Cea mai mare valoare a unei companii o reprezinta oamenii

Gabriela Enescu, Manager General VV&G Management

Cea mai mare valoare a unei companii o reprezinta oamenii Data: 19 august 2011   Ora: 14:24

Gabriela Enescu este managerul general al VV&G Management, firma care detine site-urile Casefaraintermediari.ro si Cautpensiuni.ro. Cu o experienta de 16 ani in Top Management ca CFO (Chief Financial Officer ), Senior Auditor sau Financial Director al unor companii multinationale precum Graffiti BBDO, Coopers and Lybrand sau CHS Romania, absolventa a Academiei de Studii Economice, Gabriela Enescu face parte din categoria antreprenorilor de succes din Romania.

Ne puteti oferi cateva detalii despre compania dumneavoastra? In ce an a fost fondata, care este domeniul de activitate, ce servicii ofera, carui public se adreseaza?

Firma VV&G Management SRL este detinatoarea site-urilor Casefaraintermediari.ro si Cautpensiuni.ro.
In anul 2007, odata cu cresterea atractivitatii online-ului in piata romaneasca, am decis deschiderea site-ului Casefaraintermediari.ro, primul site de tip FSBO (for sale by owner) din Romania care realizeaza servicii de promovare si contactare directa a proprietarilor de imobile de catre potentialii cumparatori.

Elementul de noutate pe care l-am introdus la acel moment a fost prezentarea proprietatilor cu ajutorul TURULUI VIRTUAL, potentialii cumparatori putand sa vizualizeze proprietatile in fata computerului fara o deplasare prealabila la locatia respectiva.
Acest tip de promovare a avut un real succes si daca in primul an de functionare al site-ului numarul de proprietati se ridica la aproximatov 200, in prezent proprietatile listate au ajuns la peste 6000, iar numarul acestora este in continua crestere.
In legatura cu cei care apeleaza la serviciile noastre, nu exista un anume tip de client. Oricine doreste sa isi cumpere/vanda/inchirieze o proprietate si este familiarizat cu internetul va apela la serviciiile noastre. Departamentul nostru de tele-sales are in principal rolul de a explica clientilor avantajele acestui tip de promovare.

Cel de-al doilea site pe care firma noastra il detine - Cautpensiuni.ro a fost lansat la inceputul anului 2011. Hotelurile, pensiunile precum si restaurantele si barurile beneficiaza de o promovare profesionala care cuprinde: o prezentare detaliata a locatiei, harta , facilitatile oferite, poze, tur virtual complet al locatiei ( de mare impact pentru turisti ), datele de contact precum si posibilitatea ca fiecare locatiei sa isi prezinte ofertele speciale ale perioadei.

Turistii isi realizeaza rezervarea direct la hotelul/pensiunea dorita iar negocierea se realizeaza intre cele doua parti, firma noastra avand doar rol de promovare, nu de intermediere.
Pentru a oferi turistilor toate informatiile necesare, am adaugat module de mare interes cum ar fi: idei de vacanta, food&drink, oferte last minute, harti si calcul a distantelor pana la destinatia dorita, stiri.

Care a fost motivul care v-a determinat sa incepeti aceasta afacere? Ce v-a atras la industria respectiva si cum v-a venit ideea de a infiinta compania?

Motivul deschiderii primului site - Casefaraintermediari.ro este simplu: mi-as fi dorit la un moment dat sa am ocazia sa consult un site de acest gen, in momentul in care am decis achizitionarea unei locuinte personale.

Acum 6 ani, multi dintre cei care cautau sa-si cumpere sau inchirieze o locuinta se bazau pe anunturile din ziar, anunturi in care chiar daca scria "proprietar vand", de fapt constatau ca suna la o agentie imobiliara.

Ce am facut noi practic? Am adunat toti proprietarii la un loc pe acest site si astfel am realizat conexiunea directa intre acestia si potentialii cumparatori.

Chiar daca la acel moment agentile imobiliare au fost deranjate de prezenta noastra in piata, cred ca piata de real estate avea nevoie de un astfel de serviciu, clientii putand oricand sa opteze pentru genul nostru de servicii sau pentru apelarea la agentiile imobiliare.

Diferenta intre cele doua optiuni in ceea ce priveste costurile este foarte mare si aici ma refer la comisionul achitat unei agentii versus o taxa de promovare de pana la 200 ron care se achita o singura data, iar proprietatea ramane listata pana la vanzare. Cu toate acestea, decizia este intotdeauna a clientului.

Pentru o mai mare transparenta am creat modulul "proprietati tranzactionate",unde se pot vedea in orice moment cati clienti si-au vandut sau inchiriat proprietatile. Acest modul are si un rol consultativ pentru cei care intentioneaza sa isi vanda o proprietate.

Deschiderea celui de-al doilea site - Cautpensiuni.ro este legata de pasiunea mea pentru calatorii. Acesta este un site de suflet, am muncit mult la construirea lui, mi-am dorit sa lansez ceva frumos, util si care sa iasa din tiparele cu care suntem obisnuiti. Modulul IDEI DE VACANTA are un real succes, multi utilizatori vizitand virtual locatii superbe din tara si din intreaga lume. In cadrul acestui modul ne axam mult pe promovarea turismului romanesc si prezentam atractiile turistice ale fiecarei zone din Romania, precum si stirile de ultima ora.

CautPensiuni.ro iti ofera posibilitatea sa-ti rezervi direct sejurul, la oricare dintre locatiile listate absolut gratuit, folosind formularul de contact disponibil la fiecare locatie promovata.

Turistii au posibilitatea sa adauge propriile experiente de calatorie, fotografii si recenzii pentru pensiunile si hotelurile unde au calatorit, astfel ca vizitatorii site-ului au in permanenta informatii obiective si utile.

Site-ul este promovat si in strainatate sub denumirea de Bookingnow.ro , fiind tradus in toate limbile de circulatie internationala.

Ambele site-uri beneficiaza de promovare pe retelele de socializare: Facebook, Twitter si Linked-in.

Care au fost modalitatile de finantare ale startup-ului? Ati putea sa ne spuneti care a fost investitia initiala si sursele acesteia?

Finantarea celor doua proiecte a fost facuta din resurse proprii, firma noastra fiind deschisa din anul 2001, oferind si servicii de consultanta financiara si de management . Valoarea investitiei pana in prezent este de aproximativ 85.000 euro.

Care au fost principalele obstacole si provocari cu care v-ati confruntat la startup? Cum ati reusit sa le depasiti?

Avand o experienta de 16 ani in Top Management ca Chief Financial Officer al unor companii multinationale, cred ca am fost pregatita sa incep un bussines, iar faptul ca am stiut sa imi definesc un plan de afaceri a contat enorm.

Ce aduce nou pe piata compania dumneavoastra? Prin ce se diferentiaza serviciile oferite fata de concurenta?

Principalul aspect care ne diferentiaza de concurenta este combinarea platformei online cu cea offline - respectiv departamentele de tele-sales si colectare date teren care interactioneaza direct cu clientii.

Care sunt factorii determinanti care au contribuit la succesul companiei dumneavoasta?

Cred ca cel mai important factor este increderea si implicarea in acest business, dar nu in ultimul rand, rabdarea si tenacitatea, alegerea echipei si mentalitatea de afacere de familie.

Privind in urma, exista vreo situatie in care acum ati fi procedat altfel?

Nu, pana la acest moment toate deciziile pe care le-am luat au avut un impact pozitiv pentru businessul meu.

Aveti mentori? Ce impact au avut asupra carierei si afacerii dumneavoastra sfaturile acestora?

Sunt multe persoane care mi-au influentat evolutia si de la care am avut de invatat pe parcursul carierei mele. Cel mai important este insa Cristian Burci - actionar si fondator al grupului de comunicare Graffiti BBDO din Romania, cu care am lucrat in ultimii 12 ani ca CFO al grupului BBDO si de la care am invatat cum sa iti urmaresti un business, cum sa nu ratezi oportunitatile de crestere ale acestuia si sa privesti intotdeauna inainte.

Care este cel mai important lucru pe care l-ati invatat in urma experientei acumulate?

In urma experientei acumulate, am invatat ca cea mai mare valoare a unei companii o reprezinta oamenii, implicarea si motivarea lor.

Care sunt obiectivele si planurile dumneavoastra de viitor pe plan profesional?

Planurile de viitor sunt legate de cresterea celor doua site-uri, luand in considerare si propunerile de parteneriat venite din partea unor fonduri de investitii.

In urma experientei acumulate, ce sfaturi le-ati oferi tinerilor antreprenori?

Sunt multe sfaturi pe care as putea sa le dau tinerilor antreprenori, dar am sa ma rezum sa le punctez pe cele mai importante:

- Nu porniti la drum fara un studiu clar al pietei si al concurentei.

- Intocmiti doua variante de business plan: optimist si pesimist. Intotdeuna ghidati-va dupa cel pesimist atunci cand aprobati costurile.

- Prognoza veniturilor este vitala pentru o companie. Fiti zgarciti in estimari si includeti in business plan doar veniturile certe.

- Planul de investitii trebuie realizat pe minim 3 ani. Nu uitati ca amortizarea lui se face pe o perioada mai mare.

- Urmarirea day by day a business-ului este esentiala. Intocmirea cash flow-ului lunar este obligatorie pentru a avea un tablou corect al creantelor si datoriilor si pentru prioritizarea acestora.

- Daca nu aveti surse de finantare proprii, apelati la leasinguri sau imprumuturi bancare si nu uitati ca dobanzile vor trebui prognozate in business planul anilor viitori.

- Alegerea echipei este esentiala. Un angajat motivat va face cat 5 nemotivati.

- Informati-va echipa in legatura cu evolutia companiei –astfel va creste implicarea acestora.

- Nu uitati sa fiti vizibili pe piata - apelati in prima faza la retelele de socializare, iar pe masura ce businessul creste includeti in planul de afaceri un buget de publicitate.

- Aveti incredere in fortele proprii si veti reusi!

Iti trebuie o doza de curaj si nebunie cand pornesti o afacere, dar si satisfactia este pe masura cand ai castigat primii clienti prin fortele proprii. Deschiderea unei afaceri in perioada de criza are avantajul unor costuri mult mai reduse fata de perioadele de varf ale cresterii economice. Investitiile pot fi minime in cazul francizelor, unde businessul este deja testat.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


   

Comentarii


0
 

  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »


 

site, promovare, careromania, sunt, piatamoment, cautpensiuni, businessdoua, firma, management