Top 7 greseli pe care o firma trebuie sa le evite

Top 7 greseli pe care o firma trebuie sa le evite Data: 31 octombrie 2011   Ora: 15:12

Cat traim, invatam. Iata cele mai grave greseli pe care o firma le poate face:

1. Angajarea in avans a veniturilor. Nu te baza pe banii care nu au intrat inca in contul tau bancar. De multe ori in afaceri, semnam contracte si primim promisiuni referitoare la incasari de numerar, insa exista o diferenta majora intre a avea in cont numerar si a avea promisiunea ca vor intra in cont bani. Pana cand lichiditatile nu figureaza in cont, nu te baza pe acesti bani ca fiind ai tai si nu angaja banii in diferite activitati.

2. Imprumutarea banilor atunci cand nu este cu adevarat necesar, dar avand drept motivatie disponibilitatea bancii de a oferi un credit firmei tale. Doar pentru ca o institutie financiara este dispusa sa imprumute o firma nu inseamna ca trebuie sa iei in considerare creditul. Scopul bancii este de a colecta dobanda si nu de a optimiza performanta financiara a firmei tale. In principiu, este bine sa imprumuti pentru a dezvolta afacerea. Problema este ca multe persoane imprumuta mai mult decat au nevoie, iar creditul bancar poate sa impovareze compania.

3. Neplata impozitelor si a taxelor pe salarii la timp. Plata contributiilor la asigurarile sociale pentru salariati este o mare responsabilitate si indatorire a angajatorului, fiind considerat delict sustragerea de la plata taxelor si impozitelor pe salarii.

4. Stabilirea unor preturi prea mici. In general, este favorabil pentru o firma sa vanda mai putine unitati la preturi mai ridicate decat sa vanda mai multe unitati la preturi mici. Preturile mari protejeaza marja de profit si sustin brandul. Stabileste preturile in jurul valorii medii de pe piata. Cand pune bazele unei afaceri, antreprenorul tinde sa practice un pret scazut pentru produsele/serviciile sale, pentru a diferentia oferta lor pe piata. In schimb, ar trebui sa dedice timpul sau pentru a dezvolta un produs real sau un serviciu diferentiator astfel incat sa isi permita sa practice preturi mai mari. Daca la inceput pretul este scazut, iar apoi creste, clientii vor fi ofensati si vor renunta sa mai cumpere produsele oferite de firma ta, crezand ca sporirea preturilor este nedreapta. Stabileste preturi care sa iti permita sa obtii marje decente de profit, sa protejezi brandul si sa pastrezi clientii existenti.

5. Neglijarea creantelor. Adeseori, intreprinderile esueaza deoarece nu-si pot colecta si gestiona creantele, din cauza unui management deficitar al fluxului de numerar.

6. Existenta unei singure surse majore de venituri. Nu este indicat ca o firma sa aiba o singura sursa majora de venituri. Desigur, atunci cand firma este la startup, aceasta isi dedica tot timpul pentru servirea primilor clienti si este dificila deschiderea de alte conturi sau construirea altor relatii de afaceri, insa cu timpul ar trebui sa fie indreptata atentia catre obtinerea altor surse de venit, astfel incat atunci cand fluxurile de venit se opresc, afacerea sa nu aiba de suferit.

7. Prea multi angajati. Numarul angajatilor care nu produc sau vand nimic in mod direct ar trebui sa fie minim, pentru a minimiza costurile.

Inconjurati-va de oameni care va pot ajuta si invatati sa ascultati si alte pareri sau sfaturi!

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


   

Comentarii


0
 

  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »


 

firma, preturi, candnumerar, cont, timpulafaceri, decat, aibaafacerea, impozitelor, taxelorsalarii, venituri, dezvoltaaltor, tale, firmei