SUV-urile de dimensiuni medii au demontat supremația sedan în Europa

SUV-urile de dimensiuni medii au demontat supremația sedan în Europa Data: 16 ianuarie 2018   Ora: 11:38

"Veni, vidi, vici" - dictonul latinesc reflectă cu acuratețe evoluția fulminantă a noii generații de SUV-uri de dimensiuni medii, care efectiv au apărut, au întâlnit competiția și au cucerit tot ce era de cucerit. Noile modele de SUV de la Audi, Mercedes-Benz și mai ales Volvo au luat cu asalt piața auto europeană și au detronat astfel segmentul echivalent de autovehicule premium.

Pentru prima dată, versiunile de caroserie sedan și berlină ca BMW seria 5 sau Mercedes E class au pierdut teren (hectare întregi chiar) în fața noilor modele de Volvo (XC60), Audi Q5 sau BMW X3 a căror popularitate a cunoscut o ascensiune fără precedent.

 

BMW X3

SUV-urile de dimensiuni intermediare au dominat vânzările auto din primul semestru, iar segmentul dedicat SUV a înregistrat o creștere de 23% a vânzărilor. "Șeful de promoție" a fost nimeni altul decât XC60 de la Volvo.

Următoarea poziție din vârful clasamentului a fost ocupată de cei de la Mercedes, care au înregistrat vânzări combinate de 51.653 unități grație modelelor din gama GLC și GLC Coupe.

Creșterile înregistrate la nivelul vânzărilor sunt constante și se preconizează atingerea unui număr de-a dreptul "excentric" până la finalul anului, mai precis aproape jumătate de milion de unități vândute de la 409.196 de unități anul trecut.

Evident, volumul vânzărilor de SUV-uri de dimensiuni intermediare a fost foarte dens în interiorul celor mai mari piețe auto din Europa, adică în Germania, respectiv în Regatul Unit al Marii Britanii, unde consumatorii au avut ocazia să își arate din nou predilecția și îndrăznim să spunem chiar dragostea pentru mașinile mari și impozante ca SUV-urile. Împreună, cele două țări au generat un procent de 46% din vânzările regiunii, iar aceasta doar în primul semestru al anului.

Italia, Franța și Spania se poziționează pe următoarele locuri la capitolul vânzări de SUV-uri medii, însă volumul nu este nicidecum comparabil cu cel al Germaniei sau al Marii Britanii, care "au câștigat" detașat.

Cum vă spuneam mai sus, șeful de promoție la acest segment este Volvo și nu Audi sau Mercedes, așa cum ne-am fi așteptat - poate și acesta este unul dintre motivele pentru care segmentul dedicat SUV-urilor de dimensiuni medii este absolut unic pe piața auto.

Prima generație de XC60 a purtat Volvo pe culmile succesului, producătorul însuși declarând că a fost cea mai profitabilă mașină lansată de ei, cu cel mai bine vândut model de până acum.

Volvo speră să își mențină supremația la acest segment prin lansarea celei de-a doua generații a modelului XC60.

Volvo XC60

Pentru adversari, adică Audi Q5 și BMW X3, lucrurile nu au fost tocmai simple.

Dacă Audi Q5 a avut o evoluție... mixtă (În prima parte, vânzările au fost afectate din pricina dificultăților de aprovizionare cauzate de noua fabrică deschisă pe teritoriu mexican. Ulterior, aprovizionarea a fost reglementată, iar SUV-ul produs de Audi a înregistrat o creștere de 13% a vânzărilor, poziționându-se pe locul al treilea din cadrul acestui segment auto.), BMW a descoperit gustul amar al căderii din grații întrucât vânzările modelului lor de SUV X3 au scăzut, iar publicul și-a pierdut interesul înainte de apariția următoarei generații.

 

Audi Q5

Segmentul de SUV-uri de dimensiuni intermediare este în vogă sau "pe val", așa că nu poate fi decât foarte dinamic și cât se poate de fresh. Mereu apar modele noi, tot mai performante și tot mai competitive - Mercedes GLC Coupe, Alfa Romeo Stelvio sau Range Rover Velar sunt doar unele dintre ele.

Ca să vedeți exact cam cât de dinamic este acest segment, să spunem că Porsche Macan, Lexus NX și Land Rover Discovery Sport sunt deja cele mai vechi modele din top 10... și au fost lansate în 2014 toate.

Evident că producătorii auto jubilează și profită de volumul mare de cereri prezent pe acest segment pentru a "strecura" pe piață modelele de top, gamele premium de automobile care vin cu prețuri pe măsură.

BMW, de exemplu, și-a propus să nu coboare standardele (și să ridice marja de profit, zicem noi) astfel încât refuză să introducă pe piața europeană versiunea cu tracțiune normală, mai convenabilă ca preț a modelului X3.

Din același motiv, Volvo a inclus sistemul automat de frânare în caz de urgență în pachetul dotărilor standard de siguranță.

Apropo de Volvo - pentru moment, doar ei și Mercedes oferă opțiuni de tip hibrid pe acest segment.

Însă, ceilalți producători vin din urmă cu noutăți: BMW anunță lansarea unei versiuni exclusiv electrică de X3 în 2020, iar Porsche ne va încânta cu un Macan hibrid la apariția următoarei generații a acestui model.

Jaguar I-Pace, Audi e-tron, Mercedes EQ și un X3 exclusiv electric - acum par niște denumiri din domeniul Science-Fiction, știm! Dar, toate aceste modele și nu numai au lansarea programată până în 2020 așa că toate privirile pe segmentul SUV (următorii doi ani se anunță electrizanți!).

 

Sursa imagini: wkauto.ro

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


 

Articole asemanatoare



 

Comentarii


0
Ultima Ora

Codurile vestimentare la locul de munca, ”depasite si sexiste”

Companiile din Marea Britanie care isi forteaza angajatele sa poarte tocuri inalte si sa se machieze incalca legea, a anuntat zilele trecute o comisie parlamentara, potrivit DPA si Reuters. Peste 150.000 de persoane au semnat o petitie impotriva ... citeste mai mult





  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »





Advertorial

Adaptaţi-vă la contextul obiectiv al pieţei! Sugestii pentru creşterea atractivităţii companiei

În prezent angajatorii constată o insuficiență de personal în piaţă dar şi o lipsă accentuată a competențelor şi abilităţilor ... citeste mai mult



Articolul Saptamanii

Cu un credit ipotecar de la Patria Bank te muți rapid în casă nouă

Garsoniera din studenție a devenit prea mică de când ți-ai găsit perechea. Apartamentul de două camere e insuficient acum că așteptați ... citeste mai mult