Succesul l-am obtinut prin fidelizarea clientilor si publicitatea Word of Mouth

Horia Popa, Managing Partner Exquisite SRL

Succesul l-am obtinut prin fidelizarea clientilor si publicitatea Word of Mouth Data: 5 septembrie 2011   Ora: 18:09

Horia Popa a infiintat firma de mobilier exotic Exquisite in urma unei calatorii in Asia de Sud-Est, unde a fost inspirat de natura si de stilul de viata al asiaticilor. Impreuna cu partenerii sai, a reusit sa creeze o afacere de nisa, comercializand piese de mobilier si decoratiuni interioare ecologice, din materiale precum zambila de apa si lemn masiv, importate direct din Vietnam.

Ne puteti oferi cateva detalii despre Exquisite, afacerea pe care o conduceti? In ce an ati inceput activitatea si carui public va adresati?

Suntem o companie tanara, specializata in importul mobilierului si decoratiunilor interioare ecologice, fabricate din materiale 100% naturale, precum fibre si ierburi tropicale impletite zambila de apa, iarba de mare, rattan, bambus si lemn tropical de esenta tare.

Brandul nostru Exquisite abordeaza stilul tropical, stil ce constituie una dintre cele mai noi tendinte in amenajarile interioare la nivel international. Acesta se caracterizeaza prin confort, caldura, accente exotice, culori linistitoare si elemente naturale cu texturi puternice. Acest stil este folosit cel mai frecvent in cadrul livingului, terasei si dormitorului insa poate fi adaptat si pentru bucatarie si baie.

Exquisite pune accent pe mobilierul de calitate, respectand in acelasi timp mediul inconjurator, folosind materiale naturale precum zambila de apa si iarba de mare pentru a transforma transforma o problema ecologica intr-o adevarata arta decorativa. Putini stiu ca aceste materiale sunt extrem de rezistente, avand o durata de viata de pana la 15-20 de ani.

Compania este foarte tanara, am inceput activitatea in urma cu doar un an si jumatate. Fiind o afacere de nisa, clientii nostri reprezinta un grup relativ restrans si bine definit. Ne adresam in special persoanelor cu varste de peste 30 de ani, cu venituri si studii peste medie, in majoritate cunoscatori si iubitori ai culturii si civilizatiei asiatice, cu inclinatii spre ecologie si protectia mediului inconjurator dar si propria sanatate.

Care a fost motivul care v-a determinat sa incepeti aceasta afacere? Ce v-a atras la industria respectiva si cum v-a venit ideea de a infiinta aceasta afacere?

Ideea afacerii mi-a venit dupa o vizita in Asia de Sud-Est unde am fost pur si simplu fascinat de acest mobilier si decoratiuni. Primul gand a fost de a achizitiona mai multe piese pentru uz personal. Confruntandu-ma cu toate problemele legate de aducerea acestora in tara, dar si de reactia prietenilor si cunoscutilor la vederea acestora, a mai fost doar un pas pana la ideea de afacere.

A urmat o cercetare de piata si am fost uimit sa constat cat de valoroase si apreciate sunt aceste piese in Occident, insa prea putin cunoscute si recunoscute in Romania, ceea ce a reprezentat un mare risc si o provocare in acelasi timp.

Care au fost modalitatile de finantare ale startup-ului? Ati putea sa ne spuneti care a fost investitia initiala si sursele acesteia?

Suntem 3 parteneri asociati in aceasta afacere, unul dintre ei locuieste in Vietnam unde se ocupa personal de partea de achizitii, design, productie, controlul calitatii etc.

Fiind o afacere de nisa cu un risc ridicat, finantarea initiala s-a bazat pe resursele proprii ale celor 3 parteneri, fara a se apela la credite bancare.

Care au fost principalele obstacole si provocari cu care v-ati confruntat la infiintare? Cum ati reusit sa le depasiti?

Principalele dificultati au fost pe de-o parte problemele de comunicare si diferentele interculturale intre noi si colaboratorii asiatici (lucram in special cu ateliere si fabrici artizanale mici si mijlocii) iar pe de alta parte birocratia si problemele cu care se confrunta orice start-up in tara, probleme ce nu mai are rost sa le mentionez si eu.

Ce aduce nou Exquisite? Prin ce se diferentiaza serviciile oferite fata de concurenta?

Exquisite ofera clientilor o gama larga de design-uri originale, dar si posibilitatea personalizarii produselor, producerea pe comanda a unor design-uri la cerere dar si consultanta de specialitate. Pe langa acestea, preturile oferite de noi sunt sub cele ale concurentei, iar calitatea in cele mai multe cazuri superioara acestora. Acest lucru se datoreaza in primul rand faptului ca unul din partenerii nostri se afla chiar la sursa si se ocupa personal de tot ce inseamna sourcing, comunicare si control al procesului de productie si a calitatii. Astfel ne permitem sa oferim cele mai mici preturi de pe piata la cea mai buna calitate.

Care este tendinta in ceea ce priveste piesele de mobilier si decoratiunile exotice? De ce aleg clientii dumneavoastra sa cumpere produsele Exquisite?

Tendinta este una ascendenta, tot mai multi romani calatoresc in tari asiatice in scop turistic si de afaceri, iar multi dintre ei se indragostesc de cultura si stilul oriental.

Motivul pentru care aleg produsele noastre este simplu: avem o gama foarte variata de mobilier si decoratiuni alese direct de la sursa, sunt lucrate exclusiv manual cu mare atentie la detalii, ne implicam direct in alegerea designului si in procesul de productie, iar calitatea materialelor si a produselor finite este controlata atent de catre partenerul nostru care locuieste in Vietnam.

Cum ati caracteriza clientii care cumpara produsele companiei dumneavoastra?

Clientii nostri sunt persoane cultivate si cu gusturi bune.

Care sunt factorii determinanti care au contribuit la succesul Exquisite?

Principalul factor a fost multumirea clientilor. Marea lor majoritate dupa prima achizitie au revenit si multi intentioneaza ca in timp sa reuseasca sa-si mobileze intreaga locuinta pe acest stil. De multe ori revin cu rude si prieteni. De asemenea, fidelitatea clientilor precum si reputatia buna pe care acestia ne-o creeaza prin puterea “word of mouth” au contribuit la succesul firmei noastre.

Privind in urma, exista vreo situatie in care acum ati fi procedat altfel?

Bineinteles. Am intampinat nenumarate probleme pe care am fi dorit sa le putem prevedea si evita. Insa din toate experientele negative am invatat, ne-am adaptat si perfectionat activitatea astfel incat sa nu mai fie posibila repetarea lor.

Care sunt obiectivele si planurile dumneavoastra de viitor pe plan profesional?

Printre obiectivele de viitor se numara extinderea afacerii in cat mai multe judete ale tarii si pozitionarea brandului 'Exquisite - mobilier si decoratiuni exotice' intre brandurile de top in materie de mobila.

In urma experientei acumulate, ce sfaturi le-ati oferi tinerilor antreprenori?

Think global, act local!

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


   

Comentarii


0
 

  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »


 

exquisite, sunt, afaceremobilier, care, clientiimateriale, precum, decoratiuniurma, exotice, vietnamdirect, naturale, acestoradumneavoastra, ideea, activitatea