marginea acestui lucru pot fi transmise observatii. Si in acest caz, Comisia Europeana si administratia nationala a tarii dumneavoastra va poate asista deoarece aceasta este o etapa decisiva a investigatiei.

c) Accesul la informatiile prezentate

Toate partile interesate au dreptul de a accesa informatiile pe care alte parti le-au prezentat in cadrul investigatiei. In functie de practica tarii care a initiat investigatia, acest acces poate lua diferite forme:

Accesul la dosare neconfidentiale (cazul cel mai frecvent)

Toate partile interesate au dreptul de acces la versiunea „neconfidentiala” a tuturor informatiilor prezentate de orice alta parte in decursul unei investigatii. Toate datele confidentiale au fost eliminate si inlocuite de un rezumat semnificativ. Partile pot solicita consultarea acestor dosare la sediul autoritatilor de investigare. In mod normal, exista posibilitatea de a realiza copii. Mentionam ca in anumite tari accesul la dosare este rezervat avocatilor locali si, prin urmare, poate fi necesar sa angajati un consilier juridic. Unele tari ofera acces online pentru partile interesate inregistrate, de exemplu, Australia si Canada. Accesul la dosare confidentiale Unele tari (in prezent, SUA, Canada, Mexic) ofera acces la TOATE documentele (incluzand informatii confidentiale) prezentate de partile interesate. Acest drept este acordat insa doar avocatilor, cu stricta obligatie de a nu divulga date confidentiale clientilor lor. Primirea automata a informatiilor O minoritate a tarilor solicita ca, de fiecare data cand o parte prezinta informatii, aceasta sa trimita automat o versiune neconfidentiala tuturor celorlalte parti interesate (pe baza unei asa-numite liste de serviciu). Acesta este, de exemplu, cazul Ucrainei.

Cum pot utiliza aceste informatii?

Informatiile continute in dosare pot fi interesante pentru a vedea argumentele expuse de alte parti. Aceste argumente pot fi respinse prin depunerea unor informatii scrise sau solicitarea unei audieri pentru a va face cunoscute punctele de vedere. Exportatorii se vor concentra, in general, pe informatiile depuse de industria interna, respectiv, concurentii lor, in tara importatoare.

3. Dreptul de a fi audiat

Partile au, de asemenea, ocazia de a-si face cunoscute punctele de vedere verbal in cadrul unei audieri. Audierile pot fi solicitate de parti sau vor avea loc la invitatia autoritatilor de investigare. In acest din urma caz, audierea va lua forma unei audieri publice, respectiv, toate partile interesate sunt invitate sa participe la aceeasi audiere si sa faca schimb de puncte de vedere sau sa dezbata asupra diverselor pozitii. Audierile se desfasoara in tara care a initiat investigatia. Detaliile cu privire la audieri sunt specificate, in mod normal, in avizul de initiere. Daca sunteti interesati sa va prezentati punctele de vedere verbal, trebuie sa urmati procedurile explicate in avizul de initiere a investigatiei. De asemenea, se recomanda sa inaintati o prezentare scrisa a observatiilor transmise verbal in timpul audierii sub forma asa-numitei prezentari post audiere. Similar prezentarii scrise, interventiile din timpul audierilor ar trebui, in mod ideal, sa fie coordonate cu asociatia industriala din UE, Comisia Europeana si administratiile nationale.

Care sunt obligatiile mele?

Pentru a participa la o investigatie si a-si pastra drepturile corespunzatoare de aparare, partile trebuie sa indeplineasca o serie de obligatii. Aceste obligatii sunt, in mod normal, explicate clar in avizul de initiere si constau in principal in respectarea termenelor-limita si o cooperare adecvata.

1. Inregistrarea

Primul pas pentru a coopera in cadrul unei investigatii este de a va inregistra in calitate de parte interesata, conform procedurii si in termenele-limita specificate in avizul de initiere.

2. Respectarea termenelor-limita

Investigatiile sunt limitate in timp si, prin urmare, fac obiectul unor termene- limita foarte stricte. Nerespectarea acestor termene-limita poate fi considerata drept necooperare, ceea ce poate avea consecinte negative importante. Este deci esential sa cunoasteti aceste termenelimita si sa le respectati. Termenele-limita sunt, de obicei, prevazute in mod clar in avizul de initiere si/sau sunt comunicate oficial de catre autoritatile de investigare relevante tuturor partilor interesate inregistrate. Prelungirile pot fi solicitate direct de la autoritatile de investigare. In masura in care solicitarea este rezonabila si argumentata corespunzator, prelungirile sunt adesea acordate. Cu toate acestea, nu exista nicio garantie in acest sens. Prin urmare, documentele ar trebui, in mod ideal, prezentate in cadrul termenelor-limita.

Principalele termene-limita sunt pentru:

• inregistrarea in calitate de parte interesata;

• raspunsul la chestionar (si scrisorile referitoare la deficiente);

• prezentarea de observatii (dupa initierea investigatiei sau instituirea de masuri provizorii);

• solicitarea participarii la o audiere publica.

3. Cooperarea adecvata Pentru o cooperare adecvata, trebuie sa completati un chestionar. Raspunsul dumneavoastra la chestionar va constitui informata de baza pornind de la care vor fi efectuate constatari cu privire la societatea dumneavoastra (pentru proceduri antidumping si antisubventie). Raspunsul la un chestionar nu este intotdeauna o sarcina usoara, pentru ca implica furnizarea de informatii detaliate intr-un format specific, care nu este intotdeauna standard pentru societatile comerciale. Informatiile solicitate vor include, de obicei, o intreaga evidenta a tranzactiilor interne si de export pe o perioada de douasprezece luni si informatii complete despre costurile de productie pentru fiecare tip de produs in cauza.

Trebuie sa retineti, de asemenea, ca neprezentarea tuturor informatiilor relevante sau prezentarea de informatii incomplete, false sau inselatoare in termenele specificate poate avea consecinte nefavorabile pentru societatea dumneavoastra comerciala. De exemplu, in cazurile antidumping, furnizarea de dovezi referitoare la preturile interne fara costul corespunzator de productie are putine sanse de a fi acceptata din cauza ca preturile respective pot fi utilizate doar daca se dovedesc profitabile, respectiv, peste costul de productie. In cazurile in care sunt prezentate date partiale, autoritatile de investigare pot decide (cel putin partial) sa nu ia in considerare raspunsul la un chestionar si sa efectueze constatarile pe baza oricaror alte date disponibile.

Este esential sa va acordati timp sa cititi cu atentie instructiunile inainte de a incepe completarea chestionarului. Nu ezitati sa contactati autoritatile de investigare cu eventuale intrebari referitoare la raspunsurile dumneavoastra la intrebarile din chestionar sau la posibile dificultati in completarea chestionarului.

Societatile comerciale pot primi asa-numite scrisori referitoare la deficiente in urma prezentarii raspunsului lor la chestionar. Un raspuns la aceasta scrisoare trebuie, de asemenea, prezentat in termenele-limita specificate, in caz contrar s-ar putea considera ca nu ati cooperat. Autoritatile de investigare pot efectua vizite la fata locului pentru a examina evidentele societatii dumneavoastra comerciale si verifica informatiile furnizate in chestionar.

Ce pot face dupa expirarea termenelor-limita?

Este posibil ca autoritatile de investigare sa nu ia in considerare informatiile prezentate dupa expirarea termenelor-limita. Daca intampinati dificultati cu respectarea termenelor-limita, va recomandam sa solicitati imediat o prelungire. Daca nu vi se acorda prelungirea sau nu va aflati in pozitia de a prezenta informatiile la timp, va recomandam sa prezentati totusi informatiile, chiar si tardiv, insotite de o justificare pentru prezentarea cu intarziere. Nu exista insa garantii ca acestea vor fi acceptate de autoritati.

In scenariul cel mai pesimist, observatiile dumneavoastra cu caracter general cu privire la fondul cauzei ar putea fi comunicate in continuare Comisiei Europene, autoritatilor nationale ale tarii dumneavoastra sau asociatiei industriale nationale/din UE pentru a fi utilizate in prezentarile lor, cu conditia sa fie inregistrate in calitate de parti interesate.

3. Cooperarea adecvata

Pentru o cooperare adecvata, trebuie sa completati un chestionar. Raspunsul dumneavoastra la chestionar va constitui informata de baza pornind de la care vor fi efectuate constatari cu privire la societatea dumneavoastra (pentru proceduri antidumping si antisubventie).

Raspunsul la un chestionar nu este intotdeauna o sarcina usoara, pentru ca implica furnizarea de informatii detaliate intr-un format specific, care nu este intotdeauna standard pentru societatile comerciale. Informatiile solicitate vor include, de obicei, o intreaga evidenta a tranzactiilor interne si de export pe o perioada de douasprezece luni si informatii complete despre costurile de productie pentru fiecare tip de produs in cauza. Trebuie sa retineti, de asemenea, ca neprezentarea tuturor informatiilor relevante sau prezentarea de informatii incomplete, false sau inselatoare in termenele specificate poate avea consecinte nefavorabile pentru societatea dumneavoastra comerciala.

De exemplu, in cazurile antidumping, furnizarea de dovezi referitoare la preturile interne fara costul corespunzator de productie are putine sanse de a fi acceptata din cauza ca preturile respective pot fi utilizate doar daca se dovedesc profitabile, respectiv, peste costul de productie. In cazurile in care sunt prezentate date partiale, autoritatile de investigare pot decide (cel putin partial) sa nu ia in considerare raspunsul la un chestionar si sa efectueze constatarile pe baza oricaror alte date disponibile. Este esential sa va acordati timp sa cititi cu atentie instructiunile inainte de a incepe completarea chestionarului. Nu ezitati sa contactati autoritatile de investigare cu eventuale intrebari referitoare la raspunsurile dumneavoastra la intrebarile din chestionar sau la posibile dificultati in completarea chestionarului.

Societatile comerciale pot primi asa-numite scrisori referitoare la deficiente in urma prezentarii raspunsului lor la chestionar. Un raspuns la aceasta scrisoare trebuie, de asemenea, prezentat in termenele-limita specificate, in caz contrar s-ar putea considera ca nu ati cooperat. Autoritatile de investigare pot efectua vizite la fata locului pentru a examina evidentele societatii dumneavoastra comerciale si verifica informatiile furnizate in chestionar.

Ar trebui ca si societatile mele afiliate sa raspunda la chestionar?

Autoritatile de investigare pot cere ca si societatile afiliate implicate in productia si vanzarea produsului in cauza sa raspunda la chestionar si/sau ca un raspuns consolidat sa fie prezentat de grup. In special, importatorii afiliati din tara terta vor fi invitati sa raspunda la chestionar. Mentionam ca notiunea de afiliere nu se limiteaza neaparat la o participatie majoritara. In caz de nelamuriri, daca o parte afiliata trebuie, de asemenea, sa raspunda la chestionar, contactati imediat autoritatile pentru a clarifica acest aspect.

Exceptie: esantionarea

Daca numarul de exportatori este foarte mare, autoritatile de investigare pot decide sa isi limiteze constatarile lor la un numar rezonabil (redus) de societati comerciale. In acest scop, va fi ales un esantion de societati comerciale si doar exportatorii selectati din esantion vor avea obligatia de a raspunde la chestionar. Cu toate acestea, este esential ca societatea dumneavoastra comerciala sa accepte sa fie inclusa in investigatie si sa completeze un asa-numit chestionar de esantionare (un chestionar mult mai scurt decat chestionarul folosit pentru investigatia efectiva) pe baza caruia autoritatile de investigare vor selecta esantionul. Media rezultatelor elaborate pentru societatile comerciale incluse in esantion va fi apoi aplicata societatilor comerciale care doresc sa coopereze, dar nu au facut parte din esantion.

Ar trebui sa raspund la un chestionar intr-un caz de salvgardare?

Desi nu se stabilesc taxe individuale intr-un caz de salvgardare, poate fi totusi important sa raspundeti la un chestionar pentru a prezenta date sau informatii pertinente autoritatilor de investigare. In absenta unui raspuns la chestionar, autoritatile de investigare pot trage concluzia (gresita) ca exportatorii nu au niciun interes in cazul respectiv. Deoarece nu este efectuat un calcul detaliat, chestionarele din cadrul investigatiilor de salvgardare tind sa fie mai usor de completat decat chestionarele specifice procedurilor antidumping sau antisubventie.

Prin urmare, se recomanda sa raspundeti, de asemenea, la un chestionar in cadrul unei investigatii de salvgardare. Totusi, unele tari nu cer exportatorilor sa raspunda la un chestionar in cadrul investigatiilor de salvgardare. In aceste cazuri, puteti prezenta totusi un document in care sa schitati punctele de vedere si observatiile dumneavoastra.

Vizitele de verificare

Orice raspuns la chestionar este susceptibil de a fi verificat de catre autoritatile de investigare. Obiectivul vizitei este de a verifica daca informatiile si datele prezentate in raspunsul la chestionar sunt complete si corecte. Vizitele de verificare dureaza, de obicei, aproximativ 2-3 zile sau mai mult in functie de tara care desfasoara investigatia, de exemplu, mai mult de o saptamana in cazurile din SUA. In functie de tara, vizitele de verificare pot avea loc fie inainte, fie dupa instituierea de masuri provizorii. Nu toate tarile efectueaza vizite de verificare. Retineti ca, in cazurile de salvgardare, vizitele de verificare sunt mai degraba exceptionale.

Ar trebui sa le accept?

Se recomanda sa acceptati vizitele la fata locului, pentru ca, in caz contrar, o societate comerciala poate fi considerata necooperanta in ciuda faptului ca a completat integral informatiile solicitate in chestionar.

Ce informatii ar trebui sa prezint?

Verificarea cifrelor raportate in raspunsul la chestionar se va baza, in mare masura, pe situatiile financiare, registrele contabile si documentele contabile (facturi, documente de expediere) ale societatii. Prin urmare, in mod normal, nu ar trebui prezentate informatii noi in timpul unei vizite de verificare, ci doar documente justificative. O pregatire amanuntita este necesara pentru o vizita la fata locului, aceasta trebuind organizata in mod normal de reprezentantul legal al exportatorului, daca este cazul. Personalul relevant (in special, personalul care a intocmit raspunsul la chestionar) trebui sa stea la dispozitie si sa fie pregatit sa raspunda la intrebarile investigatorilor.

Personalul de vanzari si personalul contabil (atat intern, cat si legat de export) trebuie, de asemenea, implicat. In esenta, toate documentele si evidentele informatice care au servit drept baza pentru raspunsul la chestionar trebuie pregatite in prealabil si puse la dispozitie pentru inspectie.

Un echipament de fotocopiere trebuie, de asemenea, pus la dispozitie, pentru ca investigatorii solicita in mod invariabil copii dupa majoritatea documentelor justificative.

In cazurile importante sau controversate, Comisia Europeana si administratiile statelor membre sunt pregatite sa ofere asistenta exportatorilor in timpul acestor verificari la fata locului, avand strict rolul de observator.

In plus, exportatorii in cauza pot veni oricand la Bruxelles pentru a primi consultanta si asistenta tehnica din partea Comisiei Europene.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


   

Comentarii


0
 

  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »


 

chestionar, informatii, investigaresunt, autoritatile, dumneavoastrainteresate, informatiile, raspunsulpoate, prezentate, partile