Ca antreprenor, pierzi foarte mult timp cu birocratia unei afaceri

Oana Nedelcov, Director General Just Advertising SRL

Ca antreprenor, pierzi foarte mult timp cu birocratia unei afaceri Data: 31 august 2012   Ora: 14:38

Oana Nedelcov este fondatoarea agentiei de publicitate Just Advertising, specializata pe comunicare neconventionala si productie publicitara. Printre valorile ce caracterizeaza compania se numara creativitatea, responsabilitatea si inovatia.

Ne puteti oferi cateva detalii despre afacerea pe care o conduceti?

Compania se numeste Just Advertising si activeaza pe piata publicitatii din anul 2005. Este o companie mica dar care a reusit cresteri importante chiar si in perioada de criza. Ne adresam companiilor de orice fel care au nevoie de un partener care sa-i ajute pe partea de comunicare.

Care a fost motivul care v-a determinat sa infiintati agentia de publicitate Just Advertising? Ce v-a atras la aceasta industrie?

Voi incepe cu a doua intrebare – ce m-a atras la industrie. Eu sunt absolventa a facultatii de drept, cand am ajuns sa practic meseria ca si stagiar am realizat ca este o lume plina de interese si meschinarii in care nu am de gand sa imi petrec toata viata. Insa experienta din AIESEC mi-a deschis ochii si m-a facut sa inteleg ca poti avea un job care sa iti placa, si asta mi-am dorit, care sa se potriveasca cu latura mea creativa. Si cum cel mai apropiat domeniu de tot ce imi doream era publicitatea, am luat-o de la zero intr-un domeniu nou. Am capatat experienta prin agentiile in care am lucrat de-a lungul timpului, am fost ca un burete care a acumulat informatii, am observat lucrurile care nu imi plac, iar mai tarziu am inceput sa am opinii despre cum as face eu lucrurile altfel si ce as imbunatati, in primul rand in serviciile oferite clientilor. Si intr-o zi am pus iarasi punct si de la capat cu un business nou, de data asta al meu, in care am inceput sa imi pun in practica ideile.

Care au fost modalitatile de finantare ale startup-ului? Ati putea sa ne spuneti care a fost investitia initiala si sursele acesteia?

Investitia initiala a fost zero! Si nu glumesc deloc. In momentul in care am pus punct nu aveam nimic decat o idee, un copil de cateva luni si nici un capital. Mi-am infiintat compania si prietenii din AIESEC mi-au sarit in ajutor oferindu-mi un birou la ei in firma si acces la tot ce aveam nevoie, lucru pentru care le voi fi vesnic recunoscatoare. Aveam entuziasmul si puterea de munca. Si ca sa complicam lucrurile si mai mult, la doua saptamani de la decizia mea si-a dat demisia si sotul meu cu gandul de a-si porni si el o afacere proprie, intr-un alt domeniu decat al meu. Si asa a inceput totul. Nebunie, inconstienta chiar si foarte mult noroc.

Care au fost principalele obstacole si provocari cu care v-ati confruntat la infiintare? Cum ati reusit sa le depasiti?

In momentul in care am inceput, stiam ca ma pot baza pe unul dintre clientii mei, asa este mult mai usor, chiar daca nu ai un capital, sa stii ca te poti baza pe niste proiecte viitoare. Principalele obstacole au fost, evident, cele financiare si faptul ca erai nou pe piata; de exemplu furnizorii, chiar daca te cunosteau, pentru ca au lucrat cu tine si in trecut, nu iti acordau termene de plata si trebuia sa achiti totul in avans. Altele au fost cele referitoare la resursele umane, imi doream oameni foarte bine pregatiti dar nu aveam banii necesari pentru a-i plati si pentru inceput a fost nevoie sa ne multumim cu juniori carora sa le transmitem toata experienta noastra intr-un timp foarte scurt. Dar am reusit sa depasim toate aceste obstacole si poate singurul regret pe care il am privind in urma este ca nu am luat decizia de a pleca pe cont propriu cu mai mult timp inainte.

Ce aduce nou compania Just Advertising? Prin ce se diferentiaza serviciile oferite fata de concurenta?

Nu stiu daca aduce neaparat ceva nou dar cu siguranta se diferentiaza prin grija fata de client. Activand in mai multe agentii inainte de afacerea proprie, pot spune ca un element comun era acela ca priveau clientul total impersonal, ca pe o “vaca de muls”. Noi am schimbat asta si afacerea noastra merge bine tocmai pentru ca muncim in interesul clientului. Avem clienti care ne spun ca nu au mai intalnit furnizori ca noi care sa ii sfatuiasca sa nu faca asa pentru ca ar cheltui prea multi bani – chiar daca i-ar cheltui cu noi. Consideram ca un client fericit si care are un business prosper, ne ajuta si pe noi sa prosperam, si pana acum nu avem nici un client care a plecat nemultumit de la noi. Toti care vin raman si ne recomanda mai departe.

Cum ati caracteriza clientii care apeleaza la serviciile companiei dumneavoastra?

Clientii nostri difera, de la multinationale pana la companii mici care abia pornesc la drum, dar toti au ceva in comun – isi doresc sa lucreze cu cineva care sa ii ajute, nu sa le ia banii si atat. Si cred ca la noi au gasit ceea ce au cautat.

Care sunt factorii determinanti care au contribuit la succesul Just Advertising?

Seriozitatea, orientarea catre client, entuziasmul.

Privind in urma, exista vreo situatie in care acum ati fi procedat altfel?

Sunt genul de persoana care nu traieste in trecut. Poate ca ma uit in urma, dar niciodata nu am regrete. Consider ca din tot ce am facut pana acum, bun sau mai putin bun, am invatat. Si pana la urma asta ne face mai buni.

Aveti mentori? Ce impact au avut asupra carierei si afacerii dumneavoastra sfaturile acestora?

Mentorul este un indrumator, un povatuitor. Nu am asa ceva si nu am avut niciodata. Am avut in sotul meu un partener de viata si de munca, fara ajutorul si sustinerea caruia nu as fi realizat nimic din tot ce am. Si am mai avut diversi colegi din AIESEC care prin exemplul lor personal de antreprenor mi-au dat curajul sa merg mai departe si sa realizez ceva in viata.

Care este cel mai important lucru pe care l-ati invatat in urma experientei acumulate?

Cel mai important lucru invatat este acela ca in viata trebuie sa faci ceea ce iti place. Numai atunci vei ajunge sa faci lucrurile bine. Si sa nu te multumesti niciodata cu mai putin, sa ceri de la tine si de la ceilalti perfectiunea.

Din pozitia de fondator, ati putea sa ne spuneti care sunt avantajele, dar si dezavantajele detinerii unei functii atat de importante?

Nu stiu daca este o functie importanta. Eu nu ma consider seful, ci colegul angajatilor mei. Avantajele unui antreprenor ar fi acelea ca au posibilitatea de a-si decide singuri viitorul. Dezavantajele sunt acelea ca institutiile statului, care ar trebui sa incurajeze antreprenoriatul, de cele mai multe ori sunt o piedica in dezvoltarea unei afaceri. Ca antreprenor iti pierzi foarte mult timp cu birocratia unei afaceri.

Care sunt obiectivele si planurile dumneavoastra de viitor pe plan profesional?

Este o intrebare grea, poate cea mai grea din acest interviu, mai ales ca sunt intr-un moment in care imi doresc sa fac mai mult, poate chiar sa incep un nou business. In mod clar planul pentru afacerea actuala este sa crestem, sa ne dezvoltam, sa aducem lucruri noi.

In urma experientei acumulate, ce sfaturi le-ati oferi tinerilor antreprenori?

Sa nu renunte, chiar daca este greu, sa “joace” corect pe piata, sa nu se lanseze intr-o afacere care face de toate, mai bine un singur lucru, dar bun.

Daca este posibil, am dori sa aflam cate ceva despre dumneavoastra.

Am terminat Facultatea de Drept, urmand traditia familiei. Am avut multe locuri de munca, de la referent in banca, pana la secretara, merchandiser, account executive, manager si consider ca fiecare dintre ele m-a ajutat sa fiu cea de acum. Nu am hobby-uri dar imi place sa dansez, sa ascult muzica si cel mai mult sa petrec timp cu prietenii.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


   

Comentarii


0
 

  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »


 

sunt, care, urmaadvertising, inceput, justviata, lucrurile, lucruclient, poate, timpafacerea, dumneavoastra, aveam