Cum iti protejezi afacerea impotriva dezastrelor naturale sau situatiilor de urgenta?

Cum iti protejezi afacerea impotriva dezastrelor naturale sau situatiilor de urgenta? Data: 22 iulie 2011   Ora: 12:18

De obicei, sunt rare situatiile in care firmele locale dau faliment din cauza cutremurelor, inundatiilor sau incendiilor, insa nu este neobisnuit pentru intreprinderile mici sa inregistreze pierderi uriase in urma unor astfel de catastrofe.

Intreprinderile situate in zonele predispuse la dezastre naturale sunt mai expuse la riscuri. Desi aceste firme ar trebui sa-si asigure afacerile si sa opteze pentru polite de asigurare ce ofera acoperire mai mare pentru riscuri specifice, toate intreprinderile sunt vulnerabile in fata accidentelor si situatiilor de urgenta. Cel mai bun mod de a face fata incertitudinii este de a incheia polite de asigurari de specialitate pentru ca afacerea sa nu fi luata prin surprindere.

Pe langa practicarea activitatii de asigurare impotriva pierderilor financiare generate de intreruperea activitatii, o componenta extrem de importanta a unui plan eficient de gestionare a riscurilor presupune capacitatea de a fi pregatit pentru a reactiona rapid la o situatie de urgenta sau la un dezastru. Este necesara existenta unui plan care te va ajuta sa continui sa desfasori activitatea imediat dupa ce afacerea s-a confruntat cu o situatie de urgenta.

In primul rand, evalueaza cu atentie functiile critice ale afacerii. Ia in considerare departamentele care pot sustine o intrerupere prelungita a activitatii. Majoritatea intreprinderilor nu isi permit sa piarda clienti, iar o perturbare a activitatii businessului ar putea avea efecte dezastruase asupra viitorului companiei.

Raspunsul la urmatoarele intrebari reprezinta un punct de plecare pentru dezvoltarea unui plan de redresare a afacerii:

-Ce masuri de siguranta au fost adoptate pentru a proteja viata angajatilor in eventualitatea unui dezastru natural?

-Exista un departament de managament al situatiilor de urgenta?

-In cazul in care cladirea de birouri nu va mai fi disponibila, care va fi centrul de gestionare a activitatii firmei?

-Cine are calificarea necesara pentru a declara starea de urgenta in firma?

-Ce prevederi exista pentru reluarea operatiunilor pe computer?

-Exista copii ale documentelor juridice si registrelor depozitate in conditii de siguranta?

-Unde sunt stocate listele cu contactele furnizorilor si clientilor cheie ai companiei?

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


   

Comentarii


0
 

  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »


 

urgenta, activitatii, suntplan, intreprinderile, politeriscuri, asigurare, companiei-exista, siguranta, afacereasituatiilor, situatie, gestionarenecesara, afacerii, dezastru