GfK: Japonezii, pesimism extrem privind economia

GfK: Japonezii, pesimism extrem privind economia Data: 15 septembrie 2011   Ora: 11:27

Cea mai mare parte a populatiei japoneze are o viziune extrem de negativa legata de starea economica a tarii lor, conform ultimului sondaj AP-GfK. Patru din cinci japonezi evalueaza situatia actuala ca fiind rea sau foarte rea. Doar o cincime se asteapta sa existe o usoara imbunatatire in urmatorii ani, in timp ce aproape niciun respondent nu anticipeaza o crestere notabila.

Un sondaj reprezentativ realizat de Associated Press si de GfK in Japonia a aratat pesimismul profund in randul populatiei in ceea ce priveste economia. Conditiile economice ale tarii sunt considerate slabe de 58% din totalul japonezilor, iar alte 27 de procente le vad ca foarte reduse. In timp ce 13% considera situatia actuala ca fiind corecta, doar 2% evalueaza economia a fi intr-o stare buna. Aceste opinii sunt impartite in mod egal intre barbati si femei.

Economia este in prezent considerata a fi intr-o situatie mai rea decat a fost acum cinci ani de o majoritate clara de japonezi (70%), in timp ce doar un sfert cred ca este intr-o stare asemanatoare. Aproximativ o treime dintre respondenti au experimentat o inrautatire a finantelor propriei lor familii. Putin peste jumatate nu au perceput nici o schimbare si pentru 13% circumstantele financiare au cunoscut o imbunatatire.

Sondajul AP-GfK arata ca doar un mic procent din populatia japoneza anticipeaza o crestere economica in viitorul apropiat. Un procent redus, de 22% se asteapta ca economia sa se gaseasca intr-o situatie ceva mai buna din urmatorii cinci ani comparativ cu prezentul, in vreme ce 42% nu cred ca se intrevede nici o ameliorare. Cu toate acestea, o treime dintre japonezi se tem ca economia lor va fi mai slaba sau mult mai slaba in cinci ani, in timp ce aproape niciun respondent nu declara ca estimeaza o imbunatatire a starii economiei nationale.

Cercetarea de piata AP-GfK a fost realizata in Japonia de catre GfK Roper Public Affairs & Corporate Communications intre 29 iulie si 10 august 2011, pe un esantion reprezentativ la nivel national de 1.000 de persoane cu varsta de peste 18 ani.

 
 
Abonare newsletter
0 comentarii
- Adauga


 

Articole asemanatoare



 

Comentarii


0
Ultima Ora

Publicitatea Programatica pe Ecrane Digitale: Evolutia DOOH in 2025

Ce este Publicitatea Programatică pe Ecrane Digitale? Publicitatea programatică pe ecrane digitale utilizează algoritmi și platforme automatizate pentru a cumpăra și afișa anunțuri pe ecrane LED în timp real. ... citeste mai mult





  • Credite


    Compara »
  • Depozite la Termen


    Compara »





Advertorial

Acord bani & Imprumut - Informatii pentru a lua decizia optima

Vă luptați să scăpați de datorii? Negocierea unui acord de împrumut de bani poate fi o modalitate excelentă de a ieși din ... citeste mai mult



Articolul Saptamanii

Mentorul pe care nu-l vezi, dar il simti cum sa-l gasesti si de ce conteaza

Îi vedem pe scenă, în cărți sau în interviuri și ne imaginăm că mentoratul înseamnă neapărat întâlniri ... citeste mai mult