Exista tendinta practicarii unor prime RCA nesustenabile

Mihail Tecau

Exista tendinta practicarii unor prime RCA nesustenabile Data:14 februarie 2013   Ora: 14:00

Anul 2013 nu va fi unul cu schimbari foarte mari pentru piata de asigurari din Romania, iar diferenta se va face intre servicii, sustine presedintele Directoratului OMNIASIG Vienna Insurance Group, Mihail Tecau (foto).

"Ne asteptam la mentinerea in parametrii sensibil egali cu cei de anul trecut, putem vorbi de o crestere de maxim 3-5%, dar si aceasta depinde de mai multi factori precum evolutiile legislative sau ale veniturilor companiilor, dar si ale populatiei", a declarat oficialul intr-un interviu pentru Efin.ro.

Piata de asigurari are nevoie de un suflu nou, de produse care sa atraga si sa convinga prin acoperire si beneficii, este de parere presedintele OMNIASIG, care crede in potentialul asigurarilor corporate property, al asigurarilor de sanatate, al raspunderilor civile si al asigurarilor de locuinte.

In ceea ce priveste pretul politelor RCA, oficialul considera ca in piata exista tendinta practicarii unor prime nesustenabile, avand in vedere valoarea daunei medii si frecventa daunelor pe aceasta linie de produs.

1. Dupa o tendinta de scadere inregistrata in 2011, in primele 9 luni din 2012 s-a inregistrat o crestere de 1,43% a primelor brute subscrise. Care va fi, in opinia dumneavoastra, evolutia pietei de asigurari in acest an? Care vor fi principalii factori care o vor influenta?

Cred ca anul 2013 va fi unul nu cu foarte mari modificari, iar diferenta se va face intre servicii. Ne asteptam la mentinerea in parametrii sensibil egali cu cei de anul trecut, putem vorbi de o crestere de maxim 3-5%, dar si aceasta depinde de mai multi factori precum evolutiile legislative sau a veniturilor companiilor dar si ale populatiei.

Actionarii societatilor de asigurari doresc performanta si dezvoltare continua indiferent de conditiile economice in care isi desfasoara activitatea. Si anul 2013 va marca probabil un nivel de asteptare ridicat din partea tuturor celor implicati in decizii strategice dar mai ales din partea clientilor. Important este ca piata este activa si preocupata de imbunatatirea performantei.

2.Ce amenintari vor avea de infruntat asiguratorii in 2013?

Mediul economic inca nefavorabil reprezinta fondul principal pe care se va desfasura activitatea asiguratorilor in 2013 si care indreapta companiile spre strategii de mentinere si nu de cresteri semnificative. O alta problema cu care se confrunta piata de asigurari sunt preturile nesustenabile pentru produsele din clasele auto, clientii fiind mai tentati sa se orienteze catre pretul politelor si nu spre acoperirile si serviciile cu daunele pe care le primesc in schimb.

3. Potrivit datelor CSA, in baza contractelor de asigurari generale, asiguratorii au platit in primele trei trimestre din 2012 daune de peste 3,2 miliarde de lei, valoare in crestere cu 3,36% fata de cifrele raportate la sfarsitul lunii septembrie 2011. Care estimati ca va fi evolutia pe acest segment in 2013? Care va fi volumul daunelor platite pe CASCO si RCA?

Pentru anul 2013 ne asteptam la o evolutie similara a daunelor cu cea din anul anterior. In ceea ce priveste segmentul auto, aici volumul daunelor va fi influentat de reglementarea regimului daunelor morale pe RCA, care in 2012 a contribuit la cresterea semnificativa a despagubirilor pe clasele auto.

4. Una din informatiile care a circulat recent prin presa este aceea ca pretul politelor RCA va creste cu 25-30% in acest an. Cum comentati acest lucru?

Segmentul RCA este un important generator de cash flow dar si de daune, de aceea este dificil de dinamizat atat pe latura de afaceri, cat si pe cea de profitabilitate. Fiecare societate isi calibreaza strategia pe RCA in functie de obiectivele stabilite de actionariat si de management: cota de piata sau eficienta, profitabilitate. Exista intr-adevar in piata tendinta practicarii unor prime nesustenabile, avand in vedere valoarea daunei medii si frecventa daunelor pe aceasta linie de produs. Noi ne-am propus sa oferim clientilor acest produs in conditii si la standarde corecte care sa reflecte calitatea serviciilor. De asemenea pe partea de daune incercam sa solutionam favorabil dosarele clientilor, astfel incat sa ne diferentiem pozitiv pe piata.

5. Cand preconizati ca piata romaneasca de asigurari se va redresa complet, in contextul in care exista o stransa legatura intre aceasta si celelalte segmente ale economiei?

Piata de asigurari din Romania este dependenta de ceea ce poate sa ofere economia romaneasca la momentul actual si de situatia in care se afla firmele romanesti.

Daca economia va incepe sa functioneze mai bine, atunci e clar ca vom fi si noi castigatori. Nu cred ca ne mai putem intoarce la anii 2006-2007 cand cresterea segmentului de leasing sau imobiliar avea o consecinta pozitiva si directa catre zona de asigurari.

Vor fi modificari la nivelul societatilor, o parte din ele vor veni cu solutii si cu un plan bine definit, cu produse si servicii a caror calitate va fi recunoscuta de catre client. La nivelul intregii piete, prin implicarea companiilor, prin schimbarea de mentalitate (fiindca si acesta este un lucru pe care trebuie sa-l avem in vedere) si prin concretizarea previziunilor de cresterea economica din Romania, in anii urmatori piata de asigurari ar putea reveni pe o traiectorie vizibil ascendenta.

6. Ce segmente ale pietei romanesti de asigurari ar trebui dezvoltate si exploatate pentru a reveni la profitabilitate ?

Credem in potentialul asigurarilor corporate property, al asigurarilor de sanatate, al raspunderilor civile si al asigurarilor de locuinte.

Profitabilitatea va fi tema centrala a anului 2013 pe piata de asigurari, actionarii au sustinut afacerile pentru o perioada buna de timp iar acum asteapta rezultate.

OMNIASIG este liderul pietei de asigurari, conform celor mai recente date, si ne-am propus consolidarea acestei pozitii, prin intarirea portofoliului de produse, prin continuarea lansarii de produse noi, care se diferentiaza de cele clasice, obisnuite, prin caracterul lor inovativ, prin protectia marita, simplificarea accesului clientilor la beneficiile acordate si care sa arate ca OMNIASIG VIG este o companie moderna, care ofera modele noi de business pe piata. In calitate de lider, intelegem sa ne manisfestam nu doar din perspectiva fortei de vanzari, ci si prin furnizarea de servicii de calitate si introducerea de produse noi, inovative, care sa aduca reale avantaje utilizatorilor lor.

7. Cum ati caracteriza romanii din punct de vedere al educatiei cu privire la conceptul de asigurare?

La acest capitol in Romania suntem inca la inceput de drum. O implicare mult mai activa a tututor celor care activeaza in piata de asigurari in sustinerea de programe de informare, bine tintite, care sa prezinte avantajele si beneficiile unei asigurari in randurile populatiei reprezinta o provocare si pe viitor.

OMNIASIG VIG este un partener responsabil si activ al campaniilor de informare si educare a publicului cu privire la utilitatea asigurarilor.

Romanii sunt printre cei care cheltuie cel mai putin pe asigurari, din spatiul european, conform statisticilor. Acest fapt este determinat de indisponibilitatea veniturilor dar si de perceptia cu privire la beneficiile asigurarilor. Constientizarea de catre clientii nostri a avantajelor unei asigurari reprezinta un punct cheie in constructia unei relatii de lunga durata reciproc avantajoase.

Ne intereseaza in mod deosebit dorintele clientilor nostri in materie de asigurari si dorim sa le oferim acele produse si servicii de care au nevoie, la un nivel foarte competitiv.

8. In Romania exista mai multe companii de asigurari decat banci. Cum explicati acest lucru?

Apetitiul investitorilor pentru un domeniu sau altul reprezinta principalul factor determinant al marimii unei piete. Indicatorii macroeconomici, cum sunt densitatea asigurarilor sau gradul de penetrare in PIB au aratat un potential neexploatat in sectorul asigurarilor.

Cert este ca, indiferent de numarul lor, bancile si societatile de asigurari activeaza in domeniul financiar si ofera produse complementare in beneficiul clientului. Pentru OMNIASIG VIG, aceasta complementaritate se regaseste in parteneriatul de bancassurance incheiat cu Banca Comerciala Romana. Este un parteneriat strategic si reprezinta un punct semnificativ de sustinere reciproca, avand in vedere ca bancassurance-ul este inca, in piata locala, o zona insuficient dezvoltata. OMNIASIG VIG, prin acest parteneriat de bancassurance, are deja o istorie de success.

9. Inca de la inceputul acestui an, OMNIASIG VIG VIG a lansat un nou produs de asigurare de locuinta de tip toate riscurile, sub denumirea VIVA CASA. Cu ce noutati va veni compania pentru a reusi sa atraga mai multi clienti? Care sunt prioritatile OMNIASIG in 2013?

Consideram ca piata de asigurari are nevoie de un suflu nou, de produse care sa atraga si sa convinga prin acoperire si beneficii. Intr-adevar am inceput anul cu lansarea asigurarii VIVA CASA, singura asigurare de locuinta de tipul All Risks, produs creat in urma solicitarilor clientilor ale caror nevoi de asigurare depaseau situatiile punctuale, asa numitele “riscuri enumerate”, care se regaseau pana in prezent in ofertele de pe piata.

Vom continua sa introducem produse noi, atat pe partea de non-auto, cum ar fi produse care sa se adreseze zonei de Afaceri Mici si Mijlocii, cat si pe partea de CASCO.

Pentru 2013, obiectivele prioritare raman pastrarea primei pozitii in clasament si sa oferim servicii de calitate clientilor. In materie de profit, acesta ramane un obiectiv prioritar si constant, iar know how-ul VIG este foarte important, mai ales experienta in zona administrarii unor companii profitabile. In ceea ce priveste cifrele pe subscriere, acestea nu vor fi departe de cele din anul precedent, asadar vorbim de o valoare de peste 1 miliard de lei si de o crestere cu o cifra.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


 

Interviuri asemanatoare



 

Comentarii


0
Ultima Ora

Care e secretul performantei in business. Top skill-uri!

Cand singurul scop pe care il ai in fata este acela de a te dezvolta profesional, iti este destul de dificil sa identifici acel set de calitati care iti va asigura succesul. Desigur, pe parcursul timpului, vei acumula foarte multa experienta si te ... citeste mai mult



  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »





Advertorial

Trei situatii in care ai nevoie de servicii de reincarcare Orange, in contextul pandemiei de coronavirus

La cumpana dintre ani, cand probabil ti-ai pus, ca toti ceilalti oameni, cateva dorinte pentru 2020, cu siguranta nu ti-ai imaginat ce turnura vor ... citeste mai mult



Articolul Saptamanii

Toți angajații Avira la nivel global vor lucra de acasă, ca măsură preventivă în contextul COVID-19

Ca măsură de precauție, Avira, dezvoltatorul german de solutii de securitate, își va închide toate birourile fizice din ... citeste mai mult