Cel mai important este sa fii inovativ si surprinzator, sa vii mereu cu ceva nou

Andreea Constantin, Designer Rhea Costa

Cel mai important este sa fii inovativ si surprinzator, sa vii mereu cu ceva nou Data: 22 august 2011   Ora: 16:51

Andreea Constantin a reusit sa transforme o pasiune intr-o afacere infloritoare, dezvoltand brandul de piese vestimentare unicat Rhea Costa. Creatoarea rochiilor hand-made s-a lansat in afaceri din dorinta de a le oferi femeilor o experienta completa in ceea ce priveste stylingul. Dupa doi ani de la startup, Andreea are un portofoliu impresionant de cliente din showbiz si nu numai, avand in plan internationalizarea afacerii Rhea Costa & Malvensky Team.

Ne puteti oferi cateva detalii despre brandul Rhea Costa? In ce an ati inceput activitatea, ce produse oferiti si carui public va adresati?

Brandul Rhea Costa s-a nascut acum doi ani si a aparut dintr-o pura pasiune pentru creatie, din dorinta de a "ma juca", de a descoperi mai mult acest domeniu fascinant. Rhea Costa nu ofera numai un produs, ci si un seviciu, o tinuta, un ajutor stilistic. In spatele unui nume se regaseste o intreaga echipa care ofera posibilitatea unor cumparaturi inteligente: rochii, piese vestimentare si accesorii care pot fi folosite si refolosite in diverse moduri si combinatii. Fiecare produs in parte face parte dintr-o categorie, existand pana in prezent 15 categorii. Fiecare categorie se defineste printr-un target si un concept care acopera orice posibila dorinta a femeii moderne active (rochii de seara, rochii de cocktail, rochii de mireasa, accesorii, basics). Ne adresam femeilor cu varste intre 18-50 ani, elegante, sofisticate si constiente de feminitatea lor, femei care doresc sa arate bine atat la evenimente speciale, cat si in viata cotidiana.

Care a fost motivul care v-a determinat sa incepeti aceasta afacere? Ce v-a atras la industria modei si cum v-a venit ideea de a infiinta afacerea?

Mi-am dorit sa descopar domeniul (ale carui baze matematice mi le-am perfectionat inca din scoala), precum si simtul stilistic (lucrand la o revista glossy). M-a atras in primul rand dorinta de a crea lucruri de care are nevoie o femeie pentru a se simti frumoasa, eleganta, speciala, distinsa si relaxata. Mi-am dorit sa insuflu femeilor pofta unei libertati utopice, mi-am dorit sa pun in evidenta femeia ce poarta Rhea Costa si nu invers. Femeia trebuie sa fie obiectul admiratiei si nu vesmintele purtate. Acest serviciu nu exista pe piata si aici ma refer la un produs care poate fi folosit in mai multe momente ale zilei sau la un produs care sa te salveze dintr-o situatie dificila. Rhea Costa este practic solutia si raspunsul la intrebarea "cu ce ma imbrac in seara asta?".

Nu am pornit de la ideea de a infiinta o afacere, nu am un business plan, nu am urmat acei pasi ca la carte, totul a pornit dint-o joaca cu resturi de materiale si accesorii. La sedintele foto pe care le realizam, improvizam drapand un material, il prindeam cu bolduri si il accesorizam cu brose sau alte accesorii. Dupa doi ani, Rhea Costa are o echipa intreaga formata din tineri pasionati de ceea ce fac, fiecare pe domeniul lui, care lucreaza in showroom, precum si o echipa de femei croitorese care lucreaza la foc continuu. Totul a fost facut treptat, pas cu pas, in functie de necesitati.

Care au fost modalitatile de finantare ale afacerii? Ati putea sa ne spuneti care a fost investitia initiala si sursele acesteia?

Am pornit cu o investitie minima de 2000 de lei din surse proprii, din care am achizitionat o masina de cusut si cateva tipuri de materiale care au fost transformate in rochii. Banii obtinuti au fost reinvestiti. Am pornit la drum cu o croitoreasa, cateva materiale si un blog. Acum, dupa doi ani, exista o echipa intreaga formata din tineri, fiecare expert pe zona sa de specialitate, croitorese, un showroom si o fabrica in lucru. Am ales sa lucrez doar cu tineri talentati, pe care i-am format in functie de abilitatile si preferintele lor. Doar asa am putut ajunge la o organizare optima, in care fiecare membru al echipei sa stie exact ce are de facut, iar fiecare clienta sa fie tratata egal si impecabil, odata ce a trecut pragul atelierului nostru. Investitia in oameni se justifica prin satisfactia pe care o citesc pe chipul fiecarei cliente.

Care au fost principalele obstacole si provocari cu care v-ati confruntat la startup? Cum ati reusit sa le depasiti?

Cred ca principalul obstacol a fost dificultatea de a gasi personal calificat in domeniu si aici ma refer la croitorese. Mai mult, a existat si dificultatea implementarii stilului meu cu drapaje, tipare diferite pentru un personal obisnuit deja de ani de zile cu alte modalitati de lucru. Am studiat asiduu tehnologia crearii de tipar si am incercat sa o implementez cu succes in randul croitoreselor mele pentru a-mi adapta perfect ideile, exact asa cum le gandesc eu. De aceea, aleg sa lucrez alaturi de ele si le invit sa participe la intregul proces al actului de creatie. Este o munca de echipa, in care fiecare stie ca produsul final nu poate fi altfel decat impecabil. In acest mod, orice problema sau necunoscuta am intampinat, am reusit sa o transformam intr-o oportunitate.

Ce aduc nou pe piata creatiile Rhea Costa? Prin ce se diferentiaza produsele oferite fata de concurenta?

Versatilitatea produselor in primul rand. Investesti intr-o rochie pe care o poti purta in mai multe situatii. Cunoastem foarte bine cerintele, dorintele si necesitatile unei femei, stim ca isi doreste sa se simta cea mai frumoasa la un eveniment, relaxata in timpul liber si eleganta la birou. Pornind de la ideea confortului pe care trebuie sa-ti l ofere o rochie, am conceput o rochie versatila, ce ofera libertate in miscare, potrivita atat in timpul zilei, dar care se poate metamorfoza oricand intr-o superba tinuta de seara, fara a sacrifica din eleganta sau actualitate. Astfel, am reusit sa demitizez ideea ca o rochie poate avea o singura utilitate sau ca poate fi purtata o singura data. Cum spuneam mai devreme, acestea vin la pachet cu sfaturi de styling pentru a le oferi clientelor o experienta completa.

In plus, o rochie Rhea Costa este accesibila ca pret, daca te raportezi la magazinele de profil de pe piata. Produsele oferite de ele sunt de serie si au preturi comparabile. Si atunci, ca si consumator de fashion, iti pui o intrebare justificata: "De ce sa nu port o rochie custom-made, dupa dorintele mele si creata exact asa cum am visat, la acelasi pret?".

Care sunt factorii determinanti care au contribuit la succesul Rhea Costa?

Punctul central al brandului este Stilul Rhea Costa: un stil usor recognoscibil si aspirational. Ca designer, trebuie sa ai un element de identitate, element cu un puternic continut emotional. In cazul meu, cred ca semnatura cea mai evidenta este rezultatul final care transpare prin atitudinea femeii care poarta o creatie Rhea Costa: feminitate absoluta. Cred cu adevarat ca valoarea unei rochii sta in fericirea pe care o naste! Si incerc sa transmit acest lucru in fiecare creatie care imi poarta semnatura. Apoi, creatiile feminine, echipa entuziasta, marketingul profesionist si satisfactia clientelor noastre. Am optat, de asemenea, pentru o modalitate foarte naturala de promovare prin mediul online, dar - cel mai important - prin word of mouth. Oamenii au vazut creatiile mele purtate de catre Malvina, le-au placut si au avut incredere.

Dorinta de autodepasire este si ea un factor esential. Pe o piata ca cea de fashion, trebuie sa vii mereu cu ceva nou. Noutatea si originalitatea sunt ingredientele unei retete de succes.

Printre clientii dumneavoastra se numara personalitati din showbiz si din lumea mondena. Cum ati inceput sa colaborati cu acestia si cum ati caracteriza aceasta clientela?

Asa este, exista si VIP-uri si persoane publice, dar sunt mai ales femei normale care lucreaza in diferite domenii, femei care isi doresc sa arate bine si sa se simta bine in pielea lor. Preferinta pentru creatiile Rhea Costa nu tine cont de statutul social, ci mai degraba de dorinta de a te simti feminina, eleganta si relaxata. Odata cu prima aparitie publica a Malvinei Cservenschi intr-o rochie Rhea Costa, brandul a devenit aspirational, iar Malvina este in continuare cel mai puternic ambasador de brand. Preferinta persoanelor publice pentru rochiile Rhea Costa (Raluca Lazarut, Valentina Pelinel, Andreea Perju, Irina Nicolae etc) se explica prin dorinta ce caracterizeaza orice femeie de a arata spectaculos, de a vorbi despre sine prin culori, forme si materiale senzuale, de a fi personajul principal intr-o poveste speciala.

Privind in urma, exista vreo situatie in care acum ati fi procedat altfel?

Nu. Am construit totul pas cu pas, nu am fost stresata de vreun aspect anume, astfel incat brandul Rhea Costa a crescut cu fiecare clienta multumita si astazi ne straduim sa le oferim aceeasi experienta placuta tuturor celor care ne calca pragul. Am construit acest brand treptat, dar tinand cont in permanenta de nevoile reale ale unei femei. Nu sunt o persoana care creeaza rochii, ci dirirjez un business complex si complet si incerc sa transform orice idee intr-un proiect de succes.

Aveti mentori? Ce impact au avut asupra carierei si afacerii dumneavoastra sfaturile acestora?

Invat cate ceva de la fiecare persoana din jurul meu, dar atunci cand vine vorba de business, ma sfatuiesc cu Diana Boerica, consultant in afaceri. E foarte important pentru mine sa colaborez cu oameni care au deja o experienta in domeniu, care cunosc foarte bine spiritul si brandul Rhea Costa. Imi place sa ma afund in creatie, in atelier intre zecile de materiale, vreau sa le simt sa le dau o forma, imi place sa vad zambetul, bucuria si multumirea fetelor care imbraca creatiile mele. Asta ma incarca enorm!

Care este cel mai important lucru pe care l-ati invatat in urma experientei acumulate?

Am invatat enorm de mult in acesti doi ani, dar cel mai important cred ca este sa fii inovativ si surprinzator, sa vii mereu cu ceva nou, sa atragi prin elementul inovativ, sa fii vizionar. Sa stii ce le place femeilor si sa fii capabil, ca designer, sa poti sa ii oferi fiecarei femei rochia visata.

Care sunt obiectivele si planurile dumneavoastra de viitor pe plan profesional?

Vrem sa ne extindem pe plan international. In aceasta directie, avem in plan deja trei targuri internationale. Am studiat concurenta, targetul si nivelul la care suntem pe segmentul de piata la care ne incadram pe plan international.

De asemenea, pregatim prima prezentare Rhea Costa in septembrie, lucram la o lansare de minicolectii in fiecare luna, am finalizat colectia de rochii de mireasa si lucram in acest moment la un proiect special la care tin foarte mult: o colectie capsula Rhea Costa by Malvina. In plus, in curand vom avea primul boutique pe Facebook.

In urma experientei acumulate, ce sfaturi le-ati oferi tinerilor designeri?

Cel mai important este sa studieze foarte bine piesele vestimentare, atat ca un act de creatie, precum si ca un produs de piata. Adaptabilitatea la piata careia i se adreseaza este un element esential. Sa aiba un plan de marketing bine realizat, pentru ca produsele sa fie vandabile, aceasta este marea provocare pentru fiecare designer realist.

Daca este posibil, am dori sa aflam cate ceva despre dumneavoastra. Ce studii ati urmat, hobby-uri, experienta de munca.

Am urmat cursurile Facultatii de Limbi Straine, iar in privinta modei, am fost autodidacta. M-au pasionat mereu istoria modei, tehnicile de lucru ale materialelor, cele mai performante echipamente in domeniu. De asemenea, ma intereseaza strategiile de marketing pentru a promova produsul. Ca hobbyuri, imi plac matematica, scrima si pilotajul. Rigorile unui sport practicat de performanta sau ca amator fac foarte bine afacerilor. Hobbyurile au rolul de a ma disciplina, iar matematica si scrima ma ajuta in ceea ce fac acum prin perspectiva proaspata pe care mi-o ofera asupra lucrurilor de fond.

Experienta de munca mi-am format-o la o revista glossy, ca stilist, unde mi-am dezvoltat simtul estetic.

In rest, ma documentez in permanenta, incerc sa acumulez tot ce este nou in materie de fashion si lucrez cat pot de mult. Cand imi vine o idee, o pun in practica, indiferent unde ma aflu. Nu las lucrurile sa astepte, deoarece nu stii niciodata cand o simpla idee se transforma intr-o poveste cu happy end.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


   

Comentarii


22 comentarii


Daniela , acum over 12 years
 
  (71)   (99)

In toata lumea este marketing! Depinde ce vrei sa-ti iei. Un snur imitatie de 30 de lei, sau unul cu aur de 200 de lei. Iar la materiale, va inselati, prietena mea lucreaza acolo, si materialele sunt foarte scumpe, la fel si accesoriile. E usor sa zici cand nu te pricepi! Iar oamenii chiar muncesc mult sa satisfaca toate femeile, pentru ca daca refuzi vreuna imediat se supara. Asta e se intampla sa fie cineva nemultumit, peste tot e asa. Important este rezultatul mai multe femei cu stil in Romania!
 
cristina , acum over 12 years
  (84)   (67)

@
Tatiana
, eu sunt de acord cu ceea ce spui.si eu am mers la ea si am regretat,mi s-a promis un material natural,pt ca asa am cerut,avand probleme cu sinteticele,iar cand am ajuns la prima proba.rochia era deja croita,dintr-un material execrabil.nu mai spun ca nu avea nici accesoriul,nefiind genul care sa faca scandal,am platit rochia.este o totala lipsa de respect fata de clienti,nu stiu cum vinde..la ceea ce se face acolo..andreea are multe relatii,lucrand si ca stilist la o revista glossy..de acolo si relatiile cu diverse persoane publice...in fine..nu va recomand..
 
Tatiana , acum over 12 years
  (90)   (76)

Daniela, snurul despre care vorbeam nu este de aur, asta ca sa ne intelegem; este un snur colorat accesorizat cu un banut care nu are nici macar 1 gram de aur; eu consider ca nu este justificat pretul; nu am avut observatii pe marginea design-ului; Scuza ma nu stiu ce studii iti trebuie ca sa ti permiti sa emiti pareri despre un snur...In momentul in care am platit 1650 ron pe o rochie am sperat ca este un material acceptabil si ca macar va fi finisata; nu a fost sa fie asa; sa nu mentionez ca nuanta pe care a avut-o fermoarul nu se asorta nu nuanta rochiei; cred ca acel fermoar trebuia mascat, dar in fine, draga mea, este parerea mea; cand i-am zis ca rochia avea un accesoriu mi-a facut pe loc in batatie de joc o bucatica de material....jenant; nu se justifica raportul calitate/pret. Atat am avut de spus; apreciez munca celor de acolo, chiar daca nu realmente dezorganizati;
 
Tatiana , acum over 12 years
  (80)   (71)

Totul este doar marketing, si atat; asocierea cu nume din showbiz si atat; rochiile dunt din materiale sintetice in mare parte; de bratarile Malvinei nu mai zic; un snur, execrabil cu un bahnut costa 250ron; asta pentru femeile plictisite care poarta aceste sforicele la mana, lipsite de bun gust;
 
Carmen , acum over 12 years
 
  (80)   (81)

Laura, ai perfecta dreptate; hai sa fim seriosi, indiferent de pretul platit trebuie ca rezultatul final sa fie pe masura asteptarilor. Colega mea si-a ridicat saptamana trecuta rochia de la Rhea Costa. Cand a ajuns nu era gata; mentionez ca sunat inainte pentru confirmare si au zis ca o poate ridica...asa ar fi fost civilizat; binenteles ca a ajuns acolo si a mai stat inca 4 ore; inadmisibil, sincer timp irosit, si atat. Tivul rochiei nu era finisat unde pui ca materialul fiind sintetic a transpirat si se lipea rochia de ea. Per ansablu rochia era chiar ok, dar nu a rezistat mai mult de 45 minute imbracata.
 
laura , acum over 12 years
  (90)   (90)

Da,foarte urat.pacat pt ei ca sunt la inceput si ar tb sa aiba o atitudine ok fata de clienti...nu inteleg daca sunt atatea fete care se plang ,de ce nu schimba personalul,in fine,e problema lor.in ansamblul modelele rochiilor sunt frumoase,daca mai umbla putin la materialele si la finisaje,ar fi super ok.cand dai 1800 ron pe o rochie e normal sa ai pretentii,ca altfel ai alege o rochie oarecare de 200 ron.iar ei prezinta rochiile cu accesorii si cand ceri pretul iti spun un pret mai mic pt rochia simpla si cu accesorii se mai adauga...dar din moment ce tu vezi rochia cu accesorii,normal ca nu dai 1200 pe o rochie simpla simpla..si cel putin sa fie gata la timp..nu sa iti dea tot programul peste cap si te puna pe drumuri...daca se schimba situatia in bine sunt de acord sa iau de la ei..alfel nu,pt ca nu imi da gratis rochia..
 
Ana , acum over 12 years
 
  (77)   (87)

Multumesc mult pt rochia minunata de mireasa. Am platit 2000 de lei pt o rochie din matase care nu numai ca m-am simtit bine in ea, m-a avantajat, si la care am putut sa contribui si cu ideile mele. Fusesem si la alti designeri, si cu materiale mult mai proaste nu imi venea nimic si nici nu vroiau sa faca nimic in plus, iar preturile porneau de la 4000 de lei. Deci pt mine a fost ok
 
Diana , acum over 12 years
  (73)   (83)

Si eu la fel, mi-am facut rochia de mireasa acum un an, si am revenit si pt rochia de nasa, am fost foarte multumita de rezultat. Si am facut comanda cu o saptamana inainte de eveniment, si oamenii aia s-au dat peste cap si nu m-au lasat balta. Nu pot sa spun ca nu am asteptat, dar s-a meritat!
 
Madalina , acum over 12 years
 
  (78)   (80)

Eu mi-am facut o rochie din matase, arata foarte bine si nu m-am simtit deloc ofruscata ca era zarva, la urma urmei ma suparam daca nu mi se facea rochie. Iar la preturi eu am fost ok, avand in vedere ca pe bune la mango este 750 de lei o rochie banala. Eu am platit 850 de lei pe o rochie dublata tot cu matase, nu cu captuaseala si cred ca toata lumea isi doreste atentie si e normal ca nu espatiu pt atatea cerinte. Eu respect evolutia acestui bnrand
 
Laura , acum over 12 years
  (80)   (74)

nu se simte nimeni ofuscat,e vorba de respect si de banii nostrii...in conditiile in care dai pe o rochie 1800 ron te astepti la ceva bun,cel putin asa consider eu.ei iti spun sa vii pe baza de programare ca sa beneficiezi de atentia cuvenita...iar cand dai atatia bani(tinand cont ca un roman in medie castiga aprox 700-800 ron),te astepti sa iti fie gata rochia la timp,finisata cum trebuie...nu sa te duci sa o ridici..si sa zica ca nu e gata si sa revii mai tarziu...si revii dupa 7 ore si tot nu e gata,si iti spun sa alegi una oarecare din showroom nu mai e asa de placut.in ziua respectiva 4 fete am fost cu rochii problema..dintre care una din fete avea cununia civila si sa ales cu alta rochie..iar preturile variaza ,rochiile midi sunt 700-800 ron,cu accesorii mai mult,iar cele lungi pornesc de la 1200 ron si 1200ron cele simple simple..daca vrei cu accesorii se mai adauga cateva mil.nu cred ca e placut sa platesti pt niste servicii care te astepti sa fie ok,iar ei sa iti spuna cu usurinta ..alegeti alta rochie si spune merci daca gasesti in showroom ceva pe masura ta si care sa iti placa!
 
Laura , acum over 12 years
  (136)   (71)

preturile nu sunt asa accesibile,comparativ cu materialele.raportul calitate-pret lasa de dorit.un minus pt ei pt ca nu au respect fata de cliente.pacat....modelele sunt dragute...dar doar atat.
 
Laura , acum over 12 years
 
  (136)   (75)

Modelele rochiilor sunt dragute,feminine....dar atat.La atelier,desi iti trebuie programare,este o zarva totala,ceea ce nu mi se pare ca au respect fata de cliente...la mijloc e doar afacerea.Am facut comanda de rochie cu o luna inainte de eveniment si am primit rochia cu cateva ore inaintea evenimentului...bineinteles alta rochie din showroom,pt ca rochia comandata a fost gresita.materialele nu sunt de calitate,iar preturile nu stiu daca sunt asa acceptabile pt toata lumea.rochiile lungi au pret mai mare,iar accesoriile la fel.
 
Adriana , acum over 12 years
  (79)   (89)

Destul de nepplacut; prietena mea a luat rochia saptamana trecuta de la ei si la fel a constatat ca nu era materialul din showroom; lipsa totala de respect fata de clienti;
 
anonim , acum over 12 years
  (88)   (72)

Eu am fost saptamana trecuta pe la atelier si Artur era depasit de tot. Dupa ce am plecat eu venea la atelier Niculina Stoican; sunt realmente dezorganizati....din pacate
 
Alexandra , acum over 12 years
  (86)   (87)

Eu am fost si la noul atelier si mi-au placut modelele expuse acolo; ce pot sa spun este ca nu toate materialele sunt calitative; rochiar mea, desi am facut furori cu ea, a fost realizata dint-un material foarte foarte prost....
 
Ana , acum over 12 years
  (78)   (79)

Si eu am asteptat la Rhea Costa!!! Dar s-a meritat! Niciodata nu am fost ataaat de admirata...si noroc cu Arthur ;)
 
Mihaela , acum over 12 years
  (100)   (89)

Eu mi am comandat roochia de cununie la Rhea, am fost foarte incantata de rezultat! Din pacate am avut aceleasi probleme; nu era finalizata, a trebuit sa stau ore bune pana cand a fost gata; m a deranjat ca a uitat sa mi faca un accesoriu; in rest n am ce sa zic...mie rochia chiar mi-a palcut.
 
Cristina , acum over 12 years
  (99)   (81)

Repet, nu am sustinut ca rochiile nu sunt frumoase; erau superbe; dar este vorba de respectul pe care il ai fata de clienti, ATAT!
 
Cristina , acum over 12 years
  (104)   (84)

Subscriu la cele mentionate de Andreea; acum catva luni am fost la nunta priteni mele; rochiile domnisoarelor de onoare au fost create de Rhea; din pacate mireasa a fost foarte suparata...domnisoarele au intarziat...motivul?! nu erau gata rochiile; cand au mers sa le preia binenteles ca nu erau finalizate....trist.
 
Ioana , acum over 12 years
  (96)   (89)

Rochiile sunt absolut superbe, o prietena de-a mea a comandat una pentru un eveniment special si a fost punctul de atractie al serii!
 
Cristina , acum over 12 years
  (110)   (92)

Este imposibil, eu am avut cea mai superba rochie de mireasa, si chiar daca am asteptat putin nu mi-a parut rau. intradevar era aglomeratie, dar a fost totul in regula. eu multumesc intregii echipe. recomand cu placere
 
Andreea , acum over 12 years
  (106)   (90)

Pai nu este chiar asa frumoasa povestea aceasta;-( mergi increzatoare la atelier convinsa ca daca ai programare vei beneficia de ea; ei bine nu este asa, total dezorganizati; astepti ore bune pana cand iti vine randul, materiale de foarte proasta calitate...tratament preferential; unde pui ca pe o rochie nefinisata, terminata cu catvea zile intarziere a trebuit sa platesc aproximativ 1500ron; repet materialul este foarte prost....nu recomand;
 
 

  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »


 

rhea, costa, fiecarerochii, plan, dorintafemei, rochie, piataintr-o, creatie, suntcare, echipa, brandul