Peste 90% dintre IMM-uri resimt efectele crizei economice

Peste 90% dintre IMM-uri resimt efectele crizei economice Data: 6 august 2009   Ora: 13:36 Pentru a combate efectele crizei economice, 36% dintre firme au redus cheltuielile administrative, 19% au recurs la disponibilizari, in timp ce 15% dintre acestea si-au redus activitatea.

Peste 90% dintre intrepinderile mici si mijlocii (IMM-uri) din Romania resimt efectele crizei economice, mai mult de jumatate dintre acestea afirmand ca vanzarile li s-au redus cu o valoare cuprinsa intre 20% si 50%.

In vederea combaterii efectelor crizei, 36% dintre firme au redus cheltuielile administrative, 19% au recurs la disponibilizari, in timp ce 15% dintre acestea si-au redus activitatea, au precizat oficialii Ministerului Intreprinderilor Mici si Mijlocii.

Printre masurile si procedurile administrative care constituie un obstacol pentru dezvoltarea IMM-urilor din tara noastra, se numara impozitul forfetar (46%), reglementarile privind preturile (41%), inspectiile si controalele de orice tip (42%), precum si problemele legate de administratia fiscala (39%). Alte aspecte dificile sunt procedurile legate de standarde si certificare (26%), reglementarile privind forta de munca si reglementarile de schimb valutar (25%), licentele necesare pentru desfasurarea in legalitate a activitatii (24%), accesul la teren pentru construirea de sedii sau alte facilitati (22%), precum si reglementarile privind mediul (22%).

In ceea ce priveste factorii de constrangere care reprezinta un impediment pentru afacerile IMM-urilor, reprezentantii firmelor au nominalizat birocratia, nivelul impozitelor, lipsa de capital, accesul greu la finantare, lipsa de garantii, alti factori  precum inflatia si modificarile legislative in domeniul fiscal devenind mai presanti in mediul de afaceri in 2009, comparativ cu anul precedent.

Atunci cand vine vorba despre domeniile de activitate care ar trebui sa se bucure de sustinere din partea Guvernului Romaniei, sectoarele vizate de respondenti au fost industria, constructiile si comertul, observandu-se o schimare a orientarii comparativ cu anul 2007, cand domeniile vizate erau industria, turismul si serviciile.

Studiul “Cercetare de marketing la nivel national provind evaluarea problemelor IMM-urilor incepand din 2009 si identificarea solutiilor de finantare-creditare si de management pentru iesirea din criza” a fost realizat in luna iulie 2009, pe un esantion de 600 de intreprinderi mici si mijlocii.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


 

Articole asemanatoare



 

Comentarii


0
Ultima Ora

Care e secretul performantei in business. Top skill-uri!

Cand singurul scop pe care il ai in fata este acela de a te dezvolta profesional, iti este destul de dificil sa identifici acel set de calitati care iti va asigura succesul. Desigur, pe parcursul timpului, vei acumula foarte multa experienta si te ... citeste mai mult





  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »





Advertorial

Acord bani & Imprumut - Informatii pentru a lua decizia optima

Vă luptați să scăpați de datorii? Negocierea unui acord de împrumut de bani poate fi o modalitate excelentă de a ieși din ... citeste mai mult



Articolul Saptamanii

Importanța culturii corporative pentru o companie

Pe măsură ce numărul potențialilor angajatori crește, iar opțiunile devin din ce în ce mai abundente, angajații nu mai sunt interesați ... citeste mai mult