Orientarea catre client este cea mai importanta trasatura a companiei

Marian Seitan, General Manager Mediapost Hit Mail

Orientarea catre client este cea mai importanta trasatura a companiei Data: 6 septembrie 2011   Ora: 09:15

Licentiat in economie si absolvent de MBA, antreprenorul Marian Seitan a beneficiat de know-howul dobandit in Franta in timpul facultatii si a infiintat o companie specializata in marketing direct, un domeniu nou in Romania la vremea aceea, care s-a dovedit a fi un real succes pe piata autohtona.

Ne puteti oferi cateva detalii despre Mediapost Hit Mail? In ce an a fost fondata compania, care este domeniul de activitate, ce servicii ofera, carui public se adreseaza?

Compania noastra a fost fondata in 1997 si a fost unul dintre pionierii marketingului direct si a promotiilor de consumatori in Romania. Competentele noastre se grupeaza in jurul bazelor de date de marketing, care sunt folosite pentru comunicare multicanal (posta, email, voce, SMS) cu clientii si potentialii clienti ai clientilor nostri. Companiile pentru care lucram sunt foarte variate: FMCG, retail, finaciar-bancar, auto. Orice companie care are cel putin cateva sute de clienti isi poate imbunatati Return on Investment -ul bugetului de marketing utilizand solutiile oferite de Mediapost Hit Mail.

Din martie 2009 facem parte din grupul Postei Franceze, care este actionar majoritar, cu 60%.

Care a fost motivul care v-a determinat sa incepeti aceasta afacere de direct marketing? Ce v-a atras la industria respectiva si cum v-a venit ideea de a infiinta compania?

Dintotdeauna mi-a placut sa misc lucrurile, sa le fac sa se intample, iar alegerea domeniului are la baza o intamplare din timpul facultatii: in 1995, cand eram anul 4 la ASE, la facultatea de Relatii Economice Internationale, am castigat prin concurs o bursa Tempus la Lille, in Franta. Deoarece obtinusem o medie buna la concursul de acordare a burselor, puteam sa imi aleg orice specializare, insa s-a intamplat ceva: am vrut sa merg cu masina la Lille impreuna cu un coleg, decanul nostru nu a fost de acord sa ne rupem de grup (care mergea cu avionul) si ne-a pedepsit sa ramanem la Bucuresti inca 2 saptamani. Cand dupa doua saptamani am ajuns in sfarsit la Lille, aproape toate specializarile erau luate de colegii care ajunsesera inainte. Ramasese pentru mine un singur loc, la o specializare de care nu auzisem niciodata: 'marketing direct'.

Mi-a placut foarte mult ce am invatat la Lille, pentru ca era un domeniu care imbina intr-un mod foarte interesant marketing, IT si finante, prin modelele complexe de analiza a bazelor de date si a profitabilitatii proiectelor. Inarmat cu un know how foarte rar, aproape inexistent la acea data in Romania, peste mai putin de 2 ani infiintam Hit Mail, o companie specializata in marketing direct.

Care au fost modalitatile de finantare ale startup-ului? Ati putea sa ne spuneti care a fost investitia initiala si sursele acesteia?

Fiind o companie care utiliza in mod intensiv know-how-ul, necesarul de capital a fost foarte mic, sub 3000 de euro, pe care i-am strans muncind un an si jumatate la o companie multinationala.

Care au fost principalele obstacole si provocari cu care v-ati confruntat la startup? Cum ati reusit sa le depasiti?

Startup-ul m-a fortat sa imi dezvolt ‘din mers’ skill-uri de vanzari si de management - am reusit cu determinare, cu munca 12 ore pe zi inclusiv duminica, cu vacante ‘furate’ de 3-4 zile pe an. Am invatat multe si de la asociatii mei, care aveau experienta de business mai bogata decat mine.

Ce aduce nou pe piata Mediapost Hit Mail? Prin ce se diferentiaza serviciile oferite fata de concurenta?

Pozitionarea noastra a fost de ‘deschizatori de drumuri’ - am introdus, unul cate unul, canalele marketingului direct in Romania. Fata de concurenti cred ca am anticipat mai bine tendintele pietei si ne-am dezvoltat mai devreme in zona de new media, care a avut in ultimii 6 ani ritmuri de crestere foarte interesante. In acelasi timp am construit structuri logistice solide si aplicatii informatice orientate catre clientii nostri.

Care sunt factorii determinanti care au contribuit la succesul companiei dumneavoasta?

Cred ca ne-am putea referi la calitatea angajatilor, la orientarea catre client, care este cea mai importanta trasatura a organizatiei noastre, la viziunea noastra strategica si la respectarea cuvantului dat (si mai ales in ceea priveste respectarea termenelor).

Privind in urma, exista vreo situatie in care acum ati fi procedat altfel?

Da, chiar foarte multe. Am prins multe trenuri dar am si pierdute multe trenuri. Pe unele dintre ele am fi putut sa le prindem.

Care este cel mai important lucru pe care l-ati invatat in urma experientei acumulate?

Sa ‘simt’ incotro merge piata si sa ma adaptez rapid.

Care sunt obiectivele si planurile dumneavoastra de viitor pe plan profesional?

Sa revenim la cresterile care ne-au consacrat in 2002-2008, de 50% pe an. In 2009, cifra de afaceri a scazut circa 20% , iar in 2010 a stagnat, dar in 2011 avem o crestere de peste 30% fata de 2010, deci semnele sunt bune pentru anii care urmeaza.

In urma experientei acumulate, ce sfaturi le-ati oferi tinerilor antreprenori?

Sa nu se descurajeze, sa invete sa vanda ei insisi, sa invete sa isi motiveze angajatii cu potential.

Daca este posibil, am dori sa aflam cate ceva despre dumneavoastra. Ce studii ati urmat, hobby-uri, experienta de munca, functii.

Am studiat in cadrul Academiei de Studii Economice - Facultatea de Relatii Economice Internationale, apoi MBA Romano-Canadian. Inainte de a fonda Hit Mail am lucrat un an si jumatate la compania franceza Rhone Poulenc, in perioada 1996-1997.

Hobby –urile mele sunt etnografia, geopolitica, futurologia, antropologia lingvistica si muntele.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


   

Comentarii


0
 

  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »


 

marketing, care, suntdirect, mail, companielsquo, romania, lillecompania, rsquo, mediapostinvatat, piata, urmanoastra, economice,