Companiile performante reusesc sa creasca pe timp de criza

Companiile performante reusesc sa creasca pe timp de criza Data: 28 noiembrie 2012   Ora: 12:29

Exista oportunitati de crestere pentru companii chiar si in aceasta perioada economica dificila, arata noul raport Ernst & Young, Growing Beyond: How high performers are accelerating ahead, ce analizeaza modul in care firmele exploateaza aceste oportunitati cat mai eficient - prin extinderea pe noi piete, identificarea de noi cai de inovare si de noi abordari de valorificare a talentelor.

In conditiile in care nicio afacere nu este imuna la starea generala de sanatate a economiei sau a pietei, unele companii au continuat sa prospere in pofida contextului dificil din ultimii ani. Mai mult, diferenta dintre companiile performante si cele mai putin performante devine din ce in ce mai pronuntata.

Ce fac diferit companiile performante?

Studiul Ernst & Young identifica patru factori generatori de succes in competitia din economia globala de astazi: apropierea de client, agilitatea operationala, competitivitatea costurilor si increderea stakeholderilor.

Studiul evidentiaza modul in care companiile performante utilizeaza acesti vectori pentru a-si surclasa competitia:

Apropierea de client – companiile performante abordeaza mult mai atent ce vrea piata si se concentreaza pe caracteristicile ei:

- Cauta sa inteleaga cat mai clar cerintele si asteptarile clientilor si aloca bugete mai mari de marketing in acest scop.

- Se concentreaza pe identificarea de noi piete pentru produsele si serviciile existente. Companiile performante au de trei ori mai multe sanse de a genera vanzari pe pietele noi, in comparatie cu companiile slab performante.

- Planifica cu mai multa atentie intrarea pe pietele noi. Identifica o cerere clara pentru un produs sau serviciu existent, evalueaza si fac previziuni de crestere pe piata respectiva.

- Dau prioritate inovatiei. Peste 10% din vanzarile companiilor performante sunt generate din produse sau servicii dezvoltate in ultimii trei ani - aproape dublu fata de companiile cu performante mai slabe. Aceste rezultate se datoreaza concentrarii pe imbunatatirea noilor produse pentru clientii existenti si adaptarii produselor la noile piete.

Increderea stakeholderilor – companiile performante se implica mai mult in relatia cu stakeholderii si isi folosesc eficient talentele interne.

- Prezinta mai detaliat valoarea de business creata catre stakeholderii lor. Raportarile au sporit simtitor ca frecventa si complexitate.

- Inteleg ca succesul pe termen lung poate fi doar global si pun valoare pe abilitatea de a conduce eficient intr-un mediu de afaceri global. Ofera talentelor lor interne posibilitatea de a opera la nivel international si vad in accesul la talente o ratiune de a intra in pietele emergente.

- Se concentreaza mai mult pe individ. Ele cresc corelarea intre salarizare si performante si le asigura angajatilor o dezvoltare de cariera personalizata.

- Isi valorifica superior talentele in piata descentralizand cat mai mult procesul de luare a deciziilor si rafinand rolurile si responsabilitatile din fisa postului pentru a le face mai flexibile.

Competitivitatea costurilor – companiile performante fac diferenta intre activitatile care genereaza costuri si cele care aduc valoare companiei:

- Companiile performante acorda mai multa atentie segmentarii clientilor si analizelor de piata. De asemenea, recunosc faptul ca intelegerea nevoilor si asteptarilor clientilor este cruciala in definirea strategiilor de stabilire a preturilor.

- Pentru ca isi inteleg clientii, isi pot permite cresteri de preturi.

- Stiu care este diferenta dintre eliminarea pierderilor si simpla reducere a costurilor. Astfel, pot identifica la nivelul intregii organizatii ce anume genereaza costuri in furnizarea de servicii sau produse.

- Se concentreaza mai mult pe eficientizare decat pe reducerea de personal. Doar un sfert dintre companiile performante au facut reduceri de personal, comparativ cu 43% dintre companiile slab performante.

Agilitate operationala – companiile performante raspund inteligent la schimbare, dar, mult mai important, raspund rapid:

- Inteleg ca riscurile de a fi primul pe piata incep sa fie mai mari decat oportunitatile, insa stiu ca viteza de raspuns este intotdeauna critica.

- Continua sa accelereze, in timp ce companiile slab performante incep sa fie limitate de capacitatea lor organizationala de raspuns.

- Inteleg ca, in afaceri, consecventa presupune un un cost de piata care-i depaseste valoarea de management. Acest lucru le poate reduce capacitatea de raspuns intr-o lume din ce in ce mai variata si volatila.

- Se adapteaza flexibil la conditiile de piata in schimbare rapida, prin utilizarea tehnologiei, prin delegarea puterii de decizie si imbunatatirea competentelor capitalului lor uman.

83% dintre cei peste 1.500 de respondenti din cadrul studiului considera ca piata va deveni mult mai competitiva in urmatorii doi ani. Acest procent creste la 91% in cazul companiilor performante, care isi definesc succesul bazandu-se intr-o mai mare masura pe intelegerea aprofundata a tendintelor din piata si a cerintelor clientilor.

Trei factori care ar putea genera cresterea competitivitatii companiilor performante in urmatorii doi ani: apropierea de clienti, competitivitatea costurilor si increderea stakeholderilor.

Studiul Growing Beyond: How high performers are accelerating ahead a fost realizat de Economist Intelligence Unit pentru Ernst & Young, in perioada 13 august-14 septembrie 2012, pe baza unui sondaj efectuat pe un esantion format din peste 1.500 de directori executivi, directori din consiliile de administratie si manageri seniori provenind din companii foarte mari de la nivel global.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


   

Comentarii


0
 

  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »


 

performante, companiile, piataconcentreaza, inteleg, costurilorclientilor, increderea, competitivitateastakeholderilor, ernst, pieteglobal, apropierea, companiilorstudiul, produse, diferenta