Mentinerea afacerilor in miscare in ciuda crizei deficitului de soferi

Mentinerea afacerilor in miscare in ciuda crizei deficitului de soferi Data: 6 martie 2019   Ora: 09:16

In ultima perioada s-a observat o crestere a vanzarilor de camioane, cap tractoare si alte vehicule second hand in domeniul transportului de marfa in Europa. Cererea de astfel de vehicule a crescut iar preturile sunt destul de avantajoase. Sunt firme care comercializeaza cap tractoare second hand, utilaje de calitate foarte buna, de marca, se ocupa cu vanzari de piese de schimb si cu inchirieri de utilaje pentru transport de marfuri.

Potrivit statisticilor, firmele europene de transport de marfa se indreapta catre o criza a deficitului de soferi. Sunt multi factori care au produs lipsa de soferi, problema fiind agravata si de migratia populatiei in alte zone ale Europei. De exemplu, conform ultimelor analize facute la sfarsitul anului trecut, s-a observat ca in majoritatea tarilor din Europa de Vest a crescut numarul populatiei. Sociologii spun ca se produce o migratie a populatiei din Europa de Est spre Europa de Vest. De asemenea, sunt preferate si statele din Europa de Nord, de catre oameni. In Europa de Est a avut loc o reducere a populatiei, atat din cauza migratiei, situatiei economice, politice, cat si din cauza scaderii natalitatii. Sunt multe state in care mortalitatea a depasit natalitatea.

Pentru a se depasi aceasta provocare – respectiv deficitul de conducatori auto – este necesar sa se foloseasca noi tactici pentru recrutarea si pastrarea soferilor. Companiile de camioane fac tot posibilul sa atraga si sa mentina lucratorii. Patronii sunt dispusi chiar sa plateasca si taxele pentru scoala de formare a soferilor de camioane. De asemenea, unele companii ofera anumite conditii avantajoase – bonusuri – ca sa atraga soferii. Firmele cresc salariile soferilor, dar pe de alta parte cresc si preturile la serviciile oferite in domeniul transportului de marfuri. Se preconizeaza o concurenta destul de mare intre aceste firme sau companii, care va impulsiona preturile.

La ora actuala, soferii considera ca transportul de marfuri este una din cele mai obositoare si periculoase profesii, in plus, din punctul lor de vedere, ofera o viata costisitoare si nesanatoasa. Astfel de soferi sunt nevoiti sa-si paraseasca familiile saptamani in sir, uneori sa doarma in cabina camionului, pe un pat neconfortabil si dur. Multi sufera de obezitate si de boli cardiace din cauza acestui stil de viata. Incepand din luna decembrie a anului 2018 soferii nu mai au voie sa doarma in cabina autovehiculului. Multi dintre ei ajung sa divorteze, datorita faptului ca isi petrec timpul mereu departe de familie si copii.

Cei interesati de astfel de utilaje, pot gasi pe site-urile online numeroase anunturi despre vanzarea de camioane, cap tractoare si alte vehicule de marca, VOLVO, MAN, SCANIA IVENCO, RENAULT, etc. Cumparatorii pot afla mai mute aspecte importante despre specificul acestor vehicule pe site-ul online ce are si o oferta impresionanta de modele de cap tractoare second hand – produse de MERCEDEZ BENZ, SCANIA, DAF, MAN si altele.

Astfel de vehicule sunt destinate transportului diferitelor incarcaturi pe o semi-remorca specializata. Vehiculele sunt puternice pentru ca sunt fabricate special pentru a transporta incarcaturi grele. Au abilitatea de a fi cuplate cu toate tipurile de semiremorci, deci in general sunt vehicule exceptionale, sunt universale si flexibile. Cele mai importante caracteristici ale acestor unitati de transport sunt capacitatea lor, puterea mare, dar si consumul de combustibil avantajos. Desi sunt second hand, aceste cap tractoare sunt echipate cu motoare puternice, care au fost testate si functioneaza perfect.

Avand vedere situatia actuala, unii expeditori ar dori sa transporte mai multe marfuri in camioane de capacitate mai mare, care sunt mai scumpe. Acestia trebuie sa aiba documente care sa ateste faptul ca vehiculele folosite in transportul de marfuri sunt echipate cu anumite caracteristice (frane anti-blocare, nivel scazut de emisii si altele) care se incadreaza in normale si standardele actuale.

Conducatorii auto trebuie sa respecte anumite reguli pentru a periclita siguranta rutiera. Ei vor avea la ei tahograful, diagrama pentru fiecare zi, sau pentru o perioada de 28 de zile calendaristice. Sunt obligati sa respecte timpul de conducere. La fiecare 4 ore si 30 de minute trebuie sa faca o pauza de 45 de minute, iar in total pot conduce doar 15 ore, apoi este necesar sa faca o pauza de 9 ore. Durata de conducere zilnica trebuie respectata.

Perioada de condus se poate organiza astfel incat sa se respecte mereu pauzele obligatorii. De exemplu daca se conduce 2 ore se va face o pauza de 15 minute, apoi se mai conduce 2 ore si se face iar o pauza de 30 minute, urmeaza iar 2 ore de condus si o pauza de 15 minute, iar apoi 2 ore de condus si o pauza obligatorie de 9 ore. In total sunt 8 ore de condus si pauzele aferente. Cei care isi organizeaza timpul de condus la 3 ore in loc de 2 ore vor avea: 3 ore de condus cu pauza 45 minute, apoi alte 3 ore de condus cu pauza 45 de minute si inca 4 ore de condus cu pauza obligatorie de 9 ore. In total vor fi 10 ore de condus. Important este sa nu se depaseasca perioada de condus de 15 ore.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


 

Articole asemanatoare



 

Comentarii


0
Ultima Ora

Care e secretul performantei in business. Top skill-uri!

Cand singurul scop pe care il ai in fata este acela de a te dezvolta profesional, iti este destul de dificil sa identifici acel set de calitati care iti va asigura succesul. Desigur, pe parcursul timpului, vei acumula foarte multa experienta si te ... citeste mai mult





  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »





Advertorial

Acord bani & Imprumut - Informatii pentru a lua decizia optima

Vă luptați să scăpați de datorii? Negocierea unui acord de împrumut de bani poate fi o modalitate excelentă de a ieși din ... citeste mai mult



Articolul Saptamanii

Este posibil un imprumut fara verificarea biroului de credit?

Dacă aveți un istoric negativ de plată în biroul de credite, cel mai probabil vă întrebați dacă un împrumut fără ... citeste mai mult