Profitul PepsiCo a scazut cu 20% in primul trimestru
Data: 28 aprilie 2011 Ora: 17:14PepsiCo a raportat joi un profit trimestrial in scadere cu 20% fata de anul precedent, pe fondul costurilor ridicate, potrivit presei internationale.
Astfel, al doilea producator mondial de racoritoare a obtinut in primele trei luni ale anului un profit net de 1,14 miliarde dolari (71 centi pe actiune), comparativ cu 1,43 miliarde dolari (89 centi pe actiune) anul precedent.
Performantele companiei au fost afectate de cresterea preturilor marfurilor si de cheltuielile cu extinderea pe pietele emergente.
Pe de alta parte, vanzarile puternice de snacks-uri si bauturi, precum si achizitiile au determinat cresterea veniturilor la 11,94 miliarde dolari de la 9,37 miliarde dolari, depasind estimarile Wall Street de 11,84 miliarde dolari.
Rezultatele PepsiCo au fost ridicate de achizitia, la inceputul acestui an, a liderului de piata din Rusia in industria alimentara si a bauturilor, compania Wimm-Bill-Dann Foods, consolidandu-si, astfel, pozitia pe pietele est-europene si central-asiatice.
Potrivit directorului executiv Indra Nooyi, compania a inregistrat castiguri solide in Europa de Est, Asia si Orientul Mijlociu.
La nivel mondial, volumul snacks-urilor a urcat cu 3%, in timp ce volumul bauturilor a crescut cu 12%.
PepsiCo, cu sediul in Purchase, New York, anticipeaza o crestere a castigurilor intre 7 si 8 procente, respectiv castiguri de 4,42-4,46 dolari pe actiune. Analistii se asteapta la 4,48 dolari pe actiune. Compania a ajustat estimarile in scadere de la 10-11 procente.
Compania americana anticipeaza pentru 2011 o crestere ridicata a preturilor marfurilor, conditii macroeconomice dificile pe pietele dezvoltate si investitii pe pietele emergente.
Recent, oficialii PepsiCo au anuntat ca vor deschide o fabrica de imbuteliere a bauturilor racoritoare in Kabul, Afganistan, investitia ridicandu-se la 60 milioane euro.
Producatorul american PepsiCo a raportat un profit net in crestere cu 6%, pana la 6,32 miliarde de dolari, in 2010, in timp ce veniturile au urcat cu 34%, la 57,84 miliarde de dolari.
Luna trecuta, PepsiCo a fost devansata de compania rivala Coca-Cola, care a ocupat si al doilea loc in topul vanzarilor de bauturi carbogazoase cu produsul Diet Coke. Astfel, Coca-Cola a vandut aproape 927 milioane de produse Diet Coke, comparativ cu 891,5 milioane de sticle Pepsi vandute. Bautura Coca-Cola se mentine pe primul loc, cu 1,59 miliarde vanzari, potrivit Beverage.
Articole asemanatoare
-
Importanța culturii corporative pentru o companie
Pe măsură ce numărul potențialilor angajatori crește, iar opțiunile devin din ce în ce mai ...
-
Explorare si creativitate: avantajele locurilor de joaca din lemn pentru copii
Construim punti intre natura si joaca in aer liber prin fiecare piesa de mobilier pe care o produ...
-
Principii simple de educatie financiara pentru copii pe intelesul tuturor
Educația financiară joacă un rol crucial în dezvoltarea copiilor, pregătindu-i pentru o via...
-
eRepatriere: O Decadă de Expertiză în Servicii de Repatriere Decedați din Europa
Cu o istorie de zece ani în facilitarea repatrierii decedaților, eRepatriere se distinge ca...
-
Ce modele de termopane sunt ideale pentru casa ta
Casa ta este mai mult decat un simplu loc de dormit noaptea, este locul unde te poti relaxa si si...
Comentarii
Care e secretul performantei in business. Top skill-uri!
Cand singurul scop pe care il ai in fata este acela de a te dezvolta profesional, iti este destul de dificil sa identifici acel set de calitati care iti va asigura succesul. Desigur, pe parcursul timpului, vei acumula foarte multa experienta si te ... citeste mai mult
-
Credite
Acces Rapid
Acord bani & Imprumut - Informatii pentru a lua decizia optima
Vă luptați să scăpați de datorii? Negocierea unui acord de împrumut de bani poate fi o modalitate excelentă de a ieși din ... citeste mai mult
Importanța culturii corporative pentru o companie
Pe măsură ce numărul potențialilor angajatori crește, iar opțiunile devin din ce în ce mai abundente, angajații nu mai sunt interesați ... citeste mai mult