Cel mai important este sa fii inovativ si surprinzator, sa vii mereu cu ceva nou
Andreea Constantin, Designer Rhea Costa
Andreea Constantin a reusit sa transforme o pasiune intr-o afacere infloritoare, dezvoltand brandul de piese vestimentare unicat Rhea Costa. Creatoarea rochiilor hand-made s-a lansat in afaceri din dorinta de a le oferi femeilor o experienta completa in ceea ce priveste stylingul. Dupa doi ani de la startup, Andreea are un portofoliu impresionant de cliente din showbiz si nu numai, avand in plan internationalizarea afacerii Rhea Costa & Malvensky Team.
Ne puteti oferi cateva detalii despre brandul Rhea Costa? In ce an ati inceput activitatea, ce produse oferiti si carui public va adresati?
Brandul Rhea Costa s-a nascut acum doi ani si a aparut dintr-o pura pasiune pentru creatie, din dorinta de a "ma juca", de a descoperi mai mult acest domeniu fascinant. Rhea Costa nu ofera numai un produs, ci si un seviciu, o tinuta, un ajutor stilistic. In spatele unui nume se regaseste o intreaga echipa care ofera posibilitatea unor cumparaturi inteligente: rochii, piese vestimentare si accesorii care pot fi folosite si refolosite in diverse moduri si combinatii. Fiecare produs in parte face parte dintr-o categorie, existand pana in prezent 15 categorii. Fiecare categorie se defineste printr-un target si un concept care acopera orice posibila dorinta a femeii moderne active (rochii de seara, rochii de cocktail, rochii de mireasa, accesorii, basics). Ne adresam femeilor cu varste intre 18-50 ani, elegante, sofisticate si constiente de feminitatea lor, femei care doresc sa arate bine atat la evenimente speciale, cat si in viata cotidiana.
Care a fost motivul care v-a determinat sa incepeti aceasta afacere? Ce v-a atras la industria modei si cum v-a venit ideea de a infiinta afacerea?
Mi-am dorit sa descopar domeniul (ale carui baze matematice mi le-am perfectionat inca din scoala), precum si simtul stilistic (lucrand la o revista glossy). M-a atras in primul rand dorinta de a crea lucruri de care are nevoie o femeie pentru a se simti frumoasa, eleganta, speciala, distinsa si relaxata. Mi-am dorit sa insuflu femeilor pofta unei libertati utopice, mi-am dorit sa pun in evidenta femeia ce poarta Rhea Costa si nu invers. Femeia trebuie sa fie obiectul admiratiei si nu vesmintele purtate. Acest serviciu nu exista pe piata si aici ma refer la un produs care poate fi folosit in mai multe momente ale zilei sau la un produs care sa te salveze dintr-o situatie dificila. Rhea Costa este practic solutia si raspunsul la intrebarea "cu ce ma imbrac in seara asta?".
Nu am pornit de la ideea de a infiinta o afacere, nu am un business plan, nu am urmat acei pasi ca la carte, totul a pornit dint-o joaca cu resturi de materiale si accesorii. La sedintele foto pe care le realizam, improvizam drapand un material, il prindeam cu bolduri si il accesorizam cu brose sau alte accesorii. Dupa doi ani, Rhea Costa are o echipa intreaga formata din tineri pasionati de ceea ce fac, fiecare pe domeniul lui, care lucreaza in showroom, precum si o echipa de femei croitorese care lucreaza la foc continuu. Totul a fost facut treptat, pas cu pas, in functie de necesitati.
Care au fost modalitatile de finantare ale afacerii? Ati putea sa ne spuneti care a fost investitia initiala si sursele acesteia?
Am pornit cu o investitie minima de 2000 de lei din surse proprii, din care am achizitionat o masina de cusut si cateva tipuri de materiale care au fost transformate in rochii. Banii obtinuti au fost reinvestiti. Am pornit la drum cu o croitoreasa, cateva materiale si un blog. Acum, dupa doi ani, exista o echipa intreaga formata din tineri, fiecare expert pe zona sa de specialitate, croitorese, un showroom si o fabrica in lucru. Am ales sa lucrez doar cu tineri talentati, pe care i-am format in functie de abilitatile si preferintele lor. Doar asa am putut ajunge la o organizare optima, in care fiecare membru al echipei sa stie exact ce are de facut, iar fiecare clienta sa fie tratata egal si impecabil, odata ce a trecut pragul atelierului nostru. Investitia in oameni se justifica prin satisfactia pe care o citesc pe chipul fiecarei cliente.
Care au fost principalele obstacole si provocari cu care v-ati confruntat la startup? Cum ati reusit sa le depasiti?
Cred ca principalul obstacol a fost dificultatea de a gasi personal calificat in domeniu si aici ma refer la croitorese. Mai mult, a existat si dificultatea implementarii stilului meu cu drapaje, tipare diferite pentru un personal obisnuit deja de ani de zile cu alte modalitati de lucru. Am studiat asiduu tehnologia crearii de tipar si am incercat sa o implementez cu succes in randul croitoreselor mele pentru a-mi adapta perfect ideile, exact asa cum le gandesc eu. De aceea, aleg sa lucrez alaturi de ele si le invit sa participe la intregul proces al actului de creatie. Este o munca de echipa, in care fiecare stie ca produsul final nu poate fi altfel decat impecabil. In acest mod, orice problema sau necunoscuta am intampinat, am reusit sa o transformam intr-o oportunitate.
Ce aduc nou pe piata creatiile Rhea Costa? Prin ce se diferentiaza produsele oferite fata de concurenta?
Versatilitatea produselor in primul rand. Investesti intr-o rochie pe care o poti purta in mai multe situatii. Cunoastem foarte bine cerintele, dorintele si necesitatile unei femei, stim ca isi doreste sa se simta cea mai frumoasa la un eveniment, relaxata in timpul liber si eleganta la birou. Pornind de la ideea confortului pe care trebuie sa-ti l ofere o rochie, am conceput o rochie versatila, ce ofera libertate in miscare, potrivita atat in timpul zilei, dar care se poate metamorfoza oricand intr-o superba tinuta de seara, fara a sacrifica din eleganta sau actualitate. Astfel, am reusit sa demitizez ideea ca o rochie poate avea o singura utilitate sau ca poate fi purtata o singura data. Cum spuneam mai devreme, acestea vin la pachet cu sfaturi de styling pentru a le oferi clientelor o experienta completa.
In plus, o rochie Rhea Costa este accesibila ca pret, daca te raportezi la magazinele de profil de pe piata. Produsele oferite de ele sunt de serie si au preturi comparabile. Si atunci, ca si consumator de fashion, iti pui o intrebare justificata: "De ce sa nu port o rochie custom-made, dupa dorintele mele si creata exact asa cum am visat, la acelasi pret?".
Care sunt factorii determinanti care au contribuit la succesul Rhea Costa?
Punctul central al brandului este Stilul Rhea Costa: un stil usor recognoscibil si aspirational. Ca designer, trebuie sa ai un element de identitate, element cu un puternic continut emotional. In cazul meu, cred ca semnatura cea mai evidenta este rezultatul final care transpare prin atitudinea femeii care poarta o creatie Rhea Costa: feminitate absoluta. Cred cu adevarat ca valoarea unei rochii sta in fericirea pe care o naste! Si incerc sa transmit acest lucru in fiecare creatie care imi poarta semnatura. Apoi, creatiile feminine, echipa entuziasta, marketingul profesionist si satisfactia clientelor noastre. Am optat, de asemenea, pentru o modalitate foarte naturala de promovare prin mediul online, dar - cel mai important - prin word of mouth. Oamenii au vazut creatiile mele purtate de catre Malvina, le-au placut si au avut incredere.
Dorinta de autodepasire este si ea un factor esential. Pe o piata ca cea de fashion, trebuie sa vii mereu cu ceva nou. Noutatea si originalitatea sunt ingredientele unei retete de succes.
Printre clientii dumneavoastra se numara personalitati din showbiz si din lumea mondena. Cum ati inceput sa colaborati cu acestia si cum ati caracteriza aceasta clientela?
Asa este, exista si VIP-uri si persoane publice, dar sunt mai ales femei normale care lucreaza in diferite domenii, femei care isi doresc sa arate bine si sa se simta bine in pielea lor. Preferinta pentru creatiile Rhea Costa nu tine cont de statutul social, ci mai degraba de dorinta de a te simti feminina, eleganta si relaxata. Odata cu prima aparitie publica a Malvinei Cservenschi intr-o rochie Rhea Costa, brandul a devenit aspirational, iar Malvina este in continuare cel mai puternic ambasador de brand. Preferinta persoanelor publice pentru rochiile Rhea Costa (Raluca Lazarut, Valentina Pelinel, Andreea Perju, Irina Nicolae etc) se explica prin dorinta ce caracterizeaza orice femeie de a arata spectaculos, de a vorbi despre sine prin culori, forme si materiale senzuale, de a fi personajul principal intr-o poveste speciala.
Privind in urma, exista vreo situatie in care acum ati fi procedat altfel?
Nu. Am construit totul pas cu pas, nu am fost stresata de vreun aspect anume, astfel incat brandul Rhea Costa a crescut cu fiecare clienta multumita si astazi ne straduim sa le oferim aceeasi experienta placuta tuturor celor care ne calca pragul. Am construit acest brand treptat, dar tinand cont in permanenta de nevoile reale ale unei femei. Nu sunt o persoana care creeaza rochii, ci dirirjez un business complex si complet si incerc sa transform orice idee intr-un proiect de succes.
Aveti mentori? Ce impact au avut asupra carierei si afacerii dumneavoastra sfaturile acestora?
Invat cate ceva de la fiecare persoana din jurul meu, dar atunci cand vine vorba de business, ma sfatuiesc cu Diana Boerica, consultant in afaceri. E foarte important pentru mine sa colaborez cu oameni care au deja o experienta in domeniu, care cunosc foarte bine spiritul si brandul Rhea Costa. Imi place sa ma afund in creatie, in atelier intre zecile de materiale, vreau sa le simt sa le dau o forma, imi place sa vad zambetul, bucuria si multumirea fetelor care imbraca creatiile mele. Asta ma incarca enorm!
Care este cel mai important lucru pe care l-ati invatat in urma experientei acumulate?
Am invatat enorm de mult in acesti doi ani, dar cel mai important cred ca este sa fii inovativ si surprinzator, sa vii mereu cu ceva nou, sa atragi prin elementul inovativ, sa fii vizionar. Sa stii ce le place femeilor si sa fii capabil, ca designer, sa poti sa ii oferi fiecarei femei rochia visata.
Care sunt obiectivele si planurile dumneavoastra de viitor pe plan profesional?
Vrem sa ne extindem pe plan international. In aceasta directie, avem in plan deja trei targuri internationale. Am studiat concurenta, targetul si nivelul la care suntem pe segmentul de piata la care ne incadram pe plan international.
De asemenea, pregatim prima prezentare Rhea Costa in septembrie, lucram la o lansare de minicolectii in fiecare luna, am finalizat colectia de rochii de mireasa si lucram in acest moment la un proiect special la care tin foarte mult: o colectie capsula Rhea Costa by Malvina. In plus, in curand vom avea primul boutique pe Facebook.
In urma experientei acumulate, ce sfaturi le-ati oferi tinerilor designeri?
Cel mai important este sa studieze foarte bine piesele vestimentare, atat ca un act de creatie, precum si ca un produs de piata. Adaptabilitatea la piata careia i se adreseaza este un element esential. Sa aiba un plan de marketing bine realizat, pentru ca produsele sa fie vandabile, aceasta este marea provocare pentru fiecare designer realist.
Daca este posibil, am dori sa aflam cate ceva despre dumneavoastra. Ce studii ati urmat, hobby-uri, experienta de munca.
Am urmat cursurile Facultatii de Limbi Straine, iar in privinta modei, am fost autodidacta. M-au pasionat mereu istoria modei, tehnicile de lucru ale materialelor, cele mai performante echipamente in domeniu. De asemenea, ma intereseaza strategiile de marketing pentru a promova produsul. Ca hobbyuri, imi plac matematica, scrima si pilotajul. Rigorile unui sport practicat de performanta sau ca amator fac foarte bine afacerilor. Hobbyurile au rolul de a ma disciplina, iar matematica si scrima ma ajuta in ceea ce fac acum prin perspectiva proaspata pe care mi-o ofera asupra lucrurilor de fond.
Experienta de munca mi-am format-o la o revista glossy, ca stilist, unde mi-am dezvoltat simtul estetic.
In rest, ma documentez in permanenta, incerc sa acumulez tot ce este nou in materie de fashion si lucrez cat pot de mult. Cand imi vine o idee, o pun in practica, indiferent unde ma aflu. Nu las lucrurile sa astepte, deoarece nu stii niciodata cand o simpla idee se transforma intr-o poveste cu happy end.
Comentarii
Tatiana
, eu sunt de acord cu ceea ce spui.si eu am mers la ea si am regretat,mi s-a promis un material natural,pt ca asa am cerut,avand probleme cu sinteticele,iar cand am ajuns la prima proba.rochia era deja croita,dintr-un material execrabil.nu mai spun ca nu avea nici accesoriul,nefiind genul care sa faca scandal,am platit rochia.este o totala lipsa de respect fata de clienti,nu stiu cum vinde..la ceea ce se face acolo..andreea are multe relatii,lucrand si ca stilist la o revista glossy..de acolo si relatiile cu diverse persoane publice...in fine..nu va recomand..
rhea, costa, fiecare, rochii, plan, dorinta, femei, rochie, piata, intr-o, creatie, sunt, care, echipa, brandul,
- Startup
- Marketing
- Juridic
- Financiar
- Idei de afaceri
- Ghiduri
- Afaceri de Succes
- Evenimente Business